![]() |
Çoklu Zeka Nedir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çoklu Zeka Nedir?ÇOKLU ZEKA KURAMI Howard Gardner'ın 1983 yılında "Frames of Mind: The theory of multiple intelligences (Düşünüş Biçimi: Çoklu Zeka Kuramı) adlı eserinde ortaya koyduğu "Çoklu Zeka Kuramı", zekanın toplumlar ve eğitim üzerinde yıllardır sürüp giden etkisini yani sadece dil ve matematik zekasını hesaba katan klasik zeka testi ve zeka tanımlamasını tarihe karıştırmıştır ![]() ![]() ![]() Çoklu zeka kuramının amacı, eğitimde bireylerin neler yapabildiğinden çok neler yapabileceğinin düşünülmesidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çoklu zeka her bilim alanında öğrencilerin öğrenmelerini artıran bir öğretim süreci olarak algılanmaktadır ![]() ÇOKLU ZEKA KURAMI Howard Gardner'ın 1983 yılında "Frames of Mind: The theory of multiple intelligences (Düşünüş Biçimi: Çoklu Zeka Kuramı) adlı eserinde ortaya koyduğu "Çoklu Zeka Kuramı", zekanın toplumlar ve eğitim üzerinde yıllardır sürüp giden etkisini yani sadece dil ve matematik zekasını hesaba katan klasik zeka testi ve zeka tanımlamasını tarihe karıştırmıştır ![]() ![]() ![]() Çoklu zeka kuramının amacı, eğitimde bireylerin neler yapabildiğinden çok neler yapabileceğinin düşünülmesidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çoklu zeka her bilim alanında öğrencilerin öğrenmelerini artıran bir öğretim süreci olarak algılanmaktadır ![]() 1 ![]() Öğrencileri gözlemleyerek, Belge toplamak Okul kayıtlarını incelemek Diğer öğretmenlerle iletişime girmek Velilerle görüşmek Öğrencilere sormak Sözel / Dilsel Zeka: Konu ile ilgili ders anlatma, tartışmalar ve kelime oyunlarına katılma, hikaye anlatma ve günlük yazma gibi aktiviteler kullanılıp, kitaplar, teyp, kasete çekilmiş kitaplar ve bilgisayar gibi materyaller kullanılabilir ![]() Mantıksal / Matematiksel Zeka: Konu ile ilgili beyin jimnastikleri, problem çözme, kafadan hesaplamalar yapma, sayı oyunları gibi aktiviteler kullanılıp, hesap makinesi, matematik araç gereçleri, fen dersi araç gereçleri gibi materyaller kullanılabilir ![]() Görsel / Uzamsal Zeka: Konu ile ilgili görsel sunular, resim etkinlikleri, yaratıcılık oyunları, benzetme ve görselleştirme aktiviteler kullanılıp, grafik, harita, video, kameralar, tepegöz, lego setleri gibi materyaller kullanılabilir ![]() Bedensel / Kinestetik Zeka: Drama, dans etme, öğretici oyunlar, gevşeme egzersizleri gibi aktiviteler kullanılıp; kil, spor aletleri, oyun hamurları, dokunsal öğrenme gibi materyaller kullanılabilir ![]() Müziksel Zeka: Vurarak ritm tutma, eğitici-öğretici şarkılar gibi aktiviteler kullanılıp; kasetçalar ve müzik aletleri gibi materyaller kullanılabilir ![]() Sosyal (Kişilerarası) Zeka: İşbirliği halinde öğrenme, arkadaşlarına konuyu anlatma, sosyal toplantılar, gösteriler gibi aktiviteler kullanılıp; tahta oyunları, rol oyunları gibi materyaller kullanılabilir ![]() İçsel Zeka: Bağımsız çalışmalar, çalışma hakkında görüşler gibi aktiviteler kullanılıp; günlükler ve projeler gibi materyaller kullanılabilir ![]() Doğa Zekası: Doğa yürüyüşleri, alan gezileri yapılabilir ![]() ![]() Çoklu Zeka Kuramı Sınıf Ortamlarında Nasıl Uygulanır? Her okul, her öğretmen bu teoriyi kendi sistemi içinde uygulamalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Neden Çoklu Zeka? İnsandaki potansiyelin en üst sınırlarına kadar geliştirilebilmesi, ancak ona çok erken sağlanabilecek olanaklarla mümkün olabilir ![]() ![]() Örnek Sınıf Çalışması: Düğmelerle çeşitli kavramları ( daire, büyük, küçük, orta, doku, desen, farklılık, işlevi, rengi, eşleştirme, gruplama, sayısı, eksiltme arttırma… ) eğlenirken öğrenmek ![]() Sevecenler, arkadaşlar, yardımseverler adını alıp oluşturulan gruplarla puzzle yapma yarışı ![]() ALINTI |
![]() |
![]() |
|