|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
davranışlar, nelerdir, sergilediği, sürücülerin, yanlış, yayalar |
![]() |
Yayalar Ve Sürücülerin Sergilediği Yanlış Davranışlar Nelerdir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yayalar Ve Sürücülerin Sergilediği Yanlış Davranışlar Nelerdir?Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir? yayalar tarafından sergilenen dogru ve yanlış davranışların belirlenmesi ve kaldırımda yürüme ile ilgili dogru yanlış davranışlar nelerdir performans ödevi Türkiye, trafik kazalarıyla ilgili yapılan istatistiklerde her zaman dünya genelinde hep en üst sıralarda yer almıştır ![]() kadar çok kaza olması ve kaza başına hayatını yitiren insan sayısındaki yüksek oranlar, ülkemiz trafiğini insan hayatını tehdit eden en büyük faktör haline getirmiştir ![]() Trafik kazalarında, sürücü bilgi ve beceri eksikliğinin oranı son yıllardaki istatistiklere bakarsak % 95 ile %98 arasında değişmektedir ![]() Bu istatistikler ve yaşadığımız trafik ortamı bize gösteriyor ki, hem sürücüler, hem yolcular, hem de yayalar trafikle ilgili temel bir eğitim almadıkları için bir çok yanlışı göz göre göre yapmaktalar ![]() ışıkta geçmek gibi…) Otomobil kullanma ve trafikle ilgili ilk bilgileri genellikle önce aile ortamında, daha sonra da herhangi bir yakınımızdan öğrenmişizdir ![]() kişinin söylediği her şeyi doğru kabul edip, trafiğe öyle çıkmışızdır ![]() otomobil kullanma ile ilgili bilgiler kulaktan dolma ve çoğunlukla yanlıştır ![]() birçok bilgiyi savunarak, iddialara bile gireriz! Günümüzün acımasız trafik ortamında ise eksik ve yanlış bilgi ile yola çıkan sürücünün şansı maalesef çok azdır ![]() ve saygıyla uygulamak trafikteki tek yaşam şansıdır ![]() Çoğu sürücünün doğru olarak bildiği, ama aslında yanlış olan bazı bilgileri sizler için derledik ![]() ışığında hem sizler kendi bilginizi sınayın, hem de bundan sonra yakınlarınıza doğru bildiğiniz yanlışlar yerine doğruları öğreterek, bireysel sorumluluğunuzu yerine getirin ![]() – Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir! Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür ![]() Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır ![]() ![]() – Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir! Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir ![]() hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar ![]() – Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir! Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder ![]() kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir ![]() da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır ![]() emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir ![]() – Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur! Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir ![]() ![]() hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz ![]() ve yol ile teması kesilir ![]() Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar ![]() Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır ![]() konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz! – Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir! Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir ![]() – Yağmurda inik lastik daha az kayar! Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır ![]() su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar ![]() - Direksiyon saate göre 10′u çeyrek geçe tutulur! Yanlış! Direksiyon saate göre 9′u çeyrek geçe (9 ![]() ![]() pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur ![]() – En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur ![]() Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur ![]() mümkün olduğunca dik olmalıdır ![]() ![]() pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır ![]() ![]() Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur ![]() – Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider! Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider ![]() ![]() lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir ![]() veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur ![]() – Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz! Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır ![]() motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir ![]() – ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur! Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar ![]() Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar ![]() – Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir! Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar ![]() Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır ![]() yapmaya devam edilmelidir ![]() - Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır! Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir ![]() takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir ![]() durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır ![]() – Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır! Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır ![]() arıza halinde ![]() farların açık olması yeterlidir ![]() – Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır! Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar ![]() daha çok alır ![]() yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir ![]() - Çocukları uyarmak için korna çalınır! Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar ![]() iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır ![]() – Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır! Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir ![]() Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır ![]() Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur ![]() Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız % 33′ tür ![]() oran %17′dir ![]() trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın ![]() |
![]() |
![]() |
|