![]() |
Reklamcılık |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() ReklamcılıkBir mala veya hizmete ilişkin bir iletiyi (mesajı), sözlü yada görüntülü olarak pazar birimlerine sunmak için yapılan eylemlere Reklam Yapmak denir ![]() ![]() ![]() ![]() Reklam yapmak ile reklam arasındaki bu önemli ayrılık her zazman gözönünde tutulmalıdır ![]() ![]() ![]() Not: Reklam, belirli bir pazarı oluşturan birimlere yöneltilen, kişisel olmayan ve ücreti ödenen satış çabasıdır ![]() Reklam, bir pazarlama iletişimi yöntemidir ![]() dir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() REKLAMCILIKTA KULLANILAN KELİME VE DEYİMLER Account : Reklam ajansının müşterisi , reklam sahibi Account Executive : Müşteri temsilcisi , ajansın belirli bir müşteriye muhatap olarak gönderildiği adam Account Service : Ajansta Account Executive’lerin hareket plan ve stratejilerini düzenleyip Onların verdiği raporları değerlendiren merkez Advertiser : Reklam yaptıran kişi Advertising Agency : Reklam ajansı Advertisement : Reklam Body Text : Reklamın ana metni Brand name : Marka Broadcast : Elektromanyetik dalgalarla yayın yapan organlar yani radyo ve televizyonun müşterek adı Campaign : Kampanya Communication : Haberleşme Computer : Elektronik beyin Consumer : Tüketici Copy : Metin Copyright : Telif hakkı Copywriter : Metin yazarı Couponing : Kupon sistemi pazarlamada satış teşviki amacıyla baş vurulan bir usul Creative : Yaratıcı Reklam ajansında imalatçı kimse Customer : Satın alan malın müşterisi Direct Mail : Direkt posta usulü muhataba genel yayın araçları ile değil doğrudan doğruya adresine yollanan Display Material : Teşhir malzemesi Dummy : Ambalaj Kitap, malın tam boyda hazırlanmış modeli Emblem : Amblem , bir firma veya markayı temsil eden işaret Hanger : Tavana asılan pankart Headline : Başlık ,reklamda en üste yazılan büyük yazılar House Agency : Özel ajans bir müessesesin kendi bünyesinde kendi reklamlarını yönetmek için kurduğu kukla ajans House organ : Müessesenin kendini tanıtmak için yayınladığı dergi House to House : Evden eve servis Humor : Mizah Illustration : Reklamın resmi kısmı Jingle : Cingıl , şarkı Layout : Tertip , düzen yerleştirme ilandaki yazı, resim , başlık gibi çeşitli elemanların çerçeve içinde yerleştirilip düzenlenmesi Layouter : Lavout u hazırlayan sanatçı Magazine : Dergi Mecbua Market : Pazar Market Research : Pazar araştırması Marketing : Pazarlama Marketing Mix: : Pazarlamanın konusuna giren bütün faaliyetlerin gereken oranlarda karşılaştırılması düzeni Media : Yayın organı , yayın kanalı Medium : Media grubunun bir organı Orginal : Reklam malzemesinin aslı basında resimhanede hazırlanıp klişeciye yollanan resmin son hali Outdoor : Afiş Tabela Pay – off : İlanı bağlayan son söz , Slogan Platform : Kampanyanın dayanacağı esas fikir Plexeiglas : Bir ışıklı reklam malzemesi P ![]() ![]() Producer : Üretici Product : Ürün ,mamul ,mal Production : Üretim imalat Promotion : Teşvik Public Relaion : Halkla ilişkiler Publicity : Haber şeklinde ilan yayınlatma Research : Araştırma Retailer : Perakendeci Sales Promotion : Satış Teşviki Sampling : Numune dağıtarak reklam yapma usulü Scenario : Film hikayesi Signature : İşaret , sembol Slogan : Firma veya mamule has söz Space : İlanın kapladığı alan Spot : Radyoda reklam cümlesi Stopper : Durdurucu unsur Story Board : Resimli film senaryosu Teaser Campaign : Merak uyandırma kampanyası U ![]() ![]() ![]() Viewpoint : Görüş bakış açısı White Space : Reklamdaki beyaz alanlar , boşluklar REKLAM Üretimin refah sağlayıcı en önemli faktör olduğu genel kabul görmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Amerikan pazarlama birliğinin (AMA) tanımına göre, “kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun biçimde değişimi sağlamak üzere malların, hizmetlerin ve fikirlerin yaratılmasını ,fiyatlamasını,dağıtımını ve satış çabalarının planlama ve uygulama sürecine pazarlama denir ![]() Piyasa ekonomisinin geçerli olduğu şartlarda faaliyet gösteren bir işletme , ürettiği mal veya hizmeti ihtiyacı olan tüketicilere uygun miktar yer , zaman ve fiyatta sunarken tüm bu olaylardan tüketiciyi haberdar edip onun satın almasını sağlamaya çalışır ![]() ![]() Satış çabalarının en yalın şeklini yüz-yüze satış oluşturur ![]() ![]() Günümüzde , üretici ve tüketici arasındaki fiziksel uzaklık , tüketici sayısının fazlalığı nedeni ile yüz-yüze gelmenin imkansızlığı açıktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Halkla ilişkiler genellikle belirli bir kuruluşun piyasada arzuladığı hedefe ulaşması için ilgili kamuoyu nezdinde olumlu imaj yaratmaya yönelik alt yapı oluşturma faaliyetleridir ![]() Marston halkla ilişkileri ; “ halkın tutumlarını değerlendiren bir kişinin yada kurumun yararına olan politikalarını ve faaliyetlerini tanımlayan halkın anlamasını ve kabul etmesini sağlama faaliyetlerini yürüten bir yönetim ![]() ![]() Bu faaliyetler genellikle kitle iletişim araçları aracılığı ile yürütülür ![]() ![]() ![]() ![]() Bedel ödemesi Kitlesel mesaj niteliği Belirli bir mal veya hizmetin tanıtılması Reklam verenin bilinmesi Tanımı ne şekilde yapılmış olursa olsun, reklam yukarıdaki dört özelliği bünyesinde toplar ![]() Amerikan pazarlama birliğinin tanımına göre reklam herhangi bir malın , hizmetin veya fikrin bedeli verilerek ve bedelin kimin tarafından ödendiği anlaşılacak biçimde yapılan ve yüz-yüze satış dışında kalan tanıtım faaliyetleridir ![]() Reklam kitle iletişim araçlarında belirli birimlere bağlı olarak yer alır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Piyasalarda , endüstri devriminden sonra ortaya çıkan , yığınsal üretimin sonucu olarak üretici-tüketici bağlantısı zayıflamış işletme temsilcisinin yüz-yüze ilişki kurma olanağı zayıflamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Reklam, tüketici adaylarına marka veya kurum lehine davranış değişikliği yaratmak olduğuna göre , marka veya işletmenin açıkça belli olması bedel ödemenin doğal bir sonucudur ![]() ![]() ![]() Satışı arttırıcı çabaların diğer bir elemanını, satışı tutundurma oluşturur ![]() ![]() REKLAMIN ÖZELLİKLERİ Reklamların , özellikle kurumsal ve marka reklamlarının , başlıca özellikleri şunlardır ![]() Yapılabilme özelliği: Satıcı mesajının sık tekrarlanmasına , rakiplerin mesajlarıyla karşılaştırma yapmaya olanak vermesi , satıcının gücü hakkında pozitif izlenimler vermesi ![]() Geniş kitlelere sunulabilen özelliği (büyük kitlelere seslenebilme gücü ![]() ![]() Kamuoyu önünde sunuşun yarattığı meşruluk izlenimi ve ürünleri standart olmaya zorlaması ![]() Daha geniş ifade gücü (baskı , ses ve renklerin sanatsal kullanımına , dramatik etkin ve canlı sunuşa yatkınlık ![]() Gayri şahsilik ( Reklamın yüz yüze olmaması muhatap ta baskı duygusunu ortadan kaldırır ![]() ![]() Reklam bir ürün için uzun vadeli imaj veya çabuk satış tepkisi yaratmak gibi amaçlarda kullanılabilir ![]() REKLAMIN ÜSTÜNLÜKLERİ NELERDİR Reklamın başlıca üstünlükleri şunlardır; 1-Kamuya açık bir iletişim aracıdır ![]() ![]() ![]() 2-Yangın bir araçtır ![]() ![]() ![]() 3-Basım, ses ve renk sanatı kullanılarak işletme ve mallar çekici duruma sokulabilir ![]() Reklam açık yaygın ve anlamlı bir çabadır; ama kişisel satışın zorlayıcılığına sahip değildir ![]() ![]() ![]() REKLAMIN AMAÇLARI NELERDİR Reklamın temel amacı, malların ve hizmetlerin satışını etkilemektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Başlıca özellikleri şunlardır; 1-Kişisel satış programını desteklemek ![]() 2-Satışçıların ulaşamadığı kişilere ulaşmak ![]() 3-Aracılarla ilişkileri geliştirmek ![]() 4-Yeni bir pazara girmek yada yeni bir tüketici grubunu işletmeye çekmek ![]() 5-Yeni bir mal pazara sunmak ![]() 6-Malın satışını arttırmak ![]() 7-Sanayi dalının satışlarını geliştirmek ![]() 8-Ön kanılara karşı durmak 9-İşletmenin saygınlığını sağlamak ![]() |
![]() |
![]() |
|