|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bakanlığı, çocuklarınn, eğitim, eğitimi, hakkında, milli, yönetmelik, zihinsel, özürlü |
![]() |
Milli Eğitim Bakanlığı Zihinsel Özürlü Çocuklarınn Eğitimi Hakkında Yönetmelik |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Milli Eğitim Bakanlığı Zihinsel Özürlü Çocuklarınn Eğitimi Hakkında YönetmelikMilli Eğitim Bakanlığından: Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi: 22/06/1992 Yayımlandığı Resmi Gazete No: 21262 BİRİNCİ BÖLÜM : Genel Hükümler Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç Madde 1 - Bu Yönetmeliğin amacı; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı, zihinsel özürlü çocuklara ait okul, özel sınıf, kaynaştırma, bireysel eğitim ve diğer özel eğitim uygulamalarının kuruluş ve işleyişleri ile ilgili esasları düzenlemektir ![]() Kapsam Madde 2 - Bu Yönetmelik, Bakanlığa bağlı; zihinsel özürlü çocuklara ait resmi ve özel okul, özel sınıf ve özel eğitim uygulamalarına devam eden öğrencilerin, eğitimi, öğretimi ve yönetimi ile ilgili hükümleri kapsar ![]() Dayanak Madde 3 - Bu Yönetmelik, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile 2916 sayılı Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanununa dayanılarak hazırlanmıştır ![]() Tanımlar Madde 4 - Bu Yönetmelikte geçen; "Bakanlık", Milli Eğitim Bakanlığını, "Özel Eğitim", özel eğitime muhtaç çocukların eğitimleri için özel olarak yetiştirilmiş personel ve geliştirilmiş eğitim programları ile bu çocukların özür ve özelliklerine uygun ortamda sürdürülen eğitimi, "Özel eğitime muhtaç çocuklar", beden, duygu, ruh, zihin, sosyal özellikleri ve durumlarındaki olağan dışı ayrılıkları sebebiyle normal eğitim hizmetlerinden yararlanamayan 4-18 yaş grubundaki çocukları, "Öğrenme güçlüğü olan çocuklar", zihinsel performansları olarak, yetiştiği çevrenin maddi ve kültürel yetersizliği yüzünden, eğitim ve öğretim için ilgileri, tecrübeleri bulunmayan veya organik ve fonksiyonel sebeplere bağlı özel nitelikte anlama, anlatma, okuma-yazma, çizme, tanıma ve kavramlaştırmada güçlükleri olan çocuğu, "Zihinsel özürlü çocuk", zihin gelişmelerinde meydana gelen yavaşlama, duraklama veya gerileme sebebiyle, davranış ve uyum yönünden yaşıtlarına göre sürekli olarak 1/4 oranında ve daha fazla gerilik ve yetersizliği olan çocuğu, "Eğitilebilir zihinsel özürlü çocuk", zeka bölümü, çeşitli ölçeklerde sürekli olarak 45-75 arasında olan zihinsel özürlüğü çocuğu, "Klinik bakıma muhtaç çocuk", zeka bölümü çeşitli ölçümlerde sürekli olarak 24'ten aşağı olup, hayata uyum sağlamayan ve sağlık kurumlarında devamlı klinik bakıma ihtiyacı olan zihinsel özürlü çocuğu, "Okul", zihinsel özürlü çocuklara ait "Eğitilebilir Çocuklar iş Okulları" ve "Öğretilebilir Çocuklar Okulları"nı, "Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu", ilkokul mezunu olup, zeka bölümü 45-75 arasında bulunan, bu sebeple üst öğrenime devam edemeyenlere uygun bir meslek veya işin temel becerilerini kazandırmayı amaçlayan, çıraklık seviyesinde, bir yılı hazırlık olmak üzere 4 yıl eğitim veren, gündüzlü ve yarım yatılı özel eğitim okullarını, "Özel sınıf, Bakanlığa bağlı, normal ilkokullar ve ilköğretim okulları bünyesinde, öğrenme güçlüğü olan veya eğitilebilir ve öğretilebilir düzeydeki, zihinsel özürlü çocuklar için açılacak sınıfları, "Uzman personel", fiilen sınıfa girmeyen, eğitim-öğretim ve sağlık alanında en az dört yıllık yüksek öğrenim görmüş alan bilgisine sahip personeli, "Kaynaştırma", zihinsel özürlü çocukların normal okullarda akranları ile birlikte eğitim ve öğretime devam ettiği programı, ifade eder ![]() İKİNCİ BÖLÜM : Öğretilebilir Çocuklar Okulu Okulun Amaçları Madde 5 - Okulun amaçları, Türk Milli Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkelerine uygun olarak öğrencilerin; a) Eğitim-öğretim haklarından yararlanmalarını, b) Türkçe'yi, özürleri oranında doğru kullanabilmelerini, c) Fizik güçlerini geliştirebilmelerine, bağımsız hareket edebilmelerine ve zihinsel kapasiteleri ile davranışları arasında uyum sağlayabilmelerine yardımcı olmak amacıyla gerekli rehabilitasyonu, d) Sosyal hayata uyumlarını, e) Kapasiteleri oranında öz bakım ve iş becerileri kazanmalarını, sağlamaktır ![]() Okula Alınacak Öğrencilerde Aranan Şartlar Madde 6 - Okula alınacak öğrencilerin aşağıdaki şartları taşımaları gerekir: a) Öğretilebilir zeka düzeyinde "25-44 Z ![]() ![]() b) Zihin yetersizliği yanında, kör, sağır ve bağımlılık derecesinde ortopedik özürlü olmamak, c) Müracaat tarihinde 6 yaşını doldurmuş, 14 yaşından gün almamış olmak, d) Tuvalet alışkanlığını kazanmış olmak, e) Okula kayıt sırası gelmiş olmak, (okul personelinin çocukları için bu şart aranmaz) ![]() Okula Kayıt Olacaklardan İstenecek Belgeler Madde 7 - Okula alınacak öğrencilerin belgeleri, il eğitim kurulu karan alınmak ve sıra kaydı tutulmak üzere, il rehberlik ve araştırma merkezi başkanlığına verilir ![]() a) Müracaat fişi ve kayıt bildiriği, (Örnek: 1) b) Rehberlik ve araştırma merkezi müdürlüğünden alınacak inceleme raporu ve çocuk tanıma fişi, c) Sağlık raporu, (Zihin yetersizliği bulaşıcı ve sürekli tedavi gerektiren bir hastalığın olup olmadığını gösteren sağlık kurulu raporu) d) Nüfus cüzdanı örneği, e) 4 adet vesikalık fotoğraf, f) 4 adet zarf ve iadeli taahhüdü posta pulu, g) Dosya zarfı ![]() Geçici Kayıt Süresi Madde 8 - İl rehberlik ve araştırma merkezi başkanlığınca "sıralama defteri" tutulur ![]() ![]() ![]() Madde 9 - Kayıtlar, eğitim-öğretim yılının başlamasından bir ay önce başlar ve bir buçuk ay sürer ![]() Madde 10 - Sırası gelen öğrencilerden, yaş sınırını geçmeyenlerin velilerine, kayıt yaptırmaları için, okul müdürlüğünce çağrı yapılır ![]() ![]() ![]() ![]() Nakil İşleri Madde 11 - Öğretilebilir çocuklar okulları arasında nakil yapılabilir ![]() ![]() ![]() Kayıt Silme Madde 12 - Öğrencinin geçici ve sürekli kaydının silinmesi aşağıdaki şekillerde olur: a) Tedavisi mümkün olmayan bir bulaşıcı hastalık veya okul programını takip etmesini engelleyecek hastalığa yakalandığı doktor raporu ile tespit edilen, b) Okulun programlarından, bütün tedbirlere rağmen yararlanamayacağı rehberlik ve araştırma merkezi raporu ile tespit edilen, c) Okula alındıktan sonra tedavi görenlerden tedavisi başarılı sonuç vermeyen, öğrencilerin kaydı silinir ![]() Bitirme veya Devam Etme Belgeleri Madde 13 - Okulun programını bitiren öğrencilere "Bitimle Belgesi" verilir ![]() ![]() Eğitim-Öğretim ve Rehabilitasyon Madde 14 - Okulun eğitim-öğretim programı, aşağıdaki seviyelerden meydana gelir: 1) Öz Bakım 1 2) Öz Bakım 2 3) Ünite 1 4) Ünite 2 5) İş Eğitimi ve Uygulama Programı İş Eğitimi ve Uygulama Programı, okulun bünyesinde olabileceği gibi Bakanlığın uygun göreceği bir başka mekanda da okula bağlı olacak sürdürülebilir ![]() Okulun programında yer alan Öz Bakım 1, Öz Bakım 2, Ünite 1, Ünite 2 ve İş Eğitimi ve Uygulama Programlarının her birinin süresi en az bir, en çok üç yıldır ![]() Seviyelere uygun hazırlanan eğitim-öğretimi ve rehabilitasyonla ilgili okul programıyla beraber, ferdi programlar da uygulanır ![]() Ferdi programlar, Rehberlik ve Değerlendirme Kurulunun teklifi ile uzmanlarca hazırlanır ![]() Sınıf Mevcudu Madde 15 - Her seviyede sınıf mevcudu en az beş, en fazla on'dur ![]() ![]() Etkinlik Süreleri Madde 16 - Okulda etkinlikler süresi toplamı günlük 6 saat (360 dakika) dır ![]() Öğrenci için etkinlik devamlıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Öğretmenler, okula etkinliklerin başlamasından 10 dakika önce gelir, bitişinden 10 dakika sonra okulu terkeder ![]() Etkinlik, dinlenme ve yemek süreleri okul idaresince düzenlenir ![]() Değerlendirme Madde 17 - Seviyeler arasındaki geçişler, genellikle yıl sonunda sınıf öğretmeni ve branş öğretmeni erinin teklifi üzerine, rehberlik ve değerlendirme kurulunca yapılır ![]() Seviye geçişine etkisi olmamakla beraber, öğrencilere I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öğretmenler Kurulu Madde 18 - Öğretmenler kurulu, yönetici, öğretmenler ve uzmanlardan meydana gelir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Madde 19 - Kurulun Görevleri Şunlardır: Öğretmenler kurulu, eğitim ve öğretim çalışmalarının planlama ve değerlendirme organıdır ![]() tavsiyelerde bulunabilir ![]() Rehberlik ve Değerlendirme Kurulu Madde 20 - Rehberlik ve değerlendirme kurulu, okul müdürünün başkanlığında, öğretmenlerden bir ve mevcut uzman personelin her birinden birer üye ile temsil edildiği, en az beş üyeden oluşur ![]() Kurulda, eksik personel üyeliği öğretmenler tarafından doldurulur ![]() ![]() ![]() Madde 26 - Hazırlık sınıfında öğrencilere, okulda ve iş yerlerinde gerekli olan teorik bilgiler, uygulamalı temel iş bilgisi ve becerileri kazandırılır ![]() ![]() ![]() Madde 27 - Birinci, ikinci, üçüncü sınıflarda, öğrencilere haftalık ders dağıtım çizelgesinde gösterilen dersler ile yönlendirildiği iş ve sanat eğitimi dersleri verilir ![]() a) Hazırlık sınıfından sonra birinci, ikinci, üçüncü sınıfların herhangi birinde, iş yerinde çalışabilecek başarıyı gösteren öğrencinin, iş yerine yerleştirilmesi, mesleğe yöneltme ve izleme kurulunca yapılır ![]() b) Birinci, ikinci, üçüncü sınıflarda iş yerine yerleştirilmesi mümkün olmayan öğrencilere, haftalık ders dağıtım çizelgesindeki dersler seviyelerine göre uygulanır ![]() c) İş yerinde çalışan öğrenciler, mesleğe yöneltme ve izleme kurulunca takip edilir ![]() d) İş yerine uyum sağladığı gözlenen öğrencilerin, iş yerinde devamlı statüye sahip, çırak veya işçi kapsamına aldırılması için çalışılır ![]() e) İş yerine uyum sağlayamayan öğrencilerin, mesleğe yöneltme ve izleme kurulunca iş yeri değiştirilir veya eğitimine okulda devam edilir ![]() f) İş yerinde uyumlu olarak çalışan öğrencinin, kültür derslerinden yetiştirilmesi ve değerlendirilmesi için, haftada en az bir gün okula devamı sağlanır ![]() Öğrenci Başarısının Tespiti ve Değerlendirilmesi Madde 28 - Öğrencilerin başarılan 4 ayrı notla değerlendirilir ![]() ![]() ![]() a) Öğretmen, dönem içinde yaptığı sözlü ve yazılı yoklamalar, verdiği ödevler, uygulamalar ve gözlemlerine dayanarak dönem sonunda kanaat notu verir ![]() b) Öğrencilerin gelişim durumlarını velilere duyurmak için, yarıyıl ve öğretim yılı sonunda olmak üzere iki defa karne verilir ![]() c) Bir ders yılının 2/3'ünden fazla devamsızlığı olan öğrencilerin mazeretlerini, öğretmenler kurulunun uygun görmesi halinde sınıf tekrarı yaptırılır ![]() d) Okulu, 4 yıllık öğretim süresinde bitiremeyecek kadar geç yaşta başlamış öğrenciler, velinin isteği üzerine yaş kaydı aranmaksızın 4 yıllık öğretim süresini tamamlar ![]() Not Sistemi Madde 29 - Okulda, öğrencinin başarısının değerlendirilmesinde 5'lik not verme sistemi uygulanır ![]() Verilecek notların sayı değerleri ile karşılıkları şöyledir; Sayı Değeri Karşılığı --------- ------- 5 Pekiyi 4 İyi 3 Orta 2 Geçer Not ve Sınıf Geçme Defteri Madde 30 - Her öğretmen bir not defteri tutar ![]() ![]() ![]() ![]() a) Sınıf öğretmenleri, rehber öğretmeni olduğu sınıfın karnelerim not çizelgesine göre doldurarak, okul idaresine teslim eder ![]() b) Karne, müdür, müdür yardımcısı ve sınıf öğretmeni tarafından imzalanır ![]() ![]() c) Okul idaresi, öğretmenlerden aldığı not çizelgelerini birleştirerek, sınıf geçme defterlerine işler ![]() Diploma ve İş Okulu Belgesi Madde 31 - Okulda veya iş yerinde 4 yıllık öğretim süresi sonunda programı tamamlayan öğrenciye "Eğitilebilir Çocuklar iş Okulu Diploması" verilir ![]() Bu diploma, sahibine, ortaokulu temel almış okullara girme hakkını sağlamaz ![]() ![]() ![]() Okula devam ettikleri halde programı tamamlayamayan öğrencilere, durumunu belirtilen "Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu Belgesi" verilir ![]() Okula Alınacak Öğrencilerde Aranan Şartlar Madde 32 - Okula alınacak öğrencilerin aşağıdaki şartları taşımaları gerekir; a) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak, b) İlkokul mezunu olmak, c) Eğitilebilir zeka düzeyinde (45-75 ZB) olmak, d) Zihin yetersizliği dışında meslek öğrenimine mani durumu bulunmamak, e) 18 yaşını geçmemiş olmak, f) Okulda sıra varsa sırası gelmiş olmak ![]() Okula Kayıt Olacaklardan istenecek Belgeler Madde 33 - Okula alınacak öğrencilerin belgeleri, sıra kaydı tutulmak üzere il rehberlik ve araştırma merkezi başkanlığına verilir ![]() a) Müracaat fişi ve kayıt bildirici (Örnek:1) b) İlkokul diploması veya ortaokul ya da ilköğretimin ikinci devresinden alınan tasdikname, c) Rehberlik ve araştırma merkezinden alınacak inceleme raporu, d) Rehberlik ve araştırma merkezinden alınacak görüşme formu örneği, e) Tam teşekküllü hastaneden alınacak sağlık kurulu raporu (Zihinsel özürü dışında başka bir özürü olmadığını ve sağlığının iş ve meslek öğrenimine uygun olduğunu belirtir) ![]() f) İl eğitim kurulu kararı örneği, g) Nüfus cüzdanı aslı veya örneği, h) 4 adet vesikalık fotoğraf, ı) Dosya zarfı, i) 4 adet iadeli taahhütlü pul ve posta zarfı, Kayıt Kabul Süresi Madde 34 - Geçici kayıtlar eğitim ve öğretim yılının başlamasından bir ay önce başlar ve bir buçuk ay sürer ![]() ![]() ![]() Öğretim yılı içerisinde hazırlık sınıfından ayrılan öğrencinin yerine, sıradan, birinci yarıyıl sonuna kadar öğrenci çağrılır ![]() ![]() Okula Alınacak Öğrencilerin Sıralaması Madde 35 - Rehberlik ve araştırma merkezi başkanlığınca "sıralama defteri" tutulur ![]() ![]() okul müdürlüklerine gönderilir ![]() Okul müdürlükleri, okuldaki sıralama defterini ildeki sıralama defteri paralelinde tutarlar |
![]() |
![]() |
![]() |
Milli Eğitim Bakanlığı Zihinsel Özürlü Çocuklarınn Eğitimi Hakkında Yönetmelik |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Milli Eğitim Bakanlığı Zihinsel Özürlü Çocuklarınn Eğitimi Hakkında YönetmelikÖzel Sınıflar Açma-Kapama Madde 62 - Özel sınıflar Rehberlik ve Araştırma Müdürlüğünün araştırma ve inceleme sonucuna bağlı olarak yapacağı teklife göre, Valilik Makamının Onayı ile açılır ve kapatılır, Sonuçtan Bakanlığa bilgi verilir ![]() Öğrenci Tespiti ve Yerleştirme Madde 63 - Eğitilebilir Çocukların tespiti ve bu sınıflara yerleştirilmesi Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğünce yapılır ![]() Öğretmen Atama Madde 64 - Bu alanda çalışacak öğretmenler, öncelikle fakültelerin özel eğitim bölümlerinden mezun olanlardan veya Özel Eğitim Okulları Yönetmeliğinin ilgili maddelerindeki nitelikleri taşıyanlardan atanır ![]() ![]() Sınıf Mevcudu Madde 65 - En az 10 öğrenci ile açılan bu sınıfların mevcutları 8'den aşağı, 15'den yukarı olamaz ![]() ![]() Okul Öncesi Eğitimleri Madde 66 - Zihinsel özürlü en az 8 çocuk için başvuru olduğu takdirde, resmi ve özel anaokullarında "Özel Eğitim Grupları" teşekkül ettirilir, ilkokullarda da "Özel Anasınıflar" açılır ![]() Madde 67 - İstenilen sayıda çocuk bulunmaması halinde, yapılan başvuruya göre, resmi veya özel anaokulları ile ilkokullardaki ana sınıflarında 1/10 oranında, kaynaştırma yoluyla eğitimleri, sağlanır ![]() Madde 68 - Özel ana sınıflarına, normal anaokulu ve ana sınıflarına atanan öğretmenler atanır ve Rehberlik ve Araştırma Merkezince düzenlenecek hizmet içi eğitim kurslarında yetiştirilir ![]() Madde 69 - Bu çocukların, gerek kaynaştırma, gerekse özel ana sınıflarındaki eğitimlerinde resmi ve özel anaokulları ile ilkokullara Rehberlik ve Araştırma Merkezi ve Zihinsel özürlülerin eğitimi için açılmış özel Eğitim Okullarınca gereken yardım ve rehberlik yapılır ![]() Kaynaştırma Madde 70 - Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüklerince yapılan inceleme neticesinde, eğitilebilir seviyede olduğu tespit edilen çocukların eğitimleri, yeterli sayıda öğrenci bulunamaması halinde ilkokullarda normal sınıflar içinde kaynaştırmalarıyla sürdürülür ![]() Madde 71 - Bu öğrencilerin eğitim-öğretimlerinde, "Eğitilebilir Çocuklar İlkokul Programı" esas alınır ![]() Madde 72 - Kaynaştırma için okulda, bir sınıfa bir öğrenci verilir ![]() ![]() Madde 73 - Bu öğrencilerin bulundukları sınıflarda öğrenci sayısı, diğer kaynaştırma öğrencisi olmayan sınıflara göre, en az beş öğrenci eksik olacak şekilde düzenlenir ![]() Madde 74 - Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlükleri, "Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği"nin 16 ![]() ![]() Madde 75 - Okul idarecileri, bu çocukların bulundukları sınıfta kaynaştırma yoluyla eğitim ve öğretimleri için, özürlerinin gerektirdiği eğitim ortamını sağlayacak tedbirleri almakla yükümlüdürler ![]() Madde 76 - Okulun Rehberlik Hizmetleri Büroları ve buralarda görevli Rehber Öğretmenler, gerek kaynaştırma, gerekse özel sınıf öğrencileri için gerekli rehberlik çalışmalarını yaparlar ![]() Madde 77 - Okulda bu öğrencilerin, kapasite ve yetenekleri oranında sosyal faaliyetlere katılmaları ve söz konusu faaliyetlere ilişkin becerileri kazanmaya çalışmaları sağlanır ![]() Madde 78 - Zihinsel özürlü öğrencilerin, kaynaştırma yoluyla eğitim-öğretim gördükleri okulun idarecileri tarafından, denetim esnasında müfettişlere, bu öğrencilerin özellikleri ve öğretmenlerinin faaliyetleri konusunda bilgi verilir ve denetimde bu bilgiler dikkate alınır ![]() Sınıf Geçme Madde 79 - Gerek kaynaştırma gerekse özel sınıf öğrencilerine; a) Sınıf tekrarı yaptırılmaz, b) Mecburi öğrenim çağını dolduran veya 5 ![]() ![]() Okul Bitirme Madde 80 - Eğitilebilir çocukların diplomalarına, özel sınıfta okuduğu kaynaştırma programından faydalandığı ibaresi yazılamaz ![]() BEŞİNCİ BÖLÜM : Çeşitli Hükümler ve Yürürlük Hükümleri Rehberlik ve Araştırma Merkezi ile İlişkiler Madde 81 - Rehberlik ve Araştırma Merkezi elemanları, okul idaresi ve uzmanlarla iş birliği yapmak suretiyle, işverenlere, ana-babalara, eğitilebilir ve öğretilebilir çocukların genel özelliklerinin tanıtılmasında ve bu çocuklara karşı sağlıklı ve olumlu tavır geliştirilmesinde yardımcı olurlar ![]() Okulda, Rehberlik Hizmetleri Bürosu, özel eğitim okullarının ihtiyaçları doğrultusunda kurulur ![]() Sağlık Testleri Madde 82 - Okul idaresi, doktor tavsiyesine uyarak, çocuk ve aile fertleri ile personelin sağlık testlerini isteyebilir ![]() İş ve Tatil Günleri Madde 83 - Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu, yıllık çalışma takvimine göre açılır ve kapanır ![]() ![]() Yönetmelikte Bulunmayan Hususlar Madde 84 - Bu Yönetmelikte bulunmayan hususlar, "Özel Eğitim Okulları Yönetmeliği"nin hükümlerine ve genel hükümlerine göre yürütülür ![]() Yürürlükten Kaldırılan Hükümler Madde 85 - Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren 20 Aralık 1983 tarih ve 18257 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan "Milli Eğitim Bakanlığı Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu Yönetmeliği" yürürlükten kalkar ![]() Yürürlük Madde 86 - Bu Yönetmelik, yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer ![]() Yürütme Madde 87 - Bu Yönetmelik hükümlerin, Milli Eğitim Bakanı yürütür ![]() Aşağıda yeralan ekler için lütfen ilgili Resmi Gazeteye bakınız ![]() Ek-1 Kayıt Bildiriği - Örnek 1 Ek-2 Öğretilebilir Çocuklar Okulu Bitirme Belgesi - Örnek 2 - Öğretilebilir Çocuklar Okulu Belgesi - Örnek 3 Ek-3 Öğretilebilir Çocuklar Okulu Öğrenci Karnesi - Örnek 4 Ek-4 Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu Diploması - Örnek 5 - Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu Belgesi - Örnek 6 Ek-5 İş Yerinde Çalışan Öğrencileri İzleme Çizelgesi - Örnek 7 - Öğrenci Günlük Yoklama Kağıdı - Örnek 8 Ek-6 Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu Ferdi Çalışma Raporu - Örnek 9 - Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu Rehberlik Hizmetleri Bürosu Görüşme Formu - Örnek 10 Ek-7 Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu Öğrenci Olay Kayıt Formu - Örnek 11 - Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu İş Yerine Yerleştirilecek Öğrenciler İçin İşyeri Bilgi Formu - Örnek 12 Ek-8 İşe Girecek Öğrenci İçin veli Muvafakat Belgesi - Örnek 13 - Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu Öğrenciyi İşyerinde İzleme ve Gözlem Formu - Örnek 14 Ek-9 Acil Durumlarda Başvurulacak Kişiler Formu - Örnek 15 |
![]() |
![]() |
|