Zaman Yönetimi Neden Zaman Yönetimi |
10-15-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Zaman Yönetimi Neden Zaman YönetimiZaman Yönetimi; Neden Zaman Yönetimi? Tıpkı bunun gibi sorunlarınızın neden kaynaklandığını bilmeden, zamanınızın nereye gittiğini bilmeden zaman yönetimiyle ilgili sorunlarınızı çözemezsiniz Ne Gibi Sorunlarla Karşı Karşıyasınız? Zaman yönetimine ilişkin sorunlarınızın tüm sebeplerini içeren bir liste hazırlayınız Bu işi hemen şimdi yapınız Şimdi listenize bir göz atın ve her maddenin karşısına, o sorunun içsel sebeplerden mi,kişisel sebeplerden mi yoksa dışsal sebeplerden mi kaynaklandığını yazınDışsaldan kasıt bizim dışımızda ki kişi veya etkenlerden kaynaklanıyor olmasıdır Kişisel kategoride şunları sayabiriz: *Organizasyona ilişkin sorunlar,örneğin: -“Ivır zıvır işlere çok vakit harcıyorum” -“Başka bir işe başlamadan elimde ki bir işi bitiremiyorum” -“İşin ucunu kaçırıyorum” Psikolojik etkenler,örneğin: -“Öz-disiplinim yok” -“Hayır diyemiyorum” -“Bir çok şeye ilgim var” Diğer insanlarla olan ilişkilerimizle ilgili sorunlar, örneğin: -“Kendimi yeterince ifade edemiyorum” Dışsal kategoriye ilişkin şunları sıralayabiliriz: -“Diğer insanlardan kaynaklanan sorunlar,örneğin -“İşlerim çok kesintiye uğruyor” -“Diğer insanlar hiç güven vermiyor” -“Çalıştığım kurum yada şirketten kaynaklanan sorunlar,örneğin: -“Basit bir kararı bile bir haftada alabiliyorlar” -“Yeterli eleman yok” Son kategori ise sosyal ve kültürel normların üzerinizde ki baskısıyla ilgili, bunlar: -“Tekdüze işler yapmak *Bazı rolleri yerine getirmek (çalışan annelerin durumu) *Kendinizi, aslında hiç de tasvip etmediğiniz,sosyal ölçütlerle yargılanıyor hissedebilirsiniz |
|