![]() |
5 Yaş Çocuğun Gelişim Özellikleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 5 Yaş Çocuğun Gelişim Özellikleri5 Yaş Çocuğun Gelişim Özellikleri 5 Yaş Çocuğun Gelişim Özellikleri Nelerdir? Çocuğu Gelişim Özellikleri 5 Yaş 5 Yaş Çocuğu Gelişimi 5 Yaş Çocuğu Gelişim Özellikleri 5 yaş çocuğu kendi kendine yeter, sosyaldir, kendinden emindir, şekilci ve uyumludur, rahat ve ciddidir ![]() ![]() ![]() ![]() •Artık çocuğunuzun sevdiği ve sevmediği gıdalar belirlenmiştir ![]() •Sağlıklı, besleyici öğün ve ara öğünlerle gereksinimlerini karşılamasını sağlayın ![]() •Kahvaltı öğününü atlamasına izin vermeyin, kahvaltı alışkanlığı kazandırın ![]() •Yemek saatleri, ailenin bir araya geldiği huzurlu zamanlar olmalı, çocukta iyi anılar bırakmalıdır ![]() ![]() •Büyümesine katkısı olmayan, gereksiz kalori içeren gıdalardan çocuğunuzu uzak tutun ![]() •İyi beslenme alışkanlıklarıyla çocuğa örnek olun ![]() •Gıda seçiminde, yemek hazırlığında yardım etmeyi çoğu çocuk zevkle yapar, işin içine katıldığı zaman daha zevkle de yiyecektir ![]() •Süt dişleri dökülmeye başlayabilir ![]() •Diş bakımının önemini vurgulayın ve iyi bir örnek oluşturun ![]() ![]() •Diş macununu az miktar kullanın, tüpten yemesine izin vermeyin ![]() •Diş fırçalarken, özellikle azı dişleri temizleyip temizleyemediğini kontrol edin ![]() •Dişe yapışan abur cuburlar vermeyin ![]() •Diş hekimiyle tanıştırın, gereksiz korkuların oluşmasına yol açacak davranışlardan kaçının ![]() •5 yaş çocuğu neler yapabilir? •Parmak ucunda yürüyebilir ![]() •Üç tekerlekli bisikleti iyi kullanır ![]() •Kalemi iyi kullanır ![]() •10 veya daha fazla küpten kule yapabilir ![]() •Dişlerini fırçalayabilir ![]() •Şakaları sever ![]() •Kendisi giyinir, ancak düğme ve bağcıklarda yardım ister ![]() •Daire, üçgen, artı gibi şekilleri kopya edebilir ![]() •Üç veya daha fazla parçadan oluşan insan resmi çizebilir ![]() •Ev işlerine ufak çapta yardım edebilir ![]() •Öğrenmesini nasıl desteklersiniz? •Boyama, kesme, yapıştırma içeren el işleri yaptırın •Hayal gücüne dayalı oyunları destekleyin ![]() •Fiziksel egzersize dayalı oyunlar oynatın ![]() •Küplerle, Legolarla kuleler, evler inşa etmesini sağlayın ![]() •Kendi kendine giyinmesini destekleyin ![]() •Kır gezileriyle doğayı tanımasına yardım edin ![]() •Neler Yapabilir? •Saymaya başlar ![]() •Temel renkleri bilir ![]() •Bazı basit kelimeleri açıklayabilir ![]() •Harfleri tanıyabilir ![]() •Bozuk paraları tanıyabilir ![]() •Şarkı söyler ![]() •Basit öyküler anlatır ![]() •Benzer ve zıt kavramlarını anlar ![]() •Çocuğun dil gelişimini nasıl desteklersiniz? •Ona kitap okuyun ![]() •Birlikte şarkılar söyleyin ![]() •Renkleri gösterin ![]() •Saymayı oyunlarla gösterin ![]() •Sosyal ve Duygusal Gelişimi •Anaokuluyla birlikte yeni beklentiler ve kurallarla tanışır ![]() •Diğer çocuklarla birlikte oyunlar oynar, paylaşabilir ![]() •Vücudunu merak eder ![]() •Diğer çocukların veya kardeşlerinin yaptığı şeyleri yapmak ister ![]() •Kendi cinsiyetini bilir ![]() •Bebeklerin nereden geldiğini merak edip sorabilir ![]() •Doğru, yanlış gibi kavramları öğrenir ![]() •Kendi duygularını kelimelerle daha iyi anlatabilir ![]() •Kolayca utanır ![]() •Yanlış davranınca suçluluk hisseder ![]() •Oyun sırasında daha yaratıcıdır ![]() •Hayalle gerçeğin farkını henüz ifade edemez ![]() •Ailece yapılan aktivitelerden hoşlanır ![]() •Çocuğun sosyal ve duygusal gelişimi için neler yapabilirsiniz? •Okuldaki aktivitelere katılımını destekleyin ![]() •Yaşıtlarıyla oynayacağı, enerjisini boşaltabileceği fırsatlar yaratın ![]() •Vücuduyla ilgili, bebeklerin nasıl olduğu ile ilgili sorularına anlayacağı, basit ve dürüst yanıtlar verin ![]() •İyi davranışlarını takdir edin,böylece bu davranışlar kalıcı olacaktır ![]() •Günlük yaşadıklarını, duygu ve düşüncelerini paylaşmasına fırsat verin ![]() •Ona koyduğunuz sınırlar konusunda kararlı ve tutarlı olun ![]() •İyi davranışlarını övün, takdir edin ![]() •Onu başkalarının yanında eleştirmeyin ![]() •Doğru ve yanlış davranışların neler olduğunu öğretin ![]() •Oyun sırasında kurallara uymasını isteyin ![]() Nilüfer Toprakçı |
![]() |
![]() |
|