|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bakanlığı, hesap, milli, savunma, teftiş, yönetmeliği |
![]() |
Millî Savunma. Bakanlığı Hesap Teftiş Yönetmeliği |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Millî Savunma. Bakanlığı Hesap Teftiş YönetmeliğiMİllİ Savunma BakanliĞi Hesap TeftİŞ YÖnetmelİĞİ Resmi Gazete Tarihi: 15/10/2002 Resmi Gazete Sayısı: 24907 Milli Savunma Bakanlığından: BİRİNCİ BÖLÜM : Genel Esaslar BİRİNCİ KISIM : Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar Amaç Madde 1 - Bu Yönetmeliğin amacı, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı hariç olmak üzere Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesindeki mal saymanlıkları ile diğer teftişe tabi ünitelerin hesap ve işlemlerinin teftişlerinde izlenecek usul, prensip, rapor ve kayıt sistemlerini saptamaktır ![]() Kapsam Madde 2 - Bu Yönetmelik, Teftiş Dairesi Başkanlığının tümünü ve teftişlerle ilgili faaliyetler yönünden Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı hariç olmak üzere Türk Silahlı Kuvvetlerindeki her çeşit mal saymanlıkları, teftişe tabi üniteleriyle bunların bağlı bulundukları karargah, birlik ve kurumları kapsar ![]() Hukuki Dayanak Madde 3 - Bu Yönetmelik, 31/07/1970 tarihli ve 1325 sayılı Milli Savunma Bakanlığı Görev ve Teşkilatı Hakkındaki Kanun'un 2 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi hükmüne dayanılarak, düzenlenmiştir ![]() Tanımlar Madde 4 - Bu Yönetmelikte geçen; a) Teftiş Dairesi Başkanlığı: Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesindeki mal saymanlıkları ve teftişe tabi ünitelerin yıllık hesap ve işlemleri ile bütçe uygulamasına ait işlemlerinin Milli Savunma Bakanı adına teftiş ve denetimini yapmak üzere, belli branşlarda yetişmiş müfettiş, teftiş uzmanı, hesap uzmanı v ![]() ![]() b) Teftiş Kurulu: Rütbe ve nitelikleri Teftiş Dairesi Başkanlığının kadrosunda gösterilen, müfettiş yetki ve niteliğinde bir başkan ve bir başkan yardımcısından meydana gelen ve kıdemlisi Kurulun başkanı olan teşkili, c) Müfettiş: Teftiş Dairesi Başkanlığınca teftiş konusunda yetiştirilerek nazari ve ameli bilgileri kazanmış, belli bir teftiş veya denetim görevini yapması için yetki verilmiş ![]() müfettişlik görev yerine atanmış üst subay veya ihtiyaç duyulduğunda 14/07/1965 tarihli ve 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) bendi uyarınca Teftiş Uzmanı pozisyonunda sözleşmeli olarak istihdam edilen sivil personeli, ç) Özel Müfettiş: Hesap müfettişliği görevinde temayüz etmiş personel arasından bu konuda yapılan inha teklifleri de göz önünde bulundurularak seçilen, Silahlı Kuvvetler bünyesindeki birilik, kurum, karargah, ita amirlikleri, saymanlık, birim ve ünitelerin cari ve geçmiş yıllara ait her türlü işlemlerinin yürürlükteki mevzuata uygunluğunu denetleyen, Bakanlık ve/veya Müsteşarlığa yapılacak her türlü ihbar ve şikayetlerin uygun görülenleri ve Bakanlık ve/veya Müsteşarlığın gerekli gördüğü konuların teftiş ve denetlemeleri ile planlı durum ve gerektiğinde hesap teftişleri yapan müfettişleri, d) Ordu Malı: Türk Silahlı Kuvvetleri elinde bulunan her çeşit devlet malını, e) Saymanlık: Mal saymanlığını, f) Mal Saymanı: Ordu malının alınmasını, saklanmasını, depolanmasını, mevzuata uygun olarak dağıtımını ve harcanmasını sağlamak, bunlara ait hesap ve kayıtları tutmak ve yetkili teftiş kurullarına veya müfettişe hesap vermekle yükümlü olan kişiyi, g) Sorumlu: Sayman yetki ve hüviyetini haiz olmadan, görevin gerektirdiği şekilde, sayman nam ve hesabına; mal, para, pul ve diğer her çeşit kıymetleri muhafaza eden, kullanan, sarf eden ve kaydında bulunduran, teftişe tabi ünitelerde hesap tutan, işlemleri yürüten ve yürüttükleri bu işlemler nedeniyle idari ve adli kovuşturmalarda hesap vermekle yükümlü olan kişileri, h) Durum Teftişi: Hesap ve Özel Teftişle ilgili olup, saymanlık ve ünitelerin kayıtlarında gösterilen mal, para, pul ve diğer her çeşit kıymetlerin yerinde görülerek bunların yeri, depolama şekli, miktarı ve nitelikleri bakımından kontrol edilmesini, ı) Hesap Teftişi: Bir evvelki bütçe ve takvim yılında devreden, teftişi yapılan bütçe veya takvim yılında giren, teftişi yapılan bütçe veya takvim yılında çıkan, bir sonraki bütçe veya takvim yılına devreden, mal, para, pul ve diğer her çeşit kıymetlerin kayıt ve belgelerinin mevzuata uygun olup olmadığının yıllık teftiş programına göre kontrol edilmesini, i) Özel Teftiş: Hesap teftişi dışında; ita amirliklerinin, saymanlıkların, ünite ve birim sorumlularının özel müfettişleri ilgilendiren mali ve bütçeleme hizmetleri, lojistik ve personel ile ilgili işlemlerini yıllık teftiş programına bağlı olarak, ayrıca Bakanlığa yapılacak yukarıda açıklanan konulardaki ihbar ve şikayetler ile Bakanlığın gerekli gördüğü konuların mevcut mevzuata göre yürütülüp yürütülmediğinin kontrol edilmesini, j) Tasfiye Teftişi: Sorumluluğundaki bütün ordu malı, MSYT 310 - 3 (L - 101) Ordu Mal Yönetmeliğinde belirtilen gider (çıktı) belgeleriyle başka mal saymanlıklarına aktarılmış ve kayıtlarındaki malın hesabı sıfıra düşürülmüş bulunan mal saymanlıkları ile muhasebesinin çeşidine göre zimmetindeki kıymetleri; kendisine mahsus gider belgeleri ile başka ünite sorumlularına devir ve teslim ederek, kayıtlardaki kıymetlerin hesabı sıfıra düşürülen ünitelerin teftişini, k) Teftiş Dosyası: 40 ve 41 inci maddelerde açıklandığı şekilde düzenlenen teftiş sonuç raporunu, l) Teftiş Sandığı: Hesap teftiş evrakının emniyetle arşive gönderilmesini ve arşivde uzun süre saklanmasını sağlamak amacıyla Teftiş Hizmetleri Yönergesindeki şekil ve ölçülere göre rendelenmiş 2 santimetre kalınlığındaki tahtadan yapılmış ambalaj sandığını, m) Devir Çizelgesi: Teftişi yapılan yılı izleyen yıla devreden mallarla, teftişi yapılan yıl içerisinde giriş, çıkışlar sonucu mevcudu sıfıra düşmüş malları gösteren çizelgeyi, n) Borç: Teftiş sonucunda tespit edilen ve kanuni yollarla, 23 üncü Maddede belirtilen mal saymanı birim veya ünite sorumlularından tahsil ve takibi gereken hazine zararları ile ordu evi, askeri gazino, kantin gibi ünitelerin her türlü hesap açıklarını, o) Borçsuz: Durum ve hesap teftişlerinde, kayıtlarda ve yerinde mevcut olması gereken mal, para, pul ve diğer her çeşit kıymetlerin, mevzuata uygun olarak düzenlenmiş kayıt ve belgelerine göre teftiş ve kontrol edilmesi sonucunda noksan bulunmaması halini, ö) Geçici Borç: Teftişte; sarf, kayıt silme, ikmal bağlantısına veya yetkili makamın emrine uygun olarak başka saymana gönderilmek suretiyle elden çıkarılmış mal, para, pul ve diğer her çeşit kıymetlere ait belgelerin o sırada gösterilememesi ve belirli bir süre beklenmesi sonucunda gösterilmesinin mümkün olmaması halinde saymana veya ünite sorumlusuna çıkarılan borcu, p) Borç Takibi: Borçlu sonuçlanmış bir teftişle ilgili borcun; 1) Teftiş kurulunca, borçlunun yargı bakımından bağlı olduğu komutanlık kanalı ile ait olduğu mahkemeye intikal ettirilmesini, 2) Suç bulunmadığına kanaat getirilen; silah, mühimmat, araç, gereç ile bunlara ait yedek parça ve avadanlık ile temininde güçlük çekilen mallar dışında, toplam değeri MSYT: 59 - 1 Ordu Malı Kayıt Silme Yönetmeliğinin 7 nci maddesi gereğince her yıl Ocak ayı içerisinde Milli Savunma Bakanlığınca yayımlanan (EK - J) "İta Amirleri Kayıt Silme Yetkileri" cetvelinin (D) kodundaki "Daire Başkanlıklarının Yetkisi" kadar değeri geçmeyen borcun, sorumlusu tarafından ödenmemesi halinde hükme bağlanmak üzere adli makamlara intikal ettirilmesini, 3) Suç bulunmadığına kanaat getirilen; silah, mühimmat, araç, gereç ile bunlara ait yedek parça ve avadanlık ile temininde güçlük çekilen mallar dışında, toplam değeri MSYT: 59 - 1 Ordu Malı Kayıt Silme Yönetmeliğinin 7 nci maddesi gereğince her yıl Ocak ayı içerisinde Milli Savunma Bakanlığınca yayımlanan (EK - J) "İta Amirleri Kayıt Silme Yetkileri" cetvelinin (D) kodundaki "Daire Başkanlıklarının Yetkisi" kadar değeri geçmeyen borcun, müfettişlerce sorumlusuna ödettirilmesi ve vezne makbuzunun alınmasına kadar devam eden işlem ile, (1) ve (2) numaralı alt bentler için mahkeme kararının kesinleşmesine kadar Teftiş Dairesi Başkanlığınca ilgili makamlardan bilgi istenmesine dair işlemleri, r) Adli İşlemde Borçlu: Teftiş esnasında tespit edilen hazine zararı veya açık konusunun ilgili birlik komutanlığınca adli makama önceden intikal ettirilmiş olması ve davanın sonuçlanmamış halini, s) Adli İşlemde Borçsuz: Durum teftişleri esnasında yapılan sayımlarda tespit edilmiş kayıtlara geçmeyen dikkati çekecek derecedeki fazlalıkların suistimal sonucu oluştuğu kanaatinin hasıl olması durumunu, ş) Sıfırlı Kart: Teftişi yapılan bütçe yılından gelecek bütçe yılına sıfır mevcutlu olarak devretmiş olan mallara, para, pul ve kıymetli evraklara ilişkin ikmal maddesi stok kayıt kartlarını, t) Çift Sıfırlı Kart: Bir önceki bütçe yılından sıfır devirli olan, teftişi alınan yıl içerisinde de işlem görmeyen ve bir sonraki yıla yine sıfır devirli geçen mal, para, pul ve evraka ilişkin ikmal maddesi stok kayıt kartını, u) Akordeon Kart: Birbirine iliştirilmiş, ön ve arka yüzleri tamamen dolmuş stok kayıt kartları ile yıpranma, mükerrer kart açılması ve benzeri sebeplerle başka kartlara nakilleri yapılan kartları, ü) Belge Kayıt Kütüğü: Stok durumunu değiştiren veya tespit ve tevsik eden, bütün belgelerin kaydına yarayan ve mal saymanlıklarında kullanılan matbu defter veya bilgisayardan alınan dökümü, v) Teftiş Hizmetleri Yönergesi: Milli Savunma Bakanlığı Teftiş Hizmetleri Yönergesini, y) Bir Saymanlık, Birim veya Ünitenin Tasfiyesi; saymanlık, birim veya ünitenin faaliyetine son vermesi ve saymanlık zimmetindeki menkul veya gayrimenkul ordu malını başka bir saymana veya saymanlara, ordu evi, askeri gazino, kantin ve askeri dinlenme kampı gibi ünitelerin, varlık veya borçlarını başka bir üniteye veya ünitelere tamamen devretmesi, zimmet ve sermaye yönünden sıfıra inmesi, satınalma ve muayene komisyonlarında ise, satınalma ve muayene dosyalarından işlemleri devam eden veya yıllara sari dosyaların başka bir satınalma ve muayene komisyonuna devredilmesi halini, ifade eder ![]() Bu Yönetmelikte geçen diğer terimler MSYT 310 - 3 (L - 101) Ordu Mal Yönetmeliği ile bu Yönetmeliğe dayanılarak çıkarılmış özel ikmal talimatlarında ve teftişe tabi diğer ünitelere ait yönetmelik ve yönergelerde geçen terimlerle eşanlamlıdır ![]() İKİNCİ KISIM : Teftişle İlgili Yetki ve Sorumluluklar Teftiş Yetkisi Madde 5 - Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesindeki mal saymanlıkları ve teftişe tabi ünitelerin yıllık hesap ve işlemleri ile bütçe uygulamasına ait işlemleri, Milli Savunma Bakanı adına Teftiş Dairesi Başkanlığı Hesap ve Özel Müfettiş Teftiş Kurulları tarafından denetlenir ![]() Teftiş Dairesi Başkanlığında; Daire Başkanı, Şube Müdürleri, Kısım Amirleri, Plan Program Subayları, müfettiş yetki ve niteliğini taşırlar ![]() Bu Yönetmelikte Teftiş Kurulları için belirtilen görevler bir başkan ve bir başkan yardımcısından meydana gelen Teftiş Kurulları ile, bu mümkün olmadığı takdirde bir müfettiş tarafından yürütülür ![]() Müfettişler için Teftiş Dairesi Başkanlığınca tanıtma kartı düzenlenir ![]() ![]() ![]() Teftiş Kurullarına Personel Ataması Madde 6 - Teftiş Dairesi Başkanlığının şubeleri ile Teftiş Kurullarına; mesleğinde temayüz etmiş, sicilleri olumlu personelden bu konuda yapılan inha teklifleri de göz önünde tutularak atama yapılır ![]() Kanunun 4 üncü maddesinin (B) bendi uyarınca Teftiş Uzmanı pozisyonlarında; müfettiş olarak görev yapmış, bu görevi esnasında temayüz etmiş, sicilleri olumlu emekli subaylar ile ihtiyaç duyulduğunda da hukuk fakültesi ile fakültelerin kamu yönetimi, maliye ve işletme bölümü mezunlarından müracaatı uygun görülen ve yapılacak müfettişlik sınavında başarılı olanlar, sözleşmeli sivil personel statüsü ile istihdam edilir ![]() msb ![]() ![]() Müfettiş Eğitim ve Safhaları Madde 7 - Yeni atanan personelin göreve intibakını sağlamak amacıyla; Teftiş Dairesi Başkanlığınca yapılan planlamaya uygun olarak, esasları Teftiş Hizmetleri Yönergesinde belirtilen bir seri eğitim yapılır ![]() Bu eğitimi başaramayanlara müfettişlik görevi verilmez ![]() Teftiş Edilen Saymanlık, Birim ve Ünitelerin Sorumlulukları: Madde 8 - Mal saymanları ile teftişe tabi ünitelerin sorumluları; her bütçe veya takvim yılının ilk gününden itibaren, bir önceki bütçe veya takvim yılının hesap teftişini saymanlığın kaldırılması halinde en geç üç ay içerisinde yapılacak tasfiye teftişini vermeye hazır bulunmaktan ve bunların bağlı bulundukları komutanlık veya kurum amirlikleri de bu hususu sağlamaktan sorumludurlar ![]() Teftiş Verecek Olan Görevliler Madde 9 - Teftiş Kurullarına yıllık hesap teftişini, o anda görevde bulunan sayman veya ünite sorumlusu verir ![]() sorumlusunun yerine vekili teftiş verir ![]() Her sayman veya ünite sorumlusu, devir ve teslim yapmak suretiyle, saymanlık veya ünite sorumluluğu görevini devraldığı tarihten, bu görevi devrettiği tarihe kadar geçen süre içerisindeki işlemlerden sorumludur ![]() Teftiş Verme Zorunluluğu Madde 10 - İstenildiği anda hesap vermeye hazır bulunmayan veya bundan kaçınan saymanlar ile ünite sorumluları hakkında müfettişler gerekli idari ve adli işlemleri başlatır ![]() Gerektiğinde; Teftiş Kurulu veya müfettişin talebi veya Teftiş Dairesi Başkanlığının isteği üzerine, yetkili komutan veya kurum amirinin emri ile kurulacak heyet tarafından; a) Bütün mal, para, pul ve diğer her çeşit değer ve kıymetlerin muhafaza edildiği kasa, depo ve ambarların sayım ve tartısı yapılır ![]() b) Sayman veya ünite sorumlusunun teftişe tabi bütün evrakı bir tutanakla tespit edilerek teftişe başlanmak üzere Teftiş Kuruluna verilir ![]() Teftiş Programı Madde 11 - Teftişler, Milli Savunma Bakanının onayından geçirilerek yayımlanmış olan Yıllık Teftiş Programına göre yapılır ![]() a) Tüm birimlerin yıllık hesap ve işlemlerinin müteakip yıl içerisinde alınması esastır ![]() gibi işlem hacmi küçük birimlerin teftişinin alınması iki yılda bir yapılacak şekilde planlanabilir ![]() b) Bu programların uygulanması safhasında, gerektiğinde düzenleyici programların yapılması hususunda Teftiş Dairesi Başkanlığı yetkilidir ![]() c) Teftiş Dairesi Başkanlığınca hazırlanacak Yıllık Teftiş Programlarında; 1) Teftişi yapacak olan Teftiş Kurulunun numarası, adı ve yeri, 2) Teftişi yapılacak mal saymanlığı veya diğer ünitelerin adları, numaraları ve yerleri, 3) Saymanlık veya diğer ünitelerin teftiş edilecek hesap ve işlemlerinin hangi bütçe veya takvim yılına ait olduğu, 4) İç ve dış teftiş sıra ve süreleri ve bu sürelerin toplamları, gösterilir ![]() Bu programın tamamı GİZLİ gizlilik derecesi taşır ![]() Özel Müfettiş kurullarınca uygulanan Yıllık Teftiş Programları planlı durum teftişleri olup teftişi alınan birlik/kurumun mali bütçe hizmetleri, saymanlık faaliyetleri, muayene hizmetleri, kimya evleri, satın alma ve tedarik hizmetleri, personel özlük hakları, kantin ve sosyal tesis hizmetleri ile benzeri tüm faaliyetlerini kapsar ![]() Teftişlerin Ertelenmesi Madde 12 - Bir saymanlık veya ünitenin hesap teftişi, zorunlu hallerde ancak Milli Savunma Bakanlığının onayı alınmak suretiyle ertelenebilir ![]() Durumlarında Değişiklik Yapılan Birimlerin Teftişi Madde 13 - Kaldırılan, hüviyet değiştiren veya yeniden kurulan mal saymanlıkları ile teftişe tabi diğer ünitelerin adları, yerleri, kaldırılma ve kurulma tarihleri yetkili makamlarca en geç bir ay içerisinde Teftiş Dairesi Başkanlığına bildirilir ![]() Teftiş Dairesi Başkanlığı buna göre aynı seviyedeki birlik komutanlığı veya kurum amirlikleri ile gerekli yazışmalar yaparak; a) Kaldırılan saymanlık veya ünitelerin tasfiye teftişinin öncelikle yapılmasını sağlar ![]() b) Hüviyet değiştiren veya yeni kurulanların yıllık teftiş programlarında gösterilmesini planlar ![]() Yetkisiz Saymanlık ve Üniteler Madde 14 - Birlik veya kurumlarca yetki dışı kurulmuş saymanlığa rastlanıldığında bu husus Milli Savunma Bakanlığınca, Genelkurmay Başkanlığına ve ilgili Kuvvet Komutanlığına bildirilir ![]() takdirde normal teftişi yaptırılır ![]() ![]() Teftişe tabi üniteler içinde aynı esaslara göre hareket olunur ![]() Seferberlik ve Savaş Halinde Birimlerin Teftişi Madde 15 - Seferberlik ve savaş halinde saymanlık ve ünitelerin teftişlerinin ne suretle yapılacağı Genelkurmay Başkanlığının görüşü alınmak suretiyle Milli Savunma Bakanlığınca tespit olunur ![]() Müfettişe Görev Verme Madde 16 - Teftiş Dairesi Başkanlığının Teftiş Kurullarında görev yapan personeline Milli Savunma Bakanlığının muvafakati alınmadan, nezdinde bulundukları garnizon veya birlik komutanlıkları ile kurum amirliklerince görev verilemez ![]() Sonuçlandırılmış Teftişi Müteakip Doğacak Kanuni Sorumluluk Madde 17 - Borçlu veya borçsuz sonuçlandırılmış bir teftişle ilgili olarak ileride hazine zararını gerektiren bir hal meydana çıktığı takdirde, ilgili sayman veya ünite sorumluları hakkında kanuni kovuşturma yapılır ![]() Sonuçlandırılmış bir teftiş, gerektiğinde Teftiş Dairesi Başkanlığınca diğer bir teftiş kuruluna yaptırılabilir ![]() Saymanlıklar Arası Belge Alışverişinde Sorumluluk Madde 18 - İkmal bağlantısına ve zorunlu hallerde yetkili komutanlıklarca verilmiş olan emirlere uygun olarak, saymanlar arasında yapılan mal alış verişinde; a) Malı alan sayman, gönderme belgesinin bir kopyasını (Kara Kuvvetleri Komutanlığında 4 üncü nüshasını) 15 gün içinde imza ve mühürle onaylayarak malı gönderen saymana ulaştırmaktan sorumludur ![]() süre, iş hacmi fazla olan saymanlıklarda 30 güne kadar uzatılabilir ![]() ![]() b) Teslim alınan mal, miktar ve nitelik yönünden belgelerinde yazılı olandan farklı bulunduğu takdirde, düzenlenecek tutanağın bir nüshası da gönderme belgesinin bir kopyası ile birlikte malı gönderen saymana ulaştırılır ![]() ![]() c) Kuvvetler arası mal alışverişlerinde kullanılan kuruşlu belgeler malı alan kuvvetin saymanı tarafından kesilir ve belgenin 3 üncü nüshası malı veren kuvvetin saymanı tarafından (a) bendinde belirtilen süre içinde onaylanarak iade edilir ![]() ç) Zamanında onaylanılarak gönderilemeyen belgenin iadesi, malı gönderen ve alan saymanlıkların bağlı bulundukları komutanlık veya kurum amirlikleri arasında yapılacak yazışmalarla sağlanır ![]() zamanında iade etmeyen sayman veya sorumlular hakkında idari kovuşturma yapılmasını saymanın bağlı bulunduğu tugay, tümen, eşidi birlik komutanlıkları ve kurum amirleri veya daha yukarı makamlardan yazı ile talep eder ![]() ![]() Teftiş Eden ve Edilenlerin Çalışma Saatleri: Madde 19 - Teftiş Kurulları, teftişini yapmakta oldukları birlik veya kurumlarca uygulanan çalışma saatlerine uymak zorundadır ![]() Teftişin, programında gösterilen süre içerisinde bitirilebilmesi amacıyla çalışma saatleri dışında çalışmak gerekiyorsa, bu hususun temini için, birlik komutanı veya kurum amirine başvurularak sayman veya diğer ilgililere gerekli emrin verilmesi sağlanır ![]() Teftiş Hizmetlerini Kolaylaştırma Madde 20 - Teftiş Kurulunun başvurması halinde, ikamet yeri ile görev süresince kullanılmak üzere binek aracı, birlik komutanlıkları veya kurum amirliklerince sağlanır ![]() seyahat edebilirler ![]() Teftiş Hizmetlerinin Kontrol Edilmesi Madde 21 - Teftiş Dairesi Başkanlığı, Teftiş Kurullarının gönderecekleri çalışma raporlarından yararlanarak kurulun hareket ve faaliyetlerini takip eder ![]() Teftiş Dairesi Başkanı, bizzat veya karargahından görevlendireceği müfettiş subaylar aracılığı ile Teftiş Kurullarının her türlü çalışmalarını yerinde kontrole tabi tutabilir ![]() Yazışmalar Madde 22 - Teftiş Kurul Başkanları ihtiyaç halinde, denetlemeleri ile ilgili konularda; Genelkurmay ve Kuvvet Komutanlık karargahları, Başbakanlık ve diğer Bakanlıkların merkez teşkilatı, Askeri Yargıtay, Askeri Yüksek İdare Mahkemesi, Sayıştay ve Danıştay Başkanlıkları hariç Kuvvet Komutanlıklarının teşkilat ve bağlıları ve taşradaki sivil makamlarla doğrudan doğruya yazışma yetkisine sahiptirler ![]() Müfettişlerin hazırlayacakları evrakı her birlik veya kurum, ilgili yerlere göndermekten sorumludur ![]() İKİNCİ BÖLÜM : Teftiş Uygulamalarına İlişkin Esaslar BİRİNCİ KISIM : Teftişe Tabi Birimler ve Bu Birimler ile Müfettişlerin Teftiş Hazırlıkları Teftişe Tabi Birimler Madde 23 - Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinde bulunan, a) Ordu evleri, kadrolu ve kadrosuz askeri gazinolar ve sosyal tesisler, b) Askeri kantinler, c) T ![]() ![]() ![]() ç) Satınalma Komisyonları, d) Muayene Komisyonları, e) Saymanlıklar, f) Fon hesapları tutan birimler, g) Askeri dergi çıkaran şubeler, h) Rehabilitasyon merkezleri, ı) Askeri müzeler, Teftiş Dairesi Başkanlığınca bir program dahilinde teftişe tabi tutulur ![]() Bunların dışında Milli Savunma Bakanlığınca durum ve hesap teftişi yapılması gerekli görülen Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesindeki birlik, kurum ve kuruluşlar da aynı şekilde teftişe tabi tutulur ![]() Saymanlık, Birim ve Üniteler ile Müfettişlerce Yapılacak Teftiş Hazırlıkları Madde 24 - Teftişi vermekle yükümlü olan saymanlık, birim ve ünite sorumluları ile söz konusu birimlerin bağlı olduğu kıt'a komutanları ve kurum amirleri teftiş öncesinde Teftiş Hizmetleri Yönergesi esaslarına göre gerekli hazırlıkları yaparlar ![]() Teftiş Kurul Başkanı veya müfettiş, teftiş edeceği birimlerle ilgili emirleri ve diğer yazışmaları inceler ![]() ![]() yada teftişe tabi ünite sorumlularına en az 15 gün önceden teftişe geleceği gün ve saati bildirir ![]() ![]() İKİNCİ KISIM : Teftişlerin Yapılışı Teftiş Öncesi Yapılacak İşler Madde 25 - Teftiş Kurulu teftişe başlamadan önce; a) Konuş yerinin bulunduğu garnizon dışında teftiş alıyorsa, sırasıyla garnizon komutanı, birlik komutanı veya kurum amirini; konuş yerinin bulunduğu garnizonda teftiş alıyorsa, birlik komutanı veya kurum amirini ziyaret eder, görevi ile ilgili bilgi verir ![]() b) Teftişin yapılacağı zamana ait bütün belgeleri ilgililerden ister ![]() c) Teftişi vermekle yükümlü sayman, ikmal subayı veya birim sorumlularından genel uygulama hakkında bilgi alır ![]() ç) Teftişi yapılacak yıl içerisinde tabii afet, sabotaj, yangın, infilak, çalınma, kaza gibi olaylar sebebiyle ordu malında herhangi bir azalma veya niteliğinde bir değişme olup olmadığını tespit eder ![]() d) Gerektiğinde ordu malı, para, pul ve diğer her çeşit kıymetlerin bulunduğu kasa, depo, ambar, kiler gibi yerleri ikmali aksatmayacak şekilde kısa bir süre için mühürleyerek kapalı tutar ![]() Bu işlemler sırasında; 1) Başka bir saymanlık veya birimden gelen, satıcı veya yükleniciden alınan, fakat belgesi gelmeyen veya belgesi düzenlenmeyen, 2) Başka bir sayman veya üniteye gönderilen, sarf, kayıt silme ve benzeri sebeplerle elden çıkarılmış olmasına rağmen belgesi düzenlenmeyen, Ordu malı, para, pul ve diğer her çeşit kıymetlerin bulunup bulunmadığını tespit eder ve (ç) ve (d) bentlerinde belirtilen hususlara dair sayman, mal sorumlusu, teftişe tabi ünitelerin sorumlu ve ilgililerinin imzaları ve birlik komutanı veya kurum amirinin onayını kapsayan "Teftişe Başlama Tutanağı"nı düzenler ![]() Durum Teftişi Madde 26 - Durum teftişi, genellikle hesap teftişine başlamadan önce yapılmakla beraber, kayıtların doğruluğunun belirlenmesi amacıyla hesap teftişi süresince de yeteri kadar yapılır ![]() lojistik destek bakımından görevin etkinliğini artıracak konular üzerinde önemle durulur ![]() 25 inci maddede sıralanan işler tamamlandıktan sonra; kasa, ambar, depo, malzemelik, kiler, ve birlikler üzerindeki mal, para, pul ve diğer her çeşit kıymetten Teftiş Kurulunca sayılması gerekli görülenler, sayman veya sorumlularının önünde sayım, tartı ve ölçümleri yapılarak miktarları belirlenir ve kayıtlarla karşılaştırmaları yapılır ![]() ![]() gerekli yasal işlemin yapılması amacıyla konu teşkilatında askeri mahkeme veya disiplin mahkemesi bulunan komutanlık veya kurum amirliğine bildirilir ![]() Sayılan, tartılan veya ölçülen her kalem mal veya diğer maddeler için teftişi yapılan bütçe veya takvim yılını izleyen yıl veya yıllara ait bütün giriş ve çıkışlar, belge ve kayıtlarda kontrol edilir ve sonuçta o gün için kasa, depo, ambar, kiler ve saymanlıkça desteklenen birlik veya kurumlarda bulunması gerekenlerin miktarları mutemet ve mal sorumluları üzerinde bulunanlar da dahil olmak üzere tespit edilerek sayımda bulunan miktarlarla karşılaştırılır ![]() Durum teftişinde, içinde bulunulan yılın hesaplarında müfettişçe bir açığa rastlanıldığı takdirde; açıkla ilgili malzemenin kayıt kartı ve belgeleri durum teftişinin yapıldığı tarihe kadar incelenir, açık kesinleşince yalnız açıkla ilgili malzemenin kayıt kartı ve belgeleri adli makamlara gönderilmek için alınır ![]() ![]() zamana kadar ki faaliyetleriyle ilgili hesap teftişi de alınır ![]() Durum ve hesap teftişleri sonunda görülen noksanlıklar ve hatalar Teftiş Hizmetleri Yönergesinde gösterilen "Durum ve Hesap Teftiş Raporu"nda belirtilir ![]() Hesap Teftişi Madde 27 - Saymanlıkların ve teftişe tabi diğer birimlerin hesap teftişleri aşağıdaki şekilde yapılır ![]() a) Belge kayıt kütüğünde kayıtlı bulunan giriş ve çıkış belgeleri cinslerine göre tasnif edilerek dosyalar haline getirilir ve kontrol edilir ![]() b) Mal kayıt kartlarındaki bir evvelki bütçe yılına ait devirler, o yılın teftiş dosyasında bulunan devir çizelgelerindeki miktarlar ile karşılaştırılarak kontrol edilir ![]() c) Mal kayıt kartlarındaki giriş ve çıkış miktarlarının belgelerindeki miktarlara uygun olup olmadığı kontrol edilir ![]() ç) Mal kayıt kartlarındaki gelecek bütçe yılına devirler, teftişi yapılan yıl için saymanlıkça hazırlanmış olan devir çizelgesindeki devirler kontrol edilir ![]() d) Cilt ve takım numarası taşıyan belgeler; (gönderme belgesi, kuruşlu belge, reçete, personel ve yük sevk muhtıraları) için ayrı ayrı olmak üzere bir evvelki bütçe yılından devir, teftişi yapılan bütçe yılında girenler, teftişi yapılan bütçe yılında çıkanlar, gelecek bütçe yılına devri gereken miktarlar tespit olunarak, formu doldurulur ![]() Hesap teftişi ile ilgili diğer usul ve esaslar Teftiş Hizmetleri Yönergesinde düzenlenir ![]() Tasfiye Teftişi ve Hesap Devresi Madde 28 - Tasfiye edilmiş saymanlık, birim veya ünite; konusu ile ilgili faaliyetlerine son verir ![]() a) Saymanlık ise zimmetini, b) Ünite ise varlık ve borçlarını, c) Satınalma ve muayene komisyonu ise işlemi devam eden ve/veya yıllara sari satınalma ve muayene dosyalarını, emredilen başka bir saymanlık birim veya üniteye devreder ![]() ![]() Aynı birliğin emir ve kuruluşunda olan ve birden fazla teknik hizmet sınıfı görevi yapan bir karışık mal saymanlığının, yıl içinde; istihkam, ordudonatım, levazım gibi birden çok teknik hizmet sınıfı saymanlığına dönüşmesi, saymanlık veya birimlerin yer veya numaralarının değişmesi gibi durumlarda bu saymanlık ve birimlerin tasfiye teftişi için ayrıca teftiş programı hazırlanır ve yayımlanır ![]() Tasfiye emri almış, konusu ile ilgili faaliyetine son vermiş, tasfiye işine girişmiş, ancak henüz devir işlemini sonuçlandıramamış ve hala zimmetinde veya varlığında mal ve kıymetler ile işlemi devam eden satınalma ve muayene dosyası bulunduran saymanlık birim ve ünite tasfiye olmadığından tasfiye teftişi yapılmaz ![]() ![]() saymanlık birim veya ünitenin bağlı olduğu birlik, karargah ve kurumun talebi ile Teftiş Dairesi Başkanlığınca başka bir zamanda yapılır ![]() Tasfiye teftişi sonucunda hazine zararı tespit edilirse yasal işlem yapılmak üzere adli makamlara bildirilir ![]() Tasfiye teftişinde hesap devresi, tasfiyenin tamamlandığı tarih ile en son teftişin bitirildiği tarih arasındaki süredir ![]() olur ![]() ![]() muayene komisyonlarında, işlemi devam eden ya da yıllara sari satınalma ve muayene dosyası bırakılmaz ![]() Tasfiye edilen satınalma ve muayene komisyonunun bir önceki yıla ait hesap teftişi alınır ![]() gönderilir ![]() Kadro teşkilat değişiklikleri nedeni ile sadece saymanlık isim ve teşkillerinde bir değişim veya birleşme söz konusu olduğu ve birlikteki mallar yer değiştirmediği takdirde saymanlıkların teftişi alınırken; stok kayıt kartlarını sıfırlamak amacıyla gönderme (çıktı) belgesi kesilmeden, stok kayıt kartları ve kıymetli belgeler yeni saymanlığa devredilerek kullanıma devam edilir ![]() Birikmiş Yılların Hesap Teftişi Madde 29 - Saymanlık, birim veya ünitenin hesap teftişi yılı içinde alınmamış ve sonraki yıllara sarkmış olması halinde, birikmiş yılların tümünün teftişi birlikte alınır ![]() Birikmiş yılların hesap teftişinde: a) Teftişi yapılamayan ilk yıldan başlanır ![]() b) Teftiş, yıl sırasını takip eder ![]() c) Teftişi alınan her yıl için ayrı hesap teftişi yapılır, son yıldan bir önceki yıla kadar olan teftiş evrakları için bir teftiş sandığı, son yıl için ayrı bir teftiş sandığı hazırlanır ![]() ç) Son yıldan önceki yıl ve yıllar için; daire nüshası, arşiv nüshası olmak üzere iki teftiş dosyası düzenlenir ![]() d) Son yıl teftişinde saymanlık, birim veya ünite faaliyetlerini devam ettiriyorsa; daire nüshası, arşiv nüshası, kurul nüshası, birlik nüshası olmak üzere dört teftiş dosyası düzenlenir ![]() e) Saymanlık birim veya ünitenin faaliyetlerine son verilmiş veya tasfiye edilmişse; daire nüshası ve arşiv nüshası olmak üzere iki teftiş dosyası düzenlenir ![]() Devir Çizelgesi Madde 30 - Devir Çizelgesi: Saymanlığın stok kayıt kartlarının normal sırası takip edilerek, teftişi yapılan bütçe yılından gelecek bütçe yılına devretmiş olan mallarla, yine gelecek bütçe yılına sıfır mevcutlu olarak devretmiş olan mallar devir çizelgesine yazılmak suretiyle düzenlenir ![]() Devir Çizelgesi; Teftişi verecek olan sayman tarafından, ulaştırma saymanlıkları için 4 nüsha, diğerleri için 3 nüsha olarak, teftişi yapılacak bütçe yılının bitimini takip eden günlerde ve en geç Ocak ayının ilk yarısında hazırlanması zorunludur ![]() Saymanlığın bir hesap sorumlusu var ise bir, birden fazla hesap sorumlusu var ise hesap sorumlusu adedi kadar ayrı ayrı devir çizelgesi düzenlenir ![]() sütuna yazılacak sıra numarası) verilir ve mal grupları için başlıklar açılır ![]() Devir çizelgesinin son sayfasında son kalem malın altına " ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() sayman ve ilgili hesap sorumlusu tarafından imza edilip ve bu imzalar saymanın en yakın birlik komutanı veya kurum amiri tarafından da imza ve mühürle onaylanır ![]() Çift sıfırlı kartlarının hepsi saymandan alınarak teftiş sandığına konur ve ayrı bir çizelge ile tespit edilir ![]() Saymanda bırakılan diğer sıfırlı kartlar devir çizelgesinde gösterilir ![]() Teftişte Kuruşlu Belge İşlemleri Madde 31 - Teftişi yapılan bütçe yılı içerisinde düzenlenmiş bulunan kuruşlu belgelerin tahakkuk makamından dönen üçüncü nüshaları, kayıt kartı karşılaştırmasından sonra, saymanlık nüshası olan dördüncü nüsha ile birleştirilerek, arşive gönderilmek üzere teftiş sandığına konur ![]() veya kurum amirliğine göndererek, mevcut kayıtlarla karşılaştırılması ve bir aykırılık olup olmadığının doğruca Teftiş Dairesi Başkanlığına bildirilmesini ister ![]() nüshasına, bir nüshası da teftiş dosyası kurul nüshasına konur ![]() İlgili tahakkuk memurluğunun bağlı bulunduğu komutanlık veya kurum amirliğinden gelen yazı, dairede hesabın ait olduğu teftiş dosyasına konur ![]() ![]() Müfettiş gerektiğinde ilgili tahakkuk memurluklarında belge karşılaştırması yapar ![]() kullanılmak suretiyle 31 inci maddeye göre işlem yapılır ![]() Belge Birleştirilmesi ve Karşılaştırılması Madde 32 - Teftişi yapılan bütçe yılı içerisinde düzenlenmiş bulunan çıktı gönderme belgelerinin bir nüshası, sayman tarafından cilt numarası ve sıra numaralarına göre ayrılmış olarak ve bir dosya halinde Teftiş Kuruluna verilir ![]() ![]() ![]() Kontrol için kendisine belge gönderilen Teftiş Kurulu, a) İlgili saymanlığın teftişini henüz yapmamış ise, teftişe gittiğinde belge kayıt kütüğü ve diğer kayıtlardan gerekli kontrolü yapar ve belgeleri kendinde bulunan Teftiş Dosyası Kurul nüshasına koyar ![]() aykırılık görürse durumu belge karşılaştırılmasını isteyen müfettişe ve Teftiş Dairesi Başkanlığına bildirir ![]() b) İlgili saymanlığın teftişini yapmış ise, belgeyi müteakip yılın teftişi için o saymanlığa gidildiğinde, karşılaştırılması yapılmak üzere ait olduğu saymanlığın teftiş dosyası kurul nüshasına koyarak Teftiş Kurulunda muhafaza eder ve belgeyi gönderen Teftiş Kuruluna da bilgi verir ![]() Herhangi bir sebeple müteakip yılda karşılaştırılmasına imkan kalmayan çıktı gönderme belgeleri Daireye gönderilir ![]() Daireye gönderilen çıktı gönderme belgelerinin kontrolleri, görevlendirilecek müfettişler aracılığı ile arşivdeki teftiş sandıklarından yaptırılır ![]() Başka isim altında aynı amaçla kullanılan belgelerin bilhassa zor alım silahlarına ait listelerin karşılaştırılması da aynı esaslara uygun olarak yapılır ![]() Karşılaştırılması istenen gönderme veya istek, gönderme ve alma belgelerinin miktarı, bilhassa şüpheyi çeken kritik mallara ait olmak üzere Teftiş Kurulunca tespit edilir ![]() ÜÇÜNCÜ KISIM : Teftiş Sonucuna Göre Borçlu/Borçsuz İşlemleri Borcun Ödettirilmesi veya Adli Makamlara İntikali Teftişin Borçsuz Sonuçlanması Madde 33 - Müfettişler tarafından yapılan durum ve hesap teftişleri sonunda; a) Müfettiş tarafından çıkarılan ve 38 inci maddede belirtilen borçla ilgili ödemelerin yapılması, b) Herhangi bir hazine zararı ve açık bulunmadığının anlaşılması, c) Tespit edilen ve suç bulunmadığına kanaat getirilen az miktardaki fazla ordu malları için irada alma işlemi yapılıp, kanuni kovuşturmaya gerek görülmemesi, ç) Teftişi yapılan ünitenin bağlı bulunduğu komutanlık veya kurum amirliğince herhangi bir açıktan dolayı sorumlu veya sorumlular mahkemeye intikal ettirilmiş ve haklarında kesinleşmiş karar bulunması, hallerinde "Borçsuz" sonuçlandırılır ![]() ![]() kapatılır, teftiş sandığı ve dosyası da "Borçsuz" düzenlenir ![]() Tabii afet, yangın, sabotaj, infilak, çalınma, kaza gibi sebeplerle hasara veya kayba uğrayan ordu malı ve diğer maddeler için; sayman ve saymanın bağlı bulunduğu komutanlık veya kurum amirliğince zamanında kanuni işlem yapılması zorunludur ![]() Sayman ve saymanın bağlı bulunduğu komutanlık veya kurum amirliğince gerekli kanuni işlemin zamanında yapılmaması halinde, müfettiş bunların bağlı bulunduğu bir üst komutanlıktan gerekli kovuşturmanın yapılması isteğinde bulunur ![]() Teftiş Esnasında Onay İçin Gönderilen Evrakda Eksiklik Olması Madde 34 - Sayman veya ünite teftişlerinde, ikmal bağlantısına veya yetkili makamın emrine uygun olarak başka saymana göndermek suretiyle elden çıkarılan mal, para ve diğer her çeşit kıymetlere ait gönderme ve kuruşlu belgelerin tasdikli suretleri teftiş sırasında ibraz edilir ![]() a) Zamanında onaylanarak gönderilmeyen belgeler hakkında, 18 inci maddenin (ç) bendi uygulanır ![]() b) Kart, belge karşılaştırılması sayman veya ünite sorumlusundaki tasdiksiz belgeler üzerinden yapılır ![]() c) Tasdikli belgelerle karşılaştırılmak üzere, tasdiksiz belgelerin fotokopi veya suretlerinden birer adet kurul dosyasında saklanır, belgelerin asılları arşive gönderilir ![]() ç) Teftiş sandığının arşive borçsuz gönderilmesi sağlanır ![]() Teftişi yapılan sayman, teftişten sonra gelen tasdikli belgeleri müfettişin bağlı bulunduğu kurul merkezine gönderir ![]() Teftişin Adli İşlemde Borçlu Sonuçlanması Madde 35 - Teftiş sırasında teftişi alınan hesap yılına ait tespit edilen hazine zararı veya açık, ilgili birlik komutanlığı ve kurum amirliğince hesap teftişinden önce mahkemeye intikal ettirilmiş ve dava sonuçlanmamış ise, teftiş dosyası "Adli İşlemde Borçlu", sandık "Borçlu" şeklinde düzenlenir ![]() tamamlattırılır ![]() Teftişin Borçlu Sonuçlanması Madde 36 - 33, 35, 37 ve 38 inci maddeleri dışında kalan hususlarda ve: a) Hesap teftişlerinde: 1) Ordu malı ve diğer kıymetler de eksik tespit edilmiş ise, 2) Ordu malının tedariki, depolanması, dağıtımı, sarfı, muhafazası, elden çıkarma ve kayıt silme işlemleri, ilgili mevzuata uygun yapılmamış ve bu sebeple malzemenin miktar ve niteliğinde hazine aleyhine bir değişme meydana gelmiş ise, 3) Çeşitli nedenlerle mallarda ve diğer maddelerde hasar ve zarar meydana gelmiş ise, 4) Yapılan sarfiyatlar veya elden çıkartmaların mevzuata aykırı olması nedeniyle hazine zararı meydana gelmiş ise, hesabın sayman veya sorumlusuna borç çıkarılarak teftiş dosyası "Borçlu" düzenlenir ![]() b) Durum teftişlerinde: İçinde bulunulan yılın hesaplarında bir açıkla karşılaşılmış ise, o zaman dilimine kadarki ünite faaliyetlerinin teftişi yapılarak ayrı bir teftiş dosyası ve sandığı düzenlenir ![]() Arşiv Müdürlüğüne gönderilir ve adli işlem başlatılır ![]() ve tek sandık şekline dönüştürülür ![]() ![]() Teftişin Adli İşlemde Borçsuz Sonuçlanması Madde 37 - Teftişlerde fazla olduğu tespit olunan mal ve diğer maddeler, içinde bulunan yılın hesabına dahil edilmek ve sayım düzeltme işlemi yapılmak suretiyle irada aldırılır ![]() Ünitelerin hesap teftişinde tespit edilen fazla malzemeler için ilgili yönetmelik ve yönergelere göre işlem yapılır ![]() Yapılan teftişler sırasında suç unsuru bulunduğu kanaati hasıl olan ve dikkati çekecek derecede fazla olan mallar irada aldırılır ve ayrıca konu adli makamlara intikal ettirilir ![]() sandık "Borçsuz" şeklinde düzenlenir ![]() Borcun Ödettirilmesi Madde 38 - Silah, mühimmat, araç, gereç ve bunlara ait yedek parça ve avadanlık ile temininde güçlük çekilen mallar dışında, toplam değeri MSYT: 59 - 1 Ordu Malı Kayıt Silme Yönetmeliğinin 7 nci maddesi gereğince her yıl Ocak ayı içerisinde Milli Savunma Bakanlığınca yayımlanan (EK - J) "İta Amirleri Kayıt Silme Yetkileri" cetvelinin (D) kodundaki "Daire Başkanlıklarının Yetkisi" kadar değeri geçmeyen malın her ne suretle olursa olsun, bir suçla ilişkisi bulunmamak kaydıyla elden çıkması halinde, sayman veya ünite sorumlusuna ödettirilir ![]() Malın ödettirilmesi, bir suçla ilişkisi bulunmamak kaydıyla elden çıktığı tarih ile ödeneceği tarih arasındaki en yüksek rayiç fiyat üzerinden yapılır ![]() düzenlenir ![]() ![]() Borç; kantin, ordu evi ve askeri gazino gibi diğer birimlere ait ise, birimin kasa defterine yazılır ve kasasına yatırılır, aynı zamanda o ayın bilançosunda gösterilir ![]() Borcun ödenmemesi halinde, 39 uncu maddeye uygun olarak düzenlenecek Adli İşlem Dosyası, hükme bağlanmak üzere adli makamlara intikal ettirilir ![]() Borcun Adli Makamlara İntikali Madde 39 - Adli kovuşturmayı gerektiren borç için Teftiş Kurulunca düzenlenen adli işlem dosyasında, duruma göre olayı açıklayan bir yazı ve bu yazıya ek olarak düzenlenen borç tutanağı ve diğer lüzumlu belgeler bulunur ![]() Bu dosya, sayman veya sorumlusunun bağlı bulunduğu, teşkilinde askeri mahkeme veya disiplin mahkemesi bulunan komutanlık veya kurum amirliğine gönderilir ![]() bulunduğu birlik komutanlığı veya kurum amirliğine de yazılı olarak bilgi verilir ![]() ![]() Yurtdışı teftişleri sonunda düzenlenen "Borçlu" dosyalar ile birlikte, teftiş sandığı ve içindeki evrakların tamamı, teşkilatında askeri mahkeme veya disiplin mahkemesi bulunan komutanlık veya kurum amirliğine teslim edilir ![]() ![]() Teşkilatında askeri mahkeme veya disiplin mahkemesi bulunan komutanlık veya kurum amirine gönderilen adli işlem dosyalarında; dosya hakkında soruşturma emri verilmesi durumunda: a) Esas kayıt numarasının, b) Soruşturma sonuçlandırıldığında kovuşturmaya yer olmadığı kararı verilmesi halinde bu kararın ve bu karara itiraz edilmişse sonucunun, c) Soruşturma veya yargılama sonucunda; görevsizlik, yetkisizlik, mahkumiyet, beraat, davanın düşmesi, davanın ertelenmesi, davanın reddi veya benzeri bir karar verilmesi halinde bu kararların kesinleşmiş bir suretinin, ç) Soruşturma veya yargılama sonucunda; borçla ilgili olarak, başka kişilerin de sorumlu görülmesi veya borçla ilgili olarak dosyanın veya ilgili belgelerin takip için bir mercie gönderilmesi hallerinde bu gönderme yazısının bir suretinin, Teftiş Dairesi Başkanlığına gönderilmesi de ayrıca ilgili komutanlık veya kurum amirinden istenir ![]() DÖRDÜNCÜ KISIM : Teftiş Dosyalarının Düzenlenmesi, Kayıt İşlemleri, İncelenmesi, Borçlu Dosya Takibi ve Dosyaların Saklanması Teftiş Dosyalarının Düzenlenmesi Madde 40 - Bir saymanlık veya ünitenin teftişinde 4 nüsha teftiş dosyası düzenlenir ![]() a) Birincisi, "Teftiş Dosyası Daire Nüshası", b) İkincisi, "Teftiş Dosyası Arşiv Nüshası", c) Üçüncüsü, "Teftiş Dosyası Kurul Nüshası", ç) Dördüncüsü, "Teftiş Dosyası Birlik Nüshası", adını alır ![]() Ulaştırma saymanlığının teftişinde ise 5 nüsha teftiş dosyası düzenlenir ve 5 inci nüshası o saymanlığa ait ulaştırma giderlerini yöneten ilgili Kuvvet Komutanlığının yetkili Daire Başkanlığına intikal ettirilmek üzere Teftiş Dairesi Başkanlığına gönderilir ![]() Tasfiye teftişi yapılan saymanlık veya ünite için, daire nüshası ve arşiv nüshası olmak üzere iki nüsha teftiş dosyası düzenlenir ![]() Teftiş Dosyalarının Muhteviyatı Madde 41 - Çeşitli mal saymanlıkları ve ünitelerin teftişlerinde hazırlanacak teftiş dosyası içerisinde bulunması gereken yazı, tutanak, form, çizelge ve diğer belgelerin nelerden ibaret ve kaçar nüsha olacağı ve bunların sıralanış şekli, teftiş ve teftişle ilgili faaliyetlerde kullanılacak örnek formlar, Teftiş Hizmetleri Yönergesinde gösterilir ![]() Teftiş Dosyalarının Gönderilmesi Madde 42 - 40 ıncı madde gereğince hazırlanan teftiş dosyalarından; a) Daire nüshası (ulaştırma giderleri mal saymanı için 2 nüsha) teftişi müteakip Teftiş Dairesi Başkanlığına, b) Arşiv nüshası teftiş sandığının içinde arşive, c) Kurul nüshası, o saymanlık veya ünitenin müteakip yıl teftişi yapılıncaya kadar Teftiş Kurulunda saklanarak, bilahare gelecek yılın teftişinden sonra teftiş sandığı içerisinde arşive, ç) Birlik nüshası, teftişten sonra, kuruluşunda bulunduğu komutanlık veya kurum amirliği kanalıyla saymana, gönderilir ![]() Saymana gönderilen dosya, gelecek yılın teftişinde saymandan alınarak teftiş sandığına konur ![]() Teftiş Dosyalarının Kayıt İşlemleri Madde 43 - Teftiş Dairesi Başkanlığına gönderilen teftiş dosyasının; a) Kayıtları yapılır ![]() b) Dosyanın alındığı Teftiş Kuruluna bildirilir ![]() c) İncelemesi yapılır ![]() ç) Dosyada görülen hataların Teftiş Kurulunca düzeltilmesi sağlanır ![]() d) Ulaştırma saymanlığı için Daireye gönderilen iki nüsha teftiş dosyasından bir nüshası, o saymanlığa ait ulaştırma giderlerini yöneten ilgili Kuvvet Komutanlığına gönderilir ![]() e) Borçlu dosyanın sonuçlandırılması işlemi takip edilir ![]() f) Borçsuz Teftiş Dosyası ait olduğu hesabın gelecek bütçe veya takvim yılı teftişi yapıldıktan sonra arşive gönderilir ![]() g) Borçlu teftiş dosyası ise, ait olduğu hesabın gelecek bütçe veya takvim yılı teftişi ve borçsuza kaldırma işlemi yapıldıktan sonra en geç bir ay içerisinde arşive gönderilir ![]() Teftiş Dosyalarının İncelenmesi Madde 44 - Teftiş Dosyalarının incelenmesi aşağıdaki şekilde yapılır ![]() |
![]() |
![]() |
|