![]() |
Eğitimsel Psikoloji |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Eğitimsel PsikolojiEğitimsel psikoloji Eğitimde/ hipnozu/ kullanır/ken öğrenc/i seçimi/ne çok di/kkat edilm/elidir ![]() ![]() ![]() ![]() Hipnozun , eğitimsel yeteneği geliştirmede ve öğrenmede yardım edebildiği en belirgin 14 alan vardır ![]() 1-Konsantre olabilme yeteneğini arttırır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Başarıda etkin konular oldukça çeşitlidir, alt bölümlerin içerisinde gecen ana başlıklar da incelendiğinde genişliği ve içeriğinin engin bir alan olduğu göze çarpmaktadır ![]() ![]() A - MOTİVASYON KONSANTRASYONUN SAĞLANMASI VERİMİN ARTTIRILMASI Dersin başında geçirilen uzun sürelerin öğrenciye bir faydası yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() Bunların yanı sıra aşağıda belirtilen sorulara ve konulara cevap aranır ![]() ![]() 1 ![]() * İnançlar nasıl oluşur? * İnanç kalıpları nasıl değişir? * Sorun kimden geliyor? * İnancın hipnoz altında değiştirilmesiyle ilgili örnek vakalar anlatılır ![]() * Mecazlar ve semboller neden önemlidir? 2 ![]() Görsel Tipler İşitsel Tipler Dokunsal Tipler ![]() 3 ![]() 4 ![]() Ergenlik dönemi özellikleri Ergenlik döneminde çocuğu olan anne babalar ne yapabilir? 5 ![]() İkincil kazançların hipnozla farkına vardırılması ![]() 6 ![]() 7 ![]() ![]() İhtiyaç , istek , inanç ,duygu ve davranış kalıplarının düzenlenmesi mümkün müdür? Tutkuların duyguların belli bir amaç doğrultusunda yönlendirilmesi , enerjinizin arttırılması ve öğrenmeye kanalize edilmesi mümkün müdür? İç disiplin sağlanabilir mi? Çok kısa bir sürede rutin öğrenme miktar ve kalitesi üst seviyelere çıkarılabilir mi ? Sağlanan güçlü hafıza , edinilen bilgi sınavlarda yüksek puan farkları yaratacak bir avantaja dönüştürülebilir mi ? Dikkat dağınıklığından kaynaklanan çalışma verim ve kalite düşüklüğünün önüne geçilebilir mi ? Peki ilgili çalışmaların devamında size bağımlı kalır mıyım ? (Not: Hinotikmeditasyon , otohipnoz size öğretilir uygulama yeterliliğiniz test edilir ve bu size hayatınız boyunca her alanda kullanabileceğiniz bir öğreti olarak hediye edilir ![]() B - SINAV KAYGISI VE DİKKAT DAĞINIKLIĞI Sınavda bütün bildiklerimi unutuyorum sanki beynimin içi boşalmış gibi oluyor ![]() Sınavda yapamadığım bir soruyu, sınav bitiminde eve gidince yapabiliyorum ![]() Sınavda tuvalet ihtiyacı hissediyorum ![]() Heyecandan terliyorum, vücudum kasılıyor, sanki bayılacakmış ölecekmiş gibi oluyorum ![]() Başım dönüyor, karnım ağrıyor vb ![]() ![]() ![]() Peki sınav stresi ve dikkat dağınıklını düzenleyip kontrol etmek mümkün müdür ? - Kesinlikle mümkündür ![]() ![]() 1 ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() 6 ![]() ![]() 7 ![]() ![]() ![]() 8 ![]() Zihin bahçesi tekniği ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() C-Karşılaşılan Sorunlar: Çok çalıştığı halde başarılı olamayan öğrenciler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() Sorumluluk sahibi, karar verme becerisine sahip, özgüvenli çocuklar yetiştirmek ![]() İletişimin önemi Yüksek başarı beklentisi ve psikolojik hastalıklar ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Öğrencinin amaç sahibi olmaması, ulaşmak istediği hedefi belirlememesi Erteleme alışkanlığı İç disiplin eksikliği Israr etme eksikliği Olumsuz düşünce alışkanlığı Yanlış arkadaş seçimi Hatayı hep başka şeylerde ya da başka kişilerde arama alışkanlığı İlgisizlik E - BAŞARININ SIRRI NEDİR SİZCE ? Yüksek bir zeka (IQ) Çok iyi bir eğitim Çok çalışmak Yetenek Sadece bunların yeterli olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz demektir ![]() ![]() ![]() - Hiç ummadığınız bir insanın başarısına şahit oldunuz mu? - Kendinize hiç sordunuz mu ? Acaba başarılı bu insanlar benden çok mu üstün? - İnsanların en yüksek beyin kapasitesini kullananların bile sadece beynin %1 ini bile kullanmadıklarına ilişkin anlatılanları duymuş muydunuz? - Acaba kapasitenin yanı sıra bu kapasitenizi etkin kullanmayı biliyor musunuz? Başarı gerçekten bir adım yakınınızda olabilir uzanıp alıverirsiniz yada bir yaprak gibi savrularak şans eseri başarıya ulaşmayı ümit edersiniz ![]() ![]() ![]() F- BAŞARI YOLCULUĞUNUZDA HİPNOZUN EĞİTİM DANIŞMALIĞININ VE PSİKOLOJİK DESTEĞİN SİZE YARDIMCI OLABİLECEĞİ DİĞER KONULAR Zihinsel haritamızı geliştirmek Anlama sınırlarımızı geliştirmek Algı filtrelerini düzenleme Hedef belirlemek Hedef belirlerken dikkat edilecek unsuları göz önünde bulundurmak Harekete geçmek Kendi sorumluluğumuzu yüklenebilmek Esnek olmak Sebat etmek Değer yargıları ve inançların düzenlenmesi Ön yargıların kaldırılması yanlış inanç kalıplarının kırılması Modelleme Mükemmellik yolunda temel varsayımlar hakkında bilgilendirme öneri Renklerin ve kokuların psikolojik etkilerinin anlatılması uygun olanlarının kullanımını Öğrenmenin fizyolojik temelinin anlatılması ,öğrenmeyi öğrenme Dinlemeyi öğrenmek etkin dinlemeyi sağlamak Unutmayı engellemek bilginin kalıcı kılınmasını ve çabuk hatırlanmasını sağlamak En kolay unutulanlar ve en kolay hatırlananlar yöntemiyle bilinçli olarak kendi çalışmalarımızın verimliliğini arttırmak ![]() Ders , konu çokluğu ve zorluk derecelerinin gözünü korkutan bir canavar görünüşünden çıkartmak kolay anlaşılır , çabuk ve zevkli öğrenilir hale getirmek ![]() Zaman planlaması Öğrenme tarzının belirlenerek en etkili öğrenme tarzına uygun çalışma düzenlemek Okuma yöntem ve tekniklerinin geliştirilmesi ÖSS ve OKS İçin etkin ipuçları Tercihler yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi verilmesi Meslek seçimi yapılması , dikkat edilmesi gereken hususlar Meslek seçiminde karar verme yetisini geliştirme |
![]() |
![]() |
|