Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
davranışlar, nelerdir, sergilediği, sürücülerin, yanlış, yayalar

Yayalar Ve Sürücülerin Sergilediği Yanlış Davranışlar Nelerdir?

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yayalar Ve Sürücülerin Sergilediği Yanlış Davranışlar Nelerdir?




Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?

yayalar tarafından

sergilenen dogru ve yanlış davranışların belirlenmesi ve kaldırımda yürüme ile

ilgili dogru yanlış davranışlar nelerdir

performans ödevi

Türkiye, trafik kazalarıyla ilgili

yapılan istatistiklerde her zaman dünya

genelinde hep en üst sıralarda yer almıştır Bu

kadar çok kaza olması ve

kaza başına hayatını yitiren insan sayısındaki yüksek oranlar,

ülkemiz trafiğini insan

hayatını tehdit eden en büyük faktör haline getirmiştir

Trafik kazalarında, sürücü bilgi ve beceri

eksikliğinin oranı son

yıllardaki istatistiklere bakarsak % 95 ile %98 arasında değişmektedir

Bu istatistikler ve yaşadığımız trafik

ortamı bize gösteriyor ki, hem

sürücüler, hem yolcular, hem de yayalar trafikle ilgili

temel bir eğitim

almadıkları için bir çok yanlışı göz göre göre yapmaktalar (Kırmızı

ışıkta geçmek gibi…)

Otomobil kullanma ve trafikle

ilgili ilk bilgileri genellikle önce aile

ortamında, daha sonra da herhangi bir yakınımızdan

öğrenmişizdir Bize öğreten

kişinin söylediği her şeyi doğru kabul edip, trafiğe öyle

çıkmışızdır Bu yüzden ülkemizde

otomobil kullanma ile ilgili bilgiler

kulaktan dolma ve çoğunlukla yanlıştır Doğruluğundan emin olmadığımız

birçok bilgiyi savunarak,

iddialara bile gireriz!

Günümüzün

acımasız trafik ortamında ise eksik ve yanlış bilgi ile yola

çıkan sürücünün şansı

maalesef çok azdır Doğru bilgiyi; beceri, sağduyu

ve saygıyla uygulamak trafikteki tek yaşam

şansıdır

Çoğu sürücünün doğru

olarak bildiği, ama aslında yanlış olan bazı

bilgileri sizler için derledik Bu bilgilerin

ışığında hem sizler kendi

bilginizi sınayın, hem de bundan sonra yakınlarınıza doğru bildiğiniz

yanlışlar yerine doğruları

öğreterek, bireysel sorumluluğunuzu yerine

getirin

– Usta sürücü, düştüğü

problemden kazasız sıyrılmayı bilir!

Yanlış!

Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür

Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir,

ona göre tedbirini

önceden alır Problemlerle uğraşmaz

– Otobanda tamam ama,

şehir içinde emniyet

kemeri takılmayabilir!

Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik

gerecidir 50 km/s

hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler

emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı

bir binadan aşağı düşmeyle

eşit şok yaşar

– Arkada oturanlar için

emniyet kemeri takmak

gereksizdir!

Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur,

ancak içindeki yolcular aynı

hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam

eder Arkada oturanların da yaşam haklarını

kullanmaları ve emniyet

kemerlerini takmaları gerekir Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa

da, yolcuların güvenliği

için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de

hayat kurtarır Kazalarda en çok zararı

emniyet kemeri bağlı olmayan

yolcular görmektedir

– Lastik havalarını düşük

tutarsak, hem daha iyi

tutunur, hem de daha konforlu olur!

Yanlış! Lastik havalarının, aracın

fabrika değerinin altında

olmaması gerekir Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır Çünkü

hava basıncı düşük

lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma

sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar

ve yol ile teması kesilir

Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar

Lastik hava basıncı

düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren

mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine

daha geç cevap alınır Belki daha

konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan

çıkabilir, konforlu şekilde

çarpabilirsiniz!

– Sıcak havada, lastiğin

ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!

Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak

olması değil, lastik hava basıncının

düşük olması nedeniyle lastik

yanaklarının daha fazla esnemesidir

– Yağmurda inik

lastik daha az kayar!

Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su

boşaltma kanalları kapandığı

için yağmur suyunu çok daha az boşaltır Hatta boşaltamaz ve

su üzerine çıkma

ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda

başlar

- Direksiyon saate göre 10′u

çeyrek geçe tutulur!

Yanlış! Direksiyon saate göre 9′u

çeyrek geçe (915) tutulur Bu

pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit

miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz

tek pozisyondur

– En iyi koltuk pozisyonu,

sürücünün en rahat ettiği

pozisyondur

Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile

hakim olabileceği ne çok uzak,

ne de çok yakın bir pozisyondur Koltuk

mümkün olduğunca dik olmalıdır Direksiyon 915

pozisyonundayken kollar dümdüz

olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır

Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk

pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu

pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok

zordur

– Motorlu araçlar lastiğin

üzerinde gider!

Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin

içindeki havanın üzerinde

gider Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz Doğru

lastik havası, ayağınızdaki

ayakkabı numarası gibidir Ayağınızı sıkan

veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin

yol tutuşu da

aynı şekilde bozulur

– Ani frenlerde önce frene

basıp, durmaya yakın

debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp

daha kısa mesafede dururuz!

Yanlış! En etkin yavaşlama

frenle debriyaja aynı anda basılarak

yapılır Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,

motorun aracı ileri

götürme kuvveti yok edilir

– ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)

mekanik frene göre çok daha kısa mesafede

durdurur!

Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin

kızaklamasını önler ve fren

sırasında manevra yapılabilmesini sağlar

Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren

yapılmasını sağlar

– Mekanik freni olan bir

otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede

durulabilir!

Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her

çekildiğinde, aracın ileri hareketi

devam eder ve durma mesafesi uzar

Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı

azaltarak lastiğin dönmesini

sağlamaktır Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren

yapmaya devam edilmelidir

- Doğru takip mesafesi hızın

yarısıdır!

Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata

payı yüksektir İdeal

takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip

etmektir Yağışlı havalarda veya yük

durumunda bu süre 3-4 saniyeye

çıkarılmalıdır

– Dörtlü ikaz (flaşör) tünele

girince yakılır!

Yanlış!

Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız

durumlarda yakılır Yani olası bir kaza veya

arıza halinde Tünelde kısa

farların açık olması yeterlidir

– Gündüz kısa

farları yakmak trafiktekilerin

gözünü alır!

Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi

ve size tehlike

yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi

sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü

daha çok alır Sadece kapalı ve

yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı

yol kesimlerinde de

kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir

- Çocukları uyarmak için korna

çalınır!

Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna

onların paniğe kapılıp

beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar En iyisi

iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır

– Yoğun siste en iyi gitme

yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!

Yanlış!

Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir

Çünkü siste daha iyi gören

sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır

Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı

camlı gözlükler kullanmak, sis

lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin

kayganlaştığını dikkate almak, takip

mesafesini artırmak ve sollama

yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur

Unutmayın!

Hayatınız boyunca

ölümlü bir trafik

kazası geçirme olasılığınız % 33′ tür Rus ruletinde bile bu

oran %17′dir Lütfen,

trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir

zaman aklınızdan çıkarmayın



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.