Halkla İlişkiler Kampanyasi Örneği |
10-10-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Halkla İlişkiler Kampanyasi ÖrneğiİÇİNDEKİLER 1 Sorun Saptanması 11 Sorun 12 Sorun Cümlesi 2 Durum Analizi 21 İçsel Faktörler 22 Dışsal Faktörler 23 SWOT Analizi 231 Güçlü Yönler 232 Zayıf Yönler 233 Fırsatlar 234 Tehditler 3 Halkla İlişkiler Kampanyasının Nihai Hedefleri 4 Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Analizi 41 Hedef Kitlenin Belirlenmesi 42 Hedef Kitlenin Analizi 421 İletişim Bilimleri Fakültesi Öğrencileri 422 Anadolu Üniversitesi’nin Diğer Fakültelerinde Okuyan ve Fotoğrafa İlgisi Olan tüm Öğrenciler 433 Halihazırda Kulübe Üye Olmuş ve Aktif Olarak Faaliyet Gösteren Öğrenciler 434 Ödenek Sağlanabilecek Kurumlar 5 Her Hedef Kitle İçin Amaçların Belirlenmesi 6 Faaliyet ve İletişim Kampanyasının Uygulama Öncesi Belirlenmesi 61 Faaliyet Programının Hazırlanması 62 Medya ve Mesaj Stratejilerinin Belirlenmesi 7 Kampanyanın Uygulama Öncesi Değerlendirilmesi 8 Kampanya Uygulama Programının Belirlenmesi 81 Sorumluların Atanması 82 Uygulama Takviminin Hazırlanması 83 Bütçenin Belirlenmesi 9 Ölçme ve Değerlendirme ANADOLU ÜNİVERSİTESİ FOTOĞRAFÇILIK KULÜBÜ’NE YÖNELİK HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYASI PLANLAMASI 1 Sorun Saptaması 11 Sorun Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık Kulübü’ne(ANFO) olan katılımın az olması 12 Sorun Cümlesi Mayıs ayına kadar ANFO’ ya olan katılımı 75 kişiden 200 kişiye çıkarmak için neler yapılabilir? 2 Durum Analizi 21 İçsel Faktörler ANFO Anadolu Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren bir öğrenci kulübüdür Sınırlı sayıda yapılan faaliyetler akademisyenler tarafından desteklenmektedir Katılmak isteyen herkese imkanlar dahilinde yardım edilmeye çalışılmaktadır Ayrıca kulüp odası katılımcıları ilgisine sürekli açık tutulmakla beraber bir kulüp üyesi kulüp odasında devamlı olarak yardıma hazır bulunmaktadır 22 Dışsal Faktörler ANFO ile birlikte okul bünyesinde faaliyet gösteren bir çok klüp bulunmaktadır ANFO’nun ayrıca çok fazla etkinlik yapılmadığına dair olumsuz bir imajı bulunmaktadır ANFO’nun tanıtımı etkin bir şekilde yapılmadığı için katılım olsa da katılan bu kişiler arasında bir birlik ve beraberli bulunmamaktadır 23 SWOT Analizi 231 Güçlü Yönler 1 Kulübün Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi gibi güvenilir ve prestijli bir kurumun adı altında yapılanmış olması 2 Kulübün bu faaliyet alanındaki tek kulüp olması 3 Kulübün Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi akademisyenleri tarafından desteklenmesi 4 Fotoğrafın güncel, popüler ve ilgi çekici bir sanat dalı olması 232 Zayıf Yönler 1 Kulüpte belli bir birlik beraberliğin olmaması 2 Sistemi oturmamış bir oluşum olmaması 3 Kulüp üyelerinin çoğunda sorumluluk duygusunun gelişmemiş 4 Bütçe sorunu yaşanması 5 Teknolojik donanımların az olması 6 Bireylerin kişisel çabaları dışında motive edici ekstra değerlerin olmaması 233 Fırsatlar 1 Fakülte içi öğrenci-akademisyen iletişiminin güçlü olması sayesinde konuyla ilgili yardımların öğretim görevlilerinden rahatlıkla alınabiliyor olması 2 Anadolu Üniversitesi Merkez Kütüphanesi gibi sergi düzenlenebilecek uygun bir alan olması 3 Dia gösterileri ve söyleşiler için Kongre Merkezi bibi uygun bir alan olması 4 EFSAD gibi profesyonel bir kurumla işbirlikli olarak çalışılması 5 Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesinde fotoğrafla ilgili ekipman, stüdyo gibi konularda sıkıntı çekilmemesi 6 Bireylerin yaratıcılıklarını ortaya çıkarmalarına ve kendilerini ifade etmesine fırsat tanıması 234 Tehditler 1 Fotoğrafla ilgili ekipmanların pahalı oluşu 2 Diğer kulüpleri faaliyetleri 3 Fotoğrafçılığın çok zaman ayrılmasını isteyen bir uğraş olması 3 Halkla İlişkiler Kampanyasının Nihai Hedefleri 1 ANFO İletişim Bilimleri Fakültesinin bütününün sahip çıktığı ve benimsediği bir kulüp olarak kabul edilecektir 2 ANFO Anadolu Üniversitesi öğrencileri tarafından bilinir ve kabul edilebilir bir düzeye gelecektir 3 ANFO etkinliklerinin gerçekleşmesinde ihtiyaç duyulan proje grupları içinde aktif olarak yer alacak gönüllü öğrenci ve öğretim elemanlarının sayısı artacaktır 4 Bütçe sorunu çerçevesinde gerekli mercilerle temasa geçip ödenek sağlanacaktır 4 Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Analizi 41 Hedef Kitlenin Belirlenmesi 1 Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi öğrencileri 2 Anadolu Üniversitesi’nin diğer fakültelerinde okuyan ve fotoğrafa ilgisi olan tüm öğrenciler 3 Halihazırda kulübe üye olmuş ve aktif olarak faaliyet gösteren öğrenciler 4 Ödenek sağlanabilecek kurumlar: Rektörlük, Eskişehir’deki fotoğraf stüdyoları 42 Hedef Kitlenin Analizi 421 İletişim Bilimleri Fakültesi Öğrencileri 17-30 yaş arasındaki öğrencilerden meydana gelir Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Sinema ve Televizyon, Basın ve Yayın ve İletişim bölümlerinde okuyan Ankara, Bursa, İzmir , İstanbul ve Eskişehirlilerin çoğunluğunu oluşturduğu fakülte öğrencileri genel olarak ailelerinin yardımı, devlet ve kurum burslarıyla ya da çalışarak geçimlerini sağlamaktadırlar Fakülte öğrencilerinin büyük bir bölümü evde ya da apart adı verilen stüdyo dairelerde ikamet etmektedir Genel olarak orta ekonomik sınıf mensubu ailelere sahip olan öğrenciler Eskişehir’in eğlence merkezleri ve sosyal hayatından da faydalanmayı ihmal etmezler Genel olarak zaman geçirdikleri mekanlar Doors Club ve Bar, Buda Bar, Bomanti , Cafe de Cafe, Harabe ve Keyif olarak sayılabilir Fakülte öğrencileri Radikal, Cumhuriyet, Milliyet ve Hürriyet gazetelerini ve aylık ve haftalık mizah dergilerinin yanı sıra Marketing Türkiye, Mediacat, Sinema, Altyazı, Geniş Açı ve Fotoğraf gibi sektörleriyle ilgili dergileri takip etmektedirler En çok seyrettikleri kanallar arasında CNNTÜRK, NTV, ATV, Kanal D, MTV, NR1, MCM sayılabilir Sosyal ve kültürel hayatta en çok takip edilen etkinlikler sinema, tiyatro ve konserlerdir Radyo A, Power Fm ve Metro Fm en çok tercih edilen radyo istasyonlarıdır Televizyon tercihlerinde yerli ve yabancı diziler, müzik ve liste programları ile haber ve açık oturum programları başı çekenler arasındadır En çok takip edilen internet siteleri arama motorları, gazete siteleri ve üniversitenin intenet sitesidir 422 Anadolu Üniversitesi’nin Diğer Fakültelerinde Okuyan ve Fotoğrafa İlgisi Olan tüm Öğrenciler Bu grubun özelikleri de bir önceki grubun özellikleri ile paralellik göstermekte bazı özel konu ve açılardan faklılık göstermektedir Bu kitlenin özellikleri gerekli zaman olmadığından dolayı yeterince araştırılamamıştır Ama genel olarak İletişim Bilimleri öğrencileri ile benzer özellikler taşımaktadırlar 433 Halihazırda Kulübe Üye Olmuş ve Aktif Olarak Faaliyet Gösteren Öğrenciler Bu gruptaki öğrenciler İletişim Bilimleri Fakültesi öğrencilerinden oluşmaktadır Bu kitlenin özellikleri de yukarıda belirtilmiştir 434 Ödenek Sağlanabilecek Kurumlar Rektörlük haricinde ödenek sağlanabilecek kurumlar Eskişehir’deki fotoğraf stüdyolarıdır Bu işletmeler genel olarak yerel bazda çalışmaktadırlar Yerel etkinliklere sponsor olabilmektedirler Bu stüdyolardan bazıları dijital teknikleri kullanmaktadırlar 5 Her Hedef Kitle İçin Amaçların Belirlenmesi Hedef : 1 (Hedef Kitle : İletişim Bilimleri Fakültesi Öğrencileri) ANFO İletişim Bilimleri Fakültesinin bütününün sahip çıktığı ve benimsediği bir kulüp olarak kabul edilecektir Amaç : 1 ANFO’ ya üye olmanın öğrencilere bir ayrıcalık kazandıracağını onlara hissettirmek Hedef : 2 (Hedef Kitle : Anadolu Üniversitesi’nin Diğer Fakültelerinde Okuyan ve Fotoğrafa İlgisi Olan tüm Öğrenciler) ANFO Anadolu Üniversitesi öğrencileri tarafından bilinir ve kabul edilebilir bir düzeye gelecektir Amaç : 2 Bu öğrenciler arasında ANFO ile ilgili bir tanınırlık ve farkındalık sağlamak Hedef : 3 (Hedef Kitle: Halihazırda Kulübe Üye Olmuş ve Aktif Olarak Faaliyet Gösteren Öğrenciler) ANFO etkinliklerinin gerçekleşmesinde ihtiyaç duyulan proje grupları içinde aktif olarak yer alacak gönüllü öğrenci ve öğretim elemanlarının sayısı artacaktır Amaç : 3 Etkinliklere katılımı arttırmak için sorumluk duygusunu geliştirmek Hedef : 4 (Hedef Kitle: Ödenek Sağlanabilecek Kurumlar) Bütçe sorunu çerçevesinde gerekli mercilerle temasa geçip ödenek sağlanacaktır Amaç : 4 Çalışkan ve hevesli bir imaj yaratarak bu kurumlarım sempatisini kazanmak 6 Faaliyet ve İletişim Kampanyasının Uygulama Öncesi Belirlenmesi 61 Faaliyet Programının Hazırlanması Bu aşamada hedeflerin ve amaçların hayata geçirilmesini sağlayacak bir takım seçenekler belirlenmiştir Bu seçenekler belirlenirken beyin fırtınası tekniği kullanılmıştır 1 ANFO’ya ait bir internet sitesi düzenlenebilir 2 Çeşitli zaman ve mekanlarda farklı konularda sergiler düzenlenebilir 3 Üyeler arasında bir yarışma düzenlenebilir 4 Etkinliklere maddi ödenek sağlayacak sponsorlar bulunabilir 5 Çeşitli konferans ve söyleşiler düzenlenebilir 6 Fotoğraf çekimi amaçlı geziler düzenlenebilir 7 Çeşitli seminerler ve eğitim programları düzenlenebilir 8 Afiş , duyuru ve broşürler tasarlanabilir 9 Kulüp üyelerine motive amaçlı küçük işler verilmesi 10 Üyelerin okuldan makine almaları kolaylaştırılabilir 11 Ek kaynaklar yaratılarak bütçe sorunu çözülebilir 12 Konserler gibi birtakım etkinlikler düzenlenerek farkındalık ve ilginlik arttırılabilir 13 Fakülteler içinde kulis yapılarak söylenti yoluyla kulübün faydaları anlatılabilir 14 Üyelere EFSAD’a gittiklerinde kolaylık sağlanabilir 15 Uygun fiyata film ve makine temin edilebilir 16 Aktif üyelerin çalışmaları sergilenerek yeni üyeler özendirilebilir 17 Üyelere ayrıcalık yaratacak şeyler yapılabilir: t-shirt , şapka, rozet, ajanda gibi 18 Şenliklerde aktif olarak faaliyet gösterilebilir 19 İletişim Bilimleri Fakültesinde bir pano düzenlenip bu panoda haftanın, ayın ve yılın en iyi fotoğrafları sergilenebilir ve en iyilere çeşitli ödüller verilebilir 20 Bir sponsor aracılığıyla bir karavan oluşturulup bu karavanın dış cephesinde çekilmiş en iyi fotoğrafları sergilenebilir ve bu karavanın tüm fakülteleri gezmesini sağlanabilir 21 Kampus içinde bir çadır sergi açılabilir 22 TV A ‘da fotoğrafla ilgili bir program yapılabilir 23 Anadolu Haber’de kulübün yaptığı etkinlikler yayınlanabilir ve duyurulabilir 24 Üye öğrencilere filmleri daha ucuz yaptırmaları sağlanabilir 25 Öğretim üyelerinin temasları doğrultusunda bu işle gerçekten ilgilenen ve yetenekli üyelere staj imkanı ve kolaylıklar sağlanabilir 26 Üyelerin toplandığı yemekler, piknikler ve partiler düzenlenebilir 27 Radyo A ‘daki programlara öğretim görevlilerinin ve üyelerin konuk olması sağlanabilir 28 Güzel Sanatlar Fakültesi ile işbirlikli bir etkinlik düzenlenebilir:Üyeler tarafından çekilen fotoğraflar sanatçı öğrenciler tarafından resmedilebilir 62 Medya ve Mesaj Stratejilerinin Belirlenmesi Kullanılacak mecralar; TV A, Radyo A, Anadolu Haber, İlan Panoları ve Eskişehir’deki yerel kanallar olarak sıralanabilir Verilecek mesajlar hedef kitlenin özelliklerine göre kodlanmalı, mesajların dili yalın, anlaşılır ve ilgi çekici olmalıdır 7 Kampanyanın Uygulama Öncesi Değerlendirilmesi Değerlendirme, programda yer alan faaliyetlerin ve mesajların belirlenen amaçların gerçekleştirilebilmesi açısından yeterli olup olmadığının ve istenen etkinin yaratıp yaratmayacağının öncede araştırılması ile ilgili çalışmaları kapsar Bu yüzden bu ödev dahilinde bu aşama gerekli zaman olmadığından ve bu planın bir ödev oluşundan dolayı atlanacaktır 8 Kampanya Uygulama Programının Belirlenmesi 81 Sorumluların Atanması Başkan: Erhan Arık Başkan Yardımcısı: Evren Çelikel Yazman: Volkan Bilici Sayman: Sezai Erken Proje Grubu: Görkem Çegün Erhan ARIK Evren Çelikel Sezai Erken Volkan Bilici Mustafa Deniz Gülay Erdoğan Orhan Yılmaz Sezgin Aydın 82 Uygulama Takviminin Hazırlanması 1 Şubat – 1 Mart tarihleri arasında: Gerekli logo, sembol, afiş çalışmaları ile intenet yerel basın ve televizyonlarda yayınlanacak duyuruların hazırlanması ve sponsor arayışları 28 Şubat – 15 Mart tarihleri arasında: Merter Oral ve Melih Zafer Arıcan tarafından üyelere temel bir eğitim semineri verilmesi 13 Mart 2005: Akademisyenlerin çalışmalarından oluşan bir sergi açılması 1 Nisan – 1 Mayıs tarihleri arasında: Düzenlenecek yarışma için katılımların kabulü 7 Nisan 2005: ANFO ‘nun katılımıyla gerçekleşecek bir konser düzenlenmesi 15 Nisan 2005: Ünlü bir fotoğrafçının konuşmacı olduğu bir söyleşi organize edilmesi 23 Nisan 2005 : Kapadokya’ya fotoğraf çekme amaçlı bir gezi düzenlenmesi 1 Mayıs 2005: Üyelerin çalışmalarından oluşan bir sergi açılması 15 Mayıs 2005: Yarışma sonuçlarının açıklanması 19 Mayıs 2005: Antalya Olympos’a fotoğraf çekme amaçlı bir gezi düzenlenmesi 25 Mayıs 2005: Ünlü bir fotoğrafçı ile söyleşi düzenlenmesi Her hafta bir dia gösterisi 83 Bütçenin Belirlenmesi Ödev dahilinde bu aşama yapılmayacaktır 9 Ölçme ve Değerlendirme Bu aşama kampanyanın başarısının test edildiği ve değerlendirmesini yapıldığı aşamadır Bu kampanya henüz hayata geçmediği için bu aşama gerçekleştirilmeyecektir |
|