![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAcımak-Reşat Nuri Güntekin KİTABIN KONUSU: Bir öğretmenin ,babasının günlüğünü okuyarak geçmişi ile ilgili doğruları bulması ![]() KİTABIN ÖZETİ Zehra kasabanın en tanınan kişisidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KİTABIN ANAFİKRİ :Hayatımızda eş şeçimini çok iyi yapmalıyız ![]() ![]() KARAKTERLER : Zehra :Çok iyi bir öğretmendir ![]() ![]() ![]() ![]() Mürşit Efendi :Cok iyi birisi olup dürüsttür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Annesi :Çok kötü birisi olup evlendikten sonrada kötülüklerine devam etmiştir ![]() ![]() Anneannesi :O da kızının kurbanı olmuştur ![]() ![]() ![]() ROMAN HAKKINDAKİ ŞAHSİ GÖRÜŞLER :Kitap bize hayat dersi vermekle birlikte o zamanki durumuda göz önüne sermektedir ![]() ![]() ![]() YAZAR HAKKINDA BİLGİ : REŞAT NURİ GÜNTEKİN 1889 Yılında İstanbul’da doğmuştur ve1956 yılında Londra’da ölmüştür ![]() ![]() ![]() ![]() Hikaye ve tiyatro türlerinde eser vermiş, olan Reşat Nuri , asıl şöhretini romanlarıyla ve bilhassa Çalıkuşu romanıyla yapmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() Reşat Nuri, realist(gerçekçi) bir romancımızdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bütün büyük ve hakiki romancılar gibi, Reşat Nuri de gerek Anadolu gerçeklerine, gerekse üzerinde durduğu diğer mesleklere gerçekleri saptıran peşin hükümlü bir gözle bakmamıştır ![]() ![]() ESERLERİ: Çalıkuşu, Dudaktan Kalbe, Akşam Güneşi, Acımak, Damga, Kızılcık Dalları, Eski Hastalık, Miskinler Tekkesi, Anadolu Notları 1-2, Yaprak Dökümü, Ateş Gecesi, Bir Kadın Düşmanı, Gökyüzü, Değirmen, Yeşil Gece, Olağan İşler, Gizli El, Haberlerin Çiçeği, Sönmüş Yıldızlar, Tanrı Misafiri, Kan Davası, Kavak Yelleri, Leyla İle Mecnun, Son Sığınak, Hançer, Hülleci, Bir Köy Öğretmeni, Balıkesir Muhasebecisi, Tanrı Dağı Ziyafeti, Eski Şarkı, Hz ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAdı Aylin - Ayşe Kulin 1 ![]() ![]() 2 ![]() Lise yıllarında uzun boylu ve sıka bir kız olan Aylin zamanla güzelleşmiş ve bir gün Esma teyzesinin daveti üzerine Paris’te bir otelde buluşurlar otelde prens olduğu söylenen bir Arap’la tanışır ve bu tanışmanın sonunda prensle görkemli bir yaşantı için evlenir Prenses olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aylin çok ciddiye aldığı bu işine büyük bir heyecanla başladı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aylin kaderin ağlarını onlar için giderek daha çileli iplerle örmekte olduğunu nihayet görmeye başladı; ya sevdiği adamı peşinde dünyayı adım adım dolaşacak ya da mesleğini ön plana alacaktı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aylin meslektaş olduğu Michel ile her an beraberdi işyerleri bir, evleri bir kısacası bütün zamanları birlikte geçiyordu belli bir süre sonra birbirleri ile bu kadar çok birlikte olmaları Aylin’i çok sıkmıştı gün geçtikçe birbirlerinden kopuyorlardı ve bir gün Aylin kocasına haftanın belirli günlerinde birbirlerine izin vermelerini bugünlerde değişik insanlar ile çıkabileceklerini bunu sonucunda diğer insanlarda görecekleri eksiklikleri kendilerinde tanımlayıp birbirlerine ölümsüz sevgi ile bağlanacaklardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aylin Üniformasını ilk kez 1992’nin soğuk bir Ocak gününde giydi ![]() ![]() ![]() ![]() Aylin bu hastası üzerinde çalışırken Amerikan ordusunun askerlerini cesaretlendirmesi için verdiği ilaçların yan etkisi sonucu hastanın bu duruma geldiğini saptadı ve bu sonucu tez bir halde askeri yetkililere bildirdi ![]() ![]() Ordudan ayrılmasından sonra 19 Ocak 1995 Perşembe günü evinin bahçesinde o sabah evini temizlemeye gelen hizmetçisi tarafından kendi arabasının altında ölü bulundu ![]() ![]() “… Yükseltilmiş sahnede kapağı açık maun bir tabut duruyordu uzun bir sıra oluşturan insanlar tabutta yatan albay üniformalı Amerikan subayını selamlayıp içlerinden dua veya veda ederek tabutun başından ayrılınca yanan yürekleriyle gelip salondaki koltuklarda yerlerini alıyorlardı ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() Aylin,genç,güzel,çalışkan ve azimli bir Türk kızı ![]() ![]() Michel,yakışıklı,dürüst aynı zamanda da Aylin’in meslaktaşıdır ![]() ![]() 5 ![]() ![]() ![]() 6 ![]() AYŞE KULİN Arnavutköy Amerikan Kız Koleji Edebiyat bölümünü bitirdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KİTAPLARI; Güneşe Dön Yüzünü (1984) Bir Tatlı Huzur (1996) Adı; Aylin (1997) Geniş Zamanlar (1998) Sevdalinka (1999) Füreya (2000) |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAgo Paşa'nın Hatıratı - Refik Halit Karay 1-KİTABIN KISA ÖZETİ: Kitap kısa kısa hikyelerden oluşmuştur ![]() ![]() Ago Paşa,herkesin isminden dolayı yanıldığı gibi bir insan değil aksine bir papağandır ![]() ![]() ![]() Ago Paşa’nın sahibi ona o zamanda neler yasak değilse onu öğretirdi ve o da bunu söylerdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ona ilk önce “yaşasın padişahımız” öğretilmişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kimdir onlar?Kimdir onlar? Hareket Ordusu! öğrenmişti ![]() Kimdir onlar?Kimdir onlar? Hareket Ordusu! Lahana turşusu! çevirmişti ![]() ![]() Bu böyle devam etmişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2-KİTABIN KONUSU:Bir papağanın öğrendiklerinin başına neler getirdikleri 3-KİTABIN ANAFİKRİ:Herşeyi sadece zamanına göre değil biraz da ileri düşünerek yaşamalıyız ![]() 4-OLAYLARIN VE ŞAHISLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ: Ago Paşa:Öğrendikleri yüzünden başına gelmeyen kalmamış olan bir papağan ![]() 5-KİTAP HAKKINDA ŞAHSİ GÖRÜŞLER:Kitap, zamanında nelerin olup bittiğini anlatan güzel bir kitaptır ![]() 6-YAZAR HAKKINDA KISA BİLGİ: REFİK HALİT KARAY 1888′de İstanbul’da doğdu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAkşam Güneşi - Reşat Nuri Güntekin ROMANIN ÖZETİ: Necati küçük yaşta annesini ve babasını kaybedene kadar ailesiyle birlikte Büyükada’da yaşar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Necati Bulgaristan’a giderken bir Türk çetesi treni durdurur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ROMANIN ANA DÜŞÜNCESİ: Hayat herzaman umduğumuz gibi gitmeyebilir, fakat değişikliklere kendimizi hazırlamalıyız ![]() 4 ![]() NECATİ; gençliğini dolu dolu yaşamış, istegiği herşeyi yapmıştır ![]() ![]() LEYLA; sevecen, çok güzel bir kızdır ![]() ![]() NİLGÜN; yardımsever ve iyi kalpli bir kızdır ![]() ![]() ROMAN HAKKINDAKİ ŞAHSİ GÖRÜŞLER: Olaylar başlangışta akıcıdır, fakat sonlara doğru okuyucuyu fazla etkileyememiştir ![]() ![]() ROMANIN YAZARI HAKKINDA KISA BİLGİ: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’ ni bitirdi (1912) ![]() ![]() ![]() ![]() ROMANLARI; Gizli El(1922),Çalıkuşu(1922),Damga(1924),DudaktanKal be( 1925),Akşam Güneşi (1926),Bir Kadın Düşmanı (1927),Yeşil Gece (1928),Acımak (1928),Yaprak Dökümü (1930),Kızılcık Dalları (1932),Gökyüzü (1935),Eski Hastalık (1938),AteşGecesi (1942),Değirmen (1944),Miskinler Tekkesi (1946),HarabelerinÇiçeği (1953),Kavak Yelleri (1950),Son Sığınak (1961),KanDavası (1955) ![]() HİKAYE KİTAPLARI; Tanrı Misafiri (1927),Sönmüş Yıldızlar (1927),Leyla ile Mecnun (1928),Olağan İşler (1930) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAldatacağım - Esat Mahmut Karakurt 1 ![]() O zamanların ünlü bir muharirinin başından geçen olayları anlatmaktadır ![]() 2 ![]() Macit isimli bir muhariri bir gün kitap yazarken bir bayan arar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Zararın neresinden dönersek kardır ![]() 4 ![]() Macit zeki ve başarılı fakat kendini çabuk kaptıran birisidir ![]() ![]() 5 ![]() Kısa olduğu için hemen bitebilecek bir kitap ![]() ![]() 6 ![]() Esat Mahmut Karakurt, birbiri ardına yazdığı aşk ve macera konulu romanlarıyla, yaşadığı dönemin en çok okunan yazarlarından biriydi ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAnadolu Notları - Reşat Nuri Güntekin 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yazarın kullandığı en büyük taktik hasta numarasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şoför notunda da kamyoncunun bir yol boyunca karşılaştığı tuhaf olayları anlatmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Su onun için en önemli varlıktır ![]() ![]() ![]() “Yolda Hastalık” notunda ise, geçirdiği hastalığı kendi kendine geçirmeye çalışıyor ![]() ![]() Tulüyat Tiyatrolarda yazarın kitabında 3 bölümde yer almaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fare adlı notunda da paranın ne denli önemli olduğunu ve onun için şantaj bile yapıldığını belirtmektedir ![]() Son notu olan “Bir dost Tenkidine Cevap” adlı notunda da dostunun birinci kitaptaki eleştirilerine cevap veriyorlardı ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() Yazar olayları kendi çıkarları doğrultusunda yazmış ve kimi zaman kendinin olaylarını, hastalıklarını ön planda tutmuş ve tasvirden kaçınmıştır ![]() ![]() Köylüler, uyanık ve akıllı olduklarını tasvir etmiş ve göründüğü olmalarına rağmen bir takım hırslar-para gibi –onların şantaj yapmaya kadar götürmüştür ![]() Kamyoncular, birlik ve beraberliğe düşkün insanlar olarak tanınmış ve kendi eksikliğini düşünmeden ve görmeden başkalarına yardım etmeyi kendilerine bir borç bilmiştir ![]() Ayrıyeten birtakım kişilerin hala hurafelerden kurtulamadığı ve bu inançlarına devam ettiklerini görmekteyiz ![]() 5 ![]() ![]() ![]() 6 ![]() Reşat Nuri GÜNTEKİN : (1889-1956) İstanbul da doğmuş Edebiyat Fakültesini bitirmiş Liselerde öğretmenlik ve müdürlükler, Milli Eğitim Müfttişliği ve Paris Kültür Ataşeliği yapmıştır ![]() Reşat Nuri GÜNTEKİNİN ESERLERİ : 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() 9 ![]() 10 ![]() 11 ![]() Son Sığınak PİYESLERİ : Hançer Balıkesir Muhasebesi Hülleci Tanrı Dağı Ziyafeti Çalıkuşu (N ![]() Bir Köy Öğretmeni Yaprak Dökümü |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAnahtar - Refik Halit Karay 1 ![]() Kitapta Kenan adlı kişinin karısının çantasında bir anahtar bulmasıyla başlayan olaylar ve sonunda bütün şüphelerinin boş bir kuruntu olduğu anlatılmaktadır ![]() 2 ![]() Kenan bir gün anahtarını kaybeder ve gururlu bir insan olduğundan bunu kimseye söyleyemez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Apartmana gelir ve merdivenlerden yukarıya doğru çıkmaya başlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() İnsan sevdiği hele de hayatını bağladığı birinden asla şüphelenmemeli, hatta ona git gide daha da bağlanmalı; onu kaybetmemek için elinden geleni yapmalıdır ![]() 4 ![]() Kenan gururlu, kişiliğinden taviz vermek istemeyen birisidir ![]() ![]() ![]() 5 ![]() Perihan adlı şahsın eşine göstermiş olduğu hoşgörü, sevgi ve destek gerçekten örnek alınması gereken bir tavırdır ![]() ![]() 6 ![]() 1888 yılında Beylerbeyi’ nde doğan Refik Halid, “Galatasaray Sultanisi” ve “Mekteb-i Hukuk” da okumuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 18 ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAnamın Kitabı - Yakup Kadri Karaosmanoglu KİTABIN KONUSU:Çocukluk yıllarında çok acı çekmiş bir çocuğun bu anılarının onu nasıl etkilediğini ve sonuçlarını anlatır ![]() KİTABIN ÖZETİ : Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun belki bütün romanlarımın anahtarlarını verdiğim kitabım dediği “Anamın Kitabı”onun en önemli eserlerinden biridir ![]() ![]() ![]() Yakup Kadri, Aydın ve Manisa’da hüküm sürmüş Karaosmanoğulları sülalesine mensuptur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yazar babasını, çevresinde çok saygın bir kişiliğe sahip olmasına rağmen sevmez ![]() ![]() ![]() Yazarda geçmişe daima bir özlem vardır ![]() ![]() Mısır’daki bu ihtişam dolu çocukluk günlerini, altı yaşında geldiği Manisa’daki sıkıntılı günler takip eder ![]() ![]() ![]() Okul hayatı ise ona göre pek verimsizdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mısır dönüşü Karaosmanoğulları sülalesi kendilerine itibar göstermediğinden sıkıntılı günler yaşarlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocukluğunda en derin, en ihtiraslı sevgisini tercih ettiği insan Afet Ninesidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Babasının hastalığı da eserde geniş yer alır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Babası ölümüne doğru “Ramazanı Şerif” geliyor diye evin içinde çocukça bir sevinçle dolaşır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çayırbaşı İlkokulunun, yazarın huyunun değişmesinde büyük rolü vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu olaydan haberinin olmadığını sandığı annesi ona küser ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KİTABIN ANA FİKRİ:Aile bireyleri, çocukların gelişme döneminde onlara karşı daha sağdulu davranmalı,aile içindeki tutum ve davranışların onları nasıl etkilediğini fark etmelidir ![]() KİŞİLERİN VE OLAYLARIN İNCELENMESİ: Yazar : Çocukluğunda bir acı çekmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Yazarın babası:Çevresi tarafından sevilir ![]() ![]() ![]() ![]() İkbal Hanım:Yazarın annesidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Afet nine : Yazarın en sevdiği aile üyasidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KİTAP HAKKINDA ŞAHSİ GÖRÜŞLER: Kitap yaşanabilecek bir olayı dile için okuması insana hem zevk veriyor hem de insanın çocuk yetiştirirken karşılaşabileceğimiz olayları anlattığından akıcıdır ![]() ![]() ![]() ![]() YAZAR HAKKINDA KISA BİLGİ: 21 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ESERLERİ: HİKAYE: Bir serencam, Rahmet, Milli Savaş Hikayeleri ![]() ROMAN: Yaban, Kiralık konak, Nur Baba, Hüküm Gecesi, Ankara, Bir Sürgün, Hep O Şarkı ![]() ANI : Zoraki Diplomat, Anamın Kitabı, Vatan Yolunda ![]() MONOGRAFİ: Atatürk, Ahmet Haşim |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#9 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAnkara - Yakup Kadri Karaosmanoglu Kitabın Adı: ANKARA Kitabın Yazarı : Yakup Kadri KARAOSMANOĞLU Yayın Evi : İnkılap Basım Yılı : 1982 1-)Kitabın Konusu : Yakup Kadri KARAOSMANOĞLU’nun Ankara romanı ütopik bir romandır ![]() ![]() 2-)Kitabın Özeti : Cumhuriyet inkılabı ile birlikte Anadolu’nun yeniden dirilişi yeniden yapılanması gerekmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ankara romanı üç bölümden oluşmaktadır ![]() Birinci bölüm : Sakarya savaşı öncesi ( 1922’ye kadar ) ![]() İkinci bölüm : Cumhuriyetin ilanını izleyen yıllar ( 1926’ya kadar ) ![]() Üçüncü bölüm : Cumhuriyet sonrasının 14 ve 20 ![]() ![]() Bu üç bölümdeki olaylar yazarın her bölümde ayrı bir kişilik olarak karşımıza çıkardığı Selma Hanım’ın çevresinde geçer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Birinci bölüm: Kurtuluş Zaferi ile sonuçlanan, savaş yıllarındaki Ankara’yı kısa hatlarla açıklamaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İkinci bölümde Selma Hanım Nazif Bey’den boşanmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Son bölüm yazarın hayalindeki Ankara’dır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3-)Kitabın Ana Fikri : Yeni kurulan bir devletin buhranlı dönemlerinde insanların kendi menfaatlerinden çok devletini ve milletini düşünmesi gerekir ![]() ![]() 4-)Kitaptaki Olayların ve Şahısların Değerlendirmesi : Selma Hanım : İyi bir öğrenim görmüş, haksızlıklara boyun eğmeyen, vatansever, vatan sevgisi uğrunda oradan oraya koşan; hep bir şeylet arayan, aradığını bulamayan; azimli ve hoş görülü, halden anlar, olgun bir kişidir ![]() Nazif Bey : İyi bir öğrenim görmüş banka şefidir ![]() ![]() Binbaşı Hakkı Bey : Milli mücadele yıllarında atılgan ve yiğit bir askerdir ![]() ![]() ![]() Neşet Sabit Bey : İyi bir öğrenim görmüş, genç bir yazardır ![]() ![]() Murat Bey : Kendisi Anadolu’nun bağrında yetişmiş, milli mücadelenin yanında yer almış, tutucu, kendi çıkarını herşeyin üstünde tutan bir insandır ![]() ![]() ![]() ![]() Ömer Efendi ve Ailesi : Kültür düzeyleri düşük insanlardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yıldız Hanım : Tiyatro sanatçısıdır ![]() Şeyh Emin : Dini bir kişidir, tutucudur ![]() 5- )Kitap Hakkında Şahsi Görüşler : Anlatımı güzel ve yalın bir kitap ![]() ![]() ![]() ![]() 6-)Kitabın Yazarı Hakkında Bilgi : 27 Mart 1889′da Kahire’de doğdu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1923′te Mardin, 1931′de Manisa milletvekili oldu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ESERLERİ Roman: Kiralık Konak, Nur Baba, Hüküm Gecesi, Sodom ve Gomore, Yaban, Ankara, Bir Sürgün, Panaroma, 2 cilt, Hep O Şarkı ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#10 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAnkara Ekspresi - Esat Mahmut Karakurt ROMANIN KONUSU : Türk istihbaratçıları ve Alman ajanları arasında geçen bir casusluk öyküsü ![]() ROMANIN ÖZETİ: Türk ordusunun gözüpek istihbarat subaylarından Binbaşı Seyfi ile, Alman ajanları arasında İstanbul-Ankara hattında geçen bir casusluk öyküsü bu ![]() ![]() ![]() ![]() Seyfi’nin görevi Almanya’nın faaliyetlerini durdurmaktır ![]() ![]() ![]() ![]() Seyfi normal çevrede havaalanı yapan bir muteahhit olarak tanınmaktadır ve birçok ingiliz ile de tanışıklığı vardır ![]() ![]() ![]() ![]() Bu arada almanlar kendi kamplarında yetiştirdiği askerlerini gizlice Türkiye’ye sokmaya çalışmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Takas bittikten sonra bütün Alman ajanları yakalanır ve Almanya’ya geri gönderilmek üzere bir tren tahsis edilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Seyfi de Hildanın güzelliğinden etkilenmiş ve ona aşık olmuştur ![]() ![]() ![]() ROMANDAKİ OLAYLARIN ve ŞAHISLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ Seyfi cok iyi Almanca bilen kültürlü ,zeki bir türk zabitidir ve çok yakışıklıdır Hilda asil bir aileden gelen idealist ülkesine bağlı güzelliği göz kamaştırar bir bayandır ROMANIN ANA FİKRİ Türkler’in inatçı, cesur şerefine düşkün bir millet oluşu ![]() ROMANINHAKKINDAKİ ŞAHSİ GÖRÜŞLER: Kitap, tasvirlerle süslenmiş olay örgüleri çok iyi düzenlenmiş ve aynı zamanda ilk casusluk romanı olmasından dolayı herkes tarafından zevkle onunacak bir kitap ![]() ![]() YAZAR HAKKINDA KISA BİLGİ: ESAT MAHMUT KARAKURT Esat Mahmut Karakurt, birbiri ardına yazdığı aşk ve macera konulu romanlarıyla, yaşadığı dönemin en çok okunan yazarlarından biriydi ![]() ![]() ![]() Esat Mahmut Karakurt’un yazdığı yıllarda, romancılığımızın birkaç koldan ilerlediği görülür ![]() ![]() ![]() ESAT MAHMUT KARAKURT’un YAYINLANMIŞ KİTAPLARI: VAHŞİ BİR KIZ SEVDİM 1926 ÇÖLDE BİR İSTANBUL KIZI 1926 DAĞLARI BEKLEYEN KIZ 1936 ALLAHAISMARLADIK 1936 ÖLÜNCEYE KADAR 1937 SON GECE 1938 KADIN SEVERSE 1939 İLK VE SON 1940 KOCAMI ALDATACAĞIM 1940 SOKAKTAN GELEN KADIN 1945 ANKARA EKSPRESİ 1946 BİR KADIN KAYBOLDU 1948 ÖMRÜMÜN SON GECESİ 1950 ERİKLER ÇİÇEK AÇTI 1952 SON TREN 1954 KADIN İSTERSE 1960 |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#11 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAşkı Memnu - Halid Ziya Uşaklıgil · ROMANIN KONUSU: Bihter ve Behlûl arasındaki yasak aşkı anlatan bir romandır ![]() · ROMANIN ÖZETİ: Olaylar Peyker ve Nihat Beyin evlenmesiyle başlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() · ROMANIN ANA FİKRİ: Yasak bir aşk bir ailenin yıkımına neden olabilir, gerçekleri zamanında farketmek sevdiklerinin daha fazla üzülmesini engeller ![]() · KİTAPTAKİ OLAYLARIN VE ŞAHISLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ: Bihter: Düzgün bir fiziğe sahip, çok güzel, erkekleri kolayca elde edebilen cazibeli bir kadındır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() · KİTAP HAKKINDA ŞAHSİ GÖRÜŞLER: Kitaptaki olaylar belirli ve düzgün bir sıra izlediği için okuyucuda bir heyecan uyandırıyor ve kitaba bir sürükleyicilik kazandırıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() · ROMANIN YAZARI HAKKINDA BİLGİ: HALİD ZİYA UŞAKLIGİL Edebiyatımızın en önemli yazarlarından Halit Ziya Uşaklıgil, 1866 yılında İstanbul’da doğmuştu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() --->: Yüz TemeL Eser Ozetleri frmacil sayfa 2iki --->: Yüz TemeL Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#12 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAtaçağ - Cem Kapyalı 1 ![]() Kitapta, birçok sorunlarla karşılaştığımız günümüz Türkiyesi ile Osmanlı İmparatorluğu’nun son günlerinde ve Cumhuriyet’in başlarında canla başla mücadele etmiş olan genç Türkiye arasında bir karşılaştırma yapılmaktadır ![]() 2 ![]() Ataçağ, Can Kapyalı’nın 1905 ile 1938 yılları arasına koymuş olduğu addır ![]() ![]() ![]() Cem Kapyalı, bu kitapta olaylara farklı bir gözle bakıyor ![]() ![]() Osmanlı İmparatorluğu Mustafa Kemal Ataürk’ün; yetişme evresinde artık yitirilmiş bir devlettir ![]() ![]() I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kurtuluş Savaşı; işgalci İtilaf Devletleri’nin doyumsuz isteklerinden ve Türk milletinin boyunduruk altına girmek istememesinden doğdu ![]() ![]() Yıl 1996, kitabın yazıldığı tarih; Türk insanı Atalarının bıraktığı azmi ve kararlılığı kaybetmek üzere ![]() 3 ![]() Geçmişimize bakarak öncelikle sistemimizi tekrar gözden geçirmeli ve yeni oluşumlarla, yeni anlayışlarla yepyeni bir demokrasi anlayışı oluşturmalıyız ![]() ![]() 4 ![]() Can Kapyalı, 1929 yılında İstanbul’da doğdu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() Yazarın biz gençleri etkilemeyi bir uslupla kitabı kaleme alması beni çok etkiledi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#13 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriAteşten Gömlek - Halide Edip Adıvar 1) KİTABIN KONUSU: İzmir’in işgali üzerine şehri kurtarmaya amaçlayan milli mücadele hareketlerinin hedeflerine nasıl ulaştığını anlatıyor ![]() 2) KİTABIN ÖZETİ: İzmir’in işgalinde Yunanlıların, kocasını ve oğlunu öldürmeleri üzerine önce İstanbul’a gelen ve sahip olduğu Türklük şuuru ve mücadele azmiyle İstanbullu gençlerin bilinçlenmesini sağlayan Ayşe’nin uyandırdığı heyecana kapılan subaylar Anadolu’ya geçerler ![]() ![]() ![]() Ayşe kendisini seven ve evlenme teklif eden İhsan’a cevabını ancak İzmir alındıktan sonra vereceğini söyler ![]() ![]() ![]() ![]() Peyami’nin ölümünden sonra doktorlar Peyami’nin notlarını araştırarak Ayşe adında birisinin kolorduda görev yapmadığını ve İhsan isminde birinin de alay komutanı olmadığını fark etmişlerdir ![]() 4) KİTAPTAKİ OLAYLARIN VE ŞAHISLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ: Peyami: İzmir’in işgali sırasında cephede çevirici olarak görev yapar ![]() ![]() ![]() ![]() Ayşe: Savaş zamanında cephede hasta bakıcılık yapar ![]() ![]() ![]() İhsan: Bir subaydır ![]() ![]() ![]() 5) KİTAP HAKKINDA ŞAHSİ GÖRÜŞLER: Kitap dil bakımından yalındır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 6) KİTABIN YAZARI HAKKINDA BİLGİ: Meşrutiyet ve cumhuriyet devirlerinin tanınmış edebiyatçılarındandır ![]() ![]() ![]() Başlıca romanları: Sinekli Bakkal, Vurun Kahpeye, Kalp Ağrısı, Handan ve Ateşten Gömlektir ![]() Başlıca hikayeleri: Dağa Çıkan Kurt, İzmir’den Bursa’ya, Harap Mabetler ![]() Hatıra, tiyatro, çeviri ve fikir eserleri de vardır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#14 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriBaltacı Mehmet Paşa Ve Katerina - Murat Sertoglu 1)KİTABIN KONUSU: Dillere derstan olmuş Baltacı Mehmet Paşa ve Çariçe Katerina’nın aşklarının iç yüzünü ve akıllara durgunluk veren entrikaları, kurnazlık ve güzelliğiyle birleştirerek, bir döneme imzasının atan Çariçe Katerina olağanüstü maceralarını anlatıyor ![]() 2)ESERİN ÖZETİ Fakir bir çamaşırcı ve kötü yola düşmüş bir kadının kızı olan Katerina, Papaz Gluk’un evinde çamaşırcılığa başlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bâzılarının “Deli” ve bâzılarının “Büyük” dedikleri Rusya imparatoru Birinci Petro, Moskof sürülerini vahşetten kurtararak memleketinde geniş ıslahat yaptıktan sonra, Osmanlı imparatorlarının payitahtı olan İstanbul şehrine göz dikmişti ![]() Bu arzusunu tatmin için de yeniden teşkil ve en modern silâhlarla teçiz ettiği ordu gibi, mükemmel bir vasıtaya malikti ![]() ![]() ![]() Aman, haşmetmeap ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Osmanlı ordusu, Sadrazam Baltacı Mehmet Paşa’nın komutasında bulunuyordu ve kendisine iltihak eden Kırım süvarileri de dahil olduğu halde ordusunun mevcudu, Rusların üç mislini tecavüz ediyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Petro, pek fena halde şaşalamış, etrafındaki çemberi paralayıp çıkmak için muhtelif yerlerden huruç hareketine kalkmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() __ Petri… Sakin ol, üzülme ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu plân gayet basitti ![]() ![]() __ Katerina… Sen, hakikaten çok kıymetli bir kadınsın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Kimdir o? diye seslendi ![]() Katerina’nın tercümanı bu saule: - Zabitinizi çağırın ![]() ![]() ![]() ![]() - Haşmetlu imparatorumuz hazretleri, kendisinin en yakından bir zatı tebdili kıyafetle kumandanınıza gönderdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Deli kafirin adamını getiriniz ![]() ![]() Katerina, Şefirof’un elindeki çantayı geniş kaputunun altına aldı, Türk zabitini takip ettiler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Getridiğim elmaslarla ben seninim…Baltacı fena halde şaşalmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -Kurtuldun Petri… Yarın, Şafirof’u, müzakere için paşaya göndereceğiz ![]() ![]() Ertesi gün Şafirof imparator tarafından Baltacıyla müracaat ederek sulh teklif etti ![]() ![]() Baltacı ordusunda bulunan ve Prut habrinini başından sonuna kadar cereyan eden hadiselere şahit olan Kırımlı Hacı Abdülgaffar isminde bir zat, “umdetut- tevarih” adında, Kırım hanlarına mahsus bir tarih yazmıştır ki, bu tarihin devlet girayhan faslında bu harp hakkında da mufassal malümat vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “- Moskof ordusu tamamiyle elimizdedir, onu imha edelim ve sonra Moskof diyarına yürüyelim, bur daha bu fırsat elimize geçmez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Katerina Rusya’yaya döndükten sonra başka bir sevgili buluyor ve hayatını Çar Pedro aldatarak geçiriyor ![]() 3) KİTABIN ANAFİKRİ: Bu kitap bir genç kızın en alt seviyeden nerelere geldiğini gösteriyor ![]() ![]() 4)KİTAPTAKİ ŞAHISLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ: KATERİNA: Kitabın baş kahramanı ![]() ![]() ![]() ÇAR PEDRO: Deli ve açık görüşlü hiç bir şeyden utanmayan bir insan ![]() BALTACI MEHMET PAŞA: Cengaver fakat yufka yürekli kadınlara karşı saygılı ve verdiği sözleri tutan birisi ![]() 5)KİTAP HAKKINDA ŞAHSİ GÖRÜŞLER: Kitap her Türk gencinin okumasaı gerekne bir kitap ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Yüz Temel Eser Ozetleri |
![]() |
![]() |
#15 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yüz Temel Eser OzetleriBenim Adım Kırmızı - Orhan Pamuk Romanını Özeti 1591 yılı kış ayları, İstanbul ![]() ![]() ![]() ![]() Babası ve iki çocuğu ile birlikte kalan Şeküre’nin gönlü hem Kara’da hem de kocasının kardeşi Hasan’dadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eski resim sanatının incelikleri ve düşünce yapısı ile ilgili türlü hikayeler ve bilgiler, eski; İstanbul’un dar sokaklarında gezintiler, bohçacı kadınlar, incili yastıklar, fıstık yeşili feraceler, kırmızı yelekler kuru kayısılı pilavlar, hoşaflar, tarhana çorbaları… Tabii bunun yanında kelle uçurmalar, gözlerine iğneler batıranlar ve daha türlü kan kokulu sahneler de mevcut ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SONUÇ : A ![]() Hayatta karşılaşılabilecek her türlü olumlu veya olumsuz şartlar karşısında dahi yaşama ümidi ve sevinci kaybedilmemelidir ![]() B ![]() “Benim Adım Kırmız” adlı kitap Orhan PAMUK’un diğer romanlarına göre farklı tarzda yazılmıştır ![]() ![]() C ![]() Kitabın bazı bölümleri, Osmanlı Tarihi ve Eski Resim Sanatı ile özellikle ilgilenen personel için hariç, fazla uzatılıp, tekrar edici mahiyette olduğundan sıkıcı bulunabilir ![]() ![]() Kitap özetlerindeki fikirler yazarların özel fikirlerini yansıtmaktadır ![]() D ![]() ORHAN PAMUK: 1952 yılında İstanbul’da doğdu ![]() ![]() ![]() ESERLERİ Karanlık ve Işık adlı romanıyla 1979 Milliyet Roman Yarışması’nda birincilik ödülünü Mehmet Eroğlu ile paylaştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|