Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleği |
10-21-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Beden Eğitimi Öğretmenliği MesleğiTANIM Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere beden eğitimi ile ilgili eğitim veren kişidir GÖREVLER Beden eğitimi konusu ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir - Beden eğitimi öğretmeni, bu program çerçevesinde, - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar ve bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarı düzeylerini artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ - Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, ders kitapları, okul araç ve gereçleri, - Gülle, disk, barfiks, çeşitli halatlar, eşofman, spor ayakkabısı, kondisyon geliştirici aletler, ağırlık torbası, ağırlık yeleği , top vb MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Beden eğitimi öğretmeni olmak isteyenlerin; - Üst düzeyde akademik yeteneğe sahip, - Spor yeteneği olan, göz-el ve ayaklarını eşgüdümle kullanabilen, - Bedence sağlam ve güçlü, spora karşı ilgili ve bu alanda başarılı, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, - İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Beden eğitimi öğretmeni, genellikle spor salonunda, bazen okulun bahçesinde ve sınıfta görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür Çalışma ortamı mevsime göre açık veya kapalı, ama oldukça gürültülüdür ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI - Beden eğitimi öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak çalışabilirler - Beden eğitimi dersi dışında, Spor Faaliyetleri ve Milli Oyunlar, Spor İlkyardımı, Halk Oyunları, Spor Yönetimi ve Organizasyon, Spor Psikolojisi gibi derslere girerler - Beden eğitimi öğretmenleri, çeşitli spor merkezlerinde, aerobik salonlarında, fitness centerlarda (fazla kilolardan kurtulmak ve düzgün bir vücut için zayıflama egzersizlerinin yapıldığı yerler ) vb çalışabilirler MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER Mesleğin eğitimi; çeşitli üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları, Eğitim Fakülteleri, Fen-Edebiyat Fakülteleri, Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokullarının “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği” bölümlerinde verilmektedir MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI Söz konusu programa girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavında yeterli puan almak ve özel yetenek sınavını kazanmak gerekmektedir Ayrıca, Spor Bilimleri ve Teknolojileri Yüksek Okulu (Lisans) ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu’nu bitirenlerden “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon Programı”nı başarı ile tamamlayanlar öğretmenlik yapabilirler EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır Eğitim süresince, Spor Bilgisine Giriş, Basketbol, Voleybol, Hentbol, Atletizm, Spor Fizyolojisi, Spor Masajı, Beslenme, Özel Öğretim Yöntemleri, Eğitim Sosyolojisi vb dersler verilir BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU Bu programa yerleştirilenler arasından özel yetenek sınavı puanı en yüksek adaydan başlamak üzere belli sayıda öğrenciye Milli Eğitim Bakanlığı'nca burs verilmektedir Ayrıca öğrenciler Kredi ve Yurtlar Kurumu’nca verilen öğrenci kredisinden ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sağladığı kredi ve burs olanaklarından da yararlanabilirler Meslek eğitimini tamamlayan öğrenciler 9 derecenin 1 kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar Her yıl öğretim yılı başında eğitim öğretim tazminatı alırlar MESLEKTE İLERLEME Üniversite bünyesinde lisansüstü eğitim yaparak akademik kariyer edinebilirler Ayrıca antrenörlük, monitörlük, masörlük ve kondisyonerlik yapabilir, turizm sektöründe animatör olarak çalışabilirler BENZER MESLEKLER : Antrenörlük, masörlük, kondisyonerlik DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER - İlgili Eğitim Kurumları, - Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri |
Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleği |
10-21-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Beden Eğitimi Öğretmenliği MesleğiBeden eğitimi, eğitimin, insanın beden sağlığını ve becerilerini geliştirmeye yönelik dalına denir Beden eğitimi, insanın zihinsel eğitim kadar bedensel eğitime gereksinmesi olduğu düşüncesine dayanır Beden eğitiminin geçmişi, uygarlıklar tarihi kadar eskidir Günümüzden yaklaşık 2400 yıl önce yaşamış olan Yunanlı filozof Platon’un "Gerçek müzisyen ve sanatçı, müzikle cimnastiği en doğru oranlarda birleştirebilen kişidir" sözleri, Eski Yunan’da beden eğitimine verilen önemi gösterir Eskiçağlarda beden eğitime verilen bu önem, sonraki yüzyıllarda unutuldu Zihinsel eğitimin beden eğitimiyle ilişkisi göz ardı edildi Beden eğitimine yeniden dikkat çeken kişi, 18 yüzyılda Fransız düşünür Jean-Jacques Rousseau oldu Rousseau, Emil (Émile ou, de l'éducation; 1762) adlı yapıtında beden eğitiminin okul dersleri arasına girmesi gerektiği görüşünü savundu Okullarda beden eğitimi derslerini koyan ilk ülke ise 1814'te Danimarka oldu Daha sonra Danimarka’yı başka ülkeler izledi Bugün, ilköğretimin zorunlu olduğu hemen bütün ülkelerde beden eğitimi ders programında yer alır Beden eğitimi dersleri yaş gruplarına göre uygulanır Çok küçük çocukların beden eğitiminde öncelikle koşmak, tırmanmak, zıplamak ve oynamak gibi doğal hareketlerini geliştirmesi amaçlanır Daha büyük çocuklara ise, özel eğitim görmüş öğretmenlerce temel beden eğitimi dersleri ve yarışmaya yönelik spor etkinlikleri öğretilir Yüzme, cimnastik, atletizm ve tüm takım sporları bu tür etkinlikler arasında sayılır Beden eğitimi derslerinde öğrencilere bedenlerini geliştirme ve formda tutmanın yanı sıra, başkalarıyla işbirliği yapma, kendi güçlü ve zayıf yönlerini tanıma da öğretilir Öğrencilik yıllarını geride bırakan yetişkinler de, bu tür etkinliklere katılabilirler Türkiye'de modern beden eğitiminin öncüsü Selim Sırrı Tarcan'dır 1919 yılında beden eğitimini geliştirmek amacıyla İzmir'de bir salon açtı |
|