|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
büyük, evlatlık, konusu, kuranda, yanlışlar, yaptığımız |
![]() |
Kur'anda Evlatlık Konusu Ve Yaptığımız Büyük Yanlışlar |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kur'anda Evlatlık Konusu Ve Yaptığımız Büyük YanlışlarKur'anda evlatlık konusu ve yaptığımız büyük yanlışlar Hakkında Kur'anda evlatlık konusu ve yaptığımız büyük yanlışlar Kur'anda evlatlık konusu ve yaptığımız büyük yanlışlar Kur'anda evlatlık konusu ve yaptığımız büyük yanlışlar Değerli arkadaşlarım, bugün sizlerle İslam dininde evlatlık edinme konusunu konuşmak ve tartışmak istiyorum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ahzap 4: Allah, bir adamın göğüs boşluğunda iki kalp yaratmamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() Ayetin ilk sözleri nedir dikkat edelim, tabiat kanunlarına atıfta bulunarak gerçeklerin asla değiştirilemeyeceğini, önce üstüne basa basa söylüyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Burada birlikte düşünelim isterseniz ![]() ![]() ![]() ![]() Ayete devam edelim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ( Ahzap 5: Evlatlıklarınızı öz babalarına nispet ederek çağırın! Böyle yapmanız Allah katında adalete daha uygundur ![]() ![]() ![]() ![]() Bakın ne diyor Allah, evlatlık edindiğiniz kimseleri öz babalarını nispet ederek çağırın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’an her şeye açıklık getirdiğini boşuna söylemiyor, bakın kafamızda beliren sorulara hemen devamında cevapta veriyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’an da bu iki ayet çok açık bir şekilde evlatlık konusunu açıklıyor, yani evlatlık İslam dininde yasaklanmamış, tam tersine bir düzene sokulmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (İslam, kimsesiz, bakıma ve yardıma muhtaç olan çocuklara sahip çıkılmasını teşvik etmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Değerli arkadaşlarım, yukarıdaki iki ayeti lütfen hatırlayın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bizler namazı ve orucu nasıl belirli yaşa geldiğinde öğretiyorsak buda aynıdır, zamanı geldiğinde söylenmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ahzab 40:Muhammed içinizdeki adamlardan hiç birinin babası değildir" Ayetiyle evlatlık yasaklanmıştır deniyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Bakara 180: Birinize ölüm geldiği zaman, eğer bir hayır (mal) bırakacaksa, anaya, babaya, yakınlara uygun bir biçimde vasiyet etmek, korunanlar üzerine bir borçtur ![]() ( Bakara 181: Kim işittikten sonra vasiyeti değiştirirse, günahı, onu değiştirenlerin boynunadır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kur'anda Evlatlık Konusu Ve Yaptığımız Büyük Yanlışlar |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kur'anda Evlatlık Konusu Ve Yaptığımız Büyük YanlışlarKur’an öyle bir kitap ki her şeyin açıklamasını yapıyor, ama biz insanların gözünde perde, gönlünde mühür varsa eğer, kafalarda boş şeylerle doldurulmuşsa, asla Rabbim gerçekleri göstermiyor onlara ![]() ![]() ![]() ![]() Bu konu ile ilgili araştırma yaparken, şöyle bir yazı ilişti gözüme, Allah evlatlık edinmeyi kaldırmıştır diye ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ahzap Sur ![]() ![]() ![]() ![]() Evet, Rabbim çok fazla insanın belki karşılaşmayacağı bir konu için bile, nasıl ince bir açıklık getiriyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gelelim ayette izin verilmesinin nedenine ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dikkat ettiğimizde hiçbir ayette evlatlıklarımız için, evin içinde belli bir yaştan sonra namahremdir sözünü özellikle kullanmıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ( Allah bazı farizalar vazetmiştir, onları aşmayın ![]() ![]() ![]() ![]() Rabbim kur’an da öyle detaylara girmiş ki, bakın neler söylemiş ![]() ![]() ![]() ![]() Düşünün aileye küçük yaşta aldığınız, büyüttüğünüz bir çocuk için, erkekse altını kaka yaptığında temizleyen, onu doyuran, onu yıkayan onu kollarında şefkatle seven bir insana, yaşı 12 ya da 13 yaşına geldiğinde, nasıl o büyüten insana namahremdir diyebiliriz, bunu Rabbim söylemediği halde nasıl düşünebiliriz, bunu hala anlayamıyorum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayrıca ince bir konu vardır ki, onu da bahsetmeden geçmek yanlış olur düşüncesindeyim ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kur'anda Evlatlık Konusu Ve Yaptığımız Büyük Yanlışlar |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kur'anda Evlatlık Konusu Ve Yaptığımız Büyük YanlışlarBu konuyu geleneksel İslam ın inandığı şekliyle araştırmaya devam ettiğimde, daha da üzücü konuşmalara şahit oldum ![]() ![]() ( Yani eğer Allah çocuk vermiyorsa bir insana çocuğa ayıracağı vakti başka yararlı şeylerle (ilim Gibi) değerlendirebilir ![]() ![]() Aslında çocuk sahibi olmak büyük bir mesuliyettir ![]() ![]() Bizler ne yazık ki bir konu hakkında fazla bilgimiz olmasa bile, çok güzel fikirlerde(!) böyle üretebiliyoruz, yani herhalde pratik zekâ bu olsa gerek ![]() ![]() ![]() ![]() (“Yetimlere, gayet merhametli ve şefkatli olan baba gibi olunuz ![]() ![]() (Onların ıslahını düşünmek, talim ve terbiyelerine bakmak, her türlü maddi ve manevî ihtiyaçlarını, üzüntülerini gidermeye çalışmak, yetimlere yapılacak en güzel iyiliklerdir; aynı zamanda İslâm dininde yüksek bir mertebedir ![]() (Evlerinizin Allah’a en sevimli geleni, içinde ikram gören bir yetimin bulunduğu yerdir ![]() (“Müslümanlar hakkında en hayırlı ev, içinde kendisine iyi bakılan bir yetimin bulunduğu evdir ![]() ![]() ![]() (Yetimi himaye eden kimse ile ben cennette şahadet parmağı ile orta parmak gibi yakın olacağız") Değerli arkadaşlarım doğrusu bu konuyu araştırmama vesile olan arkadaşımdan binlerce kez Allah razı olsun, bu konuyla ilgili ayetleri biliyordum, ama toplumda genel kanının ve düşüncenin bu kadar yanlış olacağını hiç tahmin etmiyordum ![]() ![]() Bakın Rabbim den bir ayet örneği daha vermek isterim, konunun daha iyi ve net bir şekilde anlaşılması için ![]() Bakara 220;Dünya ve âhiret hakkında ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peki, dostlar bu ayetler bu kadar açık iken, nasıl olurda birileri çıkarda aynı evde yaşamaları doğru değildir, namahremdir der? Lütfen birde kendinize sorun bu soruyu, siz olsanız söyleyebilir misiniz? Doğrusu bu konularda o kadar çok yanlış konuşan var ki, söylemeye utanıyorum ![]() İsterseniz konuyu biraz dağıttık birde özet yapalım daha iyi anlaşılması için ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ( ![]() ![]() ![]() Bu durumda yanılarak yapılacak bir yanlıştan sorumlu tutmuyor Rabbim ![]() ![]() ![]() ![]() Şunu da söylemeliyim ki, okuduğum birçok yazıda evlatlık konusuna karşı çıkanların birçoğu, ileride evin içinde namahrem olacağını söyleyerek buna karşı çıkmaktadırlar ![]() ![]() ![]() Şimdi ayetleri bir düşünelim, lütfen hiçbirinde aldığınız evlatlıklarla beraber oturmayın diyor mu? Ya da aldığınız evlatlıkları, şu ya da bu yaşa getirdikten sonra evden çıkarın diyor mu? Yine bahsettiğimiz ayetlerde bu çocuklar evin hanımına ya da beyine veya beraber yaşadığı kardeşlerine namahremdir diyor mu? Kesinlikle hayır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lütfen bu ayeti iyi düşünelim, Rabbim in koymadığı bir yasağı bir kuralı koyarak İslam ı zorlaştırmaktan öte, mantıksız hale getirmeyelim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ( Bu itibarla, mahremiyet ile ilgili dini kayıt ve şartlara riayet etmek kaydıyla, gerek kimsesiz çocukları sırf hayır işlemek amacıyla bakıp yetiştirmelerinde; gerekse çocuğu olmayan ailelerin çocukları gibi büyütmek üzere evlatlık edinmelerinde bir sakınca görülmemektedir ![]() Değerli dostlarım ben elimden geldiğince kur’andan ve Rabbim in ayetlerinden anladıklarımı sizlerle paylaştım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rabbimden dileğim bizleri kur’anın güneşinden istifade eden, onun nuruyla nurlanan, gözlerinde perde olmayan ve gönülleri mühürlenmemiş kullarından olmamız dileklerimle ![]() |
![]() |
![]() |
|