Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
güvenliğinin, hakkında, işaretlemeler, işıklar, karayolu, levhalar, sağlanması, trafik, yönetmelik

Karayolu Trafik Güvenliğinin Sağlanması ... Levhalar, İşıklar Ve İşaretlemeler Hakkında Yönetmelik

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Karayolu Trafik Güvenliğinin Sağlanması ... Levhalar, İşıklar Ve İşaretlemeler Hakkında Yönetmelik




KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİNİN SAĞLANMASI YÖNÜNDEN, YOLUN YAPISINDA YAPILACAK HER TÜRLÜ ÇALIŞMALARDA ALINACAK TEDBİRLER İLE KARAYOLU DIŞINDA, KENARINDA VEYA ÜZERİNDEKİ DİĞER LEVHALAR, IŞIKLAR VE İŞARETLEMELER HAKKINDA

YÖNETMELİK Trafik Bilgisi

BİRİNCİ KISIM

Amaç, Kapsam ve Tanımlar

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç ve Kapsam

Madde 1 - Bu Yönetmelik, özel hukuk gerçek ve tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşlarınca karayolu yapısında yapılacak hertürlü çalışmalar ile zorunlu hallerde karayolu dışında, kenarında veya üzerinde bulunacak olan standart trafik işaretleri dışındaki levhalar, ışıklar, işaretler, ağaç, direk, yangın musluğu, çeşme, parmaklık, çit, ihata duvarı ve benzeri elemanların tesis edileceği yer, nicelik, nitelik, usul, esas ve şartları konusunda, karayolu trafik güvenliğinin sağlanması amacına yönelik alınması gerekli tedbirleri kapsar

İKİNCİ BÖLÜM

Tanımlar

Madde 2 - Bu Yönetmeliğin uygulanmasında adı geçen te-rimlerin tanımları aşağıda yapılmıştır

1 Levhalar : Standart trafik işaret levhaları dışındaki bütün levhalardır

Reklam ve ilan amacıyla, değişik renk ve şekillerde ışık veya ışık yansıtıcı cisimlerle yapılan düzenlemeler ile taş, duvar, sanat yapıları ve benzeri tesislerin yüzeylerine yoldan açıkça görülecek şekilde yazı yazılması, resim ve sembol yapılması da bu Yönetmeliğin uygulanmasında levha anlamındadır

2 Işıklar : Trafik düzenlemesinde kullanılan standart ışıklı trafik işaret elemanlarının dışındaki ışıklardır

3 İşaretler : Standart trafik işaretlerinin dışındaki işaret-lerdir

4 Kavşak Başlangıcı : Bir kavşakta kavşak kolundan kavşağa yaklaşıldığında, o koldaki geometrik değişikliğin başladığı noktadır

5 İş Sahibi : Yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşla protokol yapan veya bu kuruluştan izin alan kişi veya kişilerdir

Bu Yönetmelikle ilgilidiğer terimlerin tanımları da, 2918 Sayılı Karayolları Trafik KanunuÕnun 3 üncü maddesinde belirtildiği şekliyle esas alınır

İKİNCİ KISIM

Karayolu Trafik Güvenliğinin Sağlanması Yönünden, Yolun Yapısında Yapılacak Her Türlü Çalışmalarda Alınacak Tedbirler

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Esaslar

Madde 3 - Karayolu yapısında herhangi bir çalışma yapılamaz Yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluş tarafından yapılacak çalışmalar bu hükmün dışındadır

Başka türlü herhangi bir çözümün bulunmadığı hallerde :

A) Kamu hizmetinin bahis konusu olduğu işler için ilgili kamu kurum veya kuruluşu ile yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluş arasında protokol yapılarak,

B) Diğer işler için, özel hukuk gerçek ve tüzel kişilerince, yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluştan izin alınarak, çalışma yapılabilir

Yapılacak çalışmaların, protokol veya izin belgesinde belirtilen esaslara uygun olarak yürütülüp tamamlanması zorunludur

Protokol yapılmaksızın veya izin alınmaksızın yürütülen, protokol veya izin belgesinde belirtilen esaslara aykırı olarak yapılan çalışmalar zabıtaca veya yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşça derhal durdurulur Bu çalışmalar sırasında meydana getirilen tehlikeli durum ve engeller bütün sorumluluk iş sahibine ait olmak üzere zabıtaca veya gerekli hallerde yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşla işbirliği yapılarak ortadan kaldırılır Yapılan masraflar iş sahibine ödetilir

Madde 4 - Çalışmalar esnasında, karayolunun sürekli olarak trafiğe açık tutulması esastır Zorunlu hallerde karayoluşeritler halinde trafiğe kapatılır ve enaz bir şeridin trafiğe açık tutulması sağlanır Bunun da mümkün olmaması halinde, trafik servis yo-lundan verilir

Çalışma mahalli, işin sahip veya sahipleri tarafından, Karayolları Genel Müdürlüğünce belirlenmiş olan yapım, bakım ve onarımlarda gerekli standart trafik işaretlemesine uygun olarak işaretlenir

Madde 5 - Yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluş, yapılacak protokol veya verilecek izin belgesinde belirtmek suretiyle karayolu trafik güvenliğinin sağlanması yönünden çalışma mahallindeki yol ve trafik durumunun icaplarına göre gerekli gördüğü ve bu Yönetmelikte öngörülmeyen şartları da iş sahibinden isteyebilir

Madde 6 - Yerleşim yerlerindeki yollarda yapılacak çalışmalarda, çalışma mahalli günün kararmasından itibaren aydınlatılır

Madde 7 - Erişme kontrollu karayolları için ilgili mevzuat hükümleri uygulanır

Madde 8 - Protokol veya izin belgesi ile yapımına müsade edilen tesis sahipleri, yapılacak yol genişletme, değişiklik, bakım ve onarım veya benzeri faaliyetler öncesinde, yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşun yazılı ikazı üzerine, mevcut tesisi verilen süre içinde kaldırmak veya bu kuruluşun isteğine uygun hale getirmek zorundadır

Verilecek süre içinde yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşun isteği yerine getirilmediğinde, meydana gelebilecek hertürlü hasar ve zarar tesis sahibine ait olmak üzere bu kuruluşça zabıta ile işbirliği yapılarak kaldırılır ve yapılan masraflar tesis sahiplerinden ayrıca tahsil edilir

İKİNCİ BÖLÜM

Karayolu Yapısında Yapılacak Çalışmalar

Madde 9 - Alttan enine geçişler yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşun uygun göreceği projeye göre;

A) Karayolu eksenine dik boru çakılarak bu boru içine döşenecek ikinci bir boru ile alttan enine geçiş sağlanır

B) Boru çakılmasının mümkün olmadığı durumlarda, yolu yarmak suretiyle döşenecek boru içinden geçirilecek ikinci bir boru ile alttan enine geçiş sağlanır

C) Boru döşenmeyecek hallerde de, yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşca uygun görülecek şekilde alttan enine geçiş sağlanır

Madde 10 - Karayolu altından enine geçişlerin mümkün olmadığı durumlarda, yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşun uygun göreceği projeye göre üstten enine geçiş yapılır

A) Üstten enine geçiş yol eksenine dik olarak yapılır Taşıtyolu kotunun en yüksek noktası ile maksimum sehimde tesisin en alçak noktası arasında enaz 6 metrelik düşey açıklık bulunması zorunludur

B) Karayolu üzerinden geçen iletim hattında olması muhtemel taşma ve kaçakların karayolu sınır çizgisi içindeze-mine intikalini önleyecek her türlü tedbir alınır

C) Yüksek gerilim enerji nakil hatları için, gerilim farkı dikkate alınarak, bulunması zorunlu olan 6 metrelik düşey açıklığa, ilgili mevzuatta öngörülen atlama mesafesi de ayrıca ilave edilir

D) Meydana gelebilecek kopma halleri dikkate alınarak, kopan hatların karayoluna düşmemesi veya sarkmaması için gerekli tüm tedbirlerin alınmış olması zorunludur

E) Atlama direkleri arasında, iletim hattında ek yapılamaz



Alıntı Yaparak Cevapla

Karayolu Trafik Güvenliğinin Sağlanması ... Levhalar, İşıklar Ve İşaretlemeler Hakkında Yönetmelik

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Karayolu Trafik Güvenliğinin Sağlanması ... Levhalar, İşıklar Ve İşaretlemeler Hakkında Yönetmelik




ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Karayolu Kenarında Yapılacak Çalışmalar

Madde 11 - Karayolu sınır çizgisi dışında yapılacak hertürlü çalışmalar sırasında veya mevcut tesislerin işletilmesi ve arızası hallerinde, yolun yapısına ve trafik güvenliğine etki etmeyecek şekilde hertürlü tedbirlerin, tesis sahiplerince zamanında alınmış olması zorunludur

Bu hususa aykırı durumlar zabıtaca veya gerekli hallerde yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşla işbirliği yapılarak bertaraf edilir

Yapılan masraflar iş veya tesis sahibine ödetilir

Madde 12 - İş sahibinceşehiriçi karayolu kenarında yapılacak çalışmalar süresince, kaldırımlarda tünel aydınlatması ve benzerlerini yaparak güvenli geçiş sağlamak ve yaya yollarını sürekli olarak trafiğe açık bulundurmak zorunludur

ÜÇÜNCÜ KISIM

Karayolu Dışında, Kenarında veya Üzerindeki Diğer Levhalar, Işıklar, İşaretlemeler, Ağaç, Direk, Yangın Musluğu, Çeşme, Parmaklık, Çit İhata Duvarı ve Benzeri Elemanlar

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Esaslar

Madde 13 - Bu kısımda adı geçen levha, ışık, işaret, ağaç, direk, yangın musluğu, parmaklık, çit, ihata duvarı ve benzeri elemanların tesis edilmesi,

A) Belediye sınırları dışında yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşun,

B) Belediye sınırları içinde, ilgili Belediye Başkanlığının,

İznine bağlıdır Mücavir alanlar belediye sınırı içi sayılır

Başvurular, görevli kuruluşun ilgili birimine yapılır

Verilen izinler Valiliğe bildirilir

Madde 14 - Bu kısımda adı geçen tesislerin, trafik işaretlerinin görülmelerini engellemeyecek, anlamlarını değiştirmeyecek, tereddütlere yol açmayacak veya yanıltmayacak, trafik için tehlike veya engel yaratmayacak şekilde ve yerde bulundurulmaları zorunludur Bu Yönetmelik hükümlerine aykırı olarak konulan, dikilen veya yapılan hertürlü tesis, bütün sorumluluk bunları tesis edenlere ait olmak üzere yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşca kaldırılır ve yapılan masraflar tesis sahibinden tahsil edilir

Madde 15 - Erişme Kontrollu Karayolları için ilgili mevzuat hükümleri uygulanır

Madde 16 - İzin belgesi ile yapımına müsaade edilen tesis sahipleri, yapılacak yol genişletme, değişiklik, bakım ve onarım veya benzeri faaliyetler öncesinde, yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşun yazılı ikazı üzerine, mevcut tesisi verilen süre içinde kaldırmak veya bu kuruluşun isteğine uygun hale getirmek zorundadır

Verilecek süre içinde yolun yapım ve bakımı ile görevli kuruluşun isteği yerine getirilmediğinde meydana gelebilecek hertürlü hasar ve zarar tesis sahibine ait olmak üzere bu kuruluşca kaldırılır ve yapılan masraflar tesis sahiplerinden ayrıca tahsil edilir

İKİNCİ BÖLÜM

Diğer Esaslar

Madde 17 - Levhalar :

A) İzin süresi bir yıldır Her bir levha için ayrı izin alınır İzni yenilenmeyen, izin şartlarına aykırı olan, bozulan veya tahrib olan ve yeniden izin verilmesi uygun görülmeyen levhalar, yapılacak yazılı uyarıyı takiben yazılı uyarıda belirtilen hususların verilecek süre içinde yerine getirilmemesi halinde görevli kuruluş tarafından kaldırılır

Karayoluna olan mesafesine bakılmaksızın, yoldan yararlananların açıkça görüp anladığı mesafe dahilindeki levhalar da bu Yönetmelik hükümlerine bağlıdır

B) Levhaların yanıp - sönen ışıklarla imal edilmesi, kırmızı, sarı ve yeşil ışıklarla veya bu renkdeki ışık yansıtıcı cisimlerle tertiplenmesi yasaktır İçten veya dıştan aydınlatmalı levhalarda rölatif kamaşma indisi - 1 - den az olmalıdır

Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce izin verilmiş olan levhalardan izin yenileme tarihinde durumu bu Yönetmelik hükümlerine aykırı görülenlere yeniden izin verilmez

C) Levhanın ölçekli projesi ve seçilen renkleri, görevli kuruluşun ilgili birimi tarafından onaylandıktan sonra, bu birim tarafından gösterilecek yer ve şekilde tesis edilir

D) Levhalar :

a) Standart trafik işaretlerine, Karayolları Genel Müdürlü-ğünün yapım ve bakım ağında bulunan karayollarında enaz 100 metreden ve diğer yollarda enaz 50 metreden

b) Diğer işaretler ile birbirlerine, Karayolları Genel Müdürlüğünün yapım ve bakım ağında bulunan karayollarında enaz 25 metreden ve diğer yollarda enaz 5 metreden,

Daha yakına tesis edilemez

c) Bu hükmün uygulanmasında, yolun her bir kenarı ayrı mütalaa edilir

E) a) Belediye sınırları dışında Karayolları Genel Müdürlüğünün yapım ve bakım ağında bulunan karayollarında, karayolu sınır çizgisinden itibaren yolun her iki tarafında 5 met-reden daha yakına, diğer yollarda karayolu sınır çizgisi içine, kavşak yakınlarında da görüş üçgeni içine levha konulması yasaktır

Görüş Üçgeni : Kavşaklardaki komşu kollarda, kavşak başlangıcından itibaren, Karayolları Genel Müdürlüğünün yapım ve bakım ağında bulunan yollarda enaz 150 metre ve diğer yollarda enaz 50 metre mesafede taşıt yolunun tesis tarafındaki kenar çizgileri üzerinde alınacak iki noktanın birleştirilmesi ile bulunacak doğru parçasının, kavşak tarafında taşıt yolu kenar çizgileri ile teşkil ettiğialandır

b) Belediye sınırları içinde ve Karayolları Genel Müdürlüğünün yapım ve bakım ağında bulunan karayollarında, karayolu sınır çizgisi içinde ve karayolunun her iki tarafındaki sınır çizgileri ile belirlenmiş alanın üzerine gelecek şekilde levha konulması yasaktır

c) Belediye sınırları içindeki diğer yollarda, karayolu sınır çizgisi içine levha konulabilir

Ancak;

1 Taşıtyolu üzerine gelecek şekilde konulacak levhaların en alt noktası ile taşıtyolu kotunun en yüksek noktası arasında enaz 6 metrelik düşey açıklık olmalıdır

2 Taşıtyolunda, levhalara ait taşıyıcı eleman bulunmamalı, yayayolu üzerine konacak taşıyıcı elemanlar, yayayolunun özel mülk tarafındaki sınırına yakın yerde olmalıdır

3 Yayayolu üzerine gelecek şekilde konacak levhaların en alt noktası ile yayayolu kotunun en yüksek noktası arasında enaz 2,50 metrelik düşey açıklık bulunmalıdır

4 Yayayolunun olmadığı hallerde, taşıtyolunun dış kenarından itibaren her iki tarafta ve ikişer metre mesafe içinde, taşıyıcı eleman bulunmamalıdır

F) Bu Maddede yer alan mesafe ile ilgili hususların tetkikinde, levhaların en yakın noktaları esas alınır

Madde 18 - Işıklar,

Her durumda ve her türlü hava şartlarında sürücülerin görüşünü azaltmayacak, trafiği tehlikeye düşürmeyecek ve ışıklı trafik işaretlerinin anlamını taşımayacak şekilde olmalıdır

Madde 19 - İşaretler,

Projesi, görevli Kuruluşun ilgili birimi tarafından onaylandıktan sonra, bu birim tarafından uygun görülecek yer ve şekilde tesis edilir

İzin alınmaksızın tesis edilen işaretler, görevli kuruluş tarafından kaldırılır

Madde 20 - Ağaç,

Karayolu sınır çizgisi içinde ağaç dikilemez Dal uzantıları taşıt yolunda 6 metre yükseklikten daha aşağıda bulunamaz

Karayolu yapısını etkileyecek şekilde sulama yapılamaz Gerek görüldüğünde drenaj şebekesinin projesi istenebilir

Karayolunu yapan ve bakım altında tutan kuruluşça yapılacak ağaçlandırma bu hükmün dışındadır

Madde 21 - Direk,

Bu Yönetmeliğin taşıyıcı elemanlarla ilgili hükümleri direklere de uygulanır

Madde 22 - Yangın Musluğu,

Park yeri ile birlikte tesis edilir Drenaj şebekesi, yolun alt yapısına zarar vermeyecek şekilde projelendirilir

Yangın musluğunun amaç dışında kullanılması yasaktır

Yangın musluğu yerleri özel olarak işaretlenir

A) Belediye sınırları dışındaki karayollarında, banket veya yaya yolu dışında bulunmalı, park yeri alanı enaz 50 metrekare olmalıdır

B) Belediye sınırları içindeki karayollarında, banket üzerinde veya yayayolunda bulunabilir Bu halde park yeri tesisi zorunlu değildir

Madde23 - Çeşme,

Ölçekli vaziyet planı üzerinde, park yerinin, giriş - çıkış yollarının durumu ayrıntılı olarak gösterilir Drenaj şebekesi, yolun alt yapısına zarar vermeyecek şekilde projelendirilir

A) Belediye sınırları dışında :

Karayolu sınır çizgisinden itibaren yolun her iki tarafında enaz 50 metre mesafe içinde yapılacak çeşmeler de bu Yönetmelik hükümlerine bağlıdır

Enaz 75 metrekarelik park yeri alanı ile birlikte tesis edilir Banket veya yayayolunun dışında bulunmalı, park yeri alanı yoldan çeşmeye doğru enaz % 2 iniş eğimli olmalıdır

B) Belediye sınırları içinde:

Karayolu sınır çizgisinden itibaren yolun her iki tarafında enaz 10 metre mesafe içinde yapılacak çeşmeler bu Yönetmelik hükümlerine bağlıdır

Enaz 25 metrekarelik park yeri alanıile birlikte tesis edilir Karayolu banket veya yayayolunun dışında bulunmalı, park yeri alanı yoldan çeşmeye doğru enaz % 2 iniş eğimli olmalıdır

Madde 24 - Parmaklık, Çit, İhata Duvarları :

Karayolu sınır çizgisi dışında tesis edilebilir

Kavşak yakınlarında azami yükseklik bir metreyi geçemez

DÖRDÜNCÜ KISIM

Dayanak

Madde 25 - Bu Yönetmelik 2918 Sayılı Karayolları Trafik KanunuÕnun 16 Maddesi gereğince çıkarılmıştır

BEŞİNCİ KISIM

Yürürlük ve Yürütme

Madde 26 - Bu Yönetmelik hükümleri 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 16 Maddesinin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren uygulanır

Madde 27 - Bu Yönetmelik hükümlerini Bayındırlık ve İskân Bakanı yürütür


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.