![]() |
Oyuncağın Eğitici Rolü |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Oyuncağın Eğitici RolüOyuncağın Eğitici Rolü Çocuklar bebek, minyatür ev eşyası, otomobil gibi oyuncaklarla düşsel oyunlar kurar, yetişkinlerin dünyasını taklit ederler ![]() ![]() ![]() Çocuğun yaşının gerektirdiği gelişme aşamalarını gösterebilmesi için oyun araç ve gereçlerine gereksinmesi vardır ![]() Oyuncunun ve oyuncağın çocuk gelişimindeki önemini ilk kez vurgulayan Alman eğitimci Friedrich Froebel'dir ![]() ![]() ![]() Amacı, çocukların bunlarla oynarken renk, şekil, benzerlik, aykırılık, süreklilik gibi özellikleri fark etmelerini sağlamaktı ![]() ![]() ![]() Kendi adıyla anılan eğitim sisteminin kurucusu İtalyan eğitimci Maria Montessori, çocuklarda ölçü, sayı, büyüklük, küçüklük, renk gibi kavramların gelişmesi için ölçülü kaplar, bozyaplar, geçmeli oyuncaklar, küçükten büyüğe ya da ağırlık sırasına göre dizilen oyun araçları tasarladı {bak ![]() ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|