![]() |
Sosyoloji Din Laiklik Ve Atatürk Konusu |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sosyoloji Din Laiklik Ve Atatürk KonusuSosyoloji din laiklik ve atatürk konusu Lâtince kökenli olan “lâik” kelimesinin sözlük anlamı, “herhangi bir dinsel işlevi ve unvanı olmayan kişiyi” belirtmek için kullanılmıştır ![]() hem de siyasî anlamlar taşır ![]() Lâiklik, “Siyasî bir kuruluş olan devleti, din kurallarına dayandırmayan ve kişilerin dinsel inanç ve tapınma özgürlüklerini inanç ve din farkı , gözetmeksizin güvence altına alan bir sistemdir ![]() Dinsel ilkelerin egemenliği anlamına gelen “teokratik devlet” sisteminden, bireylerin her tür inancını özgürce yaşadıkları ve ifade ettikleri demokratik devlet ve toplum sistemine geçişin vazgeçilmez ilkesi lâikliktir ![]() • Lâik bir devlette, bireyler din, vicdan ve inanç özgürlüğüne sahiptir ![]() Devletin görevi bu özgürlükleri güvence altına almaktır ![]() ![]() • Lâik devlet din karşısında tamamen tarafsızdır ![]() • Lâik bir devlette, devletin örgütlenişi ve işleyişi, toplumsal yaşamı düzenleyen yasa ve kurallar, dinsel ilkelere değil, akıl ve mantık ilkelerine dayanır ![]() Atatürkçü Düşüncede Lâiklik Anlayışı Atatürk, Cumhuriyetin ilânından sonra 3 Mart 1924’te halifeliği kaldırdı ![]() Anayasanın 2 ![]() tarihinde kaldırıldı ![]() ![]() Kanunu” 17 fiubat 1926’da yürürlüğe girdi ![]() Atatürk, lâiklik konusunda şunları söylemiştir: “Kişi, her istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine göre bir siyasî fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin şartlarını yerine getirmek veya getirmemek hak ve hürriyetine sahiptir ![]() Lâiklik ilkesinin kabulü aynı zamanda demokratik bir ülke olmanın koşullarından biridir ![]() bireyler birer yurttaş olarak Anayasa ile güvence altına alınmış temel hak ve , özgürlüklerden eşit biçimde yararlanma olanağına sahiptirler ![]() |
![]() |
![]() |
|