Okuma öğretmek |
09-21-2009 | #1 |
Şengül Şirin
|
Okuma öğretmekOkuma öğretmek Bir öğretmen için okumada önemli olan "sözcükleri doğru söylemek"ken, öbürü için "iyi anlamak" olabilir Bu iki yaklaşım birbirinden çok farklıdır Bu nedenle her ikisi için birbirinden değişik okuma yöntemleri söz konusudur Birinci öğretmen için önemli olan, her sözcüğün doğru ve düzgün söylenmesidir Bu nedenle sözcüklerin ve harflerin nasıl söylendiği okumanın temelini oluşturacaktır Öğrenciler her harfin ve hecenin çıkardığı sesleri öğrenecek, onları birleştirerek sözcükler oluşturacak, daha doğru söyleyebilmek için sözcükleri hecelere ayıracak, sesli okuma alıştırmaları yapacaklardır Öğretmen, sorularıyla metindeki belli olgulara ve ayrıntılara dikkati çekecektir Buna karşılık öbür öğretmen, öğrencisinin okuduğundan ne anladığına ağırlık verecektir Sesli okumayı ya da seslerin tınısını pek önemsemeyecek, çocuklar kitaplarını içlerinden okuyarak, zaman zaman konuyu aralarında tartışacaklar, kendi deneylerinden kalkarak karşılaştırmalar yapacaklardır Öğretmenin soruları bazı olgulara ya da ayrıntılara ilişkin değil, okuyucunun özgün düşüncelerini açıklamasına yardım edecek türde olacaktır Birçok öğretmen yukarıda sözü edilen her iki örneğin kendince olumlu yanlarını birleştiren karma bir yöntem uygular
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
|
|