Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
abû, bakr, för, förberedelsedagen

Hz. Abu Bakr För Förberedelsedagen

Eski 10-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Hz. Abu Bakr För Förberedelsedagen




Hz Abu Bakr för förberedelsedagen
Hakkında Hz Abu Bakr för förberedelsedagen




Hz Abu Bakr för förberedelsedagen

- Pr Aisha förklarar: Hz Profeten brukade komma till oss antingen morgon eller kväll Men tillät Gud honom att emigrera från den dag kom timme middag till oss Han har aldrig aldrig skulle ha tid Min far såg honom

"Hz Profeten skulle aldrig ha vid denna tidpunkt Det säkerligen är en viktig orsak, säger han Hz Ingått profeten, fick min far upp från sin plats gav honom platsen Jag var med min far och min syster Asma Hz Fader av profeten

"De går ut, sade han Min far

"O Allahs budbärare, de är mina döttrar Min mor att få min far att offra till dig Jag undrar vad är det här jobbet? "Han frågade Hz Profeten

"Han emigrerade till mig och tillät mig att dyka från Mecka, sade han Min far

"O Allahs Budbärare! Jag vill vara vänner, sade han Hz Profeten

"Jag kom hit för att ta bort med dig, sade han Han har aldrig sett dig gråta glädje tills den dag en person Den dagen min far grät av glädje och hüngür hüngür

"O Allahs Budbärare, följande två kamelen beredd på det, sade han Sedan, för att vägleda dem, Bani bygg b Abdullah ibn Bakr stam Erkad'ı hyras B Mamman till denna, Bani Sehm Amr kabilesindendi och han müşrikti ännu Levererades till honom tills den dag de kommer att flytta för att titta på kameler [1]

- Pr Aisha sade: Min fader

"O Allahs sändebud, ta mig med det, sade han Hz Profeten

"Ja, jag tar med er också, sade han Min far

"Jag har två kvarvarande min I sex månader i den här branschen sedan jag började mata dem Få någon att du, sade han Hz Profeten

"Jag köper bara det, sade han Köpte en av de kamel Sedan bort de gick till grottan exit [2]

- Asma sa: Hz Mekka, kom profeten till oss två gånger om dagen Men middagstid kom och jag var en hel dag av utvandring

"O min far! Titta, Hz Kommer från profeten, sade jag Min far

"Min mamma för att få min far att offra profet Getirten honom hit vid denna tid är säkerligen en viktig, sade han Hz Fader av profeten

"Du vet, Gud gav mig tillåtelse att lämna Mecka?" Han sa Min far

"O Allahs Budbärare! Kommer jag vara vänner? "Han frågade profeten Profeten

"Ja, du vara!" Han sa Min far

"Jag har två kvarvarande min Eftersom mata dem eller något, väntat på denna dag Få en av dem, sade han Hz Profeten

"Du får bara pengar, sade han Min far

"Min mor offrade min pappa komma till dig, du vill ta pengarna, sade han De har förberett en tabell över bestämmelse Då jag skrotade min rygg bälte, hookade han upp en bit i tabellen De gick bergsgrotta, stannade de och Sevres Min far kom till grottan, innan profeten kom in i grottan, varje hål genom att sätta ett finger för att skada profeten var en check på insekter Abu Bakr förlorade också Quraysh och profeten om som letar efter dem Utmärkelser ger profeten vaadettiler hundra kameler Två berg av Mecka började leta efter När de kom till berget Sevres Abu Bakr, som pekar på en person som står mitt emot grottan

"O Allahs Budbärare! Denna person är att titta på här, sade han Hz Profeten

"Nej, vingar änglar gömma oss, sade Den här gången började det kissa stående i ansiktet av grottan Hz Profeten

"Om du såg oss inte göra det, sade han Således hade de tre dagar i grottan Amir b Füheyre våra får låta dem bo hos dem på natten, med betet fanns herdar på morgonen Kvällen gick tillsammans med dem Men den långsamma får kväll när min far tog profeten Zannederlerdi att herdarna, och han är med dem Min bror Abdullah i Mecka under dagen gick omkring och samlar nyheter Kom till grottan kollapsade i mörker, ge dem nyheter Efter att ha lämnat dem i mörker, var i Mecka på morgonen



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.