![]() |
Ülkelerde Sinema |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ülkelerde SinemaÜlkelerde Sinema Fransız sinemasının son otuz yılını anlayabilmek için 1960 yılında Yeni Dalga ile birlikte ortaya çıkan bir değişimi bilmek gerekmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ülkelerde Sinema Bu ortamda ticari sinemanın karşısına estetik kaygılardan uzak toplumsal konuları irdeleyen bir sinema çıkmıştır ![]() ![]() ![]() Philippine ![]() ![]() ![]() ![]() Tüm bu filmler estetik eleştiri ve ekonomi anlayışı bakımından geleneksel sinemadan uzaklaşmış filmlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Paris nous Apartient dışındaki tüm Yeni Dalga filmleri izleyiciler tarafından da olumlu karşılanmıştır ![]() ![]() ![]() 1960'lı yılları Fransız izleyicisinin sinemadan uzaklaşmaya başladığı ancak Fransız sinemasının yeni anlatım biçimlerini keşfettiği bir dönem olarak tanımlamak olasıdır ![]() 1968 olayları tüm toplumu derinden etkileyerek davranış ve düşünce biçimlerini değiştirmiştir ![]() ![]() ![]() 1970'li yılların başında Fransız sinema izleyicisi 180 milyon civarındadır ![]() ![]() ![]() Bu dönemde Fransız sinemasının her düzeyde siyasal soruna eğildiğini söylemek olasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bunun dışında ortaya çıkan yeni yönetmenler otobiyografik ya da görüntünün metinle anlatımına ağırlık veren yapıtlara yönelmişlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1981 yılında büyük bir bölümü siyah bir ekran üzerinde çekilen L'Homme Atlantique filmi ve Jean Eustache'ın intiharı 1970'lerin bütünüyle sona erip yeni bir dönemin başlamasına yol açmıştır ![]() ![]() 1980'li yıllarda Fransız sineması Yeni Dalga akımı öncesi Fransız sinemasına dönmeye çabalamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1983 yılında izleyicilerin sinemaya ilgileri yeniden azalmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Günümüzde sinema alanında yaşanan bir krizden söz etmek olası değildir ![]() ![]() ![]() Avrupa Avantgarde Sineması özellikle iki dünya savaşı arasındaki dönemde Avrupa sinemasında etkili olan bir dizi akıma verilen toplu isimdir ![]() Arka Plan Birinci Dünya Savaşı Avrupa film üreticilerini olumsuz yönde etkilemişti ![]() ![]() ![]() Sektörü ellerinde bulunduran büyük isimlerin bu geri çekilişi yeni film sanatçıları için uygun bir ortam yarattı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fransız Empresyonizmi Louis Delluc Germaine Dulac Abel Gance Marcel L'Herbier ve Jean Ebstein'dan oluşan bir yönetmenler grubu empresyonist sinema anlayışlarıyla Fransa'da eğitimli çevrelerde etki yaratmayı başardılar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Empresyonist yönetmenler resmin kendisine odaklandılar ![]() ![]() ![]() ![]() Cinéma Pur Arı bir sinema sanatı arayışı içinde kimi avantgardistler öyküden ve içerikten tümüyle bağımsız filmler yaratmaya çalıştılar ![]() ![]() ![]() ![]() Sürrealist Film Avantgarde sinema doruk noktasına 1920'li yıllarda Luis Bunuel'in çalışmalarıyla çıktı ![]() ![]() ![]() ![]() 1930'lu yıllarda Avrupa'da politik gerilmin de artmasıyla sürrealist sinema sağ ve sol kamplar arasında bölündü ve etkisini yitirdi ![]() ![]() Alman Ekspresyonizmi Birinci Dünya Savaşı sırasında Alman film şirketleri de eğlence filmleri çekiyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlk ekspresyonist film olan Robert Wiene'nin 1919 yapımı Das Cabinet des Dr ![]() ![]() ![]() Sovyet Devrim Sineması Sovyet Devrimi'nin hemen sonrasında Sovyetler Birliği'nde genç sanatçılar sosyalist bir sanat ortaya koymaya çalıştılar ![]() ![]() ![]() ![]() Genç sanatçılar öncelikle biçimsel ilerlemenin politik imaları üzerinde duruyorlardı ![]() ![]() ![]() Griffith'in dramaturjik gerilimi arttırmak için kullandığı kurgu teknikleri Rus avantgardelarını çok etkiledi ![]() ![]() ![]() Bu çevrenin en önemli isimleri belgesel yapımcısı Dziga Vertov Sergey Eisenstein ve Vsevolod Pudovkin'di ![]() ![]() ![]() ![]() Vsevolog Pudovkin de filmlerinde benzer montaj teknikleri kullanıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() Sovyet avantgarde sineması özellikle Stalin döneminde formalizm ve sosyalist gerçekçilik tartışmaları sonucu büyük oranda etkisini kaybetti ![]() Alman Almanya'nın 1920'li yılların başında I ![]() ![]() ![]() ![]() İlk dışavurumcu filmler; Golem (1915) Dr ![]() ![]() ![]() Dışavurumculuğun aşırı gerçek dışılığı kısa ömürlüydü ![]() ![]() Bu karanlık ve karamsar akım Almanya'da Nazilerin iktidara gelmesi ve bir çok Alman sinemacının Hollywood'a göç etmesiyle Amerika'ya taşındı ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|