![]() |
Büro Yönetimi Ve Sekreterlik |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Büro Yönetimi Ve SekreterlikBüro Yönetimi ve Sekreterlik Tanımı İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri gerçekleştirmek için yönetici tarafından planlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve maddi v ![]() ![]() Görevleri Büronun en verimli şekilde çalışmasını sağlamak üzere, - Ofis yönetimi işlemlerini yürütür,- Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür,- Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapar,- Yönetici için gerekli dokümanları hazırlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ait araç-gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar ![]() Kullanılan Alet ve Malzemeler - Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo ![]() ![]() Mesleğin Gerektirdiği Özellikler Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir ![]() Çalışma Ortamı Ve Koşulları Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çalışma Alanları ve İş Bulma Olanakları - Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler ![]() ![]() Meslek Eğitiminin Verildiği Yerler Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının ?Büro Yönetimi ve Sekreterlik? bölümünde verilmektedir ![]() Meslek Eğitimine Giriş Koşulları - Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kız Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Sağlık Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler ![]() ![]() Eğitimin Süresi ve İçeriği Eğitim süresi 2 yıldır ![]() ![]() ![]() ![]() Meslekte İlerleme Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler ![]() ![]() ![]() Burs, Kredi ve Ücret Durumu Eğitim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|