Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular > Sorularla İslamiyet

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
caiz, estetik, mıdır, olduğu, yaptırmanın, yerler

Estetik Yaptırmanın Caiz Olduğu Yerler Var Mıdır?

Eski 10-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Estetik Yaptırmanın Caiz Olduğu Yerler Var Mıdır?




Estetik Yaptırmanın Caiz Olduğu Yerler Var Mıdır?
Hakkında Estetik Yaptırmanın Caiz Olduğu Yerler Var Mıdır?




Soru
ESTETIK YAPTIRMAK GENEL OLARAK GÜNAHMI? YADA BELIRLI KONULARDA CAIZMIDIR? MESELA KAZADAN YÜZÜ PARCALANAN INSANLAR VAR!?! YADA KEYIFDEN AMELIYAT OLANLAR VAR?

“Bugün estetik veya güzellestirme ameliyati” olarak bilinen operasyonlarla vücut üzerinde yapilan degistirmeler daha çok burun, çene, gögüs ve yüzü hedef alir Bu, ruh ve ahlâk güzelliginden ziyade, sekil ve görünüse önem veren maddeci anlayisin tesvik ettigi bir musibettir

Esas olarak, akl-i selîm sahibi bir insan Allah’in kendisine ihsan ettigi vücut elbisesine razi olur Çünkü organlarin yerli yerinde yaratilmis olmasi, en uygun bir sekilde vücuda yerlestirilmesi insanin sükretmesine kâfidir Insan hiçbir emek harcamadan, hiçbir masraf yapmadan kendisinde mevcut olan güzellik ve özelliklerle yetinmeli, yaratilisi degistirecek sekilde daha da “caziplestirme” düsüncesiyle vücudunu sun’î bir biçime sokmaya yeltenmemelidir

Meseleye dinî açidan bakildiginda üç husus karsimiza çikmaktadir:
Birincisi, bu islem seytânî bir vesveseden kaynaklanmaktadir Nitekim Seytan Hz Âdem’e secde etmeyip Allah’in rahmetinden uzaklastirilinca söyle demeye basladi:
“Onlara muhakkak emredecegim de allah’in yarattiklarini degistirecekler Kim Allah’i birakarak Seytani dost edinirse, süphesiz, açiktan açiga büyük bir ziyana düsmüs demektir”1

Islâmdan önceki Araplar Seytanin bu vesvesesine kulak vererek, ciltlerini maviye boyarlar, putlari adina çocuklarinin basinda bir miktar saç birakirlardi
Peygamber Efendimiz de birtakim islemlerde vücutta degisikliklere yönelik hareketleri tasvip etmemistir Buharî ve Müslim’de rivayet edilen hadislerde, güzellik için vücuda dövme yapanin, yaptiranin, dislerini yontarak inceltip seyreklestirenlerin, kasinin killarini yolarak inceltenlerin, peruk takanlarin, Allah’in yarattigini degistirenlerin Ilâhî rahmetten uzak olduklari haber verilmektedir2

Gerek bu islemleri yapan ve yaptiranlar, gerekse bugünkü sekliyle yüz ve diger organlarda estetik ameliyata basvuranlar, Allah tarafindan kendilerine verilen sekil ve güzelligi kabul etmeyerek kadere itiraz etmekte ve ilâhî sanati begenmemektedir Iste hiçbir mazeret ve ciddî-sihhî bir sebep yokken, sirf güzellik düsüncesiyle estetik ameliyati yaptirmak mesru görülmemektedir

Mesru görülmemesine sebep olan ikinci husus, bedene eziyet verip, azap ve iztiraba sokmaktir Eskiden oldugu gibi dövme yaptiranlar, dislerini inceltip seyreklestirenler; simdilerde de estetik ameliyat yaptiranlar vücutlarini eziyet ve tehlikeye sokmakta, Allah tarafindan kendilerine emanet olarak verilen bedene eziyet etmektedir Ameliyatta biçagin altina yatan, narkoz verilerek uyusturulan insan büyük ölçüde tehlikeyle yüz yüze gelmektedir Halbuki Cenab-i Hak “Kendi elinizle kendinizi tehlikeye atmayin”3 buyurarak bu nevi isleri yasaklamaktadir

Üçüncü husus da, bu ameliyat çok pahaliya yapildigindan büyük bir israfa yol açmasidir Üstelik bu israf hakikat ve öz için degil, görünüs ve sekil için yapilmistir Bugün birçok insan müzmin hastaliklardan kurtulmak için paratemin edip ameliyat olamazken, sirf vücudu güzellestirmek için estetik ameliyat olanlar milyonlarca para dökmektedir Israf da haramdir

Ancak mesru ve mâkul bir mazeret varsa mesele farklilik arz eder Meselâ doguma dayali olarak “tavsan dudak” denilen yarik dudakli doganlar veya benzeri bedenî bir kusuru olanlar istisna grubuna girmektedir Yangin, trafik kazasi veya benzeri bir kaza sonunda bedeninde bir kusur olanlar da ayni sekilde mütalâa edilmektedir Yani böyle bir kusuru olan kimse, toplum içinde psikolojik bir sikinti çekiyor, asagilik duygusuna kapiliyor, sahsiyeti rencide oluyor; bu hali kendisini hakir ve çirkin gösteriyorsa; böyle bir ârizanin giderilmesi bir çesit tedavi mahiyetini tasir4 Dolayisiyla bu ameliyatta bir mahzur yoktur Çünkü Allah dinde bizim için bir zorluk kilmamistir Yukarida mealini verdigimiz hadisteki “güzellik için” kaydi meseleye açiklik getirmektedir Yani estetik ameliyat ve vücuttaki degisiklikler önemli bir kusur ve arizayi gidermek niyeti ile degil de, güzellesme kasdiyla yapilirsa haram olur; bir zarari ve çirkinligi gidermek niyetiyle normal hale getirmek için yapilirsa caiz olur

1 Nisâ Sûresi, 119
2 Müslim, Libas: 119-120; Buhârî, Libas: 82, 85
3 Bukara Sûresi, 195
4 Umdetü’l-Karî, 22: 63; el-Kardâvî, Islâmda Helâl ve Haram, s 103

Mehmed Paksu
Helal – Haram


Alıntı Yaparak Cevapla

Estetik Yaptırmanın Caiz Olduğu Yerler Var Mıdır?

Eski 10-11-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Estetik Yaptırmanın Caiz Olduğu Yerler Var Mıdır?






Soru: Sayet bilmeden estetik yaptirttiysa ne yapilabilir Tövbe ile Allah affeder mi?

Insan hem iyilik hem de kötülük yapmaya uygun yaratilmistir Onun için zaman zaman isteyerek veya istemeyerek günahlara girebiliyor Bu konuda Kur’ani Kerim de, “Allah, kendisine sirk kosulmasinin disindaki istedigi kimselerin bütün günahlarini bagislar(Nisa Süresi,48;116)” buyurarak hangi günah olursa olsun affedebilecegini bildirmektedir

Kitaplarimiz da cani gönülden yapilan tövbenin Allah tarafindan kabul edilecegi ifade edilir Nitekim Allah’u Teala, “Ey iman edenler, nasuh tövbe ile tövbe edin ki Allah da sizin kabahatlerinizi affetsin ve altlarindan irmaklar akan cennetlerine koysun” (Tahrim Suresi,8) buyurarak yapilan tövbelerin kabul edilecegini beyan eder Ayette geçen nasuh tövbe ise söyledir:

1-Allah’a karsi günah isledigini bilerek, bu günahtan dolayi Allah’a siginmak ve pisman olmak

2-Bu suçu isledigi için üzülmek, Yaraticiya karsi böyle bir günah islediginden dolayi vicdanen rahatsiz olmak

3-Bir daha böyle bir suça dönmeyecegine dair bir karar içerisinde olmak

4-Kul hakkini ilgilendiriyorsa onunla helallesmek

Bir hadiste Peygamberimiz söyle buyurmus Nasuh tövbe sudur:

-Günahlara pismanlik

-Farz ibadetleri yapmak

-Zulüm ve düsmanlik yapmamak

-Kirgin ve küskünlerle barismak

-Bir daha o günaha dönmemek üzere karar vermek

Insallah bu sartlari yerine getirirsek Allah’in tövbelerimizi kabul edeceginden ümitli oluruz Ancak insan her zaman korku ve ümit içerisinde olmali Ne ibadetlerimize güvenip övünebiliriz Ne de günahlarimizdan ümitsizlige düsebiliriz Ben çok iyiyim, bu isi hallettim demek ne kadar yanlissa; ben bittim, beni Allah kabul etmez demek de o kadar yanlistir Ayrica, suçunu anlayip tövbe edip, Allah’a siginmak da büyük bir ibadettir
Selam ve dua ile


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.