Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Biyografiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
amartya, hayatı

Amartya Sen Hayatı

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Amartya Sen Hayatı




Amartya Sen

Ben bir üniversite kampüsü içinde doğmuş ve bir kampüs ya da başka bir bütün hayatım boyunca yaşamış gibi görünüyor

Ailem Dakka - Bangladeş'in başkenti "Eski Dakka" Wari atalarının ev Ramna Üniversitesi kampüsünden uzak değildir Babam Ashutosh Sen Dhaka Üniversitesi kimya öğretti Ben, ancak, benim anne tarafından dedesi (Kshiti Mohan Şen) eski ve ortaçağ Hint kültürünün yanı sıra Sanskritçe öğretmek için kullanılan Rabindranath Tagore'un Visva-Bharati (hem de bir okul ve bir üniversite), kampüs, Santiniketan'da doğumlu, ve sonra benim gibi annem (Amita Sen), bir öğrenci olmuştu Santiniketan'da sonra Kalküta'da Başkanlığı Koleji'nde okudu ve sonra Cambridge'deki Trinity College'da ve ben bu şehirler hem de üniversitelerde öğretti, ve ayrıca, Delhi Üniversitesi, Ekonomi, Oxford Üniversitesi, London School ve Harvard Üniversitesi ve , MIT, Stanford, Berkeley, ve Cornell Üniversitesi'nde misafir olarak Ben herhangi bir ciddi akademik olmayan bir iş olmadı

Planlı çalışma alanında çeşitli, benim genç yıllarda iyi bir anlaşma ve üç ve on yedi yaş arasında, ciddi ekonomi eksantrik takılar için yerleşmeden önce, Sanskritçe, matematik ve fizik ile, sırasıyla, flört Ama ben bir öğretmen ve bazı tür bir araştırmacı olması gerektiği fikri, yıllar boyunca değişmez Yani "ses" yerine daha eski moda sözlük anlamı olarak "akademik" kelimesi düşünmeye alışkınım "Kullanışsız," teorik "ya da" konjonktürel "

Babam üç çocukluk yıl boyunca misafir profesör oldu (3 ve 6 yaşları arasında), Burma Mandalay Ama benim çocukluk Dakka harcanan, aslında, ve ben Aziz Gregory Okulu'nda, orada benim örgün eğitim başladı Ancak, yakında Santiniketan'da taşındı ve Tagore'un okulu eğitim tutum kuruldu ağırlıklı olarak Bu pek çok ilerici özellikleri ile, co-eğitimsel bir okuldu Vurgu merak ziyade rekabetçi mükemmellik teşvik ve muayene performans ve sınıflarda ilgi her türlü ciddi önerilmez ("Ona notları çok iyi olsa bile" Bir öğrenciyle ilgili bana benim öğretmen hatırlıyorum, "O, çok ciddi bir düşünür") olduğu için, ben, oldukça iyi bir öğrenci itiraf etmeliyim, ben bu stigma göstermemek için elimden geleni yapacağım

Okul müfredatı, Hindistan, kültürel, analitik ve bilimsel mirasını ihmal etmedi, ancak dünyanın geri kalanı ile çok da yer aldı Gerçekten de, Batı da dahil olmak üzere tüm dünyadan gelen etkilere karşı şaşırtıcı derecede açık, ama aynı zamanda Doğu ve Güney-Doğu Asya (Çin, Japonya, Endonezya, Kore dahil olmak üzere), Batı Asya ve Afrika gibi diğer Batılı olmayan kültürlerin, Bir arkadaşına yazdığı bir mektupta dile getirmişti dünya kültürel çeşitlilik (müfredat iyi yansıtıldığı), Rabindranath Tagore yaklaşımı oldukça nda hatırlıyorum: "biz anlamak ve insan ürünlerinde keyfini ne olursa olsun anında bizim olur, her yerde kalırlar bana kökenlerine sahip alaşımsız Sevinçle insanın bütün büyük yücelikleri maden olduğunu hissetsin "

Kimlik ve şiddet

Ben sevdim, bu genişlik ve de aslında Hint medeniyeti kendisi yorumlarken, kültürel çeşitlilik çok vurgulanmıştır olduğunu Tagore Hindistan'ın kültürel arka planda geniş heterojenite işaret ve zengin çeşitli tarihi, "Hindistan fikir" kendisi, kültürel ayrılıkçı bir görüşe karşı militated savundu "ayrılığının başkalarının kendi halkının yoğun bilinç karşı" Tagore ve onun okul Hindular ve Müslümanlar ya da başkalarının dar toplumsal kimliklerin sürekli direndi ve o, sanırım, o öldüğü şanslıydı - 1941 yılında mezhepsel siyaset yaratmış ortak cinayetleri çok 1940'larda Hindistan yuttu hemen önce Bazı gençlik yıllarında, 1940'ların ortalarında Hindistan'da girmeye başladı kendi rahatsız edici anıların bölücü siyaset takip eden büyük bir kimlik kayması ile ilgilidir

, Hindu, Müslüman ya da Sih topluluklar ile mezhepsel kimlik aniden Hintliler gibi insanların kimlikleri, Asyalılar gibi, ya da insan ırkının üyeleri olarak, yol vermek gibi görünüyordu

Ocak geniş Hint hızla ve sorgusuz sualsiz dar Hindu dönüştü ya da Mart ince Müslüman Takip katliam insanlar, sanki, yeni, bölücü ve kavgacı kimlikler "keşfedildi" hangi unreasoned sürü davranışı ile çok vardı ve Hint kültürünün çok güçlü bir karışık yapar çeşitliliği dikkat çekmek için başarısız oldu Aynı insanlar aniden farklı

Ben, genç bir çocuk olarak, bu anlamsız şiddete gözlemlemek için vardı

Dhaka Bir öğleden sonra, acınacak bir adam çığlık ve bol bol kanama kapıdan geldi Arka knifed olmuştu yaralı kişi, Kader Mia adında bir Müslüman günlük işçi oldu O komşu bir evde bazı işler için gelmiş küçük bir ödül için ve bizim büyük ölçüde Hindu alan bazı ortak çeteleri tarafından sokakta knifed olmuştu O babam tarafından hastaneye götürülürken olduğu gibi, o toplumsal ayaklanmalar sırasında eşi düşmanca bir alana gitmek için söyledim olduğunu söyleyerek gitti

Ama ailesi yiyecek hiçbir şey yoktu çünkü, iş arama ve kazanma dışarı çıkmak zorunda kaldı

Ekonomik unfreedom hastanede daha sonra meydana gelen ölüm cezası olduğu ortaya çıktı Bu deneyim benim için yıkıcı ve aniden bana dar tanımlanmış kimliklerin tehlikelerden haberdar ve aynı zamanda cemaatçi siyasetin gömülü yalan bölücülüğü

Aynı zamanda ekonomik unfreedom, aşırı yoksulluk şeklinde, bir kişinin başka türlü özgürlük ihlali çaresiz bir av yapabilir dikkat çekici bir gerçeği beni uyarılmak: Kader Mia gelir arama düşmanca bir alana geldik

Bu sıkıntılı zamanları ailesi olmadan yönetilen olabilir

Kalküta ve onun tartışmalar

Başkanlığı Koleji'nde eğitim Kalküta'da geldiği zaman, ben oldukça oluşturduğu kültürel kimliği (bir anlayış, kaçınılmaz bir çoğunluğunun yanı sıra mezhep reddi yerine engelsiz emilimi için ihtiyacı da dahil olmak üzere) bir tutum vardı

Ben hala, rakip siyasi tutumlarının rekabet bağlılıkların karşılaşmak zorunda kaldı: örneğin, diğer bir yandan maddi eşitlik ve evrensel hoşgörü, arasındaki olası çatışmalar aynı anda beni çağırdı Bu konuda daha fazla şu anda

Başkanlığı Koleji eğitim mükemmellik büyüleyici idi Ekonomi ilgim çok seçkin öğretim fazlasıyla layık görüldü

Özellikle Bhabatosh Datta ve Tapas Majumdar öğretim etkilenmiştir, ancak Dhiresh Bhattacharya yanı sıra diğer büyük öğretmenler, vardı

Ben de özellikle harika sınıf arkadaşları büyük bir servet, olağanüstü Sukhamoy Chakravarty (şu anda ona daha fazla bilgi) değil, aynı zamanda, Mrinal Datta Chaudhuri (daha önce, Santiniketan da kim) ve Jati Sengupta dahil olmak üzere pek çok diğerleri Barun De Partha Gupta ve Benoy Chaudhuri gibi tarihin birçok öğrencinin de yakındı

(Başkanlığı Koleji Sushobhan Sarkar şeklinde en ilham verici bir öğretmen tarafından yönetilen, tarihin yanı sıra büyük bir okul vardı) Benim entelektüel ufuk radikal genişletildi

Başkanlığı Koleji öğrenci topluluğu da siyasi olarak en aktif oldu Ben herhangi bir siyasi partiye katılmak için yeterli bir coşku gelişemedi rağmen, sempati ve "sol" eşitlikçi taahhüt kalitesi (bu tuhaf seçkinci bir üniversite de arkadaşım öğrencilerin çoğu olduğu gibi) büyük ölçüde beni çağırdı Santiniketan'da akşam okullarda çalışan komşu köylerde okuma yazma bilmeyen kırsal çocuklar için artık sistematik genişletilmesi, siyasal ve sosyal genişleme ihtiyacı kötü görünüyordu bana vardı tür ilkel düşünce içeriyordu

Ben 1953-1951 sırasında Başkanlığı Koleji oldu 1943 Bengal kıtlık bellek, iki ila üç milyon kişi ölmüştü ve ben Santiniketan'da izlemişti, zihnimde hâlâ çok taze idi

Ben onun iyice bağımlı sınıf karakteri vurdu olmuştu

(Ben benim okulda ya da arkadaş ve aile ilişkileri tüm kıtlık sırasında en ufak bir sorun yaşadı arasında kimse biliyordu; bile alt-orta sınıflardan tutulmuş bir kıtlık değildi sadece insanların çok daha ekonomik merdivenin aşağı, bu tür topraksız kır emekçileri olarak) Kalküta kendini derece zengin bir entelektüel ve kültürel yaşamına rağmen, dayanılmaz ekonomik sefalet yakınlığı birçok sürekli hatırlatmaları ve hatta elit bir üniversite değil, sürekli ve yakın varlığını görmezden gelemeyeceğini

Ve yine de, yüksek ahlaki ve etik, sosyal derdini, siyasi bağlılık ve adalet için derin bir bağlılık kalitesine rağmen, o zaman standart sol siyaset ile ilgili rahatsız edici bir şey vardı: Özellikle, kendi şüphelerini süreç odaklı siyasi düşünce, demokratik dahil olmak üzere çoğulculuk izin prosedürleri

Demokrasinin temel kurumları ve eleştirmenler en vokal olduğu eksiklikleri "burjuva demokrasisi" olarak görüldü ne dışarı Alakart ne olabilir daha fazla kredi var

Birçok demokratik uygulamaların para gücü, haklı olarak tespit edilmiştir, ama alternatifleri olmayan muhalif siyaset korkunç ihlalleri dahil olmak üzere ciddi kritik incelemeye almadı Izin veya engelle karşılaşmadan, "toplumsal iyi" teşvik iyi niyetli liderler saptırmak "irade zayıflığı" bir tür olarak siyasi hoşgörü görmek için bir eğilim vardı

Göz önüne alındığında, siyasi muhalefet ve genel hoşgörü ve çoğulculuk bağlılık yapıcı bir rol benim mahkumiyet öğrenci siyasetin ana karakterize solcu aktivizmi form ile bu inançlar koordine bir ikilemle karşı karşıya biraz vardı -sonra Kalküta

Tehlikede olduğunu, siyasi hoşgörü, bana görünüyordu aydınlanma sonrası Avrupa ve Amerika bunu açıkça ortaya çıkmıştı liberal politik argümanlar değil, aynı zamanda yüzyıllar boyunca savunulan edilmiş olan çoğulculuk, hoşgörü geleneksel değerler değildi

pek çok farklı kültüre Hindistan - en azından Gerçekten de, Ashoka MÖ üçüncü yüzyılda koymuştu: "kim gerçekte, kendi mezhep görkemini artırmak amacı ile, kendi bağlılık tamamen başkalarının mezhepler aşağılayıcı ise saygı kendi mezhebine yok O Bu tür davranış, kendi mezhep ağır yaralanma verir " "Batı liberal" eğim, ciddi bir hata bana görünüyordu sadece siyasi hoşgörü görmek için

Bu konularda oldukça rahatsız edici olsa da, onlar da ben başka türlü ihmal olabilir, o zaman ve orada bana bazı temel anlaşmazlıklar karşı karşıya kaldı Gerçekten de, biz sürekli olarak bu rakip siyasal talepleri tartışıyorlardı Nitekim olarak, ben, Ben en çok (ve özellikle ödül yapımında İsveç Kraliyet Bilimler Akademisi tarafından atıf yapılmıştır) hayatım boyunca yer hissettim akademik çalışma alanlarında Geriye dönüp baktığımda, onlar arasında zaten

Kalküta'da lisans gün beni en çok ajitasyon edildi ilgilidir

Bunlar, diğer yandan (oy kullanma işlemleri de dahil olmak üzere, refah ekonomisi, bir yandan (kıtlıklar şeklinde yoksulluğun en uç tezahürü de dahil olmak üzere), ekonomik eşitsizlik ve yoksulluk, kapsamı ve akılcı, hoşgörülü ve demokratik bir sosyal seçim olasılığı kapsayan özgürlük ve azınlık haklarının korunması) Benim katılımı ile Nobel bildirimde belirlenen araştırma alanları, bu alanlarda herhangi bir resmi bir işi yapmak için önce, aslında, çok gelişmişti



Alıntı Yaparak Cevapla

Amartya Sen Hayatı

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Amartya Sen Hayatı




Benim parlak eş-öğrenci Sukhamoy Chakravarty kitap ile Arrow'un çarpıcı "imkansızlığını teoremi benim dikkatimi çekti ki, sosyal seçim, Sosyal Seçim ve bireysel değerleri Kenneth Arrow Kullanıcı çığır açan çalışma sonra değil uzun oldu 1951 yılında ve New York'ta yayımlanmıştır "(1952 ilk aylarında olması gerekir)

Sukhamoy çok geniş sola çekti, ama aynı zamanda politik otoriterlik endişe ve diktatörlük olmayan herhangi bir sosyal seçim mekanizması tutarlı sosyal kararlar verebilir Ok gösteri etkileri tartışıldı

Gerçekten otoriterlik (sol veya sağ) için herhangi bir bahane verdi mi? Ben özellikle Sukhamoy onun derinden akıllı yüz (musallat olan bir bellek, Kalküta, ılık kış güneşinin parlayan bir pencere yanında oturan, resmi sonuçların etkileri kendi okuma açıklayan College Street Coffee House, uzun bir öğleden sonra hatırlıyorum

o birkaç yıl önce bir kalp krizi sonucu aniden ölünce) bana tekrar tekrar işgal olur

Bir savaş alanı olarak Cambridge

1953 yılında, ben, Kalküta Cambridge Trinity College'da öğrenim taşındı Zaten bir edebiyat fakültesi mezunu elde olmasına karşın Kalküta Üniversitesi (ekonomi büyük ve matematik küçük), Cambridge, bana başka bir BA kaydolmak

(Saf ekonomi) iki yıl içinde hızlı bir şekilde (Cambridge geldiğimde ben hala benim geç gençler bu yana bu yeterli adil) yapılabilir Sonra Cambridge Üniversitesi'nde ekonomi tarzı Kalküta'da oranla çok daha az matematiksel oldu

Ayrıca, daha önce bana ajitasyon yapmış bazı temel konularda genellikle daha az endişe edildi Ben vardı, ancak oldukça temel değerlendirme ile sona erer dahil edildi (Samuel Brittan diğerleri arasında, Mahbub ul Haq, Rehman Sobhan, Michael Nicholson, Lal Jayawardena Luigi Pasinetti, Pierangelo Garegnani Charles Feinstein dahil olmak üzere) bazı harika öğrencilerle ve bir disiplin olarak ekonomi demektir

Ancak, Cambridge Ekonomi Politiği büyük tartışmalar oldukça sıkı bir şekilde, bir yandan, Cambridge (aralarında Richard Kahn, Nicholas Kaldor, Joan Robinson,) Keynesyen ekonomi ve Keynes'in takipçileri çeşitli katkıları artılarını ve eksilerini yönelik edildi

ve diğer (diğerleri arasında Dennis Robertson, Harry Johnson, Peter Bauer, Michael Farrell, farklı şekillerde de dahil), Keynes şüpheci "neo-klasik iktisatçılar Bölünmenin her iki tarafta ekonomistler ile yakın ilişkilere sahip olduğumuz için şanslıyız Makroekonomi, bir bütün olarak ekonomi için ekonomik agrega ile ilgili tartışmalar merkezli, ancak daha sonra ekonomik modelleme "toplam sermaye" (bazı arkadaşlarımın öğrencilerin, herhangi bir kullanıma karşı Pasinetti dahil olmak üzere, neo-Keynesçiler ölü seti, sermaye teorisi taşındı

ve Garegnani) bu tartışmaya önemli katkılar yaptı

Farklı düşünce okulları (Richard Stone, Brian Reddaway'i, Robin Matthews, Kenneth Berrill, Aubrey Silberston, Robin Marris gibi) arasındaki bu çok yoğun kavgalar yer alamadım ince öğretmenlerin bir dizi olmasına rağmen, siyasi çizgiler genel olarak, çok sıkı ve oldukça tuhaf çizilmiş Bariz bir anlamda Keynesçiler, neo-Klasikciler "sol", ama bu, "çok ama yok daha fazla bu" ruhu çok oldu Ayrıca, farklı ekonomistler güzel sadece tek bir boyut sipariş edilebileceği bir yolu yoktu Zeki bir Marksist iktisatçı olan Maurice Dobb'un, sık sık "neo-klasik" ekonomi "oldukça yumuşak" Keynesçiler ve neo-Keynesçiler düşünüldü O, refah iktisadı ciddiye aldı (ve aslında üzerinde düzenli bir ders öğretti), benim zevk için, birkaç biriydi gibi yoğun bir "neo-klasik" AC Pigou (makroekonomi Keynes tartışmaya devam ederken) yapmıştı Beklendiği gibi, Marksist Dobb'un Fakülte Kurulu seçimlerinde Kaldor yendikten sonra, Kaldor, kılık değiştirmiş hain neo-klasik iktisat (bir zafer ilan etti "marjinal fayda teorisi kazandı," Kaldor yorum, o akşam Sraffa'nın söyledi Marksist ekonomist seçim başarısı!)

Ancak, Kaldor Cambridge, aslında, en hoşgörülü, neo-Keynesçiler çok oldu Tamamen parlak ama şiddetle hoşgörüsüz Joan Robinson - Richard Kahn, genel olarak en çok saldırgan ise, çoğunlukla benim tez danışmanı geldi Neo-Keynesçilik yeni ortodoksi oldukça gerçek olmadığı için sık sık aldığını kıç suçlama

Sürekli çatışan bu çölde bir vaha, kendi kolej, Trinity, biraz Ben orada olmak için şanslı olduğunu varsayalım, ama ben orada bir arada bu üç çok farklı siyasi görüşleri dikkate değer ekonomistler, Cambridge Üniversitesi el kitabında, Trinity fark ettikten sonra uygulamak için seçmişti çünkü, tamamen şans değildi Marksist Maurice Dobb'un ve muhafazakar neo-klasik Dennis Robertson, ortak seminerler ve Trinity de Piero Sraffa'nın, düşünce neredeyse tüm standart okullar şüphecilik bir model vardı Hepsi ile çalışan ve her büyük ölçüde öğrenme şansı vardı

Huzurlu gerçekten sıcak Dobb'un ortak yaşama, Robertson ve Sraffa'nın Üniversitesi geri kalanında davalarını göz önüne alındığında, oldukça dikkat çekici oldu Sraffa'nın Dobb'un Robertson daveti üzerine, Trinity birleştirilmesi ile ilgili güzel bir anekdot daha sonra, bana Trinity öğretmek isteyip istemediğinizi Robertson tarafından sorulduğunda, Dobb'un evet heyecanla dedi, ama daha sonra Robertson verdiği derin bir suçluluk duygusu yaşadı "tüm gerçekleri" Bu yüzden, sahip olmadığı için özür dileyerek Robertson bir mektup yazdı onun deyimi ile takviye Komünist Parti üyesi olduğunu daha önce bahsedilen bu Robertson görünümünde, o Dobb'un, uygun kişi olmadığını karar vermek için olsaydı, o mükemmel bir şekilde anladığı - Ben oldukça "İngilizce" ifadesi düşünüyorum Trinity lisans öğretmek Robertson, tek bir cümle ile cevap yazdı: "Dobb'un Sevgili, çok uzun zaman bize Şapel havaya uçurmadan önce bir iki hafta önceden haber vermek, tamam olacak"

Yani, bir dereceye kadar, kendi üniversite Trinity, demokratik ve hoşgörülü bir sosyal seçim güzel bir "uygulama" var yaptım Ama sosyal seçim "teori" çok heyecanlıyım, Trinity, ya da Cambridge kimseyi alamadım korkuyorlar Ben benim BA tamamladıktan sonra, benim araştırma tezi için oldukça farklı bir konu seçmek zorunda Ilgilenen Joan Robinson gibi Maurice Dobb'un "tekniklerinin seçimi," tezi oldu

Felsefe ve ekonomi

Araştırma, birinci yılın sonunda, ben bir tez yapacak bazı sonuçlar olduğunu düşünecek kadar kendini beğenmiş ve ben yapamadım bu yana ben, Cambridge bir iki yıl izinli Hindistan'a gitmek için uygulanan - Verilen yönetmeliğin yürürlüğe doktora teslim Ben üç yıl boyunca araştırma tescil edilmişti kadar bir derece tezi Heyecanla evde ne olup bittiğini öğrenmek isteyen sabırsız olduğunu ve terk bana verildi, ben Kalküta hemen uçup gitti Cambridge Üniversitesi, Hindistan'da bir "denetçi" konusunda ısrar etti, ben de büyük bir ekonomik methodologist, AK sahip iyi bir şansa sahip Dasgupta, sonra Benares öğretim üyesiydi Onunla sık sık ve her zaman aydınlatıcı güneş altında her şey (bazen de benim tez) konuşmaları

Kalküta'da, ben de yeni bir ekonomi departmanı kurmak istendi yeni oluşturulan Jadavpur Üniversitesi, ekonomi alanında bir sandalyeye atandı Ve tamamen anlaşılabilir protesto fırtına henüz bile 23 olmadığından, bu öngörülebilir bir neden Ama fırsat ve meydan (Üniversitesi duvarlarda birkaç Duvar yazıları beşiği sökülüp olan "yeni profesör" olsa bile) yaşadı Jadavpur entelektüel oldukça heyecan verici bir yerdi (arkadaşlarıma Paramesh Ray, ekonomi bölümünde Mrinal Datta Chaudhuri, Anita Banerji, Ajit Dasgupta, ve diğerleri dahil) Sömürgeci ve post-kolonyal tarihinin son derece etkili bir okul - Üniversite ayrıca, diğer armatürlerin yanı sıra, daha sonra "madun çalışmalar başlatmıştır" son derece yenilikçi bir tarihçi, Ranajit Guha, vardı Özellikle Cambridge biraz ihmal ettiği bazı temel konularda geri almak keyif aldım

Tezimi sessizce sadece geçiş süresi (3 yıl kuralı layık olmak için) "olgunlaşan" iken, ben bir rekabet Ödülü Bursu için Trinity College'da göndererek özgürlük aldı Beri, neyse ki, ben de seçildi, o zaman Kalküta'da devam eden ve Cambridge arasında bir seçim yapmak zorundaydı Ben o zaman bölünmüş ve biraz daha önce planlanandan daha Cambridge döndü Ödülü Bursu, (hiçbir soru sordu) sevdim şey yapmak için dört yıl bana özgürlük verdi, ve ben o dönemde felsefe okuyan, radikal bir karar aldı Ben her zaman mantık ve epistemoloji ilgi vardı, ama yakında (onlar demokrasi ve eşitlik ile ilgili büyük endişeleri yakından ilişkili) yanı sıra, ahlaki ve siyasi felsefenin yer var


Alıntı Yaparak Cevapla

Amartya Sen Hayatı

Eski 10-21-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Amartya Sen Hayatı




Felsefesi haline çalışmaların genişletilmesi benim ana ilgi ekonomi alanları bazı felsefi disiplinler (örneğin, sosyal seçim teorisi, matematiksel mantık yoğun olarak kullanılmasını sağlar ve aynı zamanda ahlaki felsefe üzerine çizer, oldukça yakından ilgilidir, çünkü benim için önemli olduğunu ve eşitsizlik ve yoksunluk çalışma), ama aynı zamanda çünkü ben kendi felsefi çalışmalar çok faydalı bulundu Gerçekten de, özellikle epistemoloji, etik ve politik felsefe, felsefe yazıları bir dizi yazmak için gitti Ekonomi ve felsefe hem de ilgileniyorum, iki alan benim çıkarlarının birliği çok kesiştiği aşıyor Yıllar sonra, bazı büyük filozoflar (John Rawls, Isaiah Berlin'in, Bernard Williams, Ronald Dworkin, Derek Parfit, Thomas Scanlon, Robert Nozick, ve diğerleri gibi) ile çalışma ayrıcalığı vardı, ben Trinity müteşekkiriz hissettim bana fırsat gibi titiz bir felsefe içine almak için cesaret verilmiştir

Delhi School of Economics
1960-1961 sırasında, Trinity College izinli, MIT ziyaret etti ve yarışma orduları Cambridge mücadele olduğunu oldukça steril tartışmalar uzaklaşmak için büyük bir rahatlama bulundu Ben, böyle bir ilham yer MIT Paul Samuelson, Robert Solow, Franco Modigliani, Norbert Wiener, ve diğerleri ile pek çok konuşmalar büyük ölçüde yararlanmıştır Stanford bir yaz ziyareti bir konu olarak ekonomi genişlik duygusu eklendi 1963 yılında Cambridge tamamen terk etmeye karar verdi ve Delhi School of Economics Ekonomi Profesörü ve Delhi Üniversitesi, Delhi gitti 1971 yılına kadar Delhi öğretti Birçok yönden bu benim akademik hayatın en entelektüel zorlu bir dönemdi KN liderliği altında Raj, Delhi zaten uygulanan olağanüstü bir ekonomist, biz, gelişmiş bir ekonomi okulu var inşa etmek için bir girişimde bulunmadı Delhi Okulu, zaten ekonomik çalışma (Raj ek olarak, VKRV Rao, BN Ganguli, PN Dhar, Khaleq Naqvi, Dharm Narain, ve diğer pek çok çalışma çizim) için iyi bir merkezi ve bir dizi yeni ekonomistler katıldı Sukhamoy Chakravarty Jagdish Bhagwati, AL Nagar, Manmohan Singh, Mrinal Datta Chaudhuri, Dharma Kaya, Raj Krishna, Ajit Biswas, KL de dahil olmak üzere, Krishna, Suresh Tendulkar, ve diğerleri (Delhi School of Economics de MN Srinivas, Andre Beteille, Baviskar, Veena Das, ve böyle bir çalışma, genel olarak sosyal bilimler zenginleştirilmiş Tapan Ray Chaudhuri, gibi büyük tarihçiler gibi bazı önde gelen sosyal antropologlar, vardı) Delhi sol zaman London School of Economics katılmak için 1971 yılında, biz ortaklaşa Hindistan'da Delhi Okulu, eğitim, ekonomi ve sosyal bilimler alanında seçkin merkezi yapımında başardı

Araştırma ve geliştirme konularında sosyal seçim teorisi, Delhi Üniversitesi, dinamik entelektüel bir atmosfer içine kendimi tam buhar düştü Konuya ilgim, bazı sosyal seçim teorisi ve öğretmek için çalışma şansım oldu sadece 1964-1965, Berkeley bir yıl ziyareti sırasında konsolide değil, aynı zamanda, bazı pratik sosyal seçim gözlemleme eşsiz bir fırsat vardı formu öğrenci aktivizm "ifade özgürlüğü hareketi" Delhi Okulu'nda sosyal seçim peşinde bir başlangıç ​​zorluk resmi bir disiplin olarak konuya ilgi duyan herkes, ilk bakışta, ben sevdim ne özgürlüğü varken, ben olmadığıydı Bu çözüm, tabii ki, öğrencilerin konuya ilgi çekmek için Bu da benimle birlikte ortak bir çalışma (yapmaya çalıştığım ne olduğunu ulaşmak için önemli ölçüde ekleyerek), parlak bir öğrenci, daha sonra görkemli bir oylama teorisi üzerine tez ve Prasanta Pattanaik varış ile bir patlama oldu Yavaş yavaş, Delhi Okulu'nda, büyükçe bir sosyal seçim teorisi ilgilenen ekonomistlerin ve teknik olarak mükemmel bir grup ortaya çıktı

Da önemlisi, ekonomik değerlendirme ve politika oluşturma (yoksulluk, eşitsizlik, işsizlik, gerçek milli gelir ile ilgili olarak, yaşam standartları) agregasyonunda daha yaygın bir ilgi ile ilgili sosyal seçim teorisi Sonra London School of Economics de benimle birlikte okudu Kaushik Basu ve Rajat Deb (dahil olmak üzere, önde gelen sosyal seçim kuramcıların bir dizi (Prasanta Pattanaik ek), Delhi Okulu kaynaklanan aslında memnuniyeti için büyük bir nedeni vardı diğerleri arasında) taşındı ve Bhaskar Dutta ve Manimay Sengupta Öncelikle (bu sıra Basu için geçerlidir) diğer alanlarda çalışan, ancak iş ve çıkarlarını Delhi School (Nanak Kakwani bu iyi bir örnektir) sosyal seçim teorisi kuvvetli akım etkilenmiştir diğer öğrenciler vardı

Benim kitapta, 1970 yılında yayımlanan Toplu Seçimi ve Sosyal Refah, sosyal seçim teorisi genel görünümü almak için bir çaba Analitik bulgular rapor bir dizi vardı, ama pek çok "ağaç" (özellikle teknik sonuçları form) varlığına rağmen, ben orman için endişeyle bakarak kendini alamadı Ben Başkanlığı Koleji benim genç yıllarda çok bana taşınmış olan eski genel soru tekrar geri gelmek için vardı: makul bir sosyal seçim bir kişinin tercihlerini çıkarları ve yargıları da dahil olmak üzere ve başka bir (aslında bulunuyor arasındaki farkları göz önüne alındığında mümkün olan tüm az mı Horace uzun bir süre önce belirttiği gibi "insan var olduğu gibi pek çok tercihleri") olabilir?

Toplu Seçimi ve Sosyal Refah altında yatan çalışma çoğunlukla Delhi tamamlandı, ancak ben çok harika her ikisi de Kenneth Arrow ve John Rawls, Harvard Üniversitesi'nde ders verdi "sosyal adalet" üzerine ortak bir ders, bir son şeklini vererek yardımcı oldu bana kendi değerlendirmelerini ve önerilerini vererek yararlı Ortak ders, aslında, Harvard bölgede kurulan ekonomistler ve filozoflar çizilmiş katılımcı ("denetçi" olarak oturuyormuş), kayda değer bir daire ile ilgili de pek çok önemli konular tartışıldı, hem de oldukça başarılı oldu (Kampüs dışından da oldukça iyi bilinen: Harvard'da bir öğretmen olarak, ben "Kenneth Arrow, John tarafından öğretilen bir" görünüşte ilginç "Tabii duymuş, ister San Francisco bir uçak yolculuğu bir komşu tarafından istendi Rawls, ve bazı bilinmeyen bir adam ")

Geliştirme gibi Politikası verme ile ilgili olan Stephen Marglin ve Prasanta Pattanaik (çok Harvard'a gelmişti) ile ortaklaşa öğrettiği bir başka ders yoktu Bu güzel saf sosyal seçim teorisi tutulumunun takviye (aslında, Marglin ve Pattanaik hem de sosyal seçim teorisi ve ekonominin diğer alanları arasındaki bağlantıyı incelerken çok ilgilendiler)

Delhi, Londra ve Oxford
Toplu Seçimi ve Sosyal Refah, 1970 yılında yayımlanan kısa bir süre sonra, 1971 yılında, Delhi sol Eşim, Nabaneeta Dev, kiminle, iki çocuk (Antara ve Nandana) Delhi onun sağlığı ile sürekli sorun vardı (özellikle astım) Londra onu daha iyi uygun olabilir, ama, olduğu gibi, kısa bir süre sonra Londra'ya gitti, evlilik dağıldı

Nabaneeta roman ve boşanma beri Kalküta'da Jadavpur Üniversitesi'nde bir üniversite profesörü olan o kombine kısa hikayeler (çağdaş Bengalce edebiyatının en ünlü yazarlarından biri), oldukça başarılı bir şair, edebiyat eleştirmeni ve yazar Şiir bir "iç" bakış açısıyla takdir de dahil olmak üzere, ondan çok şey öğrendim Sanskritçe destanları (özellikle Ramayana) de dahil olmak üzere, farklı tarzı ve epik şiir, kompozisyon üzerinde daha önce çalışmış ve bu çok içeri yer vardı Nabaneeta anne ve babası çok tanınmış şairler ve o kaynaklı gibi görünüyor onu ünlü durumu ve ona yol gelmiş pek çok tanıma etkilenmez kavramına ve sıcaklık O edebi hayranlarının sonsuz akışı ziyaret etti ve anlıyorum, hala yok (Bir keresinde, onu kritik bir karar almak için, onu yüksek sesle okuma niyeti ile beyan edilen bir yüz yeni şiirlerini bir şair geldi, ama o bu yana, onun yerine bana onları okumak için yerleşmek olacağını söyledi Ben edebi sofistike yoksun olduğunu yalvardı, belirlenen şair emin: "Bu sadece sağ; ortak adam benim şiir tepki nasıl bilmek istiyorum" ortak bir adam, ben söylemekten gurur duyuyorum, tepki gösterdi uygun haysiyet ve kendini kontrol)

Londra'ya taşındı, ben de bazı ciddi tıbbi sorunlar geçiyor 18 yaş erken 1952, (Ben Cumhurbaşkanlığı College'da bir lisans iken), ağız kanseri vardı ve ciddi bir radyasyon dozu oldukça ilkel Kalküta hastane tarafından ele olmuştu Bu sadece yedi yıl sonra Hiroşima ve Nagasaki ve radyasyon uzun vadede etkileri çok anlaşılamamıştır I got radyasyon dozu, kanser tedavi olabilir, ama o da benim sert damak kemikleri öldürdü 1971 yılına gelindiğinde, ben kanseri nüks, ya da ciddi bir durumda ya kemik nekroz olduğu ortaya çıktı İngiltere'ye dönüş yapmak zorunda ilk şey, nekroz (ağızda uzun ve karmaşık bir operasyon, ancak hayatta kalması için gerçek bir tehdit) telafi etmek için sadece plastik cerrahi olup olmayacağını bilmeden, ciddi bir çalışma var veya daha fazla demandingly, taze bir kanser eradikasyon çabaları turu

Uzun ameliyattan sonra (yaklaşık yedi saat süren) ağır anestezi uyandım, sabah 04:00 Çok sabırsızlık olan bir kişi olarak, ben cerrah bulmuş bilmek istedim Görevli hemşire bana bir şey söylemek için izin verilmediği söyledi: "doktorlar dokuz gelmek için beklemeniz gerekir"
Bu hemşire fark bazı gerilim (I ortaya çıkmıştı bilmek istedim)
Ben bana bir şey söylemek kaşıntı olduğunu görebiliyordu: gerçekten kanseri nüks yapılmıştı donmuş bölümünde biyopsi tespit edildiğini söyle (Daha sonra de bilebileceği gibi) ve uzun çalışma esas biriydi
damak yeniden nekroz telafi etmek için
O sonuçta verdi ve, (aynı zamanda bir tür olarak) oldukça dikkat çekici bulundu Ilginç bir iletişim formu, seçti Dedi, "Biliyor musun," "çok öven!" Daha sonra kanseri değil, övgü için bir konu olabilir kafama dank etti Gerçekten de övgü tarafından lulled, post-operatif uyku geri sessizce gitti






Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.