10-11-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Mezhepsizce Yazılan Kitap
Mezhepsizce yazılan kitap
Hakkında Mezhepsizce yazılan kitap
Mezhepsizce yazılan kitap
Sual: Kitabın yazarı,(Hadisler farklı olduğu gibi, her mezhebin hükmü de farklıdır Farklı olmayan yalnız Kur'an olduğu için bu kitabı Kur'ana göre yazdım) diyor Verdiği örneklerden üçü şöyledir:
1- Gusülde ağzın içini yıkamak mezhebin birinde farz, diğerinde sünnettir Kur'anda ise, bu konuda hiçbir şey yazmaz Bunun için ben de gusülde ağzın içini yıkamak farz değil dedim
2- Mezhebin birinde midye, istiridye, salyangoz gibi deniz haşeratı yenmez denirken, diğerlerinde yenir diyor Kur'anda yazmadığı için, denizden çıkan her şey yenir dedim
3- Mezhebin birinde cinsel ilişkiden dolayı oruç kefareti gerekir denirken, bir diğerinde kasten orucu bozmak kefaret gerektirir diyor Kur'anda yazmadığı için oruç kefareti diye bir şey yok dedim
Böyle bir kitap uygun mudur?
CEVAP
Çok yanlıştır Kur'anda bulamadım diyerek, kendi görüşünü, din gibi ortaya atmak çok tehlikelidir Kur'an-ı kerimde, (Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!) buyuruluyor Ne diye Resulullah'ın Kur'an-ı kerimi açıklamasını değil de, kendi görüşünü, din gibi esas alıyor? Namazların kaç rekât olduğu, nasıl kılınacağı gibi birçok husus hadis-i şeriflerle bildirilmiştir Niye doğru yolu bulmak için Resulullah'a tâbi olunmuyor? Bir âyet-i kerime meali:
(Resulullah'a tâbi olun ki, doğru yolu bulasınız ) [Araf 158]
Resulullah'a uymayıp da, kendi anladığına uymak sapıklıktır Peygamber efendimiz, (Âlimlere tâbi olun! Âlimler benim vârislerimdir) buyuruyor Vâris olan âlimler, Resulullah'ın bildirdiklerini söyler Âlimleri dışlamak, Resulullah'ı dışlamak olur Resulullah dışlanınca Kur'an-ı kerim inkâr edilmiş olur Âlimlere tâbi olmak şarttır Âlimleri ve hak mezhepleri kabul etmeyen sapıtır Hadika'da,(Dört mezhepten başkasına uymak caiz değildir Bunlardan birine uyması şarttır) buyuruluyor
Faideli Bilgiler kitabında, (Bir ibadetin bir kısmını bir mezhebe göre yaparken, diğer kısmını, başka mezhebe göre yapmak, birinci mezhep imamının bilgisini beğenmemek olur Selef-i salihini beğenmeyip cahil saymak ise küfürdür) buyuruluyor Bunun için, Kur'ana göre ilmihal veya Hadislere göre ilmihal olamaz Ancak dört mezhepten birine göre yazılanlar, doğru ilmihal olur
|
|
|