Kürtaj Yaptırmak Caiz Midir? |
10-11-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Kürtaj Yaptırmak Caiz Midir?Kürtaj Yaptırmak Caiz Midir? Hakkında Kürtaj Yaptırmak Caiz Midir? Soru Kürtaj yaptiran kisi allah cc huzurunda cinayetlemi yargilanacakAyrica kürtaj edilen çocuk ahirette nerededir ve annesini Allah cc ya sikayet edecek mi? “Kadinlarinizin hayirlisi çocuk yapmaya elverisli olandir,” “Evlat kokusu Cennet kokusundandir” ve “Hayirli evlat dünyada nur, âhirette sürurdur” mealindeki hadis-i seriflerde çocuk sahibi olmak tesvik edilmistir Bu meseleye bu kadar ehemmiyet veren dinimiz, çocuk ana rahmine düstükten sonra doguncaya kadar hep onu korumus, anne-babaya da birtakim mes’uliyetler yüklemistir Hiçbir sebep yokken, keyfî ve mevhum sebepler ileri sürerek “cenin” tabir edilen ana rahmindeki çocugun varligina son vermeye müsaade etmemistir Böyle bir suçu isleyenleri “câni” olarak görmüstür Çünkü “cenin” bir insan mesabesindedir Çocuk canli hale geldikten sonra artik bir insan olarak kabul edildiginden, onu düsürmek, bugünkü tibbî tabirle “kürtaj” yaptirmak, yetiskin bir insani öldürmek gibidir Sayet henüz “canli” degilse; bu halde iken kürtaj yaptirmak ise, bir masumun hayata gelmesine mâni olmak sayildigindan, yine büyük bir mes’uliyeti gerektirmektedir Kendi güzelligini düsünerek bu hatayi isleyen kadinlari Ömer Nasuhi merhum söyle anlatmaktadir: “Mücerred gençlik çaginin kendilerine verilmis oldugu güzelligi, taraveti (tazeligi) muhafaza arzusuyla bu cinayeti irtikâp edenler de canavar tabiatli insanlar demektir Acaba böyle tas yürekli bir valide, dogurdugu yavrusunu diri diri yiyen bir canavardan daha asagi bir mahiyette degil midir?” Hakli gerekçelere dayanmadan kürtaj yapanlari “tazir” cezasina çarptiran Islâm hukuku, kendi imkân ve ölçüleri içinde bu engelleyici tedbirleri almistir Fakat bu arada hakli sebebe dayandigi zaman da, ruhsat tarafini ve çikar yolu göstermistir Istilahat-i Fikhiyye Kamusu’nu esas alarak bu husustaki hükmü su sekilde özetlememiz mümkün olacaktir: Muhakkak bir özür ve zaruret dolayisiyla bazi ceninleri düsürmek cinayet sayilmayacagi gibi, maddî ve mânevî bir mes’uliyeti de gerektirmez Söyle ki: Henüz âzasi belirmemis olan bir cenin, annesinin hayatina tesir edecek sihhî bir sebepten dolayi tibbî bir tetkik, muayene ve teshis sonunda aldirilabilir Bu arada söyle bir izah da getirilmektedir: Bir kadin kucaginda süt emen çocugu varken hâmile kalsa, bu arada yavas yavas sütü kesilmeye baslasa, çocuk süte doymayip aç kalsa, ailenin süt anne tutmaya imkâni da yoksa, bu arada çocugun hastalanip ölme tehlikesi de vaki olacaksa; bu takdirde henüz çocugu düsürmek caizdir Çünkü bu sekildeki bir cenin, tesekkül etmis bir insan sayilmayip et parçasi veya kan pihtisi hükmündedir Kucakta bulunan çocuk ise yasayan bir insandir Bu bakimdan hayattaki çocugu korumak için kürtaj yaptirmanin mahzuru yoktur(Istilahat-i Fikhiyye Kamusu,3: 145-149 ) Ceninin olusmamasi için anaya zarar vermeden her hangi bir metoda bas vurmak caizdir Yeter ki kökten döllenmeye son verecek bir metoda basvurulmasin Cenin olusmus ise durum degisir Gazali ve bir çok Maliki alimlerine göre ciddi bir mazeret olmadan ceninin ilk günlerinde de olsa kürtaj yapmak haramdir Bazi Islâm hukukçularina göre de cenin üzerine 42 gün geçmeden evvel kürtaj yapilabilir 42 gün diyoruz; çünkü Müslim'in rivayetine göre nutfe üzerine 42 gün geçtikten sonra Cenabi Allah bir melek gönderir, ona biçim verir, kulak ve gözünü yapmaya baslar Yani cenin üzerine 42 gün geçerse o artik sekillenme sürecine girdigi için müdahale etmek caiz degildir (Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II 326) Bu müddeti geçtikten sonra kürtaj yaptirmak caiz degildir Çünkü organlari kismen beliren cenin bir insan hükmündedir Bu hale gelmis olan bir cenini düsürmek canli bir insani öldürmekle aynidir Yukarida bahsi geçen ruhsatla birlikte, bilhassa zamanimizda çocuk eskiden oldugu gibi anne sütüne muhtaç olmadan da gidasini alabilmektedir Bunun için sayet çocuk mamayi yiyebiliyor, ailenin bütçeszi de bu masraji karsilayabiliyorsa, en uygun olani kürtaja basvurmamaktir Fakat ocuk memeden kesildigi takdirde hastalaniyor, zayifliyor, hatta hayatî bir tehlikeye düsüyorsa, yukaridaki ruhsattan istifade edilebilir Fakat her aile, en iyisi, kendi imkân ve sartlarini nazara alarak bu hükümlerden istifade etmelidir Bu arada, anne-baba “kürtaj” gibi istenmeyen bir çareye gerek kalmadan, çocuk sütten kesilinceye kadar azil ve dogum kontrolü yollariyla daha tehlikesiz bir tedbire de basvurabilirler Selam ve dua ile |
Kürtaj Yaptırmak Caiz Midir? |
10-11-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Kürtaj Yaptırmak Caiz Midir?Soru: 42 gün öncesinde kürtaj yaptirabiliriz yani ben burdan bu sonuca vardim Bu açiklama 42 günden önce kürtaj yapilirsa haram islenmis olmaz demektir Yoksa hiç bir sakincasi olmadigi anl----- gelmez Örnegin kadinin avret yerlerini göstermesi ve kürtaj esnasinda rahime zarar verilerek ileride çocugun olmasina engel olunmasi gibi sakincalari vardir Yukaridaki açiklamalar, ruh üflenmeden önce kürtaj yapilmasinin çocugu öldürmek anl----- gelmedigini belirtmek içindir Yoksa bu uygulamanin hiç bir sakincasi yoktur anl----- gelmemelidir Selam ve dua ile |
|