![]() |
Allah İçin Sevmek, Allah İçin Bugzetmek |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Allah İçin Sevmek, Allah İçin BugzetmekAllah için sevgi Allah için buğz; imanın en sağlam kulpudur, imanın tekâmülünde en büyük âmildir ![]() Resul-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Hadis-i şerif'lerinde buyururlar ki: "Amellerin en üstünü Allah için sevmek, Allah için buğz etmektir ![]() "Allah için sulehâyı sevmek, Allah için fasıklara buğz eylemek farzdır ![]() "Şu üç haslet kimde bulunursa imanın tadını tatmıştır: Allah ve Resul'ünü herkesten ve her şeyden fazla sevmek ![]() ![]() ![]() ![]() Allah-u Teâlâ Musa Aleyhisselâm'a "Benim için bir amel işledin mi?" diye sorduğu zaman "Evet Yâ Rabb'i! Senin için namaz kıldım, oruç tuttum, sadaka verdim ![]() ![]() ![]() ![]() "Allah için sevgi", kişiyi kendi şahsi menfaati için değil de, Allah-u Teâlâ'nın rızasını kazanmak, âhiret saâdet ve selâmetine ermek için sevmektir ![]() ![]() ![]() ![]() Allah-u Teâlâ: "İnkârcılara karşı çok çetin, birbirlerine karşı çok merhametlidirler ![]() Âyet-i kerime'si ile müminlerin vasıflarını beyan buyurmuştur ![]() Diğer bir Âyet-i kerime'de ise şöyle buyuruluyor: "Allah'a ve ahiret gününe inanan bir milletin; babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabaları da olsa, Allah'a ve Peygamber'ine düşman olan kimselerle dostluk ettiğini görmezsin ![]() Hazret-i Allah'ı ve Resul-i Ekrem'ini seven, dostlarını da sever, düşmanlarına düşman kesilir ![]() Allah-u Teâlâ'ya ve Resul-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem-ine gerçek mânâda gönül verenlerin, onlara düşman olanlarla sevgi bağını kurduğunun görülmeyeceği bu Âyet-i kerime'de açıkça beyan buyurulmaktadır ![]() Bu vasıflar gerçek müminlere âittir ![]() Allah-u Teâlâ'ya ve Resulullah Aleyhisselâm'a düşmanlık etmek, küfrün ve şirkin en şiddetlisidir ![]() ![]() ![]() Allah ve Peygamber sevgisinin bütün sevgilerin üzerinde tutulması, her türlü muhabbete tercih edilmesi gerekir ![]() Bu Âyet-i kerime, iman yakınlığı olmayan akrabalıkları kökünden yıkmış oluyor ![]() Nuh Aleyhisselâm'ın oğlu inanmayanlarla beraber suda boğulmuştu ![]() "Yâ Rabb'i! Oğlum benim ehlimdendir, sen benim ehlimi kurtarmayı vâdetmiştin!" diye münâcaatta bulunduğu zaman Allah-u Teâlâ: "Ey Nuh! O senin ehlin değildir ![]() ![]() ![]() İnsana kendi evlâdından daha yakın kimse olmadığına göre, Âyet-i kerime'den anlaşılıyor ki, hakiki yakınlık iman yakınlığıdır ![]() Allah-u Teâlâ diğer bir Âyet-i kerime'sinde şöyle buyuruyor: "Ey iman edenler! Küfrü imana tercih ediyorlarsa, babalarınızı ve kardeşlerinizi dost edinmeyin ![]() Sizden kim onları dost edinirse, işte onlar zâlimlerdir ![]() Yani başkaları şöyle dursun öz babalarınızı, öz kardeşlerinizi bile, kâfirliği müminliğe tercih ettikleri takdirde dost edinmeyin, küfre yardımcı olmayın ![]() İslâm bu imanı gerektirir ![]() ![]() Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime'sinde: "Ey inananlar! Müminleri bırakıp da kâfirleri dost edinmeyin! Allah'ın aleyhinize apaçık bir ferman vermesini mi istersiniz?" buyuruyor ![]() Halbuki; onlar İslâm'ın ve müslümanların düşmanıdırlar, müslümanların başına daima bir gaile çıkarmaktan ve kötülük etmekten başka bir şey düşünmezler ![]() ![]() Müslümanlarla savaşmak hususunda tarih boyunca daima dinsizlerden yana olmuşlardır ![]() ![]() Âyet-i kerime'de şöyle buyuruluyor: "İnsanlar içerisinde, müminlere en şiddetli düşman olarak yahudileri bulursun ![]() Müminleri bırakıp kâfirlerle dostluk yapmak münafıklığın en açık delili olduğu gibi, münafıkların en bâriz huy ve hususiyetlerindendir ![]() Allah-u Teâlâ bir Âyet-i kerime'sinde: "Kâfirlere ve münafıklara itaat etme!" buyuruyor ![]() Bu Âyet-i kerime hakkında Elmalılı Hamdi Yazır Efendi tefsirinde şöyle söylemektedir: "Dâvet görevini yerine getirirken onlara dost gibi görünmek, alçaktan almak, tebliğde yumuşak davranmak yasaklanıyor ![]() ![]() Allah-u Teâlâ müminlere kâfirleri dost edinmemelerini muhakkak emrettikten sonra, bu emr-i şerif'e uymayanların ise Allah'ın dostluğunu kaybetmekle cezalandırılacağını bildirmektedir: "Müminler müminleri bırakıp kâfirleri dost edinmesinler ![]() ![]() Allah-u Teâlâ ile hiçbir ilgileri kalmadığı gibi, Allah-u Teâlâ'nın dininde onların hiçbir yeri yoktur ![]() ![]() Allah-u Teâlâ yahudi ve hıristiyanlarla dost olmayı yasaklamış ve Âyet-i kerime'sinde: "Ey inananlar! Yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyin! Onlar birbirinin dostudurlar ![]() ![]() ![]() O ise onları öyle bir dost edindi ki, başına taç eyledi, onlarla en derin dostluk bağlarını bağladı, bu Âyet-i kerime'yi inkâr etti ve onlarla dostluk bağladı ![]() "Kalplerinde hastalık bulunanların 'Devir onların lehine döner de bize bir musibet erişir diye korkuyoruz ![]() ![]() Umulur ki Allah bir fetih ya da kendi katından bir emir getirir de böylece onlar içlerinde gizledikleri şeyden (nifaktan) dolayı pişman olurlar ![]() Kâfirlerle kurdukları dostluktan dolayı mazeret beyan ederek böyle söylerler ![]() ![]() "İman edenler: 'Sizinle beraber olduklarına dâir bütün güçleriyle Allah'a yemin edenler bunlar mıdır?' derler ![]() Onların bütün yaptıkları boşa gitmiştir ve hüsrana uğramışlardır ![]() Hem dünyaları hem de ahiretleri harap olmuştur ![]() İyi bilinmelidir ki Hak her zaman galip gelir ![]() ![]() ![]() Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime'sinde, müminlerin kimleri sevip kimlerle dost olacaklarını beyan buyurmaktadır: "Sizin yegâne dostunuz Allah'tır, O'nun Peygamber'idir ve Allah'ın emirlerine boyun eğerek namaz kılan, zekât veren müminlerdir ![]() Allah'a, Peygamber'e ve müminlere dost olmak, bu dostluğun dışındakileri terketmekle mümkündür ![]() Müminlerin dostlarını ise Âyet-i kerime'sinde beyan buyurmuştur: "Kim Allah'ı, Peygamber'ini ve inananları dost edinirse bilsin ki şüphesiz Allah'tan yana olanlar üstün gelirler ![]() ? Dostluğun ve kardeşliğin faziletine dair Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Hadis-i şerif'lerinde buyururlar ki: "Cenâb-ı Allah'a imandan sonra amellerin en faziletlisi salih kimseler ile muhabbet ve dostluk eylemektir ![]() "Aklın başı imandan sonra kavlen ve fiilen insanlar ile muhabbet ve dostluğu husule getirmektir ![]() "Şeytan bir veya iki mümine tasalluta yönelir ![]() ![]() Yani insan, namaz için olsun, zikir için olsun, dâimâ cemaatten ayrılmamalıdır ![]() ![]() "Bir kimse sevgi ve düşmanlığını; vermesini ve vermemesini hâlisan Cenâb-ı Allah rızâsı için ederse şüphesiz ki îmanını kâmil etmiş olur ![]() "Mümin mümin için duvar gibidir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|