Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
kaderde, niza, yoktur

Kaderde Niza Yoktur

Eski 10-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kaderde Niza Yoktur




Kaderde Niza Yoktur
Hakkında Kaderde Niza Yoktur




Kaderde Niza Yoktur

Bütün manevi haller saklıdır Allah (CC) dostu da onları saklamaya memurdur Her saklanması lazım gelen şeylere Kabz hali, diğerine de Bast tabir olunur Bu cihetten bir velinin iki hali vardır demek icap eder:

Biri Kabz (Sıkıntı), öbürü Bast (Serbest)

Hali muhafaza Kabz; kaderle hareket etmek Bast tır Kadere uymak, serbest haldir Ona bağlı olarak işleri kader çerçevesi içinde görmek en rahat alemdir Daha sonra zuhura gelecek manevi halleri saklamak lazımdır Bir veli, kerametini saklamak zorundadır

Kaderde saklanacak bir şey yoktur Bu yüzden ona münakaşasız uymak, onun zuhurunu beklemek en iyisidir Gelen kendiliğinden gelir Olacak iş, istenmese de olur

Bunların kendine göre makamları vardır İrade-i İlahîye ile hareket eden kimsenin kaderden haberi olmayabilir ki o kimseden bazı haller zuhur edebilir; bir nevi keramete benzer fakat değildir Bu sebepten zuhura gelecek bir işi saklamak yerinde olur Çünkü hikmeti bilinmez Çünkü iyi sanılan şey kulun arzusu hilafına çıkması mümkündür

Kader-i İlahîye tam dalmış olanda böyle bir mahzur yoktur O, kendisine bir şey izafe edemez Keramet bile olsa kader-i ilahi olduğunu bildiği için açığa vurmasından bir zarar gelmez Bu makam çok ağır bir makamdır Bu kader makamına girmek için birkaç devre geçmesi lazımdır

Başta insanın bu makama ermesi ilahi irade ile istendiği takdirde kendisine şahsi istek ve temenniler hakkında bazı emirler vaki olur Bazı zamanlar bir yoklama gibi sual gelir Suale benzemez, ama öyle demek daha iyi olur Mesela:

- Bu iş nasıl

Gibi bir teklif vaki olur Bunu takiben de:

- Bu işi bırak

Emri gelir Daha başka şekilde zühd yolu telkin edilir Ve o yolu tutar Böylece bir zaman kalbi boşalır Bütün istek, arzu, temenni yok olur; yalnız Allah (CC) aşkı kalır

Bundan sonra gelecek tecelli değişebilir Bazı vasıtalarla istemeye izin verilir Kısmetini istemeye başlar Çünkü kısmetini alması ve nasibini yemesi lazım Bu sebepten yer içer, ama kaderin içinde kaldığını iyi bilir Bunu bildiği halde yine Allah a (CC) dua eder Nasip ister Halbuki istemese dahi o şeyin geleceğini bilir Bunu yapmasının sebebi de edep icaplarına uyduğunu göstermektir Bunu böyle yaptığı için Allah (CC) indinde sevgi derecesi daha çok artar Kerametlerin saklanması halinden kurtulmak bir nimet sayılır Bir velinin her işi açık olması da ayrı bir fazilettir Bu duruma gelmek için isteme derecesine çıkmak lazım Haddi aşmamak bir yüktür Buna her veli dayanamaz Bu makam ağırdır Kader içinde kalmak daha iyidir Bir sürü güçlükler ve sır saklamalar ağır bir vazifedir Ama kader içinde hoş geçinmek daha rahattır Çünkü gizli tutulması gereken bir hal yoktur

- İşte kaderdir, ne ise oluyor

denir, geçilir

Burada bir sual tevcih etmek mümkündür Bu da bizim bu anlattığımız son şekil için bir, Kaderiyeci tabirinin kullanılma tehlikesidir

Madem kader içinde hareket ediyor, o halde emir ve vazifelerin ne lüzumu var Sonra:

- Ölüm gelinceye kadar Allah a (CC) ibadet et

Ayetini red demek oluvor gibi bir söz söylenmesi beklenebilir

Bunun cevabı basittir İlk bakışta hiçbir veli böyle bir kötü yola girmez Allah ın (CC) sevgili kullarını böyle bir hareket yapmaktan tenzih ederiz Şu iyi bilinmelidir ki bu kadar yüksek bir makama eren kötülük yapamaz Kötülüğe ait bütün arzuları sönmüştür Daha evvel de belirttiğimiz gibi bu hal lafla değil, kolay anlaşılması için evvela hal sahibi olmak lazımdır Bir insan, ilahi kudret ve kuvvet sayesinde en üst makama çıksın; sonra da dinin emirleri dışında iş yapsın; bu imkansızdır Bir defa bu makam sahibinin iradesi Hakk a (CC) bağlıdır Hakk (CC) ise en güzel şeyleri ister Hakk tan (CC) güzel işler zuhur eder O insan, iyi iş yapmak için bir güçlükle de karşılaşmaz Allah (CC) onu her kötülükten esirger Nasıl ki Allah-ü Teala (CC):

- İşte biz, ondan bu şekilde kötülükleri bertaraf ettik Çünkü O, bizim sağlam kullarımızdandı

Buyurdu Diğer ayette ise:

- Bütün kullarım üzerinde senin hükmün olamaz

Buyurdu Bu, şeytana bir azar idi Ayrıca şeytanın:

- Yalnız Allah ın (CC) halis kullarına bir şey yapamam

Dediğini de Rabbimiz (CC) bize haber veriyor

Yukarıdaki sualinle senin bir zavallı insan olduğun anlaşılır Zamanımızın sapıkları gibi bir veliyi görmek yerinde olmaz Veli, Allah ın (CC) himayesindedir Diğeri ise şeytanın kucağındadır

Allah ın (CC) himayesinde olana şeytan nasıl yanaşır Böyle bir makam sahibi için kötü şeyler nasıl düşünülür Yukarıdaki soruyu sormak kadar düşünmek de bir hatadır Bu yolun hakiki yolcuları, yalnız hal sahibidir Onlar, sözde bir veli geçinip dinin emirlerini hiçe sayan değildir Bu sual yolunu takip edenler, bir sapıklık içinde bulunmaktalar

Allah (CC) sonsuz kuvvet ve kudretiyle bizleri bu yolun sapıklarından saklasın Ve bizleri muhafazası altına alsın Bizleri ve bu yolun hakiki yolcularını gerek dış ve gerekse iç alemi zengin olanlardan kılsın İyiliklerini üzerimizden eksik etm



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.