|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bağlıdır, ehl–i, kitap’in, müslüman, olabilmesi, şartlara |
![]() |
Ehl–İ Kitap’İn Müslüman Olabilmesi Hangi Şartlara Bağlıdır |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ehl–İ Kitap’İn Müslüman Olabilmesi Hangi Şartlara BağlıdırEhl–i Kitap’ın Müslüman Olabilmesi Hangi Şartlara Bağlıdır Hakkında Ehl–i Kitap’ın Müslüman Olabilmesi Hangi Şartlara Bağlıdır Ehl–i Kitap’ın Müslüman Olabilmesi Hangi Şartlara Bağlıdır Hanefi Mezhebi’nin İmam Azam’dan sonra gelen ikinci imamı ve aynı zamanda İmam Şafii hazretlerinin de hocası İmam Muhammed b ![]() Ehl–i Kitab’ın İslam Olabilmesi Hangi Şartlarda Mümkündür ![]() Büyük İslam alimi İmam Muhammed’in “Siyer–i Kebir” isimli eserindeki ifadelere geçmeden kendisini biraz tanıyalım ![]() İmam Muhammed b ![]() ![]() ![]() İmameynin görüşleri bir konuda ittifak ederse fetva bu görüşe göre verilir ve buna “ve bihî yüfta/yani fetva bu görüşe göredir” şeklinde ifade edilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yahudilerle Hıristiyanların durumu hakkında : Onların “lâ ilahe illallah” demeleri, İslâm’a girmiş olmalarına delil sayılamaz ![]() ![]() ![]() Nitekim, rivayete göre, Rasulullah, hasta olan Yahudi komşusunu ziyarete gitti ve o Yahudi’ye telkin sadedinde: “Şahadet ederim ki, Allah’tan başka ilâh yoktur ve ben Allah’ın rasûlüyüm” buyurdu ![]() Hasta Yahudi, babasına baktı (Şahadeti getirmek için müsaade istiyordu) ![]() ![]() ![]() “Sayemde bir kişiyi cehennem ateşinden kurtaran Allah’a şükürler olsun ![]() ![]() İmam Muhammed dedi ki: Bugün ise Irak topraklarında yaşayan Ehl–i Kitab’dan bazıları var ki, “lâ ilahe illallah ve enne Muhammeden rasûlullah” derler, ama onun, Arapların peygamberi olduğunu, İsrailoğullarına gönderilmediğini ileri sürerler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yine onlardan biri: “Ben Yahudilikten beriyim” der, ama bununla birlikte “İslâm’a girdim” demezse, İslâm’ına hükmolunmaz ![]() ![]() ![]() Şayet Mecûsi “Müslüman oldum, yahut ben Müslüman’ım” dese, onun İslâm’ına hükmolunur ![]() Rivayet olundu ki, biri, Abdullah İbni Abbas’a gelerek: “Annem öldü ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Biz de aynı kanaatteyiz ![]() ![]() Ama bu görevi yerine getirecek müşrik akrabaları varsa, evlâ olan Müslüman’ın bu işi onlara bırakmasıdır ![]() ![]() Rivayete göre, el–Haris b ![]() ![]() (İmam Muhammed b ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Büyük İslam alimi İmam–ı Muhammed’in bugüne ışık tutan, müminlerin gönlünü rahatlatan açıklamaları özetle böyle ![]() Yoksa ‘Dünya Barışı’na karşı olduğu için mi bu hükümleri verdi İmam? Yoksa Kur’an’daki Ehl–i Kitap ile ilgili ayetler İmam Muhammed’den sonra yürürlükten mi kaldırıldı? Ben, hiçbir ilave yapmadan büyük imamın, ayet ve hadisten istimbat ederek verdiği hükümleri buraya aldım ![]() Son bir soru daha ![]() Hz ![]() Böyle bir “suhulet” ve “ünsiyette” bulunmuş mudur? Hayır ve asla ![]() Öyle yapmış olsaydı gönderiliş gayesinin dışına çıkmış olurdu ![]() Çünkü İslam, muharref Hıristiyanlığın savunduğu yanlış ve batıl inanışı değiştirmek, daha açık ifadeyle yeryüzünde yayılan şirki kaldırıp yerine tevhidi yerleştirmek için gelmiştir ve beşer olarak da Hz ![]() ![]() Bu konuda en çarpıcı misal, Hz ![]() ![]() ![]() Allah şahit, hak ve hakikat dışında, zerre nispetinde bir hesabım yoktur ![]() Yalnız şunu çok iyi bilmemiz gerekir ki, olayları ve gelişmeleri bir bütünlük içinde değerlendirirsek ancak sağlıklı sonuca varırız ![]() Olanları parça parça ele alınca işler parçalı bulutlu oluyor ![]() Alıntı |
![]() |
![]() |
|