![]() |
Sanat Akımları İzlenimcilik |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sanat Akımları İzlenimcilikSanat Akımları İzlenimcilik İzlenimcilik Louis Leroy 25 nisan 1874’te bir mizah gazetesinde, fotoğrafçı Nadar’ın eski atölyelerinde bir grup genç sanatçı tarafından açılan bir serginin değerlendirmesini yaparken, aslında «belirsiz» bulduğu ve ancak bir «izlenim» yaratma olarak kabul ettiği bir resim sanatını, www ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu gazeteci takılmasına, hiç kuşkusuz, Claude Monet’nin sergide sunulan İzlenim, Doğan Güneş adlı tablosu esin kaynağı olmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öncüler İzlenimciliği pek çok sanatçı kuşağı hazırlamıştır ![]() ![]() ![]() XIX ![]() ![]() ![]() ![]() Renoir yaşamı boyunca, bu kaçamakların ve ormanda, hoca bakışlarından uzakta, tam bir özgürlük içinde çalışmanın heyecanlı anısını koruyacaktır ![]() ![]() ![]() Courbet 1855’te, kendisini kurgusal bir dostlar, hayranlık duyulan veya hoşlanılmayan kişiler, alegorik kişilikler topluluğunun ortasında, bir manzara resmi çizerken tasvir ettiği Ressamın Atölyesi - Sanatsal ve Manevi Yaşamımın Yedi Yıllık Bir Bölümünü Yansıtan Gerçek Bir Alegori adlı dev tablosunu sergilediği pavyonuyla isyan örneğini göstermiştir ![]() ![]() ![]() Manet de genç ressamlar için devrimci model konumundadır ![]() ![]() Tabloda yanlarındaki çıplak bir kadın ve yıkanmakta olan gömlekli bir kadınla doğanın ortasında sohbet eden çağdaş kıyafetli iki erkek görülmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grubun oluşması Manet akşam olup da, ışık atölyede resim yapmak için yetersiz hale geldiğinde, Batignolles Caddesi’ndeki Guerbois Kahvesi’nde yazar ve sanatçı dostlarıyla buluşur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sanat Akımları İzlenimcilik |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sanat Akımları İzlenimcilikGleyre’nin atölyesinin genç ressamları (Monet, Renoir, Bazille, Sisley) ustalarının atölyesinin 1864’te kapanmasından sonra, Guerbois Kahvesi’ne fazla uzak olmayan Bazille’in atölyesine sığınırlar ve tabloları ‘Salon’a kabul edilmeye başlamış olan grubun tartışmalarına katılırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1866 yılı, aynı zamanda Zola’nın Doğalcı resmin savunmasına katıldığı yıldır: Eve gazetesi için Salon’un değerlendirmesini yapmakla görevlendirilen yazar Manet’nin ve genç resmin davasını savunur ![]() ![]() ![]() Aralarındaki uyumdan ve yeni bir okulun temellerini atma konusundaki ortak kararlılıklarından güç alan çevrenin üyeleri, pratik sorunları göz ardı etmezler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fransız-Alman Savaşı ve Komün sırasında, Pissarro ve Monet Londra’ya sığınacaklardır; Monet burada, resmiyle ilgilenmeye başlayacak olan, kendisi gibi mülteci olan tüccar Durand-Ruel ile tanışacaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İzlenimci ilkeler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İzlenimci temalar ![]() ![]() ![]() ![]() Degas, Opera kulislerinin coşkulu atmosferini, provaları, sahne üzerindeki gösterileri, orkestra çalgılarının büyüsünü tercih eder ![]() ![]() Öte yandan İzlenimci tablolar modern yaşama ve sanayinin gelişmesine gerçek bir övgü oluşturur: hem Manet, hem Monet demiryollarının büyüsüne kapılmıştır ![]() ![]() ![]() Arguenteuil veya Parisliler’in hafta sonunda çok sık gittikleri, Seine kıyısındaki Bougival’de bulunan plaj tesisi la Grenouillere gibi, İzlenimciler tarafından ele alınan bazı yerler, ünlerini bu sanatçılara borçludurlar ![]() ![]() ![]() ![]() Fırça vuruşu ve kompozisyon ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tam bir gelişme içindeki fotoğraf sanatı, sanatçılara, kabartı yanılsaması olmaksızın üç boyutlu bir görüntüyü iki boyutlu bir zeminin üzerine yansıtmakta değerli bir yardım sağlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Işık ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sanat Akımları İzlenimcilik |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sanat Akımları İzlenimcilikMonet ve Renoir gölgelerini koyu maviyle çalışırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Renk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ressamlar egemen tonlarınm karışımlarla «kinlenme»sini engellemek için, zıt nüanslı renkleri yan yana getirmeyi tercih ederek, uzaktan bileşimi yeniden oluşturma işini göze bırakırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İzlenimci sergiler Anonim şirketin kuruluşuyla ilk sergisinin açılması arasında sadece birkaç hafta geçer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sergi nihayet 15 nisan 1874’te, fotoğrafçı Nadar’ın eski atölyesinde kapılarını açar; bu atölye, Capucines Bulvarı’na bakan geniş camların aydınlattığı, iki kata dağılmış, birbirini izleyen büyük odalardan oluşmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sanat Akımları İzlenimcilik |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sanat Akımları İzlenimcilikBu ilk sergiden iki yıl sonra, Durand-Ruel bir ikincisini düzenler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1877 ilkbaharında, Caillebotte’un cömertliği sayesinde, grup üçüncü bir sergi açar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İzlenimciliğin skandallar ve tartışmalar kortejiyle Paris sanat sahnesinde kendini kabul ettirmeye başladığı 1879-1882 arasında her yıl bir sergi düzenlenecektir ![]() ![]() ![]() ![]() İzlenimciler eserlerinin sunuluşuna büyük önem verirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grubun yeni bir sergi düzenlemesinden önce (bu son sergi olacaktır) yıllar geçecektir ![]() Axis ALINTI |
![]() |
![]() |
|