|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
kullanımı, medya, stratejileri, tanıtma, turizmde |
![]() |
Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya KullanımıTurizmde Tanıtma Stratejileri ve Medya Kullanımı TURİZM OLGUSU VE TANITMA “Tanıtma”, kavramı,1950’lerden başlayarak iletişimin, teknolojisi ve yöntemleriyle hızla gelişmesi sonucu ortaya çıkan yeni kavramlardan biridir ![]() ![]() International Communication : “Tanıtma”,toplumsal bilimler çerçevesinde yer alan her bilim dalıyla doğrudan ilişki içimde olan, bunların yöntem ve tekniklerinden yararlanan ve olumlu bir etki elde etmek için bir yöntem ve teknikler kümesidir ![]() Turizmde Tanıtım ve Reklam : Tanıtma kavramının bugünkü anlam ve kapsamına sahip olmasında “çağdaş pazarlama yaklaşımı”nın önemli etkisi olmuştur ![]() ![]() Advertising: H2S Role in Modern Marketing : Böylesi bir yaklaşımın benimsenmesi kaçınılmaz olarak tüketicilerin, tüketici davranışlarının ve Pazar koşullarının çok iyi bilinmesi ve sürekli olarak izlenmesini gerektirmektedir ![]() kavramları da içine alan tanıtmanın ekonomi, toplumbilim, toplum psikolojisi, psikoloji, toplumsal antropoloji ve siyasal bilimler gibi disiplinlerle hem bilgi birikimi, hem de uygulama alanındaki alışverişi bu zorunluluktan doğmaktadır ![]() tarafından bilinen ve kabul gören bir “marka imajı” yaratılması ve nihayet bu yolla satışların arttırılması amaçlanmaktadır ![]() Yalnızca ürün ve işletme ölçeğinde geçerli gibi görülen bu pazarlama yaklaşımının, ulusal ölçekli tanıtım faaliyetlerine de uyarlanabilmesi mümkündür ![]() ![]() Tanıtma kavramlı bir bütün olarak ele alındığında, toplumsal yapıdan örgütlenmeye, ekonomik yapıdan kültür ve geleneklere, çok geniş bir ilgi alanına sahiptir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() Bir tanıtım kampanyasının başarılı olabilmesi için , olayın özünü oluşturan “iletişim süreci”nden en etkin şekilde yararlanması gerekmektedir ![]() ![]() ![]() Haberleşme Araç ve Teorilerine Giriş : İletişim süreci beş temel öğeden oluşur ![]() ![]() “Tanıtım amaçlı iletişim süreci”de aynı öğelerden oluşmakla birlikte, bu sürecin daha açık ve ayrıntılı olarak incelenebilmesi için “tanıtım” eylemine yönelik olarak yeniden kurgulanması gerekir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı1 ![]() ![]() İletileri simgeler aracılığıyla hedefe gönderen kişi, kişiler yada kurumdur ![]() ![]() ![]() Kaynak ,mesajın bir semboller sistemi içinde kodlayarak çeşitli iletişim kanalları ve bu kanalları içinde yer alan araçlarla iletir5 ![]() “Haberleşme Nasıl İşler” Mesaj alıcısına ulaştıktan sonra, aynı süreç bu kez tersten başlayarak, kodlanmış bulunan simgeler dizisinin hangi anlamlarda yüklü bulunduğunun anlaşılmaya çalışılması biçiminde yaşanır; yani kod açımlanır ![]() Hem gönderici taraf olan kaynağın hem de hedef konumundaki ![]() ![]() ![]() 1 ![]() ![]() Kaynaktan alıcıya gönderilen bir uyarı, bir düşünce, duygu, kanı yada bilginin kaynak tarafından kodlanmış biçimidir ![]() ![]() Kaynağın iletileceği mesajı kodlarken üzerinde durulması gereken noktaları Schramm şu biçimde sıralmaktadır7 ![]() 1) Mesaj, alıcının dikkatini çekecek biçimde kurulmalı ve iletilmelidir ![]() 2) Mesajın , anlamı bozulmadan iletilmesini sağlayacak biçimde hem kaynağın, hem de alıcının ortak oldukları anlamlandırma çerçevesine düşecek biçimde oluşturulmalıdır ![]() 3) Oluşturulacak mesaj alıcıda ihtiyaç uyandırmalı ve bu ihtiyaçların doyurulması yönünde önerilerde bulunup yol göstermelidir ![]() 4) Mesajın ihtiyaçların doyurulmasına ilişkin olarak önerdiği yol, bireyin kendisinden istenen yönde harekete geçerken kendisine ait hissettiği toplumsal grubun normlarına ve o grup içindeki konumuna da aykırı düşürmeyecek biçimde düzenlenmelidir ![]() Mesaj bir kez kodlandıktan sonra alıcısına iletilmek üzere çeşitli iletişim kanallarından birisine yada aynı anda birkaçına sokulmaktadır ![]() ![]() ![]() 1 ![]() ![]() İletişim sürecinde , kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan öğedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tanıtım faaliyetleri ile tüketicinin; istek ve ihtiyaçlarının öğrenilmesi, bunların karşılanması yönünde çaba harcanması, bu arada olumlu bir imaj yaratılarak saygınlık kazanılması, bir marka yaratılması ve bu yolla satışların arttırılması amaçlanır ![]() ![]() ![]() Tanıtım amaçlı ,iletişim sürecinin başarılı olabilmesi hedefin istek ve ihtiyaçlarına, beklentilerine, güdülerine uygun olarak tasarlanmasına, ayrıca yöneldiği kişi yada grupların içinde bulunmaları mümkün olan kuşku ve belirsizlikleri de hesaba katmasına bağlıdır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı1 ![]() ![]() Hedefin, kaynağın mesajına verdiği yanıt, geri bildirim olarak adlandırılır ![]() ![]() 1 ![]() ![]() Tanıtıma yönelik iletişim sürecinin amacını, “alıcının dikkatini ve ilgisini çekerek, haber ve bilgi vererek onun sahip olduğu imaj üzerinde istenilen yönde belirli etkiler yaratarak, bir tutum ve davranış değişikliği yaratma çabasıdır” biçimde tanımlamak mümkündür ![]() 9 Tolungüç, s ![]() 10 C ![]() 2 ![]() 2 ![]() ![]() A ![]() Günümüzde bir bilim dalı olan pazarlama, gelişimi süresince çeşitli biçimlerde tanımlanmıştır: Tüketicinin satın alma arzusunu ve gücünü belirli bir ürün veya hizmet için fiili talebe dönüştürmek ve bu ürünü veya hizmeti işletmenin kar veya bir diğer amacını gerçekleştirmek üzere tüketiciye veya kullanıcıya ulaşmak için gereken tüm işletme faaliyetlerinin organizasyonu ve yönetimi ![]() Pazarlama, zaman,yer ve sahiplik faydalarının yaratılması sağlayan eylemdir ![]() ![]() ![]() Turizm pazarlaması; 1975 yılında Kanada’nın Ohawa kentinde yapılan Dünya Turizm Örgütü toplantısında şu şekilde tanımlanmıştır; “Turizm pazarlaması; bir turistik istasyonun yada turizm işletmesinin en yüksek kazanç elde etme hedefine uygun olarak; turizm ürününün pazarda iyi bir yer almasını sağlamak amacı ile turizm talebinden özelliklerini de dikkate alarak turistik ürün ile ilgili araştırma, tahmin ve seçim yapmayı hedefleyen ve bu konularda alınacak kararlarla ilgili bir yönetim felsefesidir ![]() Turizm pazarlamasına ilişkin çabaların amaçlarını genel pazarlama amaçlarına uygun olarak aşağıdaki gibi gruplamak mümkündür ![]() Mevcut pazarı korumak, diğer ifadeyle işletmeye veya ülkeye yönelik turizm talebini en azından aynı düzeyde sürdürmek ![]() Pazarda potansiyel talebi, fiili talep biçimine dönüştürmek yani: turizm olayına katılabilecek olanaklara sahip bulunan, ancak bunu henüz gerçekleştirememiş kitleleri turizme çekmek ![]() Yeni pazarlar yaratmak, önceden bilinmeyen, ulaşılmamış veya gereğince değerlendirilmemiş pazarlara girmek başka işletmelere veya ülkelere yönelik turistik talebi çekerek turizm ürünlerinin satış alanını genişletmek ![]() Turizm ulaştırması konusunda: güvenilir ve verimli işletmecilik geliştirmek ![]() Gezi turizmini, tatil turizminden ayırmak, Turistik merkezlerin alt yapılarını ve kamuya ilişkin donanımlarını iyileştirmek ![]() Yatakların doluluk oranlarını yükseltmek ![]() Turistik üretim sisteminin kullanımını rasyonelleştirmek ![]() Fiyatlarla hizmetler arasında optimal bir ilişki kurmak ![]() Arzı sürekli olarak turistlerin değişen özelliklerini uyarlamak ![]() Turistik reklamı yoğunlaştırmak ve iyileştirmek Özetlenecek olursa; turizm pazarlaması ile ilgili çabalar, satışları arttırarak sağlanan getirinin yükselmesi amacını taşır ![]() ![]() Turizm endüstrinde üretilen mal ve hizmetlerin pazarlamasında endüstri ürünlerinin pazarlanmasından farklı bazı özellikleri bulunmaktadır ![]() ![]() 1) Olağan tüketim mal ve hizmetlerinden farklı olarak turizm ürünü, iki ayrı düzeyde pazarlanmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı11 (Erol ,s:16-17 12 Turizm Pazarlaması, (Ankara :Kültür ve Turizm Bakanlığı Eğitim dairesi Başkanlığı yayınları ,1983),s ![]() ![]() 2) Turizm ürün pazarlamasının ikinci bir özelliği, satışa sunulan bir çok mal ve hizmet stok edilebilme olanağının bulunmamasıdır ![]() ![]() ![]() 3) Turizm ürünü olarak satılan hizmetlerin gerek önceden çok sayıda üretilerek stok edilememeleri ve gerekse “emek-yoğun” ürünler olmaları nedeniyle birbirlerinden çok farklı nitelikleri vardır ![]() ![]() 4) Malların önce üretip daha sonra satılmasına ve tüketilmesine karşılık hizmetler önce satılır ve üretimle tüketim daha sonra eşzamanlı olarak gerçekleşir ![]() ![]() ![]() 5) Turizm endüstrisinde birçok mal ve hizmet bileşik ürün özelliği gösterir ![]() ![]() ![]() 6) Turizm endüstrisinde perekende satış düzeyinde bir marka imajına bağlılık oldukça zayıftır ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() Bir mal veya hizmetin pazarlanmasında etkinliği arttırıcı, satışı kolaylaştırıcı çeşitli araçlar bulunmaktadır ![]() ![]() Turizm endüstrisinde yaralanılan pazarlama araçları, kurum ve kuruluşlar arasında farklılık göstermekle beraber başlıca dört grupta toplanabilir ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() Pazar belirli bir mala ihtiyacı, malı satın almak için parası ve parasını harcamaya istekli olan kişiler ve örgütler topluluğu olarak tanımlanabilir13 ![]() Genel Pazar kavramının açıklanmasından sonra turizm pazarı da şu şekilde tanımlanabilir: Turizm Pazarı, turizm bakımından güçlü çekim elemanlarına, turistik donatıma sahip bulunan, turizm verileri nedeniyle önemli boyutta turizm hareketlerine hedef olan yerdir ![]() Dünyadaki her tatil yeri herkes tarafından aynı değerde tercih edilmeyebilir ![]() ![]() ![]() Turizm pazarının seçimi, hedeflere ulaşmak için büyük bir kolaylık sağlar ![]() ![]() 1) Boş Zamanlarının Değerlendirilmesi : - Boş Zamanların değerlendirilmesinde süreklilik arz eden faaliyetler - Turistik Faaliyetler ![]() 13( İlhan Cemalcılar,Pazarlama, Beta yayın, İstanbul,1987 s ![]() 14(Sezgin ve Acar S ![]() 15(Hasan Olalı, Alp Timur, Turizm Türk Ekonomisindeki yeri (İzmir afis Tic ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2) Turizm Pazarı - Birinci Pazarlar - İkinci Pazarlar - Pazarların Potansiyeli - Pazarların bölüşümü - Pazar dalgalanmaları 3) Turizm de Tüketici - Tüketici grupları ve gelişmesi - Motivasyonlar ve ihtiyaçlar - Turistik tüketim harcamaları - Gençlik fenomeni 4) Turizm Talebi - Turistik talebin önemi ve gelişmesi - Turistik talebin özellikleri - Turistik talebin eğilimleri 5) Ulaşım - Ulaşım Türleri - Ulaşım türlerinin turizmdeki rolü - Turizm üzerine etki yapan faktörler 6) Rekabet - Rekabetin boyutları - Rakiplerin analizi - Rakiplerin üstünlükleri - Rakiplerin dezavantajları - Hedeflerin seçimi ve belirlenmesi 7) Pazar Politikasının Belirlenmesi - yoğunlaşma ve dağılım - Yakın çevre piyasaları - Uzak çevre ve deniz ötesi piyasaları Bu faktörleri göz önünde bulunduran kurum veya kuruluşlar belli bir dilime yada alan parçasına özellikle yönelebilir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı2 ![]() ![]() ![]() “Ürün” sözcüğü somut veya soyut bir kavram olarak bireyde nitelik ve nicelik ifade eder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Tek Başına seyahate neden olmamakla beraber yoklukları seyahatin yapılmasını imkansız kılan unsurlar; otel, lokanta, kültürel ve sportif donatım ![]() - Turistin seçtiği yere gitmek için kullanacağı ulaşım araçlarına ilişkin olarak sağlanan kolaylıklar ![]() ![]() Turizm ürününün özellikleri şu şekilde açıklanabilir17 ![]() 1) Turizm Ürünü ulaşım, konaklama, yeme-içme, eğlence gibi birçok hizmetlerin bileşimidir ![]() 2) Turizm ürününü oluşturan hizmetleri genel olarak turist birleştirir ![]() 3) Turizm ürününü oluşturan hizmetler turist tarafından kombine edildiğinden, herkese uygun bir turistik ürün meydana getirmek güçtür ![]() 4) Turizm malları genel olarak somut ürünler değil, soyut nitelikte hizmetlerdir ![]() 5) Turizm hizmetleri makineleşmeye ve otomasyona elverişli olmayıp insanlar tarafından gerçekleştirirler ![]() 16(Turizm Pazarlaması, Ankara :Eğitim Bşk ![]() 17(Olali, Turizm Politikası ve Planlaması, s 133 ![]() 6) Turizm Ürünü insanlar tarafından üretildiğinden, standart bir kaliteye ulaştırılması güç olan bir üründür ![]() 7) Turizm ürününün kullanımında müşteri, doğrudan doğruya ürünün üeticisi ile karşı karşıya gelir ![]() 8) Hizmetleri insanlar gördükleri için, Turizm ürünün işe yaramaz duruma gelmesi kolaydır ![]() 9) Turizm ürünleri depo edilemez ![]() 10) Turizm ürünün arza göre uydurulması çok güçtür ![]() ![]() 11) Turizm ürünün üretimi ve Tüketimi aynı anda olur ![]() 12) Turizm ürünü üretildiği yerde tüketilir ![]() 13) Turizm ürünü, ürünü yaratan kuruluşlar arasında çok sıkı bir işbirliğini zorunlu kılar ![]() 2 ![]() ![]() Fiyat, turizm ürünün değişim değerinin para ile ifade edilmesidir ![]() ![]() ![]() Fiyat Faktörü kişisel bütçesinde veya tatil yerindeki günlük aramalarında dikkate alınan önemli bir faktör ise; fiyatın fonksiyonu olarak tatil yerinin seçiminde birçok faktörler onun davranışını etkileyebilir ![]() Bu konuda şu faktörlerin etkili olduğunu söylemek mümkündür19 ![]() A) Alışkanlık Turistin Hizmetlere olan talebi önceden kazanılmış bir takım alışkanlıklar nedeniyle az çok değişmez bir nitelik taşıyabilir ![]() 18(Ergün Göksan, Turizmoloji (İzmir: Uğur Ofset matbası, 978) s ![]() ![]() 19(İsmet Babit Barutçugil, Turizm işletmeciliği, (İstanbul : Beta Yayın A ![]() ![]() kitle, manzarası, hizmeti ve bunun gibi bazı özellikleri sebep olarak göstererek farklı bir yere gitmek arzusunu yaşamaz ![]() B) Bölgesel Rant Bölgesel rantın kendisini ayrıcalıklı kıldığını düşünerek, benzer işletmelerden daha farklı bir fiyat politikası izleyerek, önemini ortaya koyduğunu, belki de psikolojik olarak kendisini bu konuda rakipsiz görmesine neden olacaktır ![]() C) Gösteriş Arzusu Bazı sosyal sınıflara benzemek, onlara öykünmek, yaşamlarını taklit etmek onları Turistik Tüketime iter, kendi gelir seviyesine aldırmaksızın, bir takım borçlara girerek de olsa onlar gibi tatil yapma planın değiştirmez ![]() D) Harcama Zevki Eğer Turist tatilini geçirdiği yerde gerekli güveni ve huzuru hissediyorsa, yaşam standardı içinde harcadığının daha fazlasını tatilde harcama psikolojisi içindedir ![]() ![]() E) Bilgi Yetersizliği Birey tatil yapma kararı alacağı zaman (tüketici davranışı modeline göre) genelde, reklamlardan, danışma gruplarından aldığı bilgiler ve edindiği tecrübeler yoluyla karar verecektir ![]() ![]() F) Geleneklerin Devam Ettirilme İsteği Turist seyahate gittiği yerde de rutinde sürdürdüğü bazı alışkanlıklarını temin etme amacındadır ![]() ![]() ![]() G) Ulaştırma Turistik bölge olma özelliğini bünyesinde çok iyi barındıran bir yerde bile, ulaşımla ilgili fiyatların tüketiciye doğrudan yansıması, onun kararını etkileme özelliğine sahiptir ![]() H) Reklam Etkinliği Fiyatı ne kadar yüksek ya da farklı olursa olsun etkin ve başarılı bir reklam kampanyası ile, fiyatın olumsuzluğunu ortadan kalkabilir ![]() I) Gelir Seviyesi Fiyata Etkileri Gelir seviyesinin yükseldiği toplumlarda ya da bireylerde tatil satın alma kararının fiyattan hemen hiç etkilenmediği bir gerçektir ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() Kuruluşların yaptığı herşey özellikle pazarlama çalışmaları tutundurmaya yöneliktir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya KullanımıTurizmde Tanıtma Stratejileri ve Medya Kullanımı ile ilgili Diğer Konular Turizmde Çevre Kirliliği zyxel Modem tanıtma ve yükleme sorunu çin ile turizmde yeni projeler Turizmde yeni hedef yedi ilde kongre turizmi Tanıtma - Herkese merhaba |
![]() |
![]() |
|