![]() |
İstanbuldaki Vapur İsimleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İstanbuldaki Vapur İsimleriİstanbuldaki vapur isimleri Osmanlılar ilk defa 1826 yılında İngiltere’den bir vapur satın almışlardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Amerikalı mühendis Ross Aynalıkavak Tersanesi’nde 1838 yılında Mesiri Bahri isimli buharlı bir gemi yapmıştır ![]() ![]() İstanbul Boğazı’nda bu vapurların görülmesi ile birlikte o güne kadar kullanılan Pazar kayıkları, piyadeler, üç çifteler ve beş çifteler azalmaya ve sonra da yavaş yavaş ortadan kalkmaya başlamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() Çoğunlukla yaz aylarında sefer yapan bu vapurlar kış aylarında seferden kaldırılıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sadaret Müsteşarı Fuat Efendi ile Cevdet Efendi’nin girişimleri ile Şirketi Hayriye kurulmuş ve bundan sonra Boğaziçi seferleri belirli bir düzene girmiştir ![]() ![]() ![]() Rumeli Vapuru Şirketi Hayriye’nin ilk vapurlarından olan Rumeli Vapuru 1853’te İngiltere’den satın alınmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rumeli Vapuru 1854–1864 yılları arasında Boğaziçi’nde seferler yapmıştır ![]() Suhulet Vapuru Dünyadaki ilk araba vapurlarından biri olup, İngiltere’de 1871’de yapılmıştır ![]() ![]() Vapur saç kaplı, 555 grostonluktur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() II ![]() ![]() Resanet (Eser-i Merhamet) Vapuru Resanet Vapuru 1892’de İskoçya’da yapılmıştır ![]() ![]() ![]() Köprüde iskeleye yanaşmış durumda iken 24 Mayıs 1901 tarihinde bir başka geminin çarpması sonucu batmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tarz-ı Nevin Vapuru Tarz-ı Nevin Vapuru Şirketi Hayriye’nin ilk tek uskurlu vapuru olup, 1903’te İskoçya’nın Glaskow kentindeki tezgâhlarda yolcu vapuru olarak yapılmıştır ![]() Vapur 144 groston ağırlıkta çelik saç tekneli idi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tarz-ı Nevin Vapuru 14 Mart 1903–18 Ekim 1966 tarihleri arasında Boğaziçi’nde seferler yapmıştır ![]() Kamer Vapuru Kamer Vapuru Şirketi Hayriye’nin ilk çift uskurlu vapuru olup, İngiltere’nin İngiltere'nin Newcastle kentindeki tezgâhlarda 1906 yılında yolcu vapuru olarak yapılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kamer Vapuru 1906–1964 yılları arasında Boğaziçi’nde hizmet vermiştir ![]() Hünkâr İskelesi Vapuru Hünkâr İskelesi Vapuru Fransa’daki tezgâhlarda 1909 yılında yolcu vapuru olarak yapılmıştır ![]() Vapur 521 groston ağırlıkta çelik saçtan bir tekneye sahip, 44 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I ![]() ![]() Halâs Vapuru Halâs Vapuru Şirketi Hayriye’nin en büyük vapurlarından olup, İskoçya’nın Glaskow kentindeki tezgâhlarda 1914’te yolcu vapuru olarak yapılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İngiltere hükümeti tarafından 1914’te vapura el konmuş, 1918 yılına kadar Water-witch ismi ile İngiliz bayrağı altında seferler yapmıştır ![]() ![]() Halâs Vapuru 12 Aralık 1983’e kadar Boğaziçi’nde sefer yapmıştır ![]() İnbisat ve İnşirah Vapurları İnbisat Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere Newcastle’deki Armstrong Shipb ![]() ![]() Her iki vapur da 255 grostonluk olup, 548 kişilik yolcu kapasitesinde idi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnbisat ve İnşirah Vapurları 1905’te hizmete girmiş, her iki vapur da 9 Kasım 1963’te hizmet dışı bırakılmış ve satılmışlardır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İstanbuldaki Vapur İsimleri |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İstanbuldaki Vapur İsimleriİntizam ve İkdam Vapurları İntizam ve İkdam Vapurları Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, Londra’da R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yapıldıkları dönemin en hızlı vapurlarından olmalarından ötürü I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Emirgân Vapuru Emirgan Vapuru’nu Şehir Hatları İşletmesi’nin siparişi üzerine Hollanda’nın Kinderdijk’te L ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Emirgan ve Beşiktaş vapurları az sayıda yolcu taşımasından ötürü Adalar-Bostancı arasında uzun bir süre yolcu taşıdı ![]() ![]() ![]() Bebek ve Göksu Vapurları Bebek Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İskoçya’da Glaskow’daki Armstrong gemi tezgâhlarında birbirinin eşi iki vapur olarak yaptırılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bebek ve Göksu vapurları Şirketi Hayriye’nin en küçük vapurlarından olup, her ikisi de 65 grostonluk idi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Altınkum Vapuru Cumhuriyetin ilanından sonra Şirketi Hayriye tarafından İskoçya’da Glaskow’daki Fairfield Sihpbuilding Cop tezgâhlarında 1929 yılında yaptırılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlk yapıldığı yıllarda baş tarafında ay yıldızlı kabartma süsleri vardı ![]() ![]() ![]() Şirketi Hayriye’nin tanınmış kaptanlarından Şeref Kaptan öldüğünde bu vapur ile Beykoz’a götürülmüştür ![]() Altınkum Vapuru 1984’te kadro dışı bırakılmış, 1987’de satılmıştır ![]() Asayiş Vapuru Şirketi Hayriye tarafından Londra’da M ![]() ![]() ![]() ![]() İki Fransız firması 1908’de bu vapurda seyyar sinema oynatmak istemişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Boğaziçi Vapuru Boğaziçi Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İskoçya Glaskow’daki Fairfields Shipbuilding Cop tezgâhlarında 1910 yılında yaptırılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Boğaziçi iskeleleri arasında çalışmış, 1981’de hizmet dışı bırakılmış ve yüzer lokanta haline getirilerek önce Marmaris’te, sonra da İstanbul’da bu şekilde kullanılmıştır ![]() ![]() Sarayburnu Vapuru Sarayburnu Vapuru eşi Boğaziçi Vapuru ile birlikte Şirketi Hayriye tarafından İskoçya’nın Glaskow’da Fairfield Shipbuilding Cop ![]() ![]() Sarayburnu Vapuru 434 grostonluk olup, 46 m ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aziz Kaptan’ın süvariliğinde 1910’da hizmete giren Şirketi Hayriye’nin Münakalat Vekâleti (Ulaştırma Bakanlığı) tarafından satın alınması üzerine Sarayburnu Vapuru Devlet Deniz Yolları İşletmesi Umum Müdürlüğü’nce 74 yıl Boğaziçi’nde yolcu taşımıştır ![]() ![]() ![]() ![]() Günümüzde aynı ismi taşıyan Sarayburnu Vapuru Haliç Tersanesi’nde yapılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sütlüce Vapuru Sütlüce Vapuru Şirketi Hayriye tarafından Fransa’nın Dunkerque’de Atl ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sütlüce Vapurunun Hünkâr İskelesi, Sultaniye ve Küçüksu isimli üç benzeri vardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kabataş Vapuru Kabataş Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1938’de satın alınmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İstanbuldaki Vapur İsimleri |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İstanbuldaki Vapur İsimleriModa, Burgaz, Kadıköy Vapurları Moda Vapuru Osmanlı Seyr-i Sefahin idaresi tarafından Fransa, Marsilya’da Atl & Chantier de Provence Port de Bouc tezgâhlarında 1912’de buharlı yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() ![]() ![]() Bu vapurlar 697 grostonluk olup, uzunlukları 61 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Köprü-Kadıköy, Köprü-Adalar-Yalova hatlarında çalışmışlardır ![]() ![]() Günümüzdeki Moda Vapuru Haliç Tersanesi’nde motorlu yolcu vapuru olarak 1986’da yapılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kalender Vapuru Kalender Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere Newcastle’de, Hawthorn, Leslie&Co ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Boğaziçi’nde yolcu taşıyan bu vapur 1981’de Gezici Atatürk Müzesi haline getirilmiştir ![]() ![]() Bu vapurun Güzelhisar isimli bir de eşi bulunuyordu ![]() Kalamış Vapuru Kalamış Vapuru Türkiye Seyr-i Sefain İdaresi tarafından Fransa, Marsilya’da Chantiers de Provence Port de Bouc tezgâhlarında 1928’de eşi Heybeliada Vapuru ile birlikte yapılmıştır ![]() ![]() Kalamış Vapuru 699 grostonluk olup, 61 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kalamış Vapuru 1960 yılında kadro dışı bırakılarak satılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tarabya Vapuru Tarabya Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1853 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Tarabya Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1854 yılında hizmete girmiş, 1864 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Beylerbeyi Vapuru Beylerbeyi Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1853 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Beylerbeyi Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1854 yılında hizmete girmiş, 1864 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Tophane Vapuru Tophane Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1853 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Tophane Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1854 yılında hizmete girmiş, 1864 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Beşiktaş Vapuru Beşiktaş Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1853 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Beşiktaş Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1854 yılında hizmete girmiş, 1864 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() İstinye Vapuru İstinye Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1857 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() İstinye Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1857 yılında hizmete girmiş, 1864 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Kandilli Vapuru Kandilli Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1857 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Kandilli Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1857 yılında hizmete girmiş, 1864 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Beykoz Vapuru Beykoz Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1857 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Beykoz Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1857 yılında hizmete girmiş, 1875’te Osmanlı Bahriyesine satılarak Gör ismi verilmiştir ![]() Anadolu Vapuru Anadolu Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1857 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Anadolu Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1857 yılında hizmete girmiş, 1858 yılında Haliç Tersanenin hizmet işlerinde kullanılmaya başlandı ve 1865’te de hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Galata Vapuru Galata Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1860 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Galata Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1860 yılında hizmete girmiş, 1902’de de hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Büyükdere Vapuru Büyükdere Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1860 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Büyükdere Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1860 yılında hizmete girmiş, 1899’da da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Beyazıt Vapuru Büyükdere Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, M ![]() ![]() Beyazıt Vapuru ahşap, yandan çarklı yolcu vapuru olup, 1863’te hizmete girmiş, 1898’de de hizmet dışı bırakılmıştır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İstanbuldaki Vapur İsimleri |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İstanbuldaki Vapur İsimleriBüyükada Vapuru Büyükada Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, M ![]() ![]() Büyükada Vapuru ahşap, yandan çarklı yolcu vapuru olup, 1863’te hizmete girmiş, 1898’de de hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Bahariye Vapuru Bahariye Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, M ![]() ![]() Bahariye Vapuru ahşap, yandan çarklı, yolcu vapuru olup, 1865’te hizmete girmiş, 1905’de de hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Seyyar Vapuru Seyyar Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, M ![]() ![]() Seyyar Vapuru ahşap, yandan çarklı, yolcu vapuru olup, 1869 yılında hizmete girmiş, 1903’de de hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Terakki Vapuru Terakki Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, M ![]() ![]() Terakki Vapuru ahşap, yandan çarklı, yolcu vapuru olup, 1869 yılında hizmete girmiş, 1914’de de hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Sürat Vapuru Sürat Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, M ![]() ![]() Sürat Vapuru ahşap, yandan çarklı, yolcu vapuru olup, 1869 yılında hizmete girmiş, 1902’de de hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Tayyar Vapuru Tayyar Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, M ![]() ![]() Tayyar Vapuru ahşap, yandan çarklı, yolcu vapuru olup, 1869 yılında hizmete girmiş, 1903’de de hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Azimet Vapuru Azimet Vapuru Şirketi Hayriye tarafından Londra’da Maudslay Sons & Field tezgâhlarında 1870 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Azimet Vapuru ahşap, yandan çarklı 1870’te hizmete girmiş, 1911’de de hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Rahat Vapuru Rahat Vapuru Şirketi Hayriye tarafından Londra’da Maudslay Sons & Field tezgâhlarında 1870 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Rahat Vapuru ahşap, yandan çarklı 1870’te hizmete girmiş, 1914’de de hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Selamet Vapuru Selamet Vapuru Şirketi Hayriye tarafından Londra’da Maudslay Sons & Field tezgâhlarında 1870 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Selamet Vapuru ahşap, yandan çarklı 1870’te hizmete girmiş, 1902’de de hizmet dışı bırakılmıştır ![]() ![]() Sahilbent Vapuru Sahilbent Vapuru Şirketi Hayriye tarafından Londra’da Maudslay Sons & Field tezgâhlarında 1871 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Sahilbent Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı 1872’de hizmete girmiş, 1959 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Meymenet Vapuru Meymenet Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1872 yılında İngiltere’den parçaları getirilerek Hasköy Fabrikasında monte edilmiştir Meymenet Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı 1872’de hizmete girmiş, 1905 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Nüzhet Vapuru Nüzhet Vapurunun parçaları Şirketi Hayriye tarafından 1872 yılında İngiltere’den getirilerek Hasköy Fabrikasında monte edilmiştir Nüzhet Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı 1872’de hizmete girmiş, 1905 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Meserret Vapuru Meserret Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1872 yılında İngiltere, Londra’da R ![]() ![]() ![]() Meserret Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İstanbuldaki Vapur İsimleri |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İstanbuldaki Vapur İsimleriNusret Vapuru Nusret Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1874 yılında İngiltere, Londra’da R ![]() ![]() ![]() Nusret Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi ![]() ![]() Gayret Vapuru Gayret Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1872 yılında İngiltere, Londra’da R ![]() ![]() ![]() Gayret Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi ![]() ![]() Refet Vapuru Refet Vapurunun parçaları Şirketi Hayriye tarafından 1872 yılında İngiltere’den getirilerek Hasköy Fabrikasında monte edilmiştir Refet Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı 1872’de hizmete girmiş, 1905 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Amed Vapuru Amed Vapurunun parçaları Şirketi Hayriye tarafından 1872 yılında İngiltere’den getirilerek Hasköy Fabrikasında monte edilmiştir Amed Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı 1872’de hizmete girmiş, 1905 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() İşgüzar Vapuru İşgüzar Vapurunun parçaları Şirketi Hayriye tarafından 1881 yılında İngiltere’den getirilerek, İstanbul’da Hasköy Fabrikasında monte edilmiştir İşgüzar Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı 1881’de hizmete girmiş, 1930 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() Mirgün Vapuru Mirgün Vapuru, parçaları Şirketi Hayriye tarafından 1881 yılında İngiltere’den getirilerek, İstanbul’da Hasköy Fabrikasında monte edilmiştir Mirgün Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı 1881’de hizmete girmiş, 1910 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır ![]() İhsan Vapuru İhsan Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1890 yılında İngiltere, Londra’da R ![]() ![]() ![]() İhsan Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi ![]() ![]() Şükran Vapuru Şükran Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1890 yılında İngiltere, Londra’da R ![]() ![]() ![]() Şükran Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi ![]() ![]() Neveser Vapuru Neveser Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, Londra’da J ![]() ![]() ![]() Neveser Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi ![]() ![]() Rehber Vapuru Rehber Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, Londra’da J ![]() ![]() ![]() Rehber Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi ![]() ![]() Metanet Vapuru Metanet Vapuru Şirketi Hayriye tarafından, 1893 yılında İskoçya, Glaskow’da Napier Shanks & Bell tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Metanet Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi ![]() ![]() Resanet Vapuru Resanet Vapuru Şirketi Hayriye tarafından, 1892 yılında İskoçya, Glaskow’da Napier Shanks & Bell tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() Resanet Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi ![]() ![]() Resan Vapuru Resan Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1895 yılında İngiltere, Londra’da R ![]() ![]() ![]() Resan Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi ![]() ![]() Rüçhan Vapuru Rüçhan Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1895 yılında İngiltere, Londra’da R ![]() ![]() ![]() Rüçhan Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi ![]() ![]() Dilnisin Vapuru Dilnisin Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1903 yılında İskoçya, Glasgov’da Fairfield Shipb ![]() ![]() Dilnisin Vapurunun teknesi çelik saçtan, yandan çarklı, tek uskurlu idi ![]() ![]() Hale Vapuru Hale Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1904 yılında İskoçya, Glasgov’da Fairfield Shipb ![]() ![]() Hale Vapuru yandan çarklı, tek uskurlu idi ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İstanbuldaki Vapur İsimleri |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İstanbuldaki Vapur İsimleriAtaköy Vapuru Ataköy Vapuru İskoçya, Glaskow’da Fairfield Ship Building Cop ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daha çok Köprü-Kadıköy arasında hizmet vermiştir ![]() ![]() İnkılâp Vapuru İnkılâp Vapuru İngiltere’de 1961 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() ![]() Günümüzde çok eski buharlı gemilerden olduğundan hizmet dışı bırakılmış olup, Camialtı Tersanesi’nde bağlı bulunmaktadır ![]() ![]() Harbiye Vapuru Harbiye Vapuru İngiltere’de 1961 yılında yaptırılmıştır ![]() ![]() ![]() Turan Emeksiz Vapuru Turan Emeksiz Vapuru İngiltere’de 1961 yılında yolcu vapuru yaptırılmıştır ![]() ![]() Vapur Boğaz hattında Kadıköy-Eminönü arasında hizmet vermiştir ![]() ![]() Teğmen Ali İhsan Kalmaz Vapuru Teğmen Ali İhsan Kalmaz Vapuru İngiltere’de 1961 yılında yapılmıştır ![]() ![]() ![]() Turan Emeksiz Vapuru’nun bir eşidir ![]() ![]() ![]() Maltepe Vapuru Maltepe Vapuru Osmanlı Seyr-i Sefain İdaresi tarafından Almanya Danzig’deki Ş ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maltepe Vapuru 504 grostonluk olup, 50 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Köprü-Kadıköy, Köprü-Adalar-Yalova hatlarında çalışırken 1954’te Yalova Yelkenkaya Mevkiinde karaya oturmuş ve hizmet dışı bırakılmıştır ![]() ![]() Günümüzdeki Maltepe yolcu vapuru İstinye Tersanesi’nde 1962 yılında yaptırılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Suadiye Vapuru Suadiye Vapuru İstinye Tersanesi’nde 1964 yılında yolcu vapuru olarak yapılmıştır ![]() ![]() Bir yangın geçirmiş olup, hizmet dışı bırakılmıştır ![]() ![]() İnciburnu (Barış Manço)Vapuru İnciburnu Vapuru Camialtı Tersanesi’nde 1973 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır ![]() ![]() ![]() 1999 yılında bakım ve onarım için alındığı Pendik Tersanesi’nde makine dairesinde çıkan ufak bir yangında hasar görmüş ve onarılmıştır ![]() ![]() Sedefadası (Prof ![]() ![]() Sedefadası Vapuru Camialtı Tersanesi’nde 1973 yılında yaptırılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnkılâp Vapuru ile 18 Temmuz 2001’de Haydarpaşa mendireği önünde dümen kilitlenmesi nedeni ile çarpışmıştır ![]() Bostancı Vapuru Bostancı Vapuru Şehir Hatları İşletmesi tarafından 1974’te Camialtı Tersanesi’nde yaptırılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() Bostancı ismi 1956’da yapılan deniz otobüsüne de verilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şehit Adem Yavuz Vapuru Şehit Adem Yavuz Vapuru Haliç Tersanesi’nde yaptırılmıştır ![]() ![]() Vapur 456 grostonluk, çift motorlu ve çift uskurludur ![]() Şehit Karaoğlanoğlu Vapuru Şehit Karaoğlanoğlu Haliç Tersanesi’nde 1977 yılında yaptırılmıştır ![]() ![]() Vapur 456 grostonluk olup, çift motorlu ve çift uskurludur ![]() Şehit Sami Akbulut Vapuru Şehit Sami Akbulut Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1977 yılında yapılmıştır ![]() ![]() Vapur hizmet dışı bırakılmış olup, yakın tarihlerde İDO yönetimi tarafından yenilenme çalışmaları yapılmaktadır ![]() Şehit Temel Şimşir Vapuru Şehit Temel Şimşir Vapuru İstinye Tersanesi’nde 1977 yılında yapılmıştır ![]() ![]() Şehit Caner Gönyeli Vapuru Şehit Caner Gönyeli Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1977 yılında yapılmıştır ![]() ![]() Kıbrıs Harekâtı sırasında şehit düşen Teğmen Caner Gönyeli’nin ismi bu vapura verilmiştir ![]() Şehit Necati Gürkaya Vapuru Şehit Necati Gürkaya Vapuru 1977 yılında Haliç Tersanesi’nde yapılmıştır ![]() ![]() Şehit İlker Kartel Vapuru Şehit İlker Kartel Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1980 yılında yapılmıştır ![]() ![]() Şehit Mustafa Aydoğdu Vapuru Şehit Mustafa Aydoğdu Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1981 yılında yapılmıştır ![]() ![]() Şehit Metin Sülüs Vapuru Şehit Metin Sülüs Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1986 yılında yapılmıştır ![]() ![]() Hamdi Karahasan Vapuru Hamdi Karahasan Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1980 yılında yapılmıştır ![]() ![]() Aydın Güler Vapuru Aydın Güler Vapuru İstinye Tersanesi’nde 1981 yılında yolcu vapuru olarak yapılmıştır ![]() ![]() Karşıyaka Vapuru Karşıyaka Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1985 yılında yaptırılmıştır ![]() ![]() Bayraklı Vapuru Bayraklı Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1985 yılında İzmir Şehir Hatları İşletmesi için yaptırılmıştır ![]() ![]() ![]() Vapur 490 grostonluk olup, Sulzer tipi 750 beygir gücünde çift motorlu ve çift uskurludur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Caddebostan Vapuru Caddebostan Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1987 yılında yapılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İstinye Tersanesi’nde aynı isimde bir de deniz otobüsü yapılmıştır ![]() Mehmet Akif Ersoy Vapuru Mehmet Akif Ersoy Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1988 yılında yapılmıştır ![]() ![]() Rumelifeneri Vapuru Rumelifeneri Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1988 yılında yapılmıştır ![]() ![]() Anadolufeneri Vapuru Anadolu Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1988 yılında yapılmıştır ![]() ![]() Kilyos Vapuru Kilyos Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1988 yılında yapılmıştır ![]() ![]() Kızıltoprak Vapuru Kızıltoprak Vapuru İstinye Tersanesi’nde 1988 yılında yapılmıştır ![]() ![]() Tuzla Vapuru Tuzla Vapuru Alaybey Tersanesi’nde 1988’de yapılmıştır ![]() ![]() Bahçekapı Vapuru Bahçekapı Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1989 yılında yaptırılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu vapurun bir eşi de Fari ![]() ![]() ![]() ![]() Fahri Korutürk Vapuru Fahri Korutürk Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1989 yılında yaptırılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|