Numaralandırma Yönetmeliği |
10-09-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Numaralandırma YönetmeliğiNUMARALANDIRMA YÖNETMELİĞİ Telekomünikasyon Kurumundan Resmi Gazete Tarihi: 26/02/2004 Resmi Gazete Sayısı: 25385 BİRİNCİ BÖLÜM:Genel Hükümler Amaç Madde 1 - Bu Yönetmeliğin amacı, telekomünikasyon şebekelerinde kullanılan numaraların ulusal kapsamda plânlanması ve yapılan plâna uygun olarak etkin ve verimli kullanılmasını sağlayacak usûl ve esasları düzenlemektir Kapsam Madde 2 - Bu Yönetmelik, telekomünikasyon şebekelerinde kullanılan numaraların ulusal kapsamda plânlanması, plâna uygun olarak tahsis edilmesi, tahsis edilen numaraların etkin ve verimli kullanımının sağlanması, geri alımı ve benzeri konularda uygulanacak usûl ve esasları kapsar Hukuki Dayanak Madde 3 - Bu Yönetmelik 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanunu ile 2813 sayılı Telsiz Kanununa dayanılarak hazırlanmıştır Tanımlar ve Kısaltmalar Madde 4 - Bu Yönetmelikte geçen; Kurum: Telekomünikasyon Kurumunu, Kurul: Telekomünikasyon Kurulunu, Numara: Şebeke ve/veya şebeke sonlanma noktasını tanımlayan, sözkonusu noktaya çağrının yönlendirilmesini sağlayan ve kullanıldığı yere göre abone, uygulama, işletmeci, telekomünikasyon şebekesi ve/veya telekomünikasyon hizmeti ile ilişkilendirilebilen bilgiyi içeren harf ve/veya rakamlar dizini veya sembolleri, Numara bloğu: Ulusal numaralandırma plânında 1000, 10000, 100000 veya 1000000 adet numara olacak şekilde ardışık numara dizinini, Ulusal numaralandırma plânı : Numaraların yapısını tanımlayan, yönlendirme, adresleme, ücretlendirme veya hizmet türüne ilişkin bilgi vermek üzere bölümlere ayrılarak tanımlanabilen Türkiye numaralandırma plânını, Abone: Telekomünikasyon hizmeti sunan bir işletmeci ile ilgili hizmetten yararlanmaya ilişkin sözleşme yapan gerçek veya tüzel kişiyi, Arama plânı: Ulusal numaralandırma plânında kullanılan yöntemi tanımlayan, çağrı sonlandırmasını sağlayacak şekilde önek (prefiks) ve ek bilgilerin kullanımını içeren, ondalık rakamlar, semboller ve ek bilgilerin kombinasyonu veya dizinini, Birincil tahsis: Numara ve/veya numara bloklarının Kurum tarafından işletmeciye tahsis edilmesini, Doluluk oranı: Aynı numara türünde hizmete verilmiş numaraların tahsis edilen toplam numara sayısına oranını, Hizmete veriliş: Münferit olarak tahsis edilen numaralarda numaranın şebekede tanımlanması ve/veya numara bloğundan en az bir numaranın aboneye tahsis edilmek suretiyle aktif hale getirilmesini, DDI: Doğrudan Dahili Aramayı (Direct Dialing Inward), İkincil tahsis : Birincil tahsis yapılan işletmecinin, kendisine tahsis edilmiş numaraları abonelerine tahsisini, ITU: Uluslararası Telekomünikasyon Birliğini (International Telecommunication Union), İlgili mevzuat: Telekomünikasyon sektörüne ilişkin kanun, Bakanlar Kurulu Kararı, tüzük, yönetmelik, tebliğ, lisans, genel izin, genelge, usûl ve esaslar, Kurul kararı ve ilgili diğer düzenleme ve mevzuatı, İşletmeci: Türk Telekom da dahil olmak üzere, Kurum ile yapılan görev sözleşmesi, imtiyaz sözleşmesi ve/veya Kurumdan alınan bir telekomünikasyon ruhsatı veya genel izin uyarınca telekomünikasyon hizmeti yürüten ve/veya telekomünikasyon altyapısı işleten bir sermaye şirketini, Kamu telefon şebekesi: Şebeke sonlanma noktaları arasında ses, faks, veri ve diğer benzeri haberleşme formlarının iletimini destekleyen kamuya açık telefon hizmetlerini sağlamak amacıyla kullanılan telekomünikasyon şebekesini, Kullanıcı: Aboneliği olup olmamasına bakılmadan telekomünikasyon hizmetlerinden yararlanan gerçek veya tüzel kişiyi, Numara taşınabilirliği: Kamu telefon şebekesinde abonenin numarasını değiştirmeden hizmet aldığı işletmeciyi, bulunduğu fiziksel konumu ve/veya aldığı hizmetin türünü değiştirebilmesini, Numara ücreti: Numara türüne göre belirlenen ve birincil tahsiste alınan yetkilendirme ücreti kapsamındaki ücreti, Paralel çalışma: Ulusal numaralandırma plânı değişikliklerinde, eski ve yeni numaraların önceden belirlenmiş sınırlı bir süre için birlikte yürürlükte ve çalışır durumda olmasını, Sermaye şirketi: Kurum tarafından aranacak şartları taşıyan, Türkiye'de kurulmuş veya kurulacak bir sermaye şirketini, Şebeke: İki veya daha fazla nokta arasında telekomünikasyonu sağlamak için bu noktalar arası bağlantıyı teşkil eden anahtarlama ekipmanları ve hatlar da dahil olmak üzere her türlü iletim sistemleri ağını, Şebeke sonlanma noktası: Telekomünikasyon şebekesinde aboneye erişimin sağlandığı fiziksel noktayı, anahtarlama veya yönlendirme ihtiva eden şebekelerde ise, abone numarası veya ismi ile ilişkilendirilebilen özel bir şebeke adresiyle tanımlanan noktayı, Taşıyıcı: Bir çağrının başlatılması, sonlandırılması veya taşınması hizmetlerinin tümünü veya bir kısmını sunan işletmeciyi, Taşıyıcı seçimi: Kamu telefon şebekesinde kendisinden hizmet alınmak istenen taşıyıcının, Çağrı Bazında Taşıyıcı Seçimi ve/veya Taşıyıcı Ön Seçimi ile seçilmesini, Taşıyıcı seçim kodu: Taşıyıcılara Çağrı Bazında Taşıyıcı Seçimi amacıyla Kurum tarafından tahsis edilen kodu, Çağrı bazında taşıyıcı seçimi: Kamu telefon şebekesinde her bir çağrı için hizmet alınmak istenen taşıyıcının, kendisine Kurum tarafından tahsis edilmiş olan taşıyıcı seçim kodu çevrilmesi suretiyle seçilmesi mekanizmasını, Taşıyıcı ön seçimi: Kendisinden hizmet alınmak istenen taşıyıcının, taşıyıcı seçim kodu çevrilmeksizin seçilmesine imkan sağlayacak şekilde önceden seçilmesi mekanizmasını, Yetkilendirme: Kurumun, telekomünikasyon hizmetinin yürütülmesi ve/veya altyapısının kurulması ve işletilmesi için sermaye şirketleri ile görev ya da imtiyaz sözleşmesi imzalaması, bu şirketlere telekomünikasyon ruhsatı vermesi veya genel izin kapsamında kayıtlaması işlemini, ifade eder Ayrıca, bu Yönetmelikte geçen ve yukarıda yer almayan tanımlar için ilgili mevzuatta yer alan tanımlar geçerlidir Yönetmelik Kapsamında Bulunan Numaralar Madde 5 - Bu Yönetmelik kapsamında bulunan numaralar, telekomünikasyon şebekelerinde kullanılan ve ulusal plânlama gerektiren numaralardır Uluslararası Telekomünikasyon Birliği tarafından tanımlanan küresel uluslararası numaralandırma plânlarında ülkelerin düzenlemeleri gereken hususlar da bu Yönetmeliğin kapsamındadır Numara Türlerine Özel Hususlar Madde 6 - Numara türlerine özel hususlar bu Yönetmeliğin eklerinde düzenlenmiştir Numara Ücreti Madde 7 - Numara tahsislerinde, tahsis edilecek numara sayısı ile orantılı olacak şekilde yetkilendirme ücreti kapsamında numara ücreti alınır Alınacak numara ücretleri, Kurumun, ulusal numaralandırma plânının yönetimi ve numara kaynaklarının kontrolü görevlerinden kaynaklanan masrafları, tahsis edilebilir numara kaynağının kapasitesi ile kaynağın etkin ve verimli kullanılması gerekleri esas alınmak suretiyle belirlenir İlkeler Madde 8 - Bu Yönetmeliğin uygulanmasında aşağıdaki temel ilkeler gözetilir: a) Objektif nedenler aksini gerektirmedikçe, niceliksel ve niteliksel devamlılık, adil, ayrımcı olmama, düzenlilik, verimlilik, açıklık, şeffaflık ve kaynakların etkin kullanılması, b) Millî güvenlik, kamu düzeni gerekleri ve acil durum ihtiyaçlarına öncelik verilmesi, c) Taraf olunan uluslararası kuruluşların düzenlemelerine uyulması, d) Kullanımı kolay ve kamu menfaatine yönelik uygulamaların teşvik edilmesi, e) Tüketici haklarının korunması, f) Etkin ve sürdürülebilir rekabet ortamının sağlanması ve devamlılığına yönelik uygulamaların teşvik edilmesi İKİNCİ BÖLÜM:Başvuru Usûl ve Esasları Numara Tahsis Başvurusu Madde 9 - Numara tahsisi için işletmeciler veya yetkilendirme için ilgili mevzuat uyarınca Kuruma müracaat eden sermaye şirketleri başvurabilir İhale usûlü ile yapılacak yetkilendirmelerde, yetkilendirme mevzuatı hükümleri çerçevesinde gerekli işlemler yapılır Numara türlerine göre başvuruya özel durumlar bu Yönetmeliğin eklerinde düzenlenmiştir Başvurunun Yapılması Madde 10 - Başvurunun yapılmasına ilişkin hususlar aşağıda belirtilmiştir: a) Sermaye Şirketlerinin Başvurusu : Numara tahsisi gerektiren bir telekomünikasyon hizmeti sunmak ve/veya altyapısı kurmak ve işletmek üzere yetkilendirilme amacıyla ilgili mevzuata uygun olarak Kuruma başvuran sermaye şirketleri, numara tahsisi için de başvurmuş sayılır Ancak, Kurum, gerekli görmesi halinde, başvuru sahibinden tahsis talebinde bulunduğu numara kaynağına göre, bu Yönetmeliğin eklerinde düzenlenen başvuru formlarını doldurmasını ister Sermaye şirketlerinin yetkilendirme başvurusu ile birlikte yapacakları numara tahsis başvuruları bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde yetkilendirme başvuruları ile paralel olarak değerlendirilir b) İşletmecilerin Başvurusu : İşletmeci, Kurum düzenlemelerine uygun olarak sürdürdüğü faaliyeti kapsamında talep ettiği numaralar için ekteki başvuru formlarından uygun olanını eksiksiz doldurarak, numara tahsis talebini içeren dilekçeyle Kuruma başvurur Başvuruda istenen bilgi ve belgeler, bu Yönetmeliğin eklerinde numara türüne göre düzenlenen başvuru formlarında gösterilmektedir Başvurular, istisnai haller dışında, tahsisi talep edilen numaraların plânlanan hizmete veriliş tarihinden önceki altı (6) ay içerisinde yapılır Yeni bir numara grubunun kullanıma açılması halinde Kurum buna ilişkin duyuruyu başvuruların alınmaya başlanacağı tarihi de belirtecek şekilde internet sitesinde iki (2) hafta öncesinden yayımlar Başvurunun Değerlendirilmesi Madde 11 - Kurum, yapılan başvuruları inceler, belgelerinde eksiklik bulunan başvuru sahibinden bu eksikliklerin giderilmesini ister Eksikliklerin Kurum tarafından başvuru sahibine bildirilmesini müteakip üç (3) ay içerisinde tamamlanmaması halinde başvuru işlemden kaldırılır Kuruma eksiksiz yapılan başvurular, başvuru sırasına göre değerlendirmeye alınır ve üç (3) hafta içerisinde sonuçlandırılır Başvuru sırasının tespitinde, başvurunun Kuruma eksiksiz yapıldığı tarih esas alınır Ancak, millî güvenlik ve kamu düzeni gerekleri ile acil durum ihtiyaçlarına öncelik verilir Kurum, başvurunun değerlendirilmesinde, başvuru sahibinden ek bilgi ve belge isteyebilir Bu ve benzeri durumlarda yukarıda belirtilen değerlendirme süresi aşılabilir Talep edilen ek bilgi ve belgelerin, Kurum tarafından belirlenen süre içerisinde teslim edilmemesi halinde, başvuru sahibi başvuru değerlendirmesinde öncelik sırasını kaybeder ÜÇÜNCÜ BÖLÜM:Numara Tahsis ve Kullanımı Tahsis Koşulları Madde 12 - Numara tahsisinde aşağıdaki koşullar aranır: a) Başvuruda belirtilen numara tahsis talebinin ulusal numaralandırma plânına uygun olması, b) Talep edilen numaraların tahsis edilebilir durumda olması, c) Talep edilen numaraların, ilgili olduğu hizmetin coğrafi kapsamıyla uyumlu olması, d) Talep edilen numara sayısına uygun teknik kapasitenin yeterliliği, abone sayısını destekleyecek pazar projeksiyonunun ve yatırım plânının olması İlave numara tahsislerinde, başvuru sahibinin tahsisini talep ettiği numara kaynağına uygun yetkilendirmenin bulunması ve tahsisli numaralarda istenilen doluluk oranına erişilmiş olması koşulları da aranır Numara tahsisinde uygulanacak numara türlerine özel koşullar bu Yönetmeliğin eklerinde düzenlenmiştir Tahsisin Yapılması Madde 13 - Tahsis talebinin Kurum tarafından uygun görülmesi halinde numara tahsisi yapılır Kurum tahsis edilen numaraları başvuru sahibine yazılı olarak bildirir Talebin Reddedilmesi Madde 14 - Bu Yönetmeliğin 9 uncu ve 10 uncu maddelerinde yer alan hükümlere uygun olmayan başvurular ile 12 nci maddesinde belirtilen koşulları karşılamayan tahsis talepleri reddedilir Bu durumda, başvuru sahibine reddedilme gerekçesi yazılı olarak bildirilir Kısmî Tahsis Madde 15 - Kurum, gerekli görmesi halinde, talep edilen numaraların yalnız belirli bir kısmını gerekçesini belirterek tahsis edebilir Tekrar Tahsis Madde 16 - Herhangi bir nedenle kullanımına son verilmiş numara veya numara blokları, istisnai haller dışında, kullanımına son verildiği tarihten itibaren en erken altı (6) ay sonra tekrar tahsis edilebilir Tahsisli Numaraların Kullanım Süresi Madde 17 - Tahsisli numaraların kullanım süresi, ilgili yetkilendirme süresi ile sınırlıdır Kurum, yetkilendirmesi sona eren veya fesh/iptal edilenlerden, ilgili yetkilendirme kapsamında kendilerine tahsis edilmiş numaraları geri alır Kullanım Koşulları Madde 18 - Tahsis edilen numaraların kullanımında aşağıdaki koşullar geçerlidir: a) Tahsis edilen numaralar bu Yönetmelik hükümlerine ve başvuruda belirtilen amaca uygun olarak kullanılır b) İkincil ve müteakip tahsisler, birincil tahsisin amacına uygun olarak yapılır c) Tahsis edilen numaralar, rekabeti bozacak, tüketici haklarını ihlal edecek şekilde kullanılamaz d) Tahsisli numaralar, Kurumun izni olmadan başkasına devredilemez e) Birleşme veya devralmalarda, tahsisli numaraların kullanım hakkına ilişkin düzenlemeler Kurum tarafından yapılır f) Tahsis edilen numaralar, numara türleri ile ilişkili tarife düzenlemelerine uygun olarak kullanılır g) Tahsis edilen numaralar, tahsis tarihinden itibaren en geç bir (1) yıl içerisinde hizmete sunulur h) Kurum tarafından tahsis edilmiş numaralar dışında ulusal numaralandırma plânından numara kullanılamaz i) İşletmeci, kendisine tahsisli numaraları, ulusal numaralandırma plânında bulunan numaralarla karışıklığa neden olacak şekilde kullanamaz j) Arama plânına uygun olarak bir numaraya yapılan çağrılar, çağrı yönlendirme ve benzeri durumlar hariç, aynı noktada sonlanır Kurum, yukarıdaki koşullara ilave olarak, hizmet veya numara türüne özel koşullar getirebilir DÖRDÜNCÜ BÖLÜM:Numaraların Değiştirilmesi, İadesi veya Geri Alımı Tahsisli Numaralarda Değişiklik Madde 19 - Kurum, aşağıda belirtilen hallerde tahsis edilen numaralarda değişiklik yapabilir: a) Millî güvenlik, kamu düzeni ve acil durum ihtiyaçlarının gerektirmesi halinde, b) Taraf olunan uluslararası kuruluşların düzenlemeleri doğrultusunda, c) Ulusal numaralandırma plânında yapılacak değişiklikler doğrultusunda, d) İşletmecinin talep etmesi ve Kurumun bu talebi uygun bulması durumunda Kullanımda olan numaralarda yapılacak değişikliklerde, Kurum gerekli görmesi halinde ilgili tarafların görüşlerini alır ve değişikliğe yönelik kararını makûl bir süre öncesinden bildirir Tahsisli Numaraların İadesi Madde 20 - Kendilerine numara tahsisi yapılanlar kullanımda bulunmayan ve/veya ihtiyacının olmadığını değerlendirdiği numaraları Kuruma iade edebilir Bu durumda iade edilen numaralar için Kurumdan herhangi bir hak iddiasında bulunulamaz Tahsisli Numaraların Geri Alınması Madde 21 - Kurum, tahsis edilen numaraları aşağıdaki hallerde, kısmen veya tamamen geri alabilir: a) Millî güvenlik, kamu düzeni ve acil durum ihtiyaçlarının gerektirmesi, b) İlgili numara kaynağına yönelik yetkilendirmenin herhangi bir nedenle sona ermesi, c) Bu Yönetmelik hükümlerine uyulmaması, d) Taraf olunan uluslararası kuruluşların düzenlemelerine uyumun gerekliliği, e) Tahsis edilen tüm numaraların hizmet dışı bırakılması, f) Tahsis edilen numara veya numara bloklarının tahsis tarihinden itibaren bir (1) yıl içerisinde hizmete verilmemesi, g) İlave numara kapasitesi ihtiyacının zorunlu kılması, h) Numaralandırmaya ilişkin yapılacak düzenlemelerin veya Ulusal numaralandırma plânında yapılacak değişikliklerin gerektirmesi, i) Numara tahsisine dayanak teşkil eden koşulların geçerliliğini yitirmesi halinde, j) Numara tahsisinin dayanağını teşkil eden bilgi veya belgelerin yanlış veya yanıltıcı olduğunun tespit edilmesi, Bu maddenin (a), (d), (g) ve (h) bentlerine dayanılarak geri alınan numaralar için Kurum tarafından yeni tahsis yapılabilir Bu durumda numara tahsisi için ücret alınmaz Tahsisli numaraların geri alınmasında aşağıdaki prosedür izlenir: a) Tahsisli numaraların geri alınmasına yönelik karar, gerekçesi ile birlikte, geri alıma kadar belli bir süre verilecek şekilde ilgili taraflara bildirilir Bildirilecek süre, geri alınacak numaraların sayısı, telekomünikasyon sektörüne etkileri, teknik zorluklar gibi hususlar dikkate alınarak Kurum tarafından belirlenir b) İşletmeciler, Kurum tarafından belirlenecek süre içerisinde şebekelerinde yukarıdaki fıkra hükümlerine göre gerekli düzenlemeleri yapar BEŞİNCİ BÖLÜM:İşletmecinin Hak ve Yükümlülükleri İşletmecinin Hakları Madde 22 - Tahsisli numaralara ilişkin işletmecinin hakları, mülkiyet hakkı olmayıp kullanım hakkıdır İşletmeci, kendisine tahsisli numaralar kapsamında, numara türüne göre, ikincil tahsis yapabilir İkincil tahsisin mümkün olduğu numara türleri eklerde belirtilmiştir İşletmecinin Yükümlülükleri Madde 23 - İşletmecinin tahsisli numaralara ilişkin yükümlülükleri aşağıda düzenlenmiştir: a) İşletmeci, bu Yönetmelik hükümlerine, ulusal numaralandırma plânına ve numaralandırma konusunda Kurumun yapacağı düzenlemelere uymakla yükümlüdür b) İşletmeci, ulusal numaralandırma plânına uygun olarak şebekelerinde gerekli düzenlemeleri yapar c) İşletmeci, numara tahsisine dayanak teşkil eden koşulların değişmesi halinde, bu durumu değişiklik tarihinden itibaren bir (1) ay içerisinde Kuruma bildirmekle yükümlüdür d) İşletmeci, kendisine münferit veya blok olarak tahsis edilen numaraları, hizmete verilmesini müteakip bir (1) ay içerisinde Kuruma bildirir e) İşletmeci, ulusal numaralandırma plânında veya kendilerine tahsisli numara değişikliklerinde, iadesinde ve/veya geri alınmasında bu durumdan etkilenecek abonelerine uygun süre öncesinden bildirimde bulunur, eski ve yeni numaranın paralel çalışmasını sağlar ve eski numaraya yapılan aramalarda yeni numarayı bildirecek şekilde kullanıcılara Kurumun belirleyeceği şekil ve süre ile sesli anons hizmetini ücretsiz verir f) İşletmeci, kendisine tahsisli tüm numaraların kaydını tutar ve Kuruma her yıl Şubat ayı sonuna kadar bir önceki yıla ilişkin yazılı rapor verir Rapor asgarî aşağıdaki hususları içerir: 1) Her bir numara türündeki abone sayısı ile numara türüne göre düzenlenmiş şekilde abonelere tahsisli bulunan toplam numara sayısı, 2) Her bir numara türündeki tahsis edilebilir numara sayısı, 3) Doğrudan Dahili Arama grupları için ayrılmış numaralar, 4) Gelecekte verilecek hizmetler için boş tutulan numaraların sayısı, 5) Abonelere tahsis edilenler dışında kullanılan numaralar ve kullanım amaçları, 6) Numara kullanımına ilişkin gelecek 3 yıllık plân, 7) Kurum tarafından istenen diğer bilgiler ALTINCI BÖLÜM[IMG]http://www************/images/smilies/biggringif[/IMG]iğer Hükümler Ulusal Numaralandırma Plânında Değişiklik Yapılması Madde 24 - Kurum, kamu düzeni, acil durum veya millî güvenliğin gerektirdiği haller, taraf olunan uluslararası kuruluşların düzenlemeleri veya numara kapasitesi ihtiyacı nedeniyle ulusal numaralandırma plânında değişiklik yapabilir Plânda yapılacak değişikliklerde işletmecilerin görüşleri alınır Değişikliklerin uygulanması amacıyla işletmecilere uluslararası normlara uygun süre verilir İşletmeciler bu değişiklikleri uygular ve gerekli önlemleri alır İşletmeciler, ulusal numaralandırma plânındaki değişikliklere uyum sürecinde doğacak gider kalemleri için Kurumdan veya abonelerden herhangi bir ücret talebinde bulunamaz Ulusal numaralandırma plânında yapılacak değişikliklerin Uluslararası Telekomünikasyon Birliğine bildirimi Kurum tarafından yapılır Alfanümerik Karakter Kullanımı Madde 25 Tahsis edilen numaraların alfanümerik olarak gösteriminde ve kullanılmasında Uluslararası Telekomünikasyon Birliği'nin E161 Tavsiye Kararı esas alınır Buna göre, harf-rakam ilişkisi aşağıda gösterildiği şekildedir 1 2 ABC 3 DEF 4 GHI 5 JKL 6 MNO 7 PQRS 8 TUV 9 WXYZ 0 Numara Taşınabilirliği Madde 26 - İşletmeci, Kurumun numara taşınabilirliği konusunda yapacağı düzenlemelere uyar Buna göre işletmeci, kendisine tahsis edilen numaralar için Kurum düzenlemelerine uygun olarak numara taşınabilirliği sağlamakla yükümlüdür Taşıyıcı Seçimi Madde 27 - İşletmeci, taşıyıcı seçimine ilişkin olarak Kurumun yapacağı düzenlemelere uyar Çağrı bazında taşıyıcı seçimi kapsamında taşıyıcı seçim kodu tahsisine yönelik hususlar bu Yönetmeliğin ekinde düzenlenmiştir Düzenlemelerin Yayımlanması Madde 28 - Kurum, aksi yönde bir millî güvenlik gerekçesi olmadığı sürece bu Yönetmelik ve eklerini, bunlarda yapılacak değişiklikleri, kullanıma açılan numaraları ve numara tahsis kararlarını internet sitesinde yayımlar Kurum, tahsisli numaraların kullanım durumuna ilişkin her yıl rapor düzenler ve internet sitesinde yayımlar İdari Para Cezaları Madde 29 - Bu Yönetmelik uyarınca, a) İşletmeciye tahsis edilen numaraların, başvuruda belirtilen amaca uygun olarak kullanılmaması durumunda veya işletmecinin yaptığı ikincil ve müteakip tahsislerin birincil tahsis amacına uygun olmaması durumunda işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun bindebeş (% 0,5)'ine kadar, b) İşletmecinin, kendisine tahsis edilen numaraları, rekabeti bozacak şekilde veya diğer işletmecilerin faaliyetini engelleyecek veya şebeke bütünlüğünü bozacak şekilde kullanması durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun bindebeş (% 0,5)'ine kadar, c) İşletmeciye tahsis edilmiş numaraların, Kurumun izni olmadan devredilmesi durumunda işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun bindeüç (% 0,3)'üne kadar, d) Tahsis edilen numaraların, bu Yönetmelik veya ulusal numaralandırma plânına uygun olarak kullanılmaması durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun yüzdebir (% 1)'ine kadar, e) İşletmecinin Kurum tarafından kendisine tahsis edilmiş numaralar dışında ulusal numaralandırma plânından numara kullanması durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun yüzdebir (% 1)'ine kadar, f) İşletmecinin kendisine tahsisli numaraları, ulusal numaralandırma plânında bulunan diğer numaralarla karışıklığa neden olacak şekilde kullanması durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun bindebeş (% 0,5)'ine kadar, g) İşletmecinin ulusal numaralandırma plânı kapsamında şebekelerinde gerekli düzenlemeleri yapmaması veya kasıtlı olarak geciktirmesi durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun yüzdeiki (% 2)'sine kadar, h) İşletmecinin bu Yönetmelik hükümlerinde belirtilen sürelere uygun olarak Kuruma yapacağı bildirimleri yapmaması durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun bindebeş (% 0,5)'ine kadar, i) İşletmecinin ulusal numaralandırma plânında veya kendisine tahsisli numaralarda yapılan değişikliklere ilişkin olarak bu Yönetmelikte belirtilen yükümlülükleri yerine getirmemesi durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun yüzdebir (% 1)'ine kadar, ihlâlin niteliğine göre Kurum tarafından belirlenecek oranlarda idarî para cezası uygulanır Kurum, bu Yönetmelikte öngörülen idarî para cezalarının uygulanmasından önce ilgili işletmeciye Kurul kararıyla belirlenecek bir süre içerisinde yükümlülüğünü yerine getirmesini ihtar eder Bu süre içerisinde yükümlülüğünü yerine getirmeyen işletmeciye Kurul kararı ile belirlenen oranda idarî para cezası uygulanır Bu madde uyarınca, idarî para cezalarının uygulanması bu Yönetmelikle getirilen yükümlülükleri ortadan kaldırmaz İhlal konusu fiilin tekrarı veya devamı halinde işletmecinin bir önceki takvim yılındaki cirosunun yüzdeüç (% 3)'ünü aşmamak kaydıyla idarî para cezası uygulanır İhlalin tekerrürü halinde, idarî para cezalarına ek olarak bu Yönetmelikte yer alan tahsisli numaraların geri alınmasına ilişkin hükümler uygulanır 01082002 tarih ve 24833 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren "Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezalarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri saklıdır |
Numaralandırma Yönetmeliği |
10-09-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Numaralandırma YönetmeliğiYönetmeliğin Ekleri Madde 30 - Bu Yönetmeliğin Ekleri, Numara Türlerine Özel Ekler (EK-A) ve Başvuru Formlarından (EK-B) oluşur Kurum bu Yönetmeliğe ilave olarak, numara türlerine özel ekler yayımlayabilir Tahsisli Numaralar Madde 31 - Bu Yönetmeliğin ilgili hükümleri, bu Yönetmelik yürürlüğe girinceye kadar yapılmış numara tahsisleri için de uygulanır Numaralandırma Komitesi Madde 32 - Kurum, bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanması sırasında veya numaralandırmaya ilişkin düzenlemelerde gerek duyulan konularda çalışmalar yapmak üzere, ilgili işletmecilerden temsilcilerin katılımı ile numaralandırma komitesi teşkil edebilir Komite, çalışma konuları ile çalışma usûl ve esaslarını kendisi belirler Komiteye gerekli görülmesi halinde, telekomünikasyon sektöründe üretici firmalar, tüketicileri temsilen ilgili dernek veya kuruluş temsilcileri, üniversiteler ile ilgili kurum ve kuruluşlardan temsilciler veya uzmanlar davet edilir Kaldırılan Hükümler Madde 33 - Bu Yönetmelikle, 23/06/2003 tarihli ve 2003/241 sayılı Telekominikasyon Kurulu kararı ile yürürlüğe giren Üç Haneli Kısa Numaralara İlişkin Usûl ve Esaslar yürürlükten kaldırılmıştır Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihe kadar Üç Haneli Kısa Numaralara İlişkin Usûl ve Esaslara yapılmış atıflar, bu Yönetmeliğe yapılmış sayılır Hüküm Bulunmayan Haller Madde 34 - Numaralandırma kapsamında bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller için tebliğ veya Kurul kararı ile düzenleme yapılır Geçici Hükümler Geçici Madde 1 - Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesini müteakip üç (3) ay içerisinde, bu Yönetmelik kapsamında bulunan ve tahsis edilmemiş boş numara ve numara blokları Kurum tarafından devralınır Türk Telekom numaraların kullanım durumu bilgisini ve kanıtlayıcı bilgi ve belgeleri Kuruma verir Devir işlemi yapılıncaya kadar, Kurum, talep edilen numara kaynağının durumuna yönelik olarak gerekli gördüğü takdirde Türk Telekom ile koordinasyon yaparak, başvuru sahiplerine bu Yönetmelik hükümlerine uygun olarak numara tahsisi yapar Yürürlük Madde 35 - Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer Yürütme Madde 36 - Bu Yönetmelik hükümlerini Telekomünikasyon Kurulu Başkanı yürütür __________________________________________________ ___________________ EKLER NUMARA TÜRLERİNE ÖZEL EKLER (EK-A) EK-A1 ULUSAL NUMARALANDIRMA PLANI 1 Amaç ve Kapsam Ulusal Numaralandırma Planı, ITU-T E164 Tavsiye Kararına göre düzenlenenuluslararası kamu telekomünikasyon numaralandırma planında, ulusal anlamlı numara bölümünün Türkiye planlamasını kapsar Bu planda yer alan numaralar;PSTN, ISDN, mobil telefon şebekeleri ve benzeri kamu telekomünikasyonşebekelerinde kullanılır 2 Tanımlar ve Kısaltmalar Ülke Kodu: Bir ülkeyi, entegre numaralandırma planlarındaki ülkeleri veyacoğrafi bir alanı tanımlayan bir, iki veya üç rakamdan oluşan ve ITU tarafından tahsis edilen kod, Ulusal Anlamlı Numara: ITU-T E164 Tavsiye Kararına göre azami 15 hanedenoluşan uluslararası kamu telekomünikasyon numaralandırma planında, ülke kodu dışında kalan ve ülkelerin ulusal planlamalarına bırakılan numara bölümü, Ulusal Alan Kodu: Ülke içindeki bir numaralandırma alanını, şebekeyive/veya hizmeti tanımlayan ondalık rakamlar dizini, Önek (Prefiks): Farklı numara yapılarını, şebekeleri ve/veya hizmetleriseçmek amacıyla kullanılan, bir veya daha fazla haneden oluşan dizin, Uluslararası Önek: Takip eden numaranın, uluslararası kamutelekomünikasyon numarası olduğunu gösteren ve uluslararası aramalardakullanılan, bir veya daha fazla haneden oluşan dizin, Coğrafi Numara: Ulusal numaralandırma planında rakamları coğrafi anlamtaşıyan ve şebeke sonlanma noktasına çağrının yönlendirilmesini sağlayacakşekilde yapılandırılan numara, Coğrafi Olmayan Numara: Ulusal numaralandırma planında rakamları coğrafianlam taşımayan; mobil, ücretsiz aranır telefon numaraları gibi numaralar, Kısa Numara: Azami 5 haneden oluşan numara, PSTN: Kamu Anahtarlamalı Telefon Şebekesi (Public Switched Telephony Network), ISDN: Tümleşik Sistemler Sayısal Şebekesi (Integrated Services Digital Network) 3 Ulusal Numaralandırma Planının Genel Yapısı Ulusal numaralandırma planı, ITU-T E164 Tavsiye Kararı ve ITU'nun ilgilidiğer tavsiye kararlarına uygun olarak düzenlenmiştir Ulusal anlamlı numara toplam on (10) haneden oluşur İlk üç (3) hane ulusal alan kodu, müteakip yedihane ise abone numarasıdır Numara yapısı aşağıdaki gibidir +-----------------------+--------------------------------+-------------------------------------------+ Ülke Kodu Ulusal Alan Kodu Abone Numarası 90 (3 haneli) (7 haneli) +-----------------------+--------------------------------+------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------- Ulusal Anlamlı Numara (10 hane) 4 İlk Haneye Göre Numara Kategorileri Ulusal numaralandırma planında numaralar, ulusal anlamlı numaranın ilkhanesine göre kategorilere ayrılır Buna göre, numara kategorileri ve mevcut kullanım alanı aşağıda verildiği şekildedir +---------------------------+----------------------------------+---------------------------------------------------------------+ Ulusal Anlamlı Numaranın İlk Numara Kategorisi Mevcut Kullanım Alanı Hanesi +---------------------------+----------------------------------+---------------------------------------------------------------+ 0 "0" Ulusal, "00" uluslararası önek olarak kullanıldığında herhangi bir hizmet varsa abone numarası olarak kullanılmamaktadır +---------------------------+----------------------------------+---------------------------------------------------------------+ 1 Kısa numara IXX formatında kısa numaralar, taşıyıcı seçim kodu +---------------------------+----------------------------------+---------------------------------------------------------------+ 2 Coğrafi ulusal alan kodu +---------------------------+ +---------------------------------------------------------------+ 3 Coğrafi numaralar Coğrafi ulusal alan kodu +---------------------------+ +---------------------------------------------------------------+ 4 Coğrafi ulusal alan kodu +---------------------------+----------------------------------+---------------------------------------------------------------+ 5 Mobil numaralar Mobil telefon hizmetleri, çağrı hizmeti +---------------------------+----------------------------------+---------------------------------------------------------------+ 6 Kullanımda bulunmuyor +---------------------------+----------------------------------+---------------------------------------------------------------+ 7 Kullanımda bulunmuyor +---------------------------+----------------------------------+---------------------------------------------------------------+ 800: Ücretsiz Aranır Telefon Hizmeti 8 Coğrafi olmayan 822: İnternet Servis Sağlayıcılığı hizmeti +---------------------------+numaralar +---------------------------------------------------------------+ 9 900: Telefon Mesaj Servisi +---------------------------+----------------------------------+---------------------------------------------------------------+ İlk hane "0": Ulusal anlamlı numaranın ilk hanesi "0" ulusal veuluslararası önek için kullanılır Ulusal önek (STD-Subscriber Trunk Dial) olarak kullanılan "0", bulunulan alan kodundan farklı bir alan koduna doğruyapılacak çağrılarda kullanılır Bu öneki 3 haneli ulusal alan kodu izler Uluslararası erişim öneki (IDD-International Direct Dial) olarak "00"kullanılır Uluslararası aramalarda, bu öneki aranılan ülkenin, ülke kodu ve ulusal anlamlı numarası izler İlk hane "1": Ulusal anlamlı numaranın ilk hanesi "1", taşıyıcı seçim koduve kısa numaralar için ayrılmıştır Taşıyıcı seçim kodu ve kısa numaralara ilişkin özel hususlar, bu Yönetmeliğin eklerinde düzenlenmiştir Bu numaralarda ikincil tahsis yapılmaz İlk hane "2", "3", "4": Ulusal anlamlı numaranın ilk hanesi "2", "3", "4"coğrafi numaralar için kullanılır Coğrafi numara tahsisleri hizmetin coğrafi kapsamı dikkate alınarak, bulunulan ilin abone numarası grubundan blok olaraktahsis edilir Bu numaralarda ikincil tahsis yapılabilir İlk Hane "5": Ulusal anlamlı numaranın ilk hanesi "5", mobil telefon ve çağrı hizmetleri ile Kurumun belirleyeceği diğer hizmetler için kullanılır Numara tahsisleri blok olarak yapılır Bu numara grubunda ikincil tahsisyapılabilir İlk Hane "6", "7": Ulusal anlamlı numaranın ilk hanesi "6" ve "7" Kurumunyapacağı düzenlemeler çerçevesinde kullanılır İlk Hane "8": Ulusal anlamlı numaranın ilk hanesi "8", ücretsiz aranırtelefon, internet erişim hizmetleri ile Kurumun belirleyeceği diğer hizmetler için kullanılır Numara tahsisleri, hizmetin türüne göre Kurumun düzenlemeleri doğrultusunda blok veya münferit olarak yapılır Blok olarak tahsis edilen numaralar için ikincil tahsis yapılabilir İlk Hane "9": Ulusal anlamlı numaranın ilk hanesi "9", telefon mesaj hizmetleri ile Kurumun belirleyeceği diğer hizmetler için kullanılır Numara tahsisleri, hizmetin türüne göre Kurumun düzenlemeleri doğrultusunda blok veya münferit olarak yapılır Blok olarak tahsis edilen numaralar için ikincil tahsis yapılabilir Numara tahsisine ilişkin başvurularda ekli formlar kullanılır İşletmecilerin ilave numara tahsis taleplerinin değerlendirilmesinde daha önce tahsis edilen aynı tür numaralarda yüzde altmışbeş (%65) doluluk oranına ulaşılmış olması koşulu aranır 5 Hizmet Türüne Göre Mevcut Numara Grupları Halihazırda kullanımda olan ve hizmet türüne göre yapılandırılan numara grupları aşağıda verilmiştir Kurum hizmet türlerine özel yeni numara grupları belirleyebilir Ücretsiz Aranır Telefon Numaraları: 800 alan kodu altında bulunan numaralar üzerinden verilen hizmetler için tahsis edilen ve arayan tarafa herhangi bir ücret tahakkuk ettirilmeyen numaralardır Bu numaralar, Kurum düzenlemelerine göre Kurum tarafından işletmecilere blok veya münferit olarak tahsis edilir Blok numara tahsis yapılan işletmeci, kendisine tahsis edilen numara bloğundan abonelerine ikincil tahsis yapar Bu numaralara kamu telefon hizmeti sunan tüm işletmeciler mer'i mevzuat kapsamında erişim sağlar Telefon Mesaj Servis Numaraları: Telefon Mesaj Servisi 900 alan kodlu numaralar vasıtasıyla sabit şebekeler üzerinden verilir Önceden kaydedilmiş her tür sesli bilgi, eğlence, canlı sohbet, telekonferans, ilan ve bilgi toplama, anket yapma, yarışma, şans oyunu, her arayanın arama karşılığı yasal bir menfaat, hak veya sahibi olacağı, her tür mal ve hizmet satışı, pazarlama ve benzeri hizmetleri kapsar Yerel Aranır Numaralar: Ülkenin her yerinden aynı sayıda rakam çevrilmesi suretiyle erişilen ve toplam yedi haneden oluşan numaralardır , Halihazırda, 444 XXXX şeklinde Türk Telekom tarafından tahsis edilen numaraların kullanımına devam olunur Ancak, yeni yerel aranır numara grupları Kurum tarafından belirlenir Bu numaraların tahsisi ve kullanımında uygulanacak usul ve esaslar Kurum tarafından belirlenir Internet Servis Sağlayıcılığı Çevirmeli (Dial-up) Erişim Numaraları: 822 alan kodlu numaralar çevirmeli internet erişimi amacıyla kullanılır Bu gruptaki numaralar, Kurum düzenlemelerine göre işletmecilere Kurum tarafından blok veya münferit olarak tahsis edilir 6 Arama Planı Arama planı, aşağıdaki gibidir a) Aynı alan kodu içinde yapılan aramalar: NYZXXXX N= 2-9, Y= 0-9, Z= 0-9 veya 0 YXX NXXXXXX Y= 2-9, N= 2-9, X= 0-9 YXX: Ulusal Alan Kodu b) Alan kodu dışına yapılan aramalar: 0 YXX NXXXXXX Y= 2-9, N= 2-9, X= 0-9 YXX: Ulusal Alan Kodu c) Türkiye'den çıkan uluslararası aramalar: 00 + Ülke Kodu + Ulusal Anlamlı Numara İşletmeciler, arama planını uygulamak ve şebekelerinde gerekli düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür 7 Başvuruda İstenen Bilgi ve Belgeler Başvuruda istenen bilgi ve belgeler EK-B1'de düzenlenmiştir EK - A2 MOBİL ŞEBEKE KODLARI 1 Amaç ve Kapsam Mobil şebeke kodları, ITU-T E212 Tavsiye Kararına uygun olarak, dolaşım (roaming) imkanının bulunduğu mobil şebekelerde, mobil terminal ve mobil abonenin dolaşımda iken ait olduğu şebekenin tanımlanmasını sağlar 2 Kısaltmalar IMSI: Uluslararası Mobil Abone Kimliği (International Mobile Subscriber Identity), MCC : Mobil Ülke Kodu (Mobile Country Code), MNC : Mobil Şebeke Kodu (Mobile Network Code), MSIN: Mobil Abone Kimlik Numarası (Mobile Subscriber Identification Number) HLR : Mobil Abone Kütüğü (Home ******** Registry) 3 Kod Yapısı ITU-T E212 Tavsiye Kararında tanımlanan IMSI, mobil terminali veya mobil aboneyi tanımlar IMSI azami 15 haneli numara olup, yapısı aşağıda tanımlandığı gibidir +------------------------------+------------------------------------+-------------------------------+ MCC MNC MSIN +------------------------------+------------------------------------+-------------------------------+ ---------------------------- ---------------------------------- ----------------------------- 3 haneli 2-3 haneli 9-10 haneli -----------------------------------+------------------------------ Ulusal Mobil Abone Kimliği -----------------------------+------------------------------------------------------------------- Uluslararası Mobil Abone Kimliği MCC, IMSI'nin 3 haneli ilk bölümü olup, bir ülkeyi veya MCC'yi paylaşan şebekeler grubunu temsil eder Türkiye'ye ITU tarafından tahsis edilen MCC, "286"dır MNC, IMSI'nin 2 haneli ikinci bölümü olup, dolaşım (roaming) imkanının bulunduğu mobil şebeke işletmecilerine Kurum tarafından tahsis edilir Kurum MNC kapasitesi ihtiyacı nedeniyle 3 haneli MNC yapısına geçişi düzenleyebilir MSIN, IMSI'nin azami 10 haneli üçüncü bölümü olup, mobil terminal cihazını veya kullanıcıyı tanımlar MSIN tahsisi, kendisine MNC tahsisli işletmeci tarafından yapılır 4 MNC Tahsis Yöntemi Her mobil telefon şebekesi için bir MNC tahsis edilir İlave kod talep eden işletmeciler, talebe ilişkin gerekçeleri ile birlikte kanıtlayıcı bilgi ve belgelerle Kuruma başvurur Kurum, yapılan başvuruyu değerlendirir Kurum, gerekçeleri haklı bulması halinde, tahsis edilebilir durumda bulunan kod sayısını da dikkate almak suretiyle, ilave kod tahsisi yapabilir Dolaşımdaki aboneleri doğrulama (authenticate) kapasitesi bulunan mobil şebeke işletmecileri MNC tahsisi için Kuruma başvurabilir 5 Başvuruda İstenen Bilgi ve Belgeler MNC tahsis başvurularında, başvuru sahibinden istenen bilgi ve belgeler EK-B2'de düzenlenmiştir EK-A3 ULUSLARARASI İŞARETLEŞME NOKTA KODU 1 Amaç ve Kapsam Uluslararası İşaretleşme Nokta Kodu, ITU-T Q704, Q705 ve Q708 TavsiyeKararlarına uygun olarak No7 İşaretleşme Sistemi kullanan kamu telekomünikasyon şebekesinde uluslararası santral veya eşdeğer tesis için tahsis edilir 2 Tanımlar ve Kısaltmalar ISPC: Uluslararası İşaretleşme Nokta Kodu (International Signalling PointCode) No7 İşaretleşme Sistemi: Telekomünikasyon şebekelerinde işaretleşme bilgilerinin adreslenen mesajla birlikte tek bir kanal üzerinden iletilmesine olanak sağlayan ortak kanal işaretleşme sistemi 3 Kod Yapısı ISPC uzunluğu, ikilik düzende 14 bit olup, yapısı aşağıdaki gibidir +-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+------+ N M L K J I H G F E D C B A +-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+------+ 3 bit 8 bit 3 bit (0 - 7) (0 - 255) (0 - 7) ondalık düzende ondalık düzende ondalık düzende +-----------------------+---------------------------------------------------------------+----------------------+ 4 Tahsis Yöntemi Üç bölümden oluşan ISPC'nin ilk iki bölümü (NMLKJIHGFED) ITU tarafından ülkelere tahsis edilir ISPC'nin 3 bitlik (CBA) son bölümü Kurum tarafından bu Yönetmelik hükümlerine uygun şekilde işletmecilere münferit olarak tahsis edilir ISPC'nin blok tahsisi yapılmaz 5 Ön Koşul Başvuru sahibinin ISPC tahsisi talep ettiği santral veya eş değer işlevselliğe sahip tesis Türkiye sınırları içerisinde olmalıdır 6 Başvuruda İstenen Bilgi ve Belgeler ISPC tahsisi için başvuru sahibinden istenen bilgi ve belgeler EK-B3'te düzenlenmiştir 7 Kullanım Koşulları Kurum, kendisine ISPC tahsis edilen işletmeciden söz konusu ISPC'nin belli bir süre içinde hizmete verilmesini isteyebilir Hizmete verilen ISPC'ler bir (1) ay içerisinde Kuruma bildirilir Kurum, mücbir sebepler hariç, belirtilen sürede hizmete verilmeyen ISPC'leri geri alır Tahsis edilen ISPC'ler, ITU-T Q704, Q705 ve Q708 Tavsiye Kararları başta olmak üzere, ilgili ITU tavsiye kararları ve Türkiye'nin taraf olduğu uluslararası kuruluşların düzenlemelerine uygun olarak kullanılır EK-A4 ULUSAL İŞARETLEŞME NOKTA KODU 1 Amaç ve Kapsam Ulusal İşaretleşme Nokta Kodu, No7 işaretleşme sistemine göre çalışan kamu telekomünikasyon şebekelerinde işaretleşme noktalarını tanımlamak amacıyla kullanılır 2 Tanımlar ve Kısaltmalar NSPC: Ulusal İşaretleşme Nokta Kodu (National Signalling Point Code), No7 İşaretleşme Sistemi: Telekomünikasyon şebekelerinde işaretleşme bilgilerinin adreslenen mesajla birlikte tek bir kanal üzerinden iletilmesine olanak sağlayan ortak kanal işaretleşme sistemi 3 Kod Yapısı NSPC, No7 işaretleşme sistemine göre çalışan kamu telekomünikasyon şebekelerinde kullanılır NSPC uzunluğu, ikilik düzende 14 bit olup, yapısı aşağıdaki gibidir +-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+------+ A B C D E F G H I J K L M N +-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+------+ 4 bit 3 bit 7 bit (0-15) onluk (0-7) (0-128) düzende onluk düzende onluk düzende +-------------------------------+-----------------------+------------------------------------------------------+ 4 Tahsis Yöntemi NSPC tahsisi münferit olarak yapılır Başvuru sahibinin birden fazla kod tahsis talep etmesi halinde, Kurum, ihtiyaca yönelik ispatlayıcı bilgi ve belgeleri değerlendirmek suretiyle, başvuru sahibine bir defada birden fazla kod tahsisi yapabilir 5 Ön Koşul Başvuru sahibinin tahsisini talep etmiş olduğu NSPC'nin kullanılacağı fiziksel adres Türkiye sınırları içeri |
Numaralandırma Yönetmeliği |
10-09-2012 | #3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Numaralandırma Yönetmeliği6 Başvuruda İstenen Bilgi ve Belgeler NSPC tahsis başvurularında başvuru sahibinden istenen bilgi ve belgeler EK-B4'te düzenlenmiştir Başvurunun uygun bulunması durumunda Kurum, NSPC tahsisi yapar Kurum, ilave NSPC tahsislerinde, işletmeciden daha önce tahsis edilmiş NSPC'lerde yüzde seksen (%80) oranında doluluk oranına ulaşması koşulunu arar 7 Kullanım Koşulları Kendisine NSPC tahsis edilen işletmeci, söz konusu NSPC'yi başvurusunda işaretleşme adresi olarak belirttiği fiziksel adreste kullanır NSPC tahsis başvurusunda bildirilen fiziksel adresin değişmesi durumunda, işletmeci yeni adresi bir (1) ay içerisinde Kuruma bildirir EK - A5 VERİ ŞEBEKESİ TANIMLAMA KODU 1 Amaç ve Kapsam Veri Şebekesi Tanımlama Kodu, ITU-T X121 ve ITU-T X122 Tavsiye Kararlarına uygun olarak kamu veri şebekesi işletmecilerine veya veri şebekesi ile beraber çalışan kamu sabit telekomünikasyon şebekesi işletmecilerine tahsis edilir 2 Kısaltmalar DNIC: Veri Şebekesi Tanımlama Kodu (Data Network Identification Code), DCC: Veri Ülke Kodu (Data Country Code), NTN: Şebeke Terminal Numarası (Network Terminal Number) 3 Kod Yapısı ITU-T X121 numara yapısı aşağıdaki gibidir +-----------------------------------+----------------------------------------+ DNIC NTN +-----------------------------------+----------------------------------------+ 4 hane Azami 10 hane DNIC 4 haneden oluşur İlk 3 hane ITU tarafından tahsis edilen DCC'yi ifade eder 4 Ön Koşul Kurum, sadece Türkiye sınırları içindeki şebeke noktalarına DNIC tahsis eder 5 Tahsis Yöntemi Kurum tarafından işletmecilere 4 haneli DNIC tahsis edilir Ancak DNIC kaynağında kıtlık dolayısıyla bir DNIC'in birden fazla işletmeci tarafından kullanılması uygulamasına gidilebilir Azami 10 haneli NTN, kendisine DNIC tahsisli işletmeciler tarafından kullanıcı terminallerine tahsis edilir 6 Başvuruda İstenen Bilgi ve Belgeler DNIC tahsisi başvurularında başvuru sahibinden istenen bilgi ve belgeler EK-B5'te düzenlenmiştir DNIC başvurusunda bulunan işletmeci, başvurusunda kendisine daha önce ITU tarafından veya başka ülke tarafından tahsis edilmiş kod varsa bu kodları Kuruma bildirir Ayrıca başvuru sahibi, başvurusunun değerlendirilmesinde gerekli olabilecek her türlü teknik detayları başvurusunda belirtir 7 Kullanım Koşulları DNIC ve veri şebekelerinde kullanılan diğer numaralar ITU-T X121 ve X122 tavsiye kararları ile ilgili diğer ITU Tavsiye Kararları ve uluslararası standartlara uygun olarak kullanılır DNIC sayısındaki azalma neticesinde Kurum belli sayıda kodu rezerve olarak tutabilir EK - A6 KISA NUMARALAR 1 Amaç ve Kapsam Kısa numaralar, milli güvenlik, kamu sağlığı, kamu düzeni, asayiş, can ve mal güvenliği, acil durum hizmetleri gibi kamu yararının azami düzeyde görüldüğü, kullanıcıların az sayıda rakam çevirmesi suretiyle kolay erişimlerinin gerekli olduğu değerlendirilen hizmetler için tahsis edilen numaralardır 2 Tanımlar ve Kısaltmalar Başvuru Sahibi: Numara tahsis talebi ile Kuruma başvuran işletmeci veya kamu tüzel kişisini, Çağrı potansiyeli: Belirli bir zaman diliminde, kısa numaraya yapılabilecek toplam arama sayısını 3 Numara Yapısı Ulusal numaralandırma planında, IXY (X= 1-9, Y= 0-9) formatında düzenlenmiş olup, giren aramalara açık, çıkan aramalara kapalı olarak tek yönlü çalışır 112 kısa numarası tek acil çağrı numarası olarak tahsislidir 4 Tahsis Yöntemi Kısa numaralar Kurum tarafından münferit olarak tahsis edilir 5 Başvuru Koşulları Başvuru sahibi, EK-B6'da yer alan "Kısa Numara Tahsis Başvuru Formu"nu eksiksiz doldurarak, kısa numara tahsis talebini içeren dilekçe ile Kuruma başvurur Kurum, başvuru sahibinden sunulacak hizmete ve/veya kurulacak teçhizata ilişkin ek bilgi ve belge talep edebilir Kısa numara tahsis başvurularında, asgari aşağıdaki koşullar dikkate alınır: a) Hizmetin milli güvenlik, kamu sağlığı, kamu düzeni, asayiş, can ve mal güvenliği ile acil durum ihtiyaçlarına yönelik bir hizmet veya kamu yararının azami düzeyde görüldüğü kamu hizmeti veya sosyal hizmet olması, b) Hizmetin ülke çapında sunulabilecek bir hizmet olması, c) Aynı kapsamdaki bir hizmet için tahsis edilmiş kısa numara bulunmaması, d) Yüksek oranda çağrı potansiyeline sahip bir hizmet olması, e) Hizmetin ticari bir amaç taşımaması, f) Başvuru sahibinin mer'i mevzuat kapsamında hizmeti sunmaya yetkili olması, g) Kısa numara tahsisi dışında, numaralandırma açısından alternatif bir çözümün bulunmaması, h) Numaralandırmaya ilişkin olarak Avrupa Birliği mevzuatının veyaTürkiye'nin taraf olduğu uluslararası birlik veya kuruluşların belirlediği esaslar ile uyumu sağlamak veya bunu kolaylaştırmak üzere kısa numara tahsisinin gerektiği durumların bulunması, ı) Kısa numara tahsisi ile rekabeti engelleyici bir durumun yaratılmayacağı bir hizmet olması, Ancak, Kurumun yapacağı düzenlemeler doğrultusunda bazı kısa numaralar ticari amaçlı hizmetler için tahsis edilebilir Milli güvenlik ve acil durum hizmetleri gibi kamu yararının azami düzeyde görüldüğü durumlarda bu maddenin (d) ve (g) bendlerinde yer alan koşullar aranmaz Kısa numara tahsisine ilişkin başvuruların değerlendirilmesinde hizmete özel hususlar da dikkate alınabilir Kurum, kısa numara tahsis taleplerini, tahsis edilebilir kaynakların yetersizliği, numara kapasitesi ihtiyacı veya numara planlaması kapsamında gerekli gördüğü diğer sebepler dolayısıyla reddedebilir Tahsisli kısa numaranın hizmete sunulmasına yönelik olarak, gerekli teçhizatın kurulması, işletilmesi ve diğer teknik ve idari sorumluluklar kısa numara tahsisi yapılana aittir Tahsis edilen numaraların işletmecilere bildirilmesi işlemi Kurum tarafından yapılır 6 Kısa Numara Kullanım Koşulları Tahsisli kısa numaralar aşağıdaki hükümlere uygun olarak kullanılır: a) Kısa numara tahsisi yapılan taraf, tahsisin yapılmasından itibaren en geç altı (6) ay içerisinde numarayı kullanıma açar ve tahsis edilen numaranın kullanıma açıldığını Kuruma bildirir Belirtilen süre içerisinde numaranın kullanıma açılmaması halinde, Kurum ilgili tarafı yazılı olarak uyarır ve onbeş (15) gün içerisinde kullanıma açılmayan numaralar için bu Yönetmelik hükümleri uyarınca geri alım prosedürü izlenir Ancak, Kurumun uygun göreceği hallerde, numaranın kullanıma açılması için altı (6) ayı geçmeyecek şekilde ilave süre verilebilir b) Tahsisli kısa numara üzerinden sunulacak hizmetin, mücbir sebepler hariç, devamlılığı esastır Kendisine numara tahsisi yapılan taraf, sistemin çalışır durumda tutulmasını sağlamakla yükümlüdür Aksi halde Kurum ilgili tarafı yazılı olarak uyarır ve uyarıyı takip eden onbeş (15) gün içerisinde çalışır hale getirilmeyen numaralar için geri alım prosedürü izlenir c) Tahsisli kısa numara üzerinden, yalnızca içeriği tahsis başvurusunda beyan edilen hizmetler sunulur Sunulan hizmetlerin kapsamında yapılacak değişiklikler Kurumun iznine tabidir d) Kurum, tahsisli kısa numaralara ilişkin olarak, kendisine kısa numara tahsisi yapılanlardan her tür bilgi ve belgeyi isteyebilir e) Kendisine kısa numara tahsisi yapılan tüzel kişi, kısa numara ileverilecek hizmete yönelik gerekli teçhizatın kurulmasından ve tahsis edilenkısa numaraya kullanıcıların erişebilmesi için gereği kadar hat temin edilmesinden sorumludur 7 İşletmecilerin Yükümlülükleri Kamu kullanımına açık telefon hizmeti sunan işletmeciler; Kurum tarafından tahsis edilen kısa numaralara kullanıcıların erişimlerini sağlamak, şebekelerinde bu yönde gerekli düzenlemeleri yapmak, numaraya gelen arama sayısı ve benzeri trafik bilgileri de dahil olmak üzere Kurum tarafından talep edilen her tür bilgi ve belgeyi temin etmekle yükümlüdür 8 Diğer Hükümler Halihazırda tahsisli bulunan kısa numaralar geçerliliğini sürdürür Ancakbu, kısa numara tahsisi yapılan için müktesep hak anlamı taşımaz Numara kaynağının etkin ve verimli kullanılmasına yönelik Kurumun yapacağıdüzenlemeler ve Türkiye'nin taraf olduğu uluslararası kuruluşların düzenlemeleri doğrultusunda yapılabilecek yeni planlamalar çerçevesindetahsisli kısa numaraların iptali de dahil olmak üzere her türlü değişiklikKurum tarafından yapılır EK - A7 TAŞIYICI SEÇİM KODU 1 Amaç ve Kapsam Taşıyıcı seçim kodu, çağrı bazında taşıyıcı seçimi kapsamında uzak mesafe telefon hizmeti sunmak üzere Kurum tarafından yetkilendirilen işletmecilere tahsis edilir 2 Yapısı Taşıyıcı seçim kodunun yapısı 10XY (X= 1-9, Y= 2-9) şeklindedir Kurum, taşıyıcı seçim kodu kapasitesi ihtiyacı nedeniyle 10XYZ şeklinde beş haneli taşıyıcı seçim kodu yapısına geçişi düzenleyebilir 3 Tahsis Yöntemi Her bir uzak mesafe telefon işletmecisine bir taşıyıcı seçim kodu tahsis edilir 4 Başvuruda İstenen Bilgi ve Belgeler Taşıyıcı seçim kodu tahsis başvurularında başvuru sahibinden istenen bilgi ve belgeler EK-B7'de düzenlenmiştir 5 Kullanım Koşulları Taşıyıcı seçim kodu Kurum düzenlemelerine uygun olarak yalnızca, uzak mesafe telefon hizmetine erişim için kullanılır 6 Taşıyıcı Seçiminde Arama Planı Çağrı bazında taşıyıcı seçimi kullanılarak yapılacak aramalar için, aşağıdaki gösterildiği şekilde arama planı uygulanır İşletmeciler şebekelerinde Kurum tarafından tahsis edilmiş taşıyıcı seçim kodlarını tanımlamak ve gerekli düzenlemeleri buna göre yapmakla yükümlüdür Ulusal uzak mesafe aramalarında: 10XY + 0 + Alan Kodu + Abone Numarası Uluslararası uzak mesafe aramalarında: 10XY + 00 + Ülke Kodu + Ulusal Anlamlı Numara 7 Erişim Numarası Tahsisi On haneli erişim numarası ile yapılacak çağrı bazında taşıyıcı seçimi için ilgili uzak mesafe telefon işletmecisine Kurumun belirlediği numara grubundan numara tahsisi yapılır 8 Geçici Hüküm Halihazırda, 10X şeklinde Türk Telekom tarafından kullanılmakta olan kısa numaralar, taşıyıcı seçim kodu ile karışıklığa meydan verilmemesi amacıyla Kurumun belirleyeceği şekilde başka numaralarla değiştirilir BAŞVURU FORMLARI (EK - B) +------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------+ TELEKOMÜNİKASYON ULUSAL NUMARALANDIRMA PLANI (K - Q KURUMU KAPSAMINDAKİ NUMARALAR İÇİN TSE-ISO-EN TAHSİS BAŞVURU FORMU 9000) +------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------+ Bu formu doldurmadan önce; "Numaralandırma Yönetmeliği"ni ve Ek-A1 "Ulusal Numaralandırma Planı"na ilişkin ekini okuyunuz İlgili bölümlerde belirtilen ek bilgi ve belgeleri eksiksiz olarak veriniz +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Başvuru sahibinin Adı/Ünvanı : Adresi : +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ Tlf/Faks Numarası : 0 0 +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ E-posta/Web Adresi : @ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Temas kurulacak kişi : +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ Tlf/Faks Numarası : 0 0 +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ E-posta Adresi : @ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Hangi yetkilendirme türü kapsamında +---+ İmtiyaz Sözleşmesi +---+ 2 Tip Telekomünikasyon Ruhsatı numara kaynağı talep edilmektedir? +---+ +---+ +---+ 1 Tip Telekomünikasyon Ruhsatı +---+ Genel İzin +---+ +---+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Tahsisi talep edilen numaranın kullanım amacı +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Tahsisi talep edilen numara türü : +--+ Coğrafi numara +--+ Coğrafi olmayan numara +--+ Mobil numara +--+ +--+ +--+ Tahsisi talep edilen numara adedi ve bloğu: bloğundan adet (Boş numara blokları için Kurum internet sistemine bakınız) numara talep ediyorum +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ (varsa) Daha önce tahsis edilen numaraların listesi ve bunların kullanım/doluluk durumu (Buna ilişkin kanıtlayıcı bilgi ve belgeler bu formun ekinde sunulacaktır) +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Hizmetin coğrafi kapsamı: +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Tahsisi talep edilen numara kaynağının hizmete veriliş tarihi: //200 (Buna ilişkin kanıtlayıcı bilgi ve belgeler bu formun ekinde sunulacaktır) +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Talep edilen numara kaynağına ihtiyacı destekleyen plan ve projeler (İlgili belgeler, bu formun ekinde sunulacaktır) +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+-------------------------+ Yukarıda belirtilen bilgilerin ve eklenen belgelerin doğruluğunu; yanlış bilgi vermemiz durumunda ortaya çıkacak tüm mali, idari ve cezai yükümlülükleri peşinen kabul ettiğimizi taahhüt ederiz (Yetkili İmza) Tarih: //200 Adı Soyadı Ünvanı Kuruluşun Kaşesi +-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+-------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Değerlendirme: (Kurum tarafından doldurulacaktır) +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Değerlendirmeyi yapan: Tarih: //200 +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı +------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------+ TELEKOMÜNİKASYON MOBİLYA ŞEBEKE KODU (MNC) (K - Q KURUMU TAHSİS BAŞVURU FORMU TSE-ISO-EN 9000) +------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------+------------------------------+ Bu formu doldurmadan önce; "Numaralandırma Yönetmeliği"ni ve Ek-A2 "Mobil Şebeke Kodları"na ilişkin ekini okuyunuz: İlgili bölümlerde belirtilen ek bilgi ve belgeleri eksiksiz olarak veriniz +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Başvuru sahibinin Adı/Ünvanı : Adresi : +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ Tlf/Faks Numarası : 0 0 +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ E-posta/Web Adresi : @ [Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız] +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Temas kurulacak kişi : +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ Tlf/Faks Numarası : 0 0 +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ +----+----+----+----+----+----+----+----+----+----+ E-posta Adresi : @ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Hangi yetkilendirme türü kapsamında +---+ İmtiyaz Sözleşmesi +---+ 2 Tip Telekomünikasyon Ruhsatı numara kaynağı talep edilmektedir? +---+ +---+ +---+ 1 Tip Telekomünikasyon Ruhsatı +---+ Genel İzin +---+ +---+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Tahsisi talep edilen numaranın kullanım amacı +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ (varsa) Daha önce tahsis edilmiş MNC'lerin kullanım/doluluk durumu (Buna ilişkin kanıtlayıcı bilgi ve belgeler bu formun ekinde sunulacaktır) +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Hizmetin coğrafi kapsamı: +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Tahsisi talep edilen numara kaynağının hizmete veriliş tarihi: //200 +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Talep edilen numara kaynağına ihtiyacı destekleyen plan ve projeler (İlgili belgeler, bu formun ekinde sunulacaktır) +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+-------------------------+ Yukarıda belirtilen bilgilerin ve eklenen belgelerin doğruluğunu; yanlış bilgi vermemiz durumunda ortaya çıkacak tüm mali, idari ve cezai yükümlülükleri peşinen kabul ettiğimizi taahhüt ederiz (Yetkili İmza) Tarih: //200 Adı Soyadı Ünvanı Kuruluşun Kaşesi +-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+-------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Değerlendirme: (Kurum tarafından doldurulacaktır) +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Değerlendirmeyi yapan: Tarih: //200 +-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı |
|