Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
büyütürsem, ebatlarını, lastik, olur, sorun

Lastik Ebatlarını Büyütürsem Sorun Olur Mu?

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Lastik Ebatlarını Büyütürsem Sorun Olur Mu?




Lastik ebatlarını büyütürsem sorun olur mu?

Örneğin tekerlek ve jantlar Aracımın üzerinde 175/80 R14 88 H lastikler mevcut Çelik jant almak istiyorum fakat 14 inç çapında jant olduğu için de daha iyi dursun diye jantların ve lastiklerin ebadını büyütmek istiyorum Bununla ilgili küçük bir araştırma yaptım Lastik büyütmenin ve çelik jant almanın bazı olumsuzlukları olduğu duyumunu aldım Yakıt artışı, konforun düşüşü (lastik yanaklarının incelmesi ile alakalı), içeri giren sesin artışı, alüminyum jantların esnek olması nedeniyle sert bir çukurda otomobile zarar vermeyişi vb Bununla birlikte şu anki yanakların kalın olması nedeniyle virajda hafif yana yatmalar meydancı geliyor İnce yanağın bunu da önleyeceği söyleniyor Otomobile işimden dolayı çok binen biri değilim, haftada en fazla 100 km yol yapıyorum Fakat otomobil kullanmak benim için müthiş bir zevk Seri kalkış ve hızlanma benim için çok önemli, aracımda bunları yeterince bulabiliyorum Lastik ve jant değişimi buna artı etki yapar mı, yoksa şimdiki konfor ve hızlanma özelliğim kaybeder mi? Bununla birlikte motor gücünü artırıcı bir takım değişiklikler yapmak istesem bana ortalama ne kadar bir ücrete mal olur?
"Çelik jant" denilen kavram sanayi siteleri literatüründen günlük hayata girmiş yanlış bir ifadedir Çünkü kastettiğiniz hafif alaşım jantlar çoğunlukla alüminyum malzemesinden üretilir Araçların baz versiyonlarında plastik jant kapaklarıyla örtülen saç jantlar kullanılır Çelik jant olarak yanlış adlandırılan jantlarsa aslında alüminyum alaşımlı jantlardır Yaptığınız araştırmayla elde ettiğiniz bilgilerin tümü doğru Jant ve paralelinde doğal olarak lastik ebatlarınızı büyütürseniz akselerasyonunuz yavaşlar, yakıt tüketiminiz artar, lastik yanakları daha basık hale geleceği için sürüş konforunuz azalır, kabinde daha çok lastik sesi duymaya başlarsınız ve otomobil daha sert sürüş özellikleri kazanır Buna karşılık otomobil daha iyi tutunma özellikleri gösterir, virajlarda sözünü ettiğiniz yanak üzerine yığılmalar son bulur ve son hızınız da yükselir Bulunduğunuz bölgedeki yol koşulları da seçiminizde öncelikli rol oynamalı Zira düşük yanaklı lastiklerle düşeceğiniz çukurlar lastikte balon ve jantta hasara yol açacaktır
Golf 16 için planladığınız modifikasyonun çapını yeterince açmamışsınız "Bir takım değişiklikler" en basitinden 50 YTL'lik bir direkt hava filtresi uygulamasından başlayıp birkaç bin dolarlık turbo uygulamasına kadar yükselebilir Bu konuda bir modifikasyon firmasıyla bağlantı kurup bilgi almanızı öneriyoruz

milliyet



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.