![]() |
Kariyerinizi Etkileyecek Hatalar |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kariyerinizi Etkileyecek HatalarKariyerinizi Etkileyecek Hatalar Yetenekli, hırslı ve teknik deneyime sahip olabilirsiniz; ancak başarılı bir profesyonel olmak için sadece işi bilmek, deneyim sahibi, hırslı ve yetenekli olmak yetmiyor ![]() ![]() Etkileyiciliğinizdeki ufak pürüzler iş yaşantınızda size pahalıya mal olabilir ![]() ![]() 1-HEYECAN BELİRTİLERİ Saçınızla ya da üzerinizdeki takılarla oynamak, ayaklarınızı otururken sallamak, ayaktayken yere vurmak gibi hareketler size heyecanını kontrol edemeyen bir kişi görünümü verir ![]() Öneri: Otururken ayaklarınızın tabanını yere bitişik koyun ve ellerinizi kucağınızda ve rahat bir konumda tutun ![]() ![]() 2-KABA HAREKETLER Sık sık argo kullanmak, uygunsuz fıkralar anlatmak, iş arkadaşlarınıza komik olduğunuzu düşündürebilir; ama size itici bir izlenim de verebilir ![]() ![]() Öneri: Küfürlere ve fıkralara son verin, sağlık problemlerinizden de sadece doktorun ofisinde söz edin ![]() ![]() 3-GECİKMELER İşe ve toplantılara sürekli geç kalmak saygısızlık olarak görülür ve patronunuzun, iş arkadaşlarınızın öfkelerini üzerinize çeker ![]() ![]() Öneri: Bir yere zamanında ulaşmanız için gerekli olan zamanı hesaplarken gerçekçi olun ![]() ![]() ![]() ![]() 4-GEREKSİZ YERE SAVUNMAYA GEÇMEK Eleştiriler karşısında mazeretler uydurmak ya da ters cevaplar vermek; sinirli ve ters bir insan olduğunuz izlenimini yaratır ![]() ![]() ![]() Öneri: Yaptıklarınızın sorumluluğunu yüklenmeyi bilin ![]() ![]() ![]() ![]() 5-İŞLERİ AĞIRDAN ALMAK İşlerinizi bitirebilecek olmanıza rağmen ağırdan almanız, yeteneksiz biri olduğunuz izlenimini yaratır ![]() ![]() ![]() Öneri: Büyük görevleri ufak ve hata payı daha düşük parçalara bölün ve her gün bir parçayı belirli bir zamanda bitirin ![]() ![]() ![]() 6-UNUTKANLIK İsimleri, telefon numaralarını ve iş teslim tarihlerini unutmanız; bunları fazla önemsemediğinizi ya da aşırı derecede unutkan bir kişi olduğunuzu düşündürecektir ![]() ![]() ![]() Öneri: Tanışma anlarında, insanlar kendilerini tanıtırken onları dikkatle dinleyin ve yüzlerini inceleyip isimlerini tekrar edin ![]() ![]() ![]() ![]() 7-YEMEK YERKEN TELEFONDA KONUŞMAK İşinizin yoğunluğundan dolayı yemek yiyemediyseniz ve çalışırken bir şeyler atıştırmak zorunda kaldıysanız bile asla telefon konuşmalarınız sırasında atıştırmayın ya da ağzınızda bir şey varken telefonu almayın ![]() ![]() Öneri: Masanızda yemek yemek zorunda kalırsanız, asistanınıza 20 dakika için telefon alamayacağınızı söyleyebilir ya da gelen telefonları telesekretere kaydebilirsiniz ![]() ![]() 8-ÖNCELİKLERİ BELİRLEYEMEME Bitirilmesi gereken bir işe asılmak yerine dikkatinizi başka şeylere vererek işleri yarım bırakmanız, öncelikleri göremediğiniz anlamına gelir ![]() ![]() ![]() Öneri: Günün 2 - 3 saatini en öncelikli işlere, örneğin başka bir işe başlamadan önce bitirmeniz gereken projelere ayırın ![]() ![]() ![]() 9-YAZIM HATALARI İş hayatında yazım hataları, önemsiz gibi görünse de aksine önemlidir ![]() ![]() Öneri: Dökümanları yazdırmadan önce yazım hatalarını mutlaka kontrol edin, yazdıklarınızın üzerinden dikkatle geçin ve bir arkadaşınıza da kontrol ettirin ![]() 10-OLGUN OLMAYAN TAVIRLAR Sempati kazanmak için takındığınız ‘genç’ tavırlar arada sırada hoşa gidebilir; ancak antipati kazanmanıza da neden olabilir ![]() ![]() Öneri: Psikologların uyarısına göre; eğer bir yetişkin gibi davranmazsanız, size bir yetişkinmişsiniz gibi davranılmaz ![]() |
![]() |
![]() |
|