|
|
Konu Araçları |
değerlendirilmesi, ders, notlarıteftiş, pedagoji, planların, sürecinde, önemi |
Pedagoji Ders Notları-Teftiş Sürecinde Planların Değerlendirilmesi Ve Önemi |
10-20-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Pedagoji Ders Notları-Teftiş Sürecinde Planların Değerlendirilmesi Ve ÖnemiTeftiş, bütün devlet dairelerindeki görevlilerin kanun ve nizamname hükümlerine göre, vazifelerini ifa edip etmediklerini, ayrı hareket ederek memuriyet vazifelerini yerine getirmede ihmal ve dikkatsizlik gösterip göstermediklerini, suistimal yapıp yapmadıklarını tespit ederek, haklarında gereken yasal işlemlerin yürütülmesi için devlet dairelerinin teşkilât kanunlarına göre tayin edilmiş müfettişler, murakıplar veya bu işle görevlendirilmiş memurlar vasıtasıyla yapılan murakabedir Kurum çalışmalarının sürekli olarak gözetim ve denetim altında tutulması, kaynakların kullanılması durumlarının belirlenmesi zorunludur Bundan da önemlisi, ürün ve verimliliğin yakından izlenmesi ve sürekli olarak artışını sağlayacak önlemlerin alınması gerekliliğidir Bu açıdan bakıldığında denetim, kurumlar için hayati bir önem taşır Teftişin amacı kamu yararlarını korumadır Okul ve kurumların da kamu kuruluşu olması teftişi önemli hale getirmiştir MEB'nda teftiş; ilköğretim okulları için ilköğretim müfettişleri, ortaöğretim kurumları için bakanlık müfettişleri tarafından yapılmaktadır Plânlama, ilköğretim müfettişleri tarafından da "Normal teftiş" sürecinde değerlendirilir Normal teftiş, Teftiş Kurulu Başkanlığı tarafından plânlanan teftiş türü olup; müfettişler, önceden belirlenen tarihlerde bu plâna uygun olarak okul ve kurumları ziyaret ederek eğitim-öğretim sürecini değerlendirirler "MEB İlköğretim Kurumları Rehberlik ve Teftiş Yönergesi" ilköğretim okullarında yapılacak teftişlerde göz önüne alınacak durumlarla ilgili yeterince açıklama yapmaktadır İlköğretim Müfettişlerinin teftişlerde plânlarla ilgili olarak aşağıdaki faaliyetleri değerlendirdikleri görülmektedir Öğretmenler uyguladıkları öğretim metotlarında, plânlarla tutarlı mıdır? Öğretmen plânları dersin ve konunun amaçlarına uygun mudur? Öğretmenler öğrenci başarısını değerlendirirken plânlamanın her aşamasında bilimsel yöntemlere başvurmakta mıdır? Öğretmenlerin eğitim-öğretim faaliyetlerinde yeterince gezi, gözlem, inceleme ve deney yaptıkları gözlenmekte midir? Öğretmen derse hazırlık, plânlama ve uygulamalara yeterince zaman ayırmakta mıdır? Öğretmenlerin derslerin işlenişindeki konulara uygun metot ve teknikleri kullanmadaki başarıları olumlu mudur? Öğretmenler velilerle irtibata geçmede ve çevreyi tanıyıp çevre imkânlarından eğitim-öğretimde faydalanmada başarılı mıdır? Mustafa Ergün |
|