10-14-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kahramanmaraşın Afşin İlçesi Tanıtımı
Kahramanmaraşın Afşin İlçesi Tanıtımı
Afşin, Kahramanmaraş ilinin bir [ilçe]sidir Türkiye'nin birinci Dünyanın ikinci büyük termik santrali bu ilçededir Aynı zamanda "Yedi Uyurlar" olarak bilinen eshab-ı kehf-in bu ilçede bulunduğu mahkeme kararı ile araştırma yapan bilim adamları tarafından onaylanmıştır
Türkiye'nin en önemli ozanlarında Aşık Mahsuni Şerif de Afşin'in Berçenek köyündendir
İlçenin en büyük kasabası yaklaşık 15 000 nüfusu ile Arıtaş kasabasıdır Kangal Köyü, Esence kasabası ve birçok köyler ilçeye bağlıdır
İlçenin tarihi M Ö 3000 yıllarına dayanmaktadır Binboğa dağlarının eteklerinde kurulmuş olan İlçenin eski adı ARABİSUS olup, EFSUS (Efesus) ve YARPUZ isimlerini de almıştır 1944 yılında Afşin adını almış ve aynı yıl 4642 Sayılı Kanunla İlçe olmuştur
Tarihi M Ö 3000 yılına uzanan Afşin’de, Hitit’ler, Asur’lular, Pers’ler, Makedonya’lılar, Roma’lılar, Bizans’lılar ve zaman zaman Araplar hakim olmuşlardır 1071 Malazgirt Zaferiyle Selçuklu’ ların egemenliğine girmiş, 1522 yılından sonra Osmanlı İmparatorluğu topraklarına katılan Afşin Cumhuriyet dönemiyle birlikte bugüne kadar bir çok uygarlığın yaşadığı yer olarak günümüze kadar gelmiştir Yukarıda sayılan uygarlıklara ait kalıntılar ilçenin muhtelif yerlerinde bu tez’i doğrulayacak biçimde ayakta durmaktadır Ayrıca Türkiye'nin en önemli ozanlarında Aşık Mahsuni Şerif te Afşin'in Berçenek köyündendir Hayati vasfi Taşyürek ve Aşık (Hacı) Yener de Afşinlidir
Denizden 1230 metre yükseklikte bulunan Afşin'de, karasal iklim hakim olup, ilçede zengin linyit yatakları vardır Termik Santrallerin bölgede inşası ile ekonomik canlılık kazanmıştır 10 kasaba ve 46 köye sahip olan ilçenin toplam 84 786 nüfusu bulunmaktadır
Ayrıca Türkiye'nin birinci Dünyanın ikinci büyük termik santrali yine bu ilçededir
Ashab-ı Kehf
Eshab-ı Kehf`in Afşin`de olduğu mahkeme kararıyla kesinleşti
Tarsus, Afşin ve Efes arasındaki `Eshab-ı Kehf mağarası bizde ` tartışmalarına mahkeme de katıldı Mahkemenin görevlendirmesiyle Afşin`de inceleme yapan bilirkişi heyeti, buradaki mağaranın Kur`an-ı Kerim`deki ifadelerle uyuştuğuna karar verdi Dünyada, Eshab-ı Kehf (Yedi Uyurlar) mağarasının kendi sınırları içinde olduğunu ileri süren 33 kentten üçü Türkiye`de bulunuyor Kahramanmaraş`ın Afşin, Mersin`in Tarsus ve İzmir`in Efes ilçeleri, Eshab-ı Kehf`in kendi sınırları içerisinde olduğunda ısrarlı Konuyu mahkemeye taşıyan Afşin, mağaranın kendi ilçesinde olduğunu bilirkişi raporuyla belgeledi Tarsus`un, son yıllarda kendi sınırları içindeki Eshab-ı Kehf mağarasını tanıtım kampanyaları ile dünyaca ünlü bir turizm merkezi haline getirmesi, Afşinlileri harekete geçirdi Afşinliler, Eshab-ı Kehf`in kendi ilçelerindeki mağarada yaşadıklarını iddia edip, Tarsus aleyhine Afşin Sulh Hukuk Mahkemesi`nde dava açtı Tarsus`un itirazı üzerine atanan bilirkişinin raporunu mahkemeye sunmasından sonra 22 Ağustos`ta hakim kararını verdi ve Afşin`in talebini yerinde buldu Mahkeme tarafından bilirkişi olarak atanan Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Öğretim üyeleri Yard Doç Dr Zekeriya Müyesseroğlu, Yard Doç Dr Birol Gürol ile Gazi Üniversitesi Kastamonu Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof Dr Abdullah Günen, 5 Mayıs ve 24 Haziran tarihlerinde mağaranın bulunduğu külliyede incelemelerde bulundu Heyet, raporunu tamamlayarak bir ay sonra mahkemeye sundu Rapora göre, mağara 13 Mart ile 1 Ekim arasında 202 gün güneş alıyordu Kur`an`da anlatıldığı gibi güneş sağdan doğuyor, soldan batıyordu 24 Haziran`da mağaranın içi saat 05 22`den 09 29`a kadar ışık alıyordu Kehf Suresi`nin 17 ayetinde de Eshab-ı Kehf mağarası, `Güneş doğunca mağaranın sağına eğilirken, batınca da sol taraftan onları kesip geçerken görürsün Onlar mağaranın geniş bir köşesindeydiler ` şeklinde anlatılıyor Rapora göre Afşin`deki Eshab-ı Kehf mağarası, Kur`an`daki tarife uyuyor Tarsus da bilimsel tespit yaptıracak Uzun süredir devam eden tartışmada Afşinliler, Tarsus ve Efes`i bilirkişi raporuyla geride bırakmayı başardı Ancak Efesliler bilirkişi raporuna saygı gösterirken, Tarsuslular, Eshab-ı Kehf`in yerinin Afşin olarak iddia edilmesini kabul etmiyor Mağaranın yerinin güneşin doğuşu ve batışı ile hesaplanmasını doğru bulmayan Tarsus Belediye Başkanı Burhanettin Kocaman, `Eshab-ı Kehf hakkında Kur`an`da hiçbir kentin ismi geçmiyor Fakat Ahmet Davudoğlu`nun ilgili ayete verdiği mealde sadece Tarsus`un ismi geçiyor Bu açıklamaya göre gerçek Eshab-ı Kehf, Tarsus`tadır ` diyor Kocaman, kendilerinin de bilimsel tespit yaptıracaklarını sözlerine ekliyor Selçuk-Efes Belediye Başkanı Hüseyin Vefa Ülgür ise, geçmişte yapılan araştırmaların gerçek mağaranın Selçuk`ta olduğunu ortaya çıkardığını ifade ediyor Son çalışmalardan bilgisi olmadığını anlatan Başkan Ülgür, `Bilimsel veriler neyi gösteriyorsa onu kabullenmek zorundayız ` diyor Bilirkişi heyetinin başkanı Prof Dr Abdullah Günen, Afşin`deki mağaranın Kur`an`da tarif edildiği gibi ışık aldığını belirtiyor `Raporumda, `Bu mağara Yedi Uyurlar`a ait` demedim Ama en yakın kanıt ` diyen Prof Dr Günen, `İnanan biri olarak, raporumuzun Kur`an`daki anlatımla uyuştuğunu gördüm Ancak Tarsuslular ve Efesliler de isterse mağaralarını ayete göre incelerim Çünkü, ben bilim adamıyım ` şeklinde konuşuyor
|
|
|