Oyuncağın Eğitici Rolü |
09-14-2009 | #1 |
Şengül Şirin
|
Oyuncağın Eğitici RolüOyuncağın Eğitici Rolü Çocuklar bebek, minyatür ev eşyası, otomobil gibi oyuncaklarla düşsel oyunlar kurar, yetişkinlerin dünyasını taklit ederler Bazen de yapmak isteyip de engellendikleri şeyleri oyuncaklanyla oynarken dile getirirler Ayı, tavşan, köpek gibi içi doldurulmuş, yumuşak tüylü hayvanlar, birlikte yataklarına taşıdıkları, onlara güven verici, dost oyuncaklardır Çocuğun yaşının gerektirdiği gelişme aşamalarını gösterebilmesi için oyun araç ve gereçlerine gereksinmesi vardır Oyuncunun ve oyuncağın çocuk gelişimindeki önemini ilk kez vurgulayan Alman eğitimci Friedrich Froebel'dir Froebel çocuklar için, "armağan" olarak nitelediği toplar, küreler, zarlar yaptı Birbirlerinin içine giren silindirlerden, açılır kapanır küplerden, kâğıt şeritlerden, iri boncuklardan ilginç oyuncaklar üretti Amacı, çocukların bunlarla oynarken renk, şekil, benzerlik, aykırılık, süreklilik gibi özellikleri fark etmelerini sağlamaktı Froebel çocuğun oyun ve oyuncaklarla kendini ifade edebileceğini öne süren ilk eğitimcilerdendir {bakANAOKULU; EĞİTİM) Kendi adıyla anılan eğitim sisteminin kurucusu İtalyan eğitimci Maria Montessori, çocuklarda ölçü, sayı, büyüklük, küçüklük, renk gibi kavramların gelişmesi için ölçülü kaplar, bozyaplar, geçmeli oyuncaklar, küçükten büyüğe ya da ağırlık sırasına göre dizilen oyun araçları tasarladı {bak MONTESSORl,Maria) Günümüzde de geliştirilerek kullanılan bu oyuncaklar, çocuğun okumasını ve hesap yapmasını kolaylaştıncı, ilgi ve dikkatini keskinleştirici niteliktedir
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
|
|