Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular > Sorularla İslamiyet

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
ayağa, caiz, çıplak, etmek, mesh, midir

Çıplak Ayağa Mesh Etmek Caiz Midir?

Eski 10-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Çıplak Ayağa Mesh Etmek Caiz Midir?




Çıplak Ayağa Mesh Etmek Caiz Midir?
Hakkında Çıplak Ayağa Mesh Etmek Caiz Midir?




Soru
Siilerin ibadetlerindeki farkliliklarin sebebi nedir? Mesela çiplak ayaga meshetmeleri caiz mi?

Ehli Sünnet ve'l Cemaat mezhebine göre ayaklan yikamak abdestin farzlarindan biridir Onlarin tümünü veya bir kismini yikamadan abdest alip namaz kilmak eâiz degildir Ashabi Kiram, fukaha ve müfessirlerin cumhuru bu görüstedirler Biz Peygamber'in izini takip eden bu hidâyet kervanina ayak uydurmak zorundayiz

Bunlari yanlis olarak telakki edip Islâm âlemi içerisinde azinlik sayilan ve Ehli sünnete yaklasmak temayülü göstermeyen Caferiye Cemaatina katilip Islâm'in en büyük siari olan namazin butlanina sebeb
olmak cahilliktir Kurân-i Kerîm ayaklarin yikanmasini ifâde ettigi gibi hadîs ile fikih kitaplari da onu ifâde etmektedir

Ibn'i Ömer (ra) söyle diyor: "Peygamber aleyhisselam bir savasta geri kalmisti Ikindi namazinin gelip çattigi bir sirada bize yetisti Biz de o zaman abdest alip ayaklarimizi mesh etmekle yetindik Bunun üzerine Peygamber (sav) en yüksek sesle buyurdu ki: Ayak topuklarinin atesten vah haline! Iki veya üç defa söyledi" (Buharî, Müslim)

Cabir (ra) de söyle diyor: "Peygamber (sav) abdest aldigimizda ayaklarimizi yikamamizi emretti" ( El- Mühezzeb c 1 s 18)

Durum böyle olmakla beraber ayaklari yikamanin farz olmadigina inanan bir kimseyi tekfir etmeyiz, çünkü abdest âyetinde "ercül" (ayaklar) kelimesi mansup olarak okunsa ayaklarin yikanmasinin farz
oldugunu kesin olarak ifâde eder Ama -bir kiraatte oldugu gibi- mecrur olarak okunsa kesin bir sekilde onu ifâde etmez Çünkü mecrurun cerri, civar için olabilecegi gibi hakiki de olabilir Caferiye
hakiki olarak kabul etmektedir

Ehli sünnet ve'l Cemaat imkân nisbetinde tekfire yanasmamaya kararlidir Yani görünüsü küfrü ifâde eden söz veya davranisi tevili mümkün oldugu takdirde küfre yanasmiyor Hatta bir söz veya bir hareketin yüz ihtimali olsa doksan dokuzu küfrü yalniz biri küfür olmamayi ifâde ediyorsa küfür olmamak tarafi tercih edilmelidir

Halil Gönenç, Günümüz meselelerine fetvalar, cilt - I, s:145
Selam ve dua ile


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.