Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Bilgisayar,Teknoloji & İnternet Dünyası > Bilim Teknik ve Teknoloji Merkezi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
alışverişinde, ediyoruz, interneti, teknoloji, tercih

Teknoloji Alışverişinde İnterneti Tercih Ediyoruz

Eski 10-14-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Teknoloji Alışverişinde İnterneti Tercih Ediyoruz




Teknoloji alışverişinde interneti tercih ediyoruz

Turgut Özal Üniversitesi öğretim üyelerince yapılan araştırmada, tüketicilerin özellikle elektronik eşya satın almada sanal alemi tercih ettikleri belirlendi

Turgut Özal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler İşletme Bölümü Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı öğretim üyesi Yrd Doç Dr Nurettin Alabay, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Yrd Doç Dr Lamiha Gün ve Araştırma Görevlisi Ahmet Özkardaş ile yaptıkları araştırma sonucunda ''Sosyalleşen Tüketici Raporu'' hazırladıklarını bildirdi

Sosyal medya ağlarının son yıllarda yükselişi ve bunun özellikle işletmeler tarafından kullanılabilir araç olması dolayısıyla sosyalleşen tüketicilerle ilgili araştırma yaptıklarını belirten Alabay, şimdiye kadar yapılan sosyal medya ağı araştırmalarının daha çok sosyal medyanın kullanım oranlarıyla ilgili olduğunu söyledi

Kendilerinin sosyal medya üzerindeki tüketicilere ilişkin araştırma yaptıklarını anlatan Alabay, herkesin aslında tüketici olduğunu kaydetti

Alabay, ''Tüketicilere ilişkin hazırladığımız 90 soruyu, internet üzerinden Marmara Sosyal Araştırmalar Tanıtım ve Danışmanlık Kurumu'nun sitesinde yayımlayarak, 1500 kişiye davetiye göndererek anket yaptık Bin 55 kişinin verdiği cevaplardan, tüketicilerin sosyalleşmesiyle ilgili rapor hazırladık'' dedi

-''EN ÇOK KULLANILAN SOSYAL PAYLAŞIM AĞI FACEBOOK''-

Ankete İstanbul'dan yüzde 53, Ankara'dan yüzde 20, 8 ilden de yüzde 27 katılımın olduğunu ifade eden Alabay, katılımcıların yüzde 85'inin üniversite mezunu, yüzde 90'ının aylık gelirinin 1000 liranın üzerinde, yüzde 68'inin de 25-34 yaş grubunda olduğunu söyledi

Alabay, şöyle konuştu:

''İnternetten en çok yüzde 77 ile cep telefonu, yüzde 70 ile bilgisayar ve yüzde 50 ile fotoğraf makinesi ve kamera alındı Tüketicilerin satın alma kararlarında kullandıkları bilgi kaynakları yüzde 64 arama motorları, yüzde 48 geçmiş tecrübeleri, yüzde 43 internet reklamları ve yüzde 38 sosyal paylaşım ağları olduğu tespit edildi Tüketici kararlarını en çok etkileyen faktörler yüzde 34 fiyat, yüzde 32 marka, yüzde 22 sosyal medyadaki olumlu yorumlardır Türkiye'de en çok kullanılan medya ağları yüzde 84 facebook, yüzde 82 internet yorumları, yüzde 72 forumlar, yüzde 67 you tube, yüzde 60 wikipedia, yüzde 30 twitterdır''

İşletme sahipleri ve pazarlama yöneticilerinin sosyal medyayı takip etmeleri gerektiğini bildiren Alabay, araştırmanın işletmelerin reklam veya tüketicilerin sosyal medya ağlarındaki yorumlarını, deneyimlerini ve şikayetlerini iyi yönettiklerinde başarılarının artacağını söyledi

Alabay, ''Gelecekte, sosyal medya ağları işletme için pazarlamanın önemli araçlarından biri olacaktır'' dedi

ZAMAN



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.