Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Aşk & Sevgi - Bayanlar, Erkekler > Erkekler Kahvehanesi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
kadını, susturun

Susturun Şu Kadını!

Eski 10-10-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Susturun Şu Kadını!



Susturun şu kadını!

45 yaşında bir kadın yazar, her kitabında erkeği şekilden şekle sokuyor Ve o, bir yıl "retroseksüel", bir yıl "metroseksüel", bir yıl "überseksüel" diye kavramlar icat ettikçe biz hepten kimlik bunalımına giriyoruz

Adı: Marian Salzman 45 yaşında Bekar ve çocuksuz bir kadın Dünyanın beşinci büyük reklam ajansında strateji


şefi
Ama ona "trend gurusu" deniliyor
Dünyayı etkisi altına alacak eğilimleri önceden kokluyor ve ilan ediyor
"Yakın Geleceğin Akımları" adlı bir kitabı var
Mesela 1970'lerde "nostalji rüzgarı"nın gelmekte olduğunu öngörüp haber vermiş
Sonra Bridget Jones tarzı yalnız ve başarılı kadınların devrinin yaklaştığını hissedip reklamcıları uyarmış:
"Yeni tüketici hedefiniz bu kadınlardır Dikkat!"
Şimdilerde ise kadınların yorucu iş hayatından, eve dönüş hazırlığı yaptıklarını duyuruyor

Erkeğin geleceği
Salzman'a asıl şöhret sağlayan öngörüsü "Metroseksüel erkekler" oldu
Geçen yıl yayımladığı "Erkeklerin Geleceği" raporunda reklamcıların yeni hedeflerinin modaya ve bakımına düşkün erkekler olacağını yazdı
Elbiselerini özel terzide diktiren, boşluklara saç ektiren, düzenli olarak tırnak törpületen ve en iyi dostlarını kadınlar arasından seçen erkeklerin devri geliyordu
Metroların yeni erkek cinsi bu olacaktı
Tabii hepimiz heyecanla karşıladık bu öngörüyü Demek "retroseksüel erkek" yani "maço" tamamen tarihe gömülüyordu
Yeni Valentino'muz erkek erkeğe barlarından değil, güzellik salonlarından çıkacaktı
40 yıllık berberimizi değiştirdik; kuaförlere terfi ettik
İşten güçten vakit ayırıp tırnaklarımızı cilalatıp törpülettik
Hâlâ biraz bıyığı kalanlar son tüyleri de kazıttı Salaş bir kotla gün tüketenler özel terzilere çuvalla para akıttı
Ve zar zor, öngörüden yaklaşık bir yıl sonra "metroseksüel" olduk

Çok geç
Sonra geçen hafta bir de ne görelim:
Salzman yine bir rapor yazmamış mı?
Heyecanla okuduğumuz yeni rapor başbaşka bir öngörüyü duyuruyordu:
"Metroseksüellik öldü, yaşasın überseksüellik!"
Haydaaaa!
Cilalı tırnaklarımızı yiye yiye okumaya başladık:
"Metroseksüeller kendi görünüşleri ve yaşam biçimlerine saplanıp kalmıştı Überseksüel erkek eski tarz maço heteroseksüelliğe geri dönüyor Kendine güvenli, erkeksi duruşunu koruyan, iyi şarap ve kaliteli puro seven, siyaseten bilinçli, dünyanın gidişatı ile ilgili, kaliteyi önemseyen ve sırdaş olarak erkekleri seçen erkekler geliyor"
Bakar mısınız duruma!
Sen metroseksüel görüneceğim diye onca yıllık bıyıklarını kes, maçoluğu, puroyu, küfrü bırak, cilt bakım kursuna yazıl, tak takıştır, sür sürüştür, sırdaş kadınlar bul, sonra hanımefendi fikir değiştirsin; "Onlar öldü, tersi geldi" desin, bir tutam bıyık ve gerdirilmiş gözaltı kırışıklıklarıyla kal ortada

Erkekliğin krizi
Çare yok; "überseksüellik" akımını atlamamak için yeniden kas yapacağız, bıyık bırakacağız, eve iyi şarap alacağız, erkek dostlara geri dönüp yine siyaset konuşacağız
Lakin biz bunları yapana kadar Salzman yeni bir "seksüellik" yumurtlayacak ve tam modayı yakaladım derken demode kalmanın acısını tadacağız
Salzman'ı susturmanın bir yolunu mu arasak?
Yoksa trendleri boşverip başımızın çaresine mi baksak?
Bütün bu saçmalıkların tek bir nedeni var:

Erkek soyu krizde
Evin başköşesindeki pederşahi koltuğunu çift kişilik oturma grubuyla değiştiren babalarımızla sona eren bir imparatorluğun enkazı altındayız
Kadının hayata karışmasıyla başrolü kaptıran erkek dehşetengiz bir travma yaşıyor
Ataerkil maçoluğu konuşturmaya kalkınca çantayı kafasına yiyor
Bunun üzerine kütüklüğünü yontmayı deniyor ama çırpındıkça batıyor
Olmuyor Olamıyor
Kadın öyle değişti ki, artık kapıda yol versin mi, sandalyesini tutsun mu, sigarasını yaksın mı, hesabı ödesin mi bilemiyor
Asırlarca gecikmiş bir ortaklaşa hayata yeni adım atmanın acemiliğiyle sendeliyor
Tutunabilmek için her yolu deniyor:
Koku sürünüyor, göbek eritiyor, saç uzatıyor, argodan cayıyor

Olmuyor Olmuyor
Bu sefer de hem maçolukta direnen erkek arkadaşlarınca hem de çalışma hayatının çetinleştirdiği kadınlarca "fazla yumuşamış" bulunuyor
Evcilik oyununda keyfince giydirilen bir bebek gibi "Tamam bıyık kalsın ama göbek biraz incelsin; rakı kaba kaçar, şarap içsin; saç uzatmasın tamamen kessin" diye şekilden şekle sokuluyor
Erkeklik denilen ve asırlardır evlere, toplumlara hükmeden o koca dağ, reklamcıların, modacıların, güzellik sektörünün, tüketim endüstrisinin elinde eritiliyor

Reklamdaki sinsi kadın
Bundan rahatsız mıyız?
Yoo Bu bozgun nasılsa olacaktı
Zor olan, bundan sonrasını toparlamak
Kocasını, Boğaz manzarasını kapatan koltuğa yakıştıramayıp kapı önüne koymayı aklından geçiren kadının sinsice gülümsediği reklam size ne söylüyor?
Çift kişilik oturma grubunu bile çok arayacağız galiba

Erkeklik dünyasında deprem

Reklamcılardan öğüt: "Erkeğin içindeki mağara adamının dışarı çıkmasına izin verin"
Geçen yaz Cannes'da uluslararası reklam festivaline katıldım



Orada dünyaca ünlü reklam şirketi Leo Burnett çok ilginç bir araştırma sundu
Araştırmanın başlığı "Metrolar Retrolara Karşı"ydı
13 ülkede 2 bin erkekle konuşarak erkeklerin tavır ve değerlerini ölçmüşler ve "erkeklik dünyasındaki deprem"i ortaya çıkarmışlardı
Bu ilginç araştırmadan bazı sonuçlar aktarmak istiyorum
Soru:
"Erkek toplumda egemen rolünü yitiriyor mu?"
Yüzde 38'in cevabı "Evet"
Yüzde 74, rolün belirsizleşmesinden kaygılı
Soru:
"Sizi en çok rahatsız eden ifade ne?"
"Senden bir şey olmaz" (Yüzde 29)
"Herkes seninle dalga geçiyor" (Yüzde 24)
"Aptalsın" (Yüzde 21)
"Peki hayallerini süsleyen 3 dilek ne?":
1- Dünyadaki açlığı sona erdirmek
2- Dünyaca ünlü bir spor yıldızı olmak
3- Bir süpermodelle evlenmek
İşte tüyü dökülmüş aslanın 21'inci yüzyıl başında geldiği durum
Araştırmayı yapan şirket "metroseksüel" ve "retroseksüel" erkeklerin temel sorununun, kendilerini tanımlarken hep kadınları referans almaları olduğunu saptıyor
Ancak bunlar piyasanın yüzde 40'ını oluşturuyor
Kalan yüzde 60'lık erkek kitlesi ise hâlâ erkekleri kıstas alıyor Bir başarı yakalayınca "Bana hayranlık duydular mı?" diye bakıyor
Araştırma, "metro-retro" derken reklamcıların bu büyük kitleyi atladığı kanısında
O yüzden erkek müşteriye yaklaşırken şunları öneriyor:
"- Erkekleri klişelerle açıklamaya çalışmayın Onların karmaşık bir dünyası olduğunu anlayın
- Erkeklerin içindeki mağara adamının dışarı çıkmasına izin verin Onların kendilerini erkeksi hissetmelerini, kaba saba şakalar yapmalarını, cinsellikten bahsetmelerini anlayışla karşılayın
- Erkeklerin sürekli çevrelerine uyum sağlayarak dönüştüğünü bilin ve değişimin yönünü kestirmeye çalışın"
Mağara adamları:
Bu pazar maç vakti izinlisiniz
Hadi hayırlı avlar

Can Dündar

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.