![]() |
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar Özet |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar ÖzetYönetimde Başarı İçin Altın Kurallar Özet ![]() Yazar : Dr ![]() Yayınevi : Alfa Basımevi Dağıtım Baskı : Alfa ADALETLİ DAVRANMAK Personel arasında adaletli davranmak yöneticilerin ihmal etmemesi gereken bir görevdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() AKRABAYI İŞE ALMAK Akrabaları ve arkadaşları işe almak yararlı veya sakıncalı olabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ALÇAK GÖNÜLLÜ OLMAK Örgütlerde bencil olmayan hoş sözlü karşısındakilere saygı gösteren ve fikirlerine değer veren insanlar herkes tarafından sevilmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() AMAÇLAR, PLANLAR, HEDEFLER Yöneticilikte başarılı olmanın temel şartlarından olan amaçların belirlenmesi ve hedeflerin tespit edilmesi personelin enerjisini aktif olarak yönlendirmede etkili olabilmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME Araştırma ve geliştirme yeni bilgiler elde etmek yada mevcut bilgileri ortaya çıkarmak amacıyla yapılan ve bilginin sistematik olarak toplanmasını, analizini ve yorumunu gerektiren bir çalışmadır ![]() ![]() BAŞARI DEĞERLEME İşletmenin başarısının devamı, üyelerinin başarılarına bağlıdır ![]() ![]() BAŞKALARININ İŞİNİ YAPMAMAK Yönetici bütün çalışanların görev yetki ve sorumluluklarını tam ve kesin olarak belirlemeli ve yazılı olarak kendilerine bildirmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() Başkalarının işine yardımcı olmak, ancak ilgili kişinin talep etmesi halinde söz konusu olmalıdır BİLGİ Elektronikteki gelişmeler kişi ve kurumların birbiriyle haberleşmesini belirli merkezlerden bilgi ve haber alınmasını kolaylaştırmıştır ![]() ![]() ![]() CESARET İnsanların bilmediği şeylerden birisi de cesaretin öğrenilebilir olduğudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() CEZALANDIRMA Cezalandırma en çok bilinen ve uygulaması en kolay olumsuz teşvik unsurudur ![]() ![]() ![]() ÇALIŞKANLIK Kazandığımız sahip olduğumuz her şeyi çalışmaya bir enerji efor sarf etmemize borçluyuz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çalışma ortamı etrafının çepeçevre kuşatan çalışma ortamı kişinin verim ve morali ile yakından ilgilidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çalışma Sözleşmesi İşletmemize aldığımız personelin dosyasına, işe alma döneminde karşılıklı olarak anlaşılan görev ve sorumlulukları gösteren bir sözleşmeyi de koymak gerekir ![]() ![]() Çatışma ve Çözümü İşletmelerde elemanlar arasındaki görüş ayrılığının bir yere kadar faydası vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çevrenin Analiz edilmesi Çevrenin analiz edilmesi stratejik bir yönetimin bize sunduğu bir fonksiyondur işetmemizin içinde bulunduğu dünya sistemi ülkenin ekonomik politik siyasi ve diğer şartlar ayrıca çevre dediğimiz pazarımız müşterilerimizin değişmesi ile ilgili değişme ve gelişmeler devamlı olarak incelenmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Değişim ve Dönüşüm Yönetim süreçlerinde üretim, pazarlama ve finansman ve faaliyetlerimizle ilgili her konuda takip etmekte güçlüklerle karşılaştığımız değişiklikler yaşanmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Denetim Denetim faaliyetlerinin en önemli amacı işletme amaçlarının gerçekleştirilmesinde rasyonellik sağlamaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dürüstlük ve şeffaflık Yöneticiler sözleri ve davranışlarında dürüst oldukları süre personelin sevgi , saygı ve güvenini kazanır ![]() ![]() ![]() Eğitim ve geliştirme İnsan yaptığı şey her ne olursa olsun öğrenmeyi sürdürürse kendisini geliştirebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eleştiriler ve eleştirilere değer vermek Kişinin kendini bir eleştiriyle doğruya yönlendiren insanlar nezaketle ve anlayışla karşılaması, olgunluğunun belirtisidir ![]() Esneklik: İnsan yönetimde başarılı olabilmesi için esnek davranabilmeli ![]() ![]() ![]() ![]() Yönetenler kararlarının şartlar değişirse değiştirmeyi bilmelidir ![]() ![]() Etkin Olmak: Etkinlik kalıtsal değil öğrenilebilen bir konudur ![]() ![]() ![]() ![]() Etkin yönetici olabilmek için P ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() Sahip olduğu güçlere dayalı olarak çalışır ![]() Daha yüksek başarının olağan üstü sonuçlar vereceğini birkaç büyük alan üzerinde yoğunlaşır ![]() Etkili kararlar alırlar ![]() Eyleme Geçmek: Eylem harekete geçmektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eylem ; sonuçları hazırlayandır ![]() Bilgi ; iyi kullanıldığında potansiyel güçtür ![]() Güç ; (kelime anlamı) eylem yeteneği Kendini özerk hissedenler başarılı olurlar ![]() İnsanların çok azının düşledikleri hayatı yaşaya bilmelerinin sebebi; çaba ve eylem gerektirmesi Başarı eylemin sonucudur ![]() Fiyatlandırma: Fiyat teşekkülünün bir çok nedeni vardır “geleneksel fiyatlandırmada “da fiyatı girişimi belirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fiyat belirlemede bazı kurallar vardır ![]() rakiplerin fiyatı Maliyetler Müşterinin tercihi rekabetin yapısı maliyet, miktar, kar kendi arlarında ilişkilidir ![]() Geri Bildirim: Sonuçların değerlendirilmesi ve bunlarla değişikliğe gidilmesinden geri bildirim denir ![]() ![]() ![]() İşletme faaliyetlerinden sonuç elde edilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Girişimcilik: Girişimci mal ve hizmeti üretmek ve/veya pazarlamak üzere sahip olduğu üçüncü şahıslardan elde ettiği sermayeyi riske atarak faaliyette bulunan,, sürekli güven hissi oluşturduğu için önemini çevresine anlatan tez canlı olma,sorun çıkmadan çözüm bulmaya çalışan, gündemini belirleyen işlerin gelişme hızını ayarlayan , Şirket yönetimine ağırlıklarını koyan , her işe yalnız girişip kimsenin işine burnunu sokmasına izin vermeyen, sermaye sahibinin sermayesinden sorumlu olan kişidir ![]() Çağdaş işletmecilikte girişimcilik ve yöneticilik birbirinden gittikçe uzaklaşan iki daldır ![]() ![]() Güven Güven insanlar arası karşılıklı prensiplerin sadece birisidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar Özet |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar ÖzetGözlem ve Analiz Yöneticilerin masa başında politika ürettikleri dönem bitmiştir ![]() ![]() ![]() Daima yenilikte kar vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Halkla İlişkiler Halkla ilişkiler örgütün kendi çevresiyle ilişki kurmasıdır ![]() ![]() ![]() Halkla ilişkiler karşılıklı etkileşim sürecidir ![]() ![]() ![]() Hizmet Anlayış ve Tutkusu Hizmet tutkusu eşittir başarıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Hoşgörü Olma, Zaman Tanıma Yunus ; “Yaratılanı hoş gör yaratandan ötürü ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Başarısızlığın verdiği en büyük ders; Başarısızlıktan korkmamadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İş Birliği, Ekip Çalışması, Takım Ruhu Bu konuda şunu bilmek yeterlidir sanıyorum: “Bir zincir en kuvvetli halkası kadar değil, en zayıf halkası kadar güçlüdür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İletişim Etkileşimde kullanılan bir araçtır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşletmenin başlıca iki hedefi vardır: 1-Olup bitenler hakkında bilgi alıp vermek, 2- Kişilerin tutumunu etkilemek ![]() İmaj İmaj, bir kişi veya kurumun diğer kişi ve kurumların zihinlerinde isteyerek ve istemeyerek bırakmış olduğu, hizçmetle ilgili personel, kullanılan araç gereçler çevresi hakkındaki fikirler, anlayış ve değerler şeklinde ifade edilir ![]() Kuvvetli ve kalıcı bir imaj oluşturulmasında şirketin kendisi hakkındaki öz düşüncesi önemlidir ![]() ![]() ![]() İnsanları Anlamak Bir insanı etkili ve verimli yaptırabilmek için onu tanımak gerekirdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İş Değerleme İş değerleme, yapılan işlerin ayrıntıl analiz ve tnımını yapıp kendi aralarındaki tanımını da yaparak, aralarındaki farklılıkların kolaylık ve zorluk esasına göre nesnel olarak ortaya konmasıdır ![]() ![]() ![]() İşe Göre Adam mi? Adama Göre İş mi? Yöneticinin başarısı işe alıp çalıştirdiği iyi elemanla oratlııdır ![]() ![]() ![]() Değer hükümleri sarsılmış, değerleri sarsılmış, bir sisteme sahif olamamış, mevki ve makamlard*** hak etmeyenlerce adeta talan edildiği ülkelerde bilgiye ve bilgili insana önem verilmez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşlerin Öncelik Sırası Herşey zamanında yapılmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() İşletme-Örgüt İşletme herşeyden önce mal ve hizmet üreten iktisadi bir birimdir ![]() ![]() ![]() ![]() İşletmede aşırı örgütlenme olmamalı , sıkıntıya sebep olan hiç kimse Honda’nın nasıl bir örgüt yapısına sahip olduğunu bilmez ![]() ![]() ![]() Ekibin yapacağı hedef belirleme, organizasyon hedefe ulaşmadır ![]() İşi Ehline Sormak, Uzmanlara Danışmak Kendini yetiştirmiş ve alanında söz sahibi olmuş bir insana danışmak , insanı yanlışlardan korur ![]() ![]() ![]() Bir çok insanla uğraşan ilk insan siz değilsiniz ![]() ![]() ![]() Kalite Çemberleri Kalite çemberleri personelin yaptıkları işle ilgili çeşitli sorunları kaynakları ve sebeplerini birlikte çalışarak ve çeşitli toplantılar yaparak araştıran, bulan ve tepe yönetimine rapor eden gönüllü kişilerden oluşan bir gruptur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kalite Tutkusu Müşterilerde ilişkilerde hiçbir şey kusurlu maldan daha yıkıcı olamaz ![]() ![]() ![]() Kararlılık Samimiyet; Heyecan İnsanların davranışları arasında ki farkın sebebi problemlere karşı insanların farklı tepki vermesidir ![]() ![]() ![]() İnanç; Yaşama anlam kazandıran ve yön veren yönlendirici bir itikat yargı, hırs yada prensiptir ![]() ![]() ![]() Karar Verme Başarılı yönetici hızlı karar vermenin cazibesine, zamanına göre, kapılmaz ![]() ![]() Bir karar “Uygulamaya geçilmedikçe” karar değil iyi niyetli bir girişimidir ![]() Karar verirken doğru seçimi yapmak için atılacak adımlar: Hangi temelde karar verileceğinin belirlenmesi Karar vermek için gerekli bütün verilerine toparlanması Mevcut verilerin çözümlenmesi Alternatif çözümlerin tanımlanması Her alternatif ilgili ihtimalin araştırılması Alternatiflerin birbiriyle kıyaslanması Alternatiflerden birinin seçilip gereğinin yapılması Kötüde olsa bir karar almak hiç karar almamaktan yeğdir ![]() Üzüntü korku ve baskı anında karar almamalı Muhatapların hoşuna gitmeyecek kararlar için nedenlerinin açıklanması İnsanlara otorite vererek sorumluluk yüklenmeli ![]() Kapınız Her Zaman Herkese Açık mı? *Öğrenilmesi gereken ilk dil tatlı dildir ![]() *Herkes saygı bekler ![]() ![]() *Bir insanın kalbine girmenin yolu kendisinin iyi yönlerini bilmek ve saygılı olmaktır ![]() *Hiç bir çalışanınızın, size söylemek istediği şeyi sizin tavırlarınızdan dolayı söylemekten vazgeçmemelidir ![]() *Kapı açık olarak yönetim ama alelade gelenleri engelleme |
![]() |
![]() |
![]() |
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar Özet |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar ÖzetKoltuğu Bırakabilmek *Normal bir insan hangi mevkide olursa olsun vazifesinin hakkını veremiyorsa vazifeyi teslim etmeyi bilmeli yoksa daha kötü sonuçlara azledilir ![]() *En uygun hareket tarzı, yapamayacağı vazifeyi en uygun şahsa teslim etmek ![]() *Emekli olduktan sonra kılavuzluk sırası sizdedir ![]() ![]() ![]() Koordinasyon *Koordinasyon; örgüt üyelerinin çabalarını birleştirmek, zaman açısından uyumlu kılmak amaca varmak için iş ve eylemleri birbiri ardına getirmek ve birbirini tamamlamak için en önemli fonksiyondur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() *Büyüyüp kompleksleşen örgütlerin işlevlerinin kaybetmemesi için yapılacaklar: 1-İyi ve yalın örgüt kurulmalı 2-Plan ve programlar uyumlaştırmalı ![]() 3-İyi bir iletişim düzeni kurulmalı, 4-Örgütte işbirliği anlayışı geliştirmeli 5-Çalışanların koordinasyona gönüllü katılımların sağlanılması ![]() Kriz Kriz çözmede yararlı sorular: Durum ne kadar kötü? Olabilecek en kötü şey nedir? Bu karmaşanın ana etkenleri ne? Seçenekler ne? Elimizdeki seçeneklerin hangileri aynı anda geçerlidir ![]() ![]() 1 Problem öğrenilmelidir ![]() 2 Problem öngörülen amaç çerçevesinde belirlenmelidir ![]() 3 Soru sormalı ve veriler toplanmalıdır ![]() 4 Eldeki veriler titizlikle incelenmelidir ![]() 5 En uygulanabilir seçenekler ortaya çıkarılmalıdır ![]() 6 Bir deneme çözümü seçilmelidir ![]() 7 Çözümün işlerliği pilot bir noktada denenmelidir ![]() 8 Son çözüm biçimi hazırlanmalıdır ![]() 9 Çözümün önerisi uygulanmalıdır ![]() Kusursuzlaşma, Mükemmelleşme Çoğu kişi kendisi istemediği için yöneticilikte başarılı olamaz ![]() ![]() Kusursuz yenilikçi şirketleri diğerlerinden ayıran 8 nitelik: 1-İşin üstesinden gelebilmek için eylemden yana olmak 2-Müşteriye yakın olmak, 3-Özerklik ve girişimcilik, 4-İnsanlar aracılığıyla verimlilik, 5-İşin içinde olmak insanlara yönelmek, 6-En iyi beceriler işe bağımlı kalmak, 7-Yalın biçimli ve az kurmaylı kalmak, 8-Gevşek ve sıkı yapı özelliklerinin bir arada bulunmasını sağlamak ![]() Maliyetlerimiz İşletme kar getirmiyorsa o işten kurtulmak lazım ![]() ![]() Azıcık hata çok masraf demektir ![]() ![]() ![]() Maaşlar Ücretler Her yıl astların maaşlarının adilliği kontrol edilmeli maaş tespit edilirken geçim şartları gözden geçirilmeli ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Misyon Örgütler birtakım amaçları gerçekleştirmek için faaliyetlerde bulunur-lar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Misyon (Kelime Anlamı) Bir kişi veya topluluğun üstlendiği özel görevdir ![]() (Terim anlamı): Örgüt üyelerine bir istikamet vermesi ve anlam kazan-dırması maksadıyla belirlemiş ve örgütü diğer benzer örgütlerden ayırma-ya yarayacak uzun dönemli görev veya araçtır ![]() Modelleme Modelleme iç temsilcilerin sırasını ve bir kişinin bir görevi başarmasının sağlayan davranışları keşfetme sürecidir ![]() ![]() ![]() Motivasyon Motivasyon insanların başarılı olmalarına kişisel tatmine ulaşmalarına yardımcı olmaktır ![]() ![]() ![]() Muhasebe Bütçeler hiç bir zaman en alt kademedekilerin yöneticiler tarafından hazırlanıp alt kademedekilere dağıtılmamalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Müşteri Odaklı Olmak İşletmeler hizmet ettikler insanlardan 7çok şey öğrenir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Müzakere Günümüz dünyasında en çok karşılaşılan insanlar arası ilişki biçimidir ![]() ![]() ![]() Objektiflik İfadelerde yanlış anlaşılması muhtemel sözler kullanmazdı ![]() ![]() ![]() ![]() Organik Yapılar Organik yapıdan emir komuta zinciri denen şey anlaşılır ![]() ![]() ![]() ![]() Oto Kontrol Oto kontrol genel olarak bütün yaşamımızda, özel olarak iç yaşamımızda ne yapmak istediğimize karar vermek ile başlar ![]() ![]() ![]() ÖDÜLLENDİRME: İnsanlar zaman zaman örgütten bir şeyler bekler işini iyi yapana teşekkür önemsiz bir ödüllenme iyi kullanılırsa mali ödüllerden daha etkilidir ![]() ![]() ![]() ![]() ÖNDERLİK: Herhangi bir konuda birikimimiz ve bilgimiz arttıkça güvenimiz de artar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ÖRGÜT GELİŞTİRME: Örgüt bir çevre içinde faaliyet gösteren ve pekçok alt sistemlerden oluşan bir bütündür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ÖRGÜT KÜLTÜRÜ: Örgüt kültürü; kurallar politikalar adet ve gelenekler gibi resmi yapı ve kişiler arası ilişkilerde açıklık, güven, kabul etmeme grup süreçlerine katılma gibi birtakım değerler ve tutumlardan meydana gelir ![]() Her örgütün belirli bir fiziksel yapısı ve açıklığı olmayan kültürü vardır ![]() Her örgütün kültürü farklıdır Kültürün temelini hazırlayan özellikler; Kişisel özellikler Yapı Destek Kimlik Performans-ödül Çalışma toleransı Risk toleransı Her örgütte bu kültürler farklıdır ![]() ![]() Pazarlama Pazarlama işletme amaçlarını gerçekleştirmek, mevcut potansiyel müşterilerin istek ve arzularını tatmin etmek için mal ve hizmetleri üreticilerden tüketiciye yönlendiren faaliyetlerin tümüdür ![]() ![]() Personel Çıkarmak İşletmedeki ortamı cehenneme çeviren elemanlar kovduklarımız değil kovamadıklarımız ve kovmadıklarımızdır ![]() ![]() Personele Değer Verme Personelin kıymetini bilmek gerekir ![]() a)Elemanları yok olmamışsa en az üç senede toparlanır b)Elemanları gitmiş ise artık onun ömrü yetmez Personele Özerklik ve İnsiyatif Tanımak: Bir işletmenin verimi bütün çalışmaların toplamıdır ![]() ![]() ![]() Planlama Nereye gideceğinizi bilmiyorsanız hiç bir yol sizi oraya götürmez ![]() ![]() ![]() Problemlerin Çözümü Yönetici problemi çözen kişi demektir başarılı işletmelerin temel özelliklerinden birisi karmaşık öğelerin oluşturduğu baskıya karşı işleri basite indirmeleridir ![]() ![]() ![]() Profosyonel Düşünmek Diğerlerini bilenler akıllıdırlar ama kendini bilenler daha akıllıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Proje Takımları Oluşturmak Çeşitli nitelikteki personelin bir araya gelip grup çalışması yapmasıdır ![]() ![]() Rekabet Aynı amaca ulaşmak isteyenlerin birbirleri arasındaki mücadeledir ![]() ![]() Reklam Potansiyel tüketicinin dikkatini çekmek için yürütülen faaliyetlerdir ![]() ![]() Sabır Sabır bizde olaylara karşı uyanan direnme gücü insanın belli bir yaşa olgunluğa ve seviyeye gelmekle elde edebileceği kuvvettir ![]() ![]() Satın Alma Alırken kazanmak lazımdır ![]() ![]() ![]() ![]() Satışlar Bazı insanlar doğuştan satıcıdırlar ![]() ![]() Satış için bazı kurallar: Karşınızdan tepki gelmiyorsa ilgisizlik olarak yorumlamayın Soru sorun ve akıllıca olsun Çok hızlı konuşmayın Ürünü mantıklı bir plan çerçevesinde sunun Müşterinin itirazının hal etmeye çalışın Söylediklerinizi sık sık tekrarlamayın Stratejik Yönetim Stratejik yönetim algılanabilmesi ve gerçekleşe bilmesi için beş evreli model Başlangıç durumunun analizi Stratejilerin formüle edilmesi Fonksiyonel politikaların hazırlanması Organizasyon hazırlanması Strateji Geliştirme Strateji geliştirmek için sorulacak sorular ![]() Nereye varmak istiyoruz ? Neredeyiz Ne yapmalıyız Nasıl ilerliyoruz Stres Stres insan vücudunda yer lan kimyasal bir süreç olmakla beraber aynı zamanda vücudun çevreden gelen baskılara uyum sağlamasının normal bir sonucudur ![]() Tecrübe ve Deneyim İnsanların hata yapması onların doğal zayıflığı bunları bir daha yapmamak tecrübedir ![]() ![]() Temizlik ve Düzen Temizlik ve düzen imaj toplar ![]() ![]() Teslimat ve Sunum Teslimatı zamanında yapmak şirketin imajı açısından çok önemlidir ![]() ![]() Teşekkür ve Takdir Teşekkür ve takdir gönülleri alır ve içi ısıtır ![]() ![]() Terfi Terfi genel olarak ileriye doğru yükselme olup personelin örgüt içinde daha üst kademedeki bir işe atanmasıdır ![]() ![]() Toplam Kalite Yönetimi Günümüzde kalite şirketleri rakipleri karşısında üstünlük sağlamakla birlikte ayakta kalmalarını sağlar ![]() Yönetim sürecinin her yanını programlama Organizasyon şemaları Sistem Ölçüm Araçlar Müşteri Tasarım Satın alma İmalat Yardımcı hizmetler Personel Toplantı Sanatı Toplantılar bazen zaman israfına yol açan etken olmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Tüketiciye Saygı ve Korunması Hedef yalnızca kendi amaçlarını gerçekleştirmek olamamalı bulundu-ğumuz toplumda hizmet etmeliyiz ![]() ![]() Vizyon Vizyon, realist güvenli bir örgüttür ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|