Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Siyasal Bilgiler / Hukuk

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bakanlığı, hesap, milli, savunma, teftiş, yönetmeliği

Millî Savunma. Bakanlığı Hesap Teftiş Yönetmeliği

Eski 10-09-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Millî Savunma. Bakanlığı Hesap Teftiş Yönetmeliği



Mİllİ Savunma BakanliĞi Hesap TeftİŞ YÖnetmelİĞİ
Resmi Gazete Tarihi: 15/10/2002

Resmi Gazete Sayısı: 24907

Milli Savunma Bakanlığından:

BİRİNCİ BÖLÜM : Genel Esaslar

BİRİNCİ KISIM : Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1 - Bu Yönetmeliğin amacı, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı hariç olmak üzere Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesindeki mal saymanlıkları ile diğer teftişe tabi ünitelerin hesap ve

işlemlerinin teftişlerinde izlenecek usul, prensip, rapor ve kayıt sistemlerini saptamaktır

Kapsam

Madde 2 - Bu Yönetmelik, Teftiş Dairesi Başkanlığının tümünü ve teftişlerle ilgili faaliyetler yönünden Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı hariç olmak üzere Türk Silahlı Kuvvetlerindeki her

çeşit mal saymanlıkları, teftişe tabi üniteleriyle bunların bağlı bulundukları karargah, birlik ve kurumları kapsar

Hukuki Dayanak

Madde 3 - Bu Yönetmelik, 31/07/1970 tarihli ve 1325 sayılı Milli Savunma Bakanlığı Görev ve Teşkilatı Hakkındaki Kanun'un 2 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi hükmüne dayanılarak, düzenlenmiştir

Tanımlar

Madde 4 - Bu Yönetmelikte geçen;

a) Teftiş Dairesi Başkanlığı: Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesindeki mal saymanlıkları ve teftişe tabi ünitelerin yıllık hesap ve işlemleri ile bütçe uygulamasına ait işlemlerinin Milli Savunma Bakanı adına teftiş ve

denetimini yapmak üzere, belli branşlarda yetişmiş müfettiş, teftiş uzmanı, hesap uzmanı vb gibi personeli bünyesinde bulunduran Milli Savunma Bakanlığı Teftiş Dairesi Başkanlığını,

b) Teftiş Kurulu: Rütbe ve nitelikleri Teftiş Dairesi Başkanlığının kadrosunda gösterilen, müfettiş yetki ve niteliğinde bir başkan ve bir başkan yardımcısından meydana gelen ve kıdemlisi Kurulun başkanı olan

teşkili,

c) Müfettiş: Teftiş Dairesi Başkanlığınca teftiş konusunda yetiştirilerek nazari ve ameli bilgileri kazanmış, belli bir teftiş veya denetim görevini yapması için yetki verilmiş Teftiş Dairesi Başkanlığı kadrosunda

müfettişlik görev yerine atanmış üst subay veya ihtiyaç duyulduğunda 14/07/1965 tarihli ve 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) bendi uyarınca Teftiş Uzmanı pozisyonunda sözleşmeli olarak istihdam

edilen sivil personeli,

ç) Özel Müfettiş: Hesap müfettişliği görevinde temayüz etmiş personel arasından bu konuda yapılan inha teklifleri de göz önünde bulundurularak seçilen, Silahlı Kuvvetler bünyesindeki birilik, kurum, karargah,

ita amirlikleri, saymanlık, birim ve ünitelerin cari ve geçmiş yıllara ait her türlü işlemlerinin yürürlükteki mevzuata uygunluğunu denetleyen, Bakanlık ve/veya Müsteşarlığa yapılacak her türlü ihbar ve şikayetlerin

uygun görülenleri ve Bakanlık ve/veya Müsteşarlığın gerekli gördüğü konuların teftiş ve denetlemeleri ile planlı durum ve gerektiğinde hesap teftişleri yapan müfettişleri,

d) Ordu Malı: Türk Silahlı Kuvvetleri elinde bulunan her çeşit devlet malını,

e) Saymanlık: Mal saymanlığını,

f) Mal Saymanı: Ordu malının alınmasını, saklanmasını, depolanmasını, mevzuata uygun olarak dağıtımını ve harcanmasını sağlamak, bunlara ait hesap ve kayıtları tutmak ve yetkili teftiş kurullarına veya

müfettişe hesap vermekle yükümlü olan kişiyi,

g) Sorumlu: Sayman yetki ve hüviyetini haiz olmadan, görevin gerektirdiği şekilde, sayman nam ve hesabına; mal, para, pul ve diğer her çeşit kıymetleri muhafaza eden, kullanan, sarf eden ve kaydında

bulunduran, teftişe tabi ünitelerde hesap tutan, işlemleri yürüten ve yürüttükleri bu işlemler nedeniyle idari ve adli kovuşturmalarda hesap vermekle yükümlü olan kişileri,

h) Durum Teftişi: Hesap ve Özel Teftişle ilgili olup, saymanlık ve ünitelerin kayıtlarında gösterilen mal, para, pul ve diğer her çeşit kıymetlerin yerinde görülerek bunların yeri, depolama şekli, miktarı ve nitelikleri

bakımından kontrol edilmesini,

ı) Hesap Teftişi: Bir evvelki bütçe ve takvim yılında devreden, teftişi yapılan bütçe veya takvim yılında giren, teftişi yapılan bütçe veya takvim yılında çıkan, bir sonraki bütçe veya takvim yılına devreden, mal,

para, pul ve diğer her çeşit kıymetlerin kayıt ve belgelerinin mevzuata uygun olup olmadığının yıllık teftiş programına göre kontrol edilmesini,

i) Özel Teftiş: Hesap teftişi dışında; ita amirliklerinin, saymanlıkların, ünite ve birim sorumlularının özel müfettişleri ilgilendiren mali ve bütçeleme hizmetleri, lojistik ve personel ile ilgili işlemlerini yıllık teftiş

programına bağlı olarak, ayrıca Bakanlığa yapılacak yukarıda açıklanan konulardaki ihbar ve şikayetler ile Bakanlığın gerekli gördüğü konuların mevcut mevzuata göre yürütülüp yürütülmediğinin kontrol

edilmesini,

j) Tasfiye Teftişi: Sorumluluğundaki bütün ordu malı, MSYT 310 - 3 (L - 101) Ordu Mal Yönetmeliğinde belirtilen gider (çıktı) belgeleriyle başka mal saymanlıklarına aktarılmış ve kayıtlarındaki malın hesabı sıfıra

düşürülmüş bulunan mal saymanlıkları ile muhasebesinin çeşidine göre zimmetindeki kıymetleri; kendisine mahsus gider belgeleri ile başka ünite sorumlularına devir ve teslim ederek, kayıtlardaki kıymetlerin

hesabı sıfıra düşürülen ünitelerin teftişini,

k) Teftiş Dosyası: 40 ve 41 inci maddelerde açıklandığı şekilde düzenlenen teftiş sonuç raporunu,

l) Teftiş Sandığı: Hesap teftiş evrakının emniyetle arşive gönderilmesini ve arşivde uzun süre saklanmasını sağlamak amacıyla Teftiş Hizmetleri Yönergesindeki şekil ve ölçülere göre rendelenmiş 2 santimetre

kalınlığındaki tahtadan yapılmış ambalaj sandığını,

m) Devir Çizelgesi: Teftişi yapılan yılı izleyen yıla devreden mallarla, teftişi yapılan yıl içerisinde giriş, çıkışlar sonucu mevcudu sıfıra düşmüş malları gösteren çizelgeyi,

n) Borç: Teftiş sonucunda tespit edilen ve kanuni yollarla, 23 üncü Maddede belirtilen mal saymanı birim veya ünite sorumlularından tahsil ve takibi gereken hazine zararları ile ordu evi, askeri gazino, kantin gibi

ünitelerin her türlü hesap açıklarını,

o) Borçsuz: Durum ve hesap teftişlerinde, kayıtlarda ve yerinde mevcut olması gereken mal, para, pul ve diğer her çeşit kıymetlerin, mevzuata uygun olarak düzenlenmiş kayıt ve belgelerine göre teftiş ve

kontrol edilmesi sonucunda noksan bulunmaması halini,

ö) Geçici Borç: Teftişte; sarf, kayıt silme, ikmal bağlantısına veya yetkili makamın emrine uygun olarak başka saymana gönderilmek suretiyle elden çıkarılmış mal, para, pul ve diğer her çeşit kıymetlere ait

belgelerin o sırada gösterilememesi ve belirli bir süre beklenmesi sonucunda gösterilmesinin mümkün olmaması halinde saymana veya ünite sorumlusuna çıkarılan borcu,

p) Borç Takibi: Borçlu sonuçlanmış bir teftişle ilgili borcun;

1) Teftiş kurulunca, borçlunun yargı bakımından bağlı olduğu komutanlık kanalı ile ait olduğu mahkemeye intikal ettirilmesini,

2) Suç bulunmadığına kanaat getirilen; silah, mühimmat, araç, gereç ile bunlara ait yedek parça ve avadanlık ile temininde güçlük çekilen mallar dışında, toplam değeri MSYT: 59 - 1 Ordu Malı Kayıt Silme

Yönetmeliğinin 7 nci maddesi gereğince her yıl Ocak ayı içerisinde Milli Savunma Bakanlığınca yayımlanan (EK - J) "İta Amirleri Kayıt Silme Yetkileri" cetvelinin (D) kodundaki "Daire Başkanlıklarının Yetkisi" kadar

değeri geçmeyen borcun, sorumlusu tarafından ödenmemesi halinde hükme bağlanmak üzere adli makamlara intikal ettirilmesini,

3) Suç bulunmadığına kanaat getirilen; silah, mühimmat, araç, gereç ile bunlara ait yedek parça ve avadanlık ile temininde güçlük çekilen mallar dışında, toplam değeri MSYT: 59 - 1 Ordu Malı Kayıt Silme

Yönetmeliğinin 7 nci maddesi gereğince her yıl Ocak ayı içerisinde Milli Savunma Bakanlığınca yayımlanan (EK - J) "İta Amirleri Kayıt Silme Yetkileri" cetvelinin (D) kodundaki "Daire Başkanlıklarının Yetkisi" kadar

değeri geçmeyen borcun, müfettişlerce sorumlusuna ödettirilmesi ve vezne makbuzunun alınmasına kadar devam eden işlem ile, (1) ve (2) numaralı alt bentler için mahkeme kararının kesinleşmesine kadar

Teftiş Dairesi Başkanlığınca ilgili makamlardan bilgi istenmesine dair işlemleri,

r) Adli İşlemde Borçlu: Teftiş esnasında tespit edilen hazine zararı veya açık konusunun ilgili birlik komutanlığınca adli makama önceden intikal ettirilmiş olması ve davanın sonuçlanmamış halini,

s) Adli İşlemde Borçsuz: Durum teftişleri esnasında yapılan sayımlarda tespit edilmiş kayıtlara geçmeyen dikkati çekecek derecedeki fazlalıkların suistimal sonucu oluştuğu kanaatinin hasıl olması durumunu,

ş) Sıfırlı Kart: Teftişi yapılan bütçe yılından gelecek bütçe yılına sıfır mevcutlu olarak devretmiş olan mallara, para, pul ve kıymetli evraklara ilişkin ikmal maddesi stok kayıt kartlarını,

t) Çift Sıfırlı Kart: Bir önceki bütçe yılından sıfır devirli olan, teftişi alınan yıl içerisinde de işlem görmeyen ve bir sonraki yıla yine sıfır devirli geçen mal, para, pul ve evraka ilişkin ikmal maddesi stok kayıt kartını,

u) Akordeon Kart: Birbirine iliştirilmiş, ön ve arka yüzleri tamamen dolmuş stok kayıt kartları ile yıpranma, mükerrer kart açılması ve benzeri sebeplerle başka kartlara nakilleri yapılan kartları,

ü) Belge Kayıt Kütüğü: Stok durumunu değiştiren veya tespit ve tevsik eden, bütün belgelerin kaydına yarayan ve mal saymanlıklarında kullanılan matbu defter veya bilgisayardan alınan dökümü,

v) Teftiş Hizmetleri Yönergesi: Milli Savunma Bakanlığı Teftiş Hizmetleri Yönergesini,

y) Bir Saymanlık, Birim veya Ünitenin Tasfiyesi; saymanlık, birim veya ünitenin faaliyetine son vermesi ve saymanlık zimmetindeki menkul veya gayrimenkul ordu malını başka bir saymana veya saymanlara, ordu

evi, askeri gazino, kantin ve askeri dinlenme kampı gibi ünitelerin, varlık veya borçlarını başka bir üniteye veya ünitelere tamamen devretmesi, zimmet ve sermaye yönünden sıfıra inmesi, satınalma ve muayene

komisyonlarında ise, satınalma ve muayene dosyalarından işlemleri devam eden veya yıllara sari dosyaların başka bir satınalma ve muayene komisyonuna devredilmesi halini,

ifade eder

Bu Yönetmelikte geçen diğer terimler MSYT 310 - 3 (L - 101) Ordu Mal Yönetmeliği ile bu Yönetmeliğe dayanılarak çıkarılmış özel ikmal talimatlarında ve teftişe tabi diğer ünitelere ait yönetmelik ve yönergelerde

geçen terimlerle eşanlamlıdır

İKİNCİ KISIM : Teftişle İlgili Yetki ve Sorumluluklar

Teftiş Yetkisi

Madde 5 - Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesindeki mal saymanlıkları ve teftişe tabi ünitelerin yıllık hesap ve işlemleri ile bütçe uygulamasına ait işlemleri, Milli Savunma Bakanı adına Teftiş Dairesi Başkanlığı Hesap ve

Özel Müfettiş Teftiş Kurulları tarafından denetlenir

Teftiş Dairesi Başkanlığında; Daire Başkanı, Şube Müdürleri, Kısım Amirleri, Plan Program Subayları, müfettiş yetki ve niteliğini taşırlar

Bu Yönetmelikte Teftiş Kurulları için belirtilen görevler bir başkan ve bir başkan yardımcısından meydana gelen Teftiş Kurulları ile, bu mümkün olmadığı takdirde bir müfettiş tarafından yürütülür

Müfettişler için Teftiş Dairesi Başkanlığınca tanıtma kartı düzenlenir Bu kart görev süresince kullanılır Müfettişin görevinden ayrılması halinde Teftiş Dairesi Başkanlığına iade edilir

Teftiş Kurullarına Personel Ataması

Madde 6 - Teftiş Dairesi Başkanlığının şubeleri ile Teftiş Kurullarına; mesleğinde temayüz etmiş, sicilleri olumlu personelden bu konuda yapılan inha teklifleri de göz önünde tutularak atama yapılır 657 sayılı

Kanunun 4 üncü maddesinin (B) bendi uyarınca Teftiş Uzmanı pozisyonlarında; müfettiş olarak görev yapmış, bu görevi esnasında temayüz etmiş, sicilleri olumlu emekli subaylar ile ihtiyaç duyulduğunda da

hukuk fakültesi ile fakültelerin kamu yönetimi, maliye ve işletme bölümü mezunlarından müracaatı uygun görülen ve yapılacak müfettişlik sınavında başarılı olanlar, sözleşmeli sivil personel statüsü ile istihdam

edilir

msbgovtr

Müfettiş Eğitim ve Safhaları

Madde 7 - Yeni atanan personelin göreve intibakını sağlamak amacıyla; Teftiş Dairesi Başkanlığınca yapılan planlamaya uygun olarak, esasları Teftiş Hizmetleri Yönergesinde belirtilen bir seri eğitim yapılır

Bu eğitimi başaramayanlara müfettişlik görevi verilmez

Teftiş Edilen Saymanlık, Birim ve Ünitelerin Sorumlulukları:

Madde 8 - Mal saymanları ile teftişe tabi ünitelerin sorumluları; her bütçe veya takvim yılının ilk gününden itibaren, bir önceki bütçe veya takvim yılının hesap teftişini saymanlığın kaldırılması halinde en geç üç ay

içerisinde yapılacak tasfiye teftişini vermeye hazır bulunmaktan ve bunların bağlı bulundukları komutanlık veya kurum amirlikleri de bu hususu sağlamaktan sorumludurlar

Teftiş Verecek Olan Görevliler

Madde 9 - Teftiş Kurullarına yıllık hesap teftişini, o anda görevde bulunan sayman veya ünite sorumlusu verir Hastalık, yurt içi veya yurt dışı görevi sebebiyle o yerde bulunmayan saymanın veya ünite

sorumlusunun yerine vekili teftiş verir

Her sayman veya ünite sorumlusu, devir ve teslim yapmak suretiyle, saymanlık veya ünite sorumluluğu görevini devraldığı tarihten, bu görevi devrettiği tarihe kadar geçen süre içerisindeki işlemlerden

sorumludur

Teftiş Verme Zorunluluğu

Madde 10 - İstenildiği anda hesap vermeye hazır bulunmayan veya bundan kaçınan saymanlar ile ünite sorumluları hakkında müfettişler gerekli idari ve adli işlemleri başlatır

Gerektiğinde; Teftiş Kurulu veya müfettişin talebi veya Teftiş Dairesi Başkanlığının isteği üzerine, yetkili komutan veya kurum amirinin emri ile kurulacak heyet tarafından;

a) Bütün mal, para, pul ve diğer her çeşit değer ve kıymetlerin muhafaza edildiği kasa, depo ve ambarların sayım ve tartısı yapılır

b) Sayman veya ünite sorumlusunun teftişe tabi bütün evrakı bir tutanakla tespit edilerek teftişe başlanmak üzere Teftiş Kuruluna verilir

Teftiş Programı

Madde 11 - Teftişler, Milli Savunma Bakanının onayından geçirilerek yayımlanmış olan Yıllık Teftiş Programına göre yapılır

a) Tüm birimlerin yıllık hesap ve işlemlerinin müteakip yıl içerisinde alınması esastır Ancak gerektiğinde kantin (sermayesi büyük olanlar hariç), askeri gazino, fon hesabı tutan birimler, askeri dergi çıkaran birimler

gibi işlem hacmi küçük birimlerin teftişinin alınması iki yılda bir yapılacak şekilde planlanabilir

b) Bu programların uygulanması safhasında, gerektiğinde düzenleyici programların yapılması hususunda Teftiş Dairesi Başkanlığı yetkilidir

c) Teftiş Dairesi Başkanlığınca hazırlanacak Yıllık Teftiş Programlarında;

1) Teftişi yapacak olan Teftiş Kurulunun numarası, adı ve yeri,

2) Teftişi yapılacak mal saymanlığı veya diğer ünitelerin adları, numaraları ve yerleri,

3) Saymanlık veya diğer ünitelerin teftiş edilecek hesap ve işlemlerinin hangi bütçe veya takvim yılına ait olduğu,

4) İç ve dış teftiş sıra ve süreleri ve bu sürelerin toplamları,

gösterilir

Bu programın tamamı GİZLİ gizlilik derecesi taşır

Özel Müfettiş kurullarınca uygulanan Yıllık Teftiş Programları planlı durum teftişleri olup teftişi alınan birlik/kurumun mali bütçe hizmetleri, saymanlık faaliyetleri, muayene hizmetleri, kimya evleri, satın alma ve

tedarik hizmetleri, personel özlük hakları, kantin ve sosyal tesis hizmetleri ile benzeri tüm faaliyetlerini kapsar

Teftişlerin Ertelenmesi

Madde 12 - Bir saymanlık veya ünitenin hesap teftişi, zorunlu hallerde ancak Milli Savunma Bakanlığının onayı alınmak suretiyle ertelenebilir

Durumlarında Değişiklik Yapılan Birimlerin Teftişi

Madde 13 - Kaldırılan, hüviyet değiştiren veya yeniden kurulan mal saymanlıkları ile teftişe tabi diğer ünitelerin adları, yerleri, kaldırılma ve kurulma tarihleri yetkili makamlarca en geç bir ay içerisinde Teftiş

Dairesi Başkanlığına bildirilir

Teftiş Dairesi Başkanlığı buna göre aynı seviyedeki birlik komutanlığı veya kurum amirlikleri ile gerekli yazışmalar yaparak;

a) Kaldırılan saymanlık veya ünitelerin tasfiye teftişinin öncelikle yapılmasını sağlar

b) Hüviyet değiştiren veya yeni kurulanların yıllık teftiş programlarında gösterilmesini planlar

Yetkisiz Saymanlık ve Üniteler

Madde 14 - Birlik veya kurumlarca yetki dışı kurulmuş saymanlığa rastlanıldığında bu husus Milli Savunma Bakanlığınca, Genelkurmay Başkanlığına ve ilgili Kuvvet Komutanlığına bildirilir Saymanlık tescil edildiği

takdirde normal teftişi yaptırılır Saymanlık tescil edilmez ise uygun zamanda tasfiye teftişinin yapılması planlanır

Teftişe tabi üniteler içinde aynı esaslara göre hareket olunur

Seferberlik ve Savaş Halinde Birimlerin Teftişi

Madde 15 - Seferberlik ve savaş halinde saymanlık ve ünitelerin teftişlerinin ne suretle yapılacağı Genelkurmay Başkanlığının görüşü alınmak suretiyle Milli Savunma Bakanlığınca tespit olunur

Müfettişe Görev Verme

Madde 16 - Teftiş Dairesi Başkanlığının Teftiş Kurullarında görev yapan personeline Milli Savunma Bakanlığının muvafakati alınmadan, nezdinde bulundukları garnizon veya birlik komutanlıkları ile kurum

amirliklerince görev verilemez

Sonuçlandırılmış Teftişi Müteakip Doğacak Kanuni Sorumluluk

Madde 17 - Borçlu veya borçsuz sonuçlandırılmış bir teftişle ilgili olarak ileride hazine zararını gerektiren bir hal meydana çıktığı takdirde, ilgili sayman veya ünite sorumluları hakkında kanuni kovuşturma yapılır

Sonuçlandırılmış bir teftiş, gerektiğinde Teftiş Dairesi Başkanlığınca diğer bir teftiş kuruluna yaptırılabilir

Saymanlıklar Arası Belge Alışverişinde Sorumluluk

Madde 18 - İkmal bağlantısına ve zorunlu hallerde yetkili komutanlıklarca verilmiş olan emirlere uygun olarak, saymanlar arasında yapılan mal alış verişinde;

a) Malı alan sayman, gönderme belgesinin bir kopyasını (Kara Kuvvetleri Komutanlığında 4 üncü nüshasını) 15 gün içinde imza ve mühürle onaylayarak malı gönderen saymana ulaştırmaktan sorumludur Bu

süre, iş hacmi fazla olan saymanlıklarda 30 güne kadar uzatılabilir Bu sürelerin geçirilmesinden saymanın yakın birlik komutanı veya kurum amiri de sorumludur

b) Teslim alınan mal, miktar ve nitelik yönünden belgelerinde yazılı olandan farklı bulunduğu takdirde, düzenlenecek tutanağın bir nüshası da gönderme belgesinin bir kopyası ile birlikte malı gönderen saymana

ulaştırılır Malın tutanağa göre teslim alındığı gönderme belgesine yazılır

c) Kuvvetler arası mal alışverişlerinde kullanılan kuruşlu belgeler malı alan kuvvetin saymanı tarafından kesilir ve belgenin 3 üncü nüshası malı veren kuvvetin saymanı tarafından (a) bendinde belirtilen süre

içinde onaylanarak iade edilir

ç) Zamanında onaylanılarak gönderilemeyen belgenin iadesi, malı gönderen ve alan saymanlıkların bağlı bulundukları komutanlık veya kurum amirlikleri arasında yapılacak yazışmalarla sağlanır Müfettiş, belgeyi

zamanında iade etmeyen sayman veya sorumlular hakkında idari kovuşturma yapılmasını saymanın bağlı bulunduğu tugay, tümen, eşidi birlik komutanlıkları ve kurum amirleri veya daha yukarı makamlardan yazı

ile talep eder Bu talep ilgili komutanlıklarca yerine getirilerek müfettişe bilgi verilir

Teftiş Eden ve Edilenlerin Çalışma Saatleri:

Madde 19 - Teftiş Kurulları, teftişini yapmakta oldukları birlik veya kurumlarca uygulanan çalışma saatlerine uymak zorundadır

Teftişin, programında gösterilen süre içerisinde bitirilebilmesi amacıyla çalışma saatleri dışında çalışmak gerekiyorsa, bu hususun temini için, birlik komutanı veya kurum amirine başvurularak sayman veya diğer

ilgililere gerekli emrin verilmesi sağlanır

Teftiş Hizmetlerini Kolaylaştırma

Madde 20 - Teftiş Kurulunun başvurması halinde, ikamet yeri ile görev süresince kullanılmak üzere binek aracı, birlik komutanlıkları veya kurum amirliklerince sağlanır Müfettişler ivedi ve zorunlu hallerde uçakla

seyahat edebilirler

Teftiş Hizmetlerinin Kontrol Edilmesi

Madde 21 - Teftiş Dairesi Başkanlığı, Teftiş Kurullarının gönderecekleri çalışma raporlarından yararlanarak kurulun hareket ve faaliyetlerini takip eder

Teftiş Dairesi Başkanı, bizzat veya karargahından görevlendireceği müfettiş subaylar aracılığı ile Teftiş Kurullarının her türlü çalışmalarını yerinde kontrole tabi tutabilir

Yazışmalar

Madde 22 - Teftiş Kurul Başkanları ihtiyaç halinde, denetlemeleri ile ilgili konularda; Genelkurmay ve Kuvvet Komutanlık karargahları, Başbakanlık ve diğer Bakanlıkların merkez teşkilatı, Askeri Yargıtay, Askeri

Yüksek İdare Mahkemesi, Sayıştay ve Danıştay Başkanlıkları hariç Kuvvet Komutanlıklarının teşkilat ve bağlıları ve taşradaki sivil makamlarla doğrudan doğruya yazışma yetkisine sahiptirler

Müfettişlerin hazırlayacakları evrakı her birlik veya kurum, ilgili yerlere göndermekten sorumludur

İKİNCİ BÖLÜM : Teftiş Uygulamalarına İlişkin Esaslar

BİRİNCİ KISIM : Teftişe Tabi Birimler ve Bu Birimler ile Müfettişlerin Teftiş Hazırlıkları

Teftişe Tabi Birimler

Madde 23 - Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinde bulunan,

a) Ordu evleri, kadrolu ve kadrosuz askeri gazinolar ve sosyal tesisler,

b) Askeri kantinler,

c) TSK Özel eğitim merkezleri,

ç) Satınalma Komisyonları,

d) Muayene Komisyonları,

e) Saymanlıklar,

f) Fon hesapları tutan birimler,

g) Askeri dergi çıkaran şubeler,

h) Rehabilitasyon merkezleri,

ı) Askeri müzeler,

Teftiş Dairesi Başkanlığınca bir program dahilinde teftişe tabi tutulur

Bunların dışında Milli Savunma Bakanlığınca durum ve hesap teftişi yapılması gerekli görülen Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesindeki birlik, kurum ve kuruluşlar da aynı şekilde teftişe tabi tutulur

Saymanlık, Birim ve Üniteler ile Müfettişlerce Yapılacak Teftiş Hazırlıkları

Madde 24 - Teftişi vermekle yükümlü olan saymanlık, birim ve ünite sorumluları ile söz konusu birimlerin bağlı olduğu kıt'a komutanları ve kurum amirleri teftiş öncesinde Teftiş Hizmetleri Yönergesi esaslarına göre

gerekli hazırlıkları yaparlar

Teftiş Kurul Başkanı veya müfettiş, teftiş edeceği birimlerle ilgili emirleri ve diğer yazışmaları inceler Teftiş edeceği birimlere ait teftiş form ve çizelgeleriyle ilgili hazırlıkları yapar Teftişini alacağı saymanlık birim

yada teftişe tabi ünite sorumlularına en az 15 gün önceden teftişe geleceği gün ve saati bildirir Ayrıca Teftiş Hizmetleri Yönergesinde belirtilen diğer hazırlıkları yapar

İKİNCİ KISIM : Teftişlerin Yapılışı

Teftiş Öncesi Yapılacak İşler

Madde 25 - Teftiş Kurulu teftişe başlamadan önce;

a) Konuş yerinin bulunduğu garnizon dışında teftiş alıyorsa, sırasıyla garnizon komutanı, birlik komutanı veya kurum amirini; konuş yerinin bulunduğu garnizonda teftiş alıyorsa, birlik komutanı veya kurum amirini

ziyaret eder, görevi ile ilgili bilgi verir

b) Teftişin yapılacağı zamana ait bütün belgeleri ilgililerden ister

c) Teftişi vermekle yükümlü sayman, ikmal subayı veya birim sorumlularından genel uygulama hakkında bilgi alır

ç) Teftişi yapılacak yıl içerisinde tabii afet, sabotaj, yangın, infilak, çalınma, kaza gibi olaylar sebebiyle ordu malında herhangi bir azalma veya niteliğinde bir değişme olup olmadığını tespit eder

d) Gerektiğinde ordu malı, para, pul ve diğer her çeşit kıymetlerin bulunduğu kasa, depo, ambar, kiler gibi yerleri ikmali aksatmayacak şekilde kısa bir süre için mühürleyerek kapalı tutar

Bu işlemler sırasında;

1) Başka bir saymanlık veya birimden gelen, satıcı veya yükleniciden alınan, fakat belgesi gelmeyen veya belgesi düzenlenmeyen,

2) Başka bir sayman veya üniteye gönderilen, sarf, kayıt silme ve benzeri sebeplerle elden çıkarılmış olmasına rağmen belgesi düzenlenmeyen,

Ordu malı, para, pul ve diğer her çeşit kıymetlerin bulunup bulunmadığını tespit eder ve (ç) ve (d) bentlerinde belirtilen hususlara dair sayman, mal sorumlusu, teftişe tabi ünitelerin sorumlu ve ilgililerinin imzaları

ve birlik komutanı veya kurum amirinin onayını kapsayan "Teftişe Başlama Tutanağı"nı düzenler

Durum Teftişi

Madde 26 - Durum teftişi, genellikle hesap teftişine başlamadan önce yapılmakla beraber, kayıtların doğruluğunun belirlenmesi amacıyla hesap teftişi süresince de yeteri kadar yapılır Birlik için faydalı olacak ve

lojistik destek bakımından görevin etkinliğini artıracak konular üzerinde önemle durulur

25 inci maddede sıralanan işler tamamlandıktan sonra; kasa, ambar, depo, malzemelik, kiler, ve birlikler üzerindeki mal, para, pul ve diğer her çeşit kıymetten Teftiş Kurulunca sayılması gerekli görülenler,

sayman veya sorumlularının önünde sayım, tartı ve ölçümleri yapılarak miktarları belirlenir ve kayıtlarla karşılaştırmaları yapılır Fazla görülenler irada aldırılır Adli işlemi gerektirecek fazlalıklar ve noksanlıklar için

gerekli yasal işlemin yapılması amacıyla konu teşkilatında askeri mahkeme veya disiplin mahkemesi bulunan komutanlık veya kurum amirliğine bildirilir

Sayılan, tartılan veya ölçülen her kalem mal veya diğer maddeler için teftişi yapılan bütçe veya takvim yılını izleyen yıl veya yıllara ait bütün giriş ve çıkışlar, belge ve kayıtlarda kontrol edilir ve sonuçta o gün için

kasa, depo, ambar, kiler ve saymanlıkça desteklenen birlik veya kurumlarda bulunması gerekenlerin miktarları mutemet ve mal sorumluları üzerinde bulunanlar da dahil olmak üzere tespit edilerek sayımda

bulunan miktarlarla karşılaştırılır

Durum teftişinde, içinde bulunulan yılın hesaplarında müfettişçe bir açığa rastlanıldığı takdirde; açıkla ilgili malzemenin kayıt kartı ve belgeleri durum teftişinin yapıldığı tarihe kadar incelenir, açık kesinleşince

yalnız açıkla ilgili malzemenin kayıt kartı ve belgeleri adli makamlara gönderilmek için alınır Bu belgelerin yerine onaylı suret ve fotokopileri konur Konu, Teftiş Dairesi Başkanlığına bildirilerek gerek görülürse o

zamana kadar ki faaliyetleriyle ilgili hesap teftişi de alınır

Durum ve hesap teftişleri sonunda görülen noksanlıklar ve hatalar Teftiş Hizmetleri Yönergesinde gösterilen "Durum ve Hesap Teftiş Raporu"nda belirtilir
Hesap Teftişi

Madde 27 - Saymanlıkların ve teftişe tabi diğer birimlerin hesap teftişleri aşağıdaki şekilde yapılır

a) Belge kayıt kütüğünde kayıtlı bulunan giriş ve çıkış belgeleri cinslerine göre tasnif edilerek dosyalar haline getirilir ve kontrol edilir

b) Mal kayıt kartlarındaki bir evvelki bütçe yılına ait devirler, o yılın teftiş dosyasında bulunan devir çizelgelerindeki miktarlar ile karşılaştırılarak kontrol edilir

c) Mal kayıt kartlarındaki giriş ve çıkış miktarlarının belgelerindeki miktarlara uygun olup olmadığı kontrol edilir

ç) Mal kayıt kartlarındaki gelecek bütçe yılına devirler, teftişi yapılan yıl için saymanlıkça hazırlanmış olan devir çizelgesindeki devirler kontrol edilir

d) Cilt ve takım numarası taşıyan belgeler; (gönderme belgesi, kuruşlu belge, reçete, personel ve yük sevk muhtıraları) için ayrı ayrı olmak üzere bir evvelki bütçe yılından devir, teftişi yapılan bütçe yılında

girenler, teftişi yapılan bütçe yılında çıkanlar, gelecek bütçe yılına devri gereken miktarlar tespit olunarak, formu doldurulur

Hesap teftişi ile ilgili diğer usul ve esaslar Teftiş Hizmetleri Yönergesinde düzenlenir

Tasfiye Teftişi ve Hesap Devresi

Madde 28 - Tasfiye edilmiş saymanlık, birim veya ünite; konusu ile ilgili faaliyetlerine son verir Tasfiye edilmiş;

a) Saymanlık ise zimmetini,

b) Ünite ise varlık ve borçlarını,

c) Satınalma ve muayene komisyonu ise işlemi devam eden ve/veya yıllara sari satınalma ve muayene dosyalarını,

emredilen başka bir saymanlık birim veya üniteye devreder Zimmetinde veya varlığında mal, para, pul ve benzeri kıymet bırakılmaz

Aynı birliğin emir ve kuruluşunda olan ve birden fazla teknik hizmet sınıfı görevi yapan bir karışık mal saymanlığının, yıl içinde; istihkam, ordudonatım, levazım gibi birden çok teknik hizmet sınıfı saymanlığına

dönüşmesi, saymanlık veya birimlerin yer veya numaralarının değişmesi gibi durumlarda bu saymanlık ve birimlerin tasfiye teftişi için ayrıca teftiş programı hazırlanır ve yayımlanır

Tasfiye emri almış, konusu ile ilgili faaliyetine son vermiş, tasfiye işine girişmiş, ancak henüz devir işlemini sonuçlandıramamış ve hala zimmetinde veya varlığında mal ve kıymetler ile işlemi devam eden satınalma

ve muayene dosyası bulunduran saymanlık birim ve ünite tasfiye olmadığından tasfiye teftişi yapılmaz Eğer bir hesap devresi tamamlanmış ise normal teftiş yapılır Tasfiye teftişi ise, tasfiye tamamlandığında

saymanlık birim veya ünitenin bağlı olduğu birlik, karargah ve kurumun talebi ile Teftiş Dairesi Başkanlığınca başka bir zamanda yapılır

Tasfiye teftişi sonucunda hazine zararı tespit edilirse yasal işlem yapılmak üzere adli makamlara bildirilir

Tasfiye teftişinde hesap devresi, tasfiyenin tamamlandığı tarih ile en son teftişin bitirildiği tarih arasındaki süredir Tasfiye olmuş saymanlığın tasfiye sonucu yapılan devir çizelgelerindeki bütün malları sıfır devirli

olur Ordu evleri, askeri gazino, kantin ve dinlenme kampları gibi ünitelerin kapanış bilançolarında ve yıllık bilançolarda, tasfiyenin sona erdiği tarihi takip eden gün, devir sermaye sıfır olur Satınalma ve

muayene komisyonlarında, işlemi devam eden ya da yıllara sari satınalma ve muayene dosyası bırakılmaz

Tasfiye edilen satınalma ve muayene komisyonunun bir önceki yıla ait hesap teftişi alınır Müteakiben yıl başından itibaren tasfiye tarihine kadar olan satınalma ve muayene dosyalarının teftişi yapılarak arşive

gönderilir

Kadro teşkilat değişiklikleri nedeni ile sadece saymanlık isim ve teşkillerinde bir değişim veya birleşme söz konusu olduğu ve birlikteki mallar yer değiştirmediği takdirde saymanlıkların teftişi alınırken; stok kayıt

kartlarını sıfırlamak amacıyla gönderme (çıktı) belgesi kesilmeden, stok kayıt kartları ve kıymetli belgeler yeni saymanlığa devredilerek kullanıma devam edilir

Birikmiş Yılların Hesap Teftişi

Madde 29 - Saymanlık, birim veya ünitenin hesap teftişi yılı içinde alınmamış ve sonraki yıllara sarkmış olması halinde, birikmiş yılların tümünün teftişi birlikte alınır

Birikmiş yılların hesap teftişinde:

a) Teftişi yapılamayan ilk yıldan başlanır

b) Teftiş, yıl sırasını takip eder

c) Teftişi alınan her yıl için ayrı hesap teftişi yapılır, son yıldan bir önceki yıla kadar olan teftiş evrakları için bir teftiş sandığı, son yıl için ayrı bir teftiş sandığı hazırlanır

ç) Son yıldan önceki yıl ve yıllar için; daire nüshası, arşiv nüshası olmak üzere iki teftiş dosyası düzenlenir

d) Son yıl teftişinde saymanlık, birim veya ünite faaliyetlerini devam ettiriyorsa; daire nüshası, arşiv nüshası, kurul nüshası, birlik nüshası olmak üzere dört teftiş dosyası düzenlenir

e) Saymanlık birim veya ünitenin faaliyetlerine son verilmiş veya tasfiye edilmişse; daire nüshası ve arşiv nüshası olmak üzere iki teftiş dosyası düzenlenir

Devir Çizelgesi

Madde 30 - Devir Çizelgesi: Saymanlığın stok kayıt kartlarının normal sırası takip edilerek, teftişi yapılan bütçe yılından gelecek bütçe yılına devretmiş olan mallarla, yine gelecek bütçe yılına sıfır mevcutlu olarak

devretmiş olan mallar devir çizelgesine yazılmak suretiyle düzenlenir

Devir Çizelgesi; Teftişi verecek olan sayman tarafından, ulaştırma saymanlıkları için 4 nüsha, diğerleri için 3 nüsha olarak, teftişi yapılacak bütçe yılının bitimini takip eden günlerde ve en geç Ocak ayının ilk

yarısında hazırlanması zorunludur

Saymanlığın bir hesap sorumlusu var ise bir, birden fazla hesap sorumlusu var ise hesap sorumlusu adedi kadar ayrı ayrı devir çizelgesi düzenlenir Her devir çizelgesine birden başlayarak sıra numarası (ikinci

sütuna yazılacak sıra numarası) verilir ve mal grupları için başlıklar açılır

Devir çizelgesinin son sayfasında son kalem malın altına " bütçe yılı teftişine ibraz edilen bu devir çizelgesi kalem mal ve kalem sıfır devirli malı kapsar" ibaresi yazılıp teftişi veren

sayman ve ilgili hesap sorumlusu tarafından imza edilip ve bu imzalar saymanın en yakın birlik komutanı veya kurum amiri tarafından da imza ve mühürle onaylanır

Çift sıfırlı kartlarının hepsi saymandan alınarak teftiş sandığına konur ve ayrı bir çizelge ile tespit edilir

Saymanda bırakılan diğer sıfırlı kartlar devir çizelgesinde gösterilir

Teftişte Kuruşlu Belge İşlemleri

Madde 31 - Teftişi yapılan bütçe yılı içerisinde düzenlenmiş bulunan kuruşlu belgelerin tahakkuk makamından dönen üçüncü nüshaları, kayıt kartı karşılaştırmasından sonra, saymanlık nüshası olan dördüncü

nüsha ile birleştirilerek, arşive gönderilmek üzere teftiş sandığına konur Müfettiş, karşılaştırılmasını istediği kuruşlu belgelerin fotokopilerini bir yazı ile, ilgili tahakkuk memurluğunun bağlı bulunduğu komutanlık

veya kurum amirliğine göndererek, mevcut kayıtlarla karşılaştırılması ve bir aykırılık olup olmadığının doğruca Teftiş Dairesi Başkanlığına bildirilmesini ister Bu yazı ve ekinin bir nüshası teftiş dosyası daire

nüshasına, bir nüshası da teftiş dosyası kurul nüshasına konur

İlgili tahakkuk memurluğunun bağlı bulunduğu komutanlık veya kurum amirliğinden gelen yazı, dairede hesabın ait olduğu teftiş dosyasına konur Aykırılık varsa gerekli inceleme sonucuna göre işlem yapılır

Müfettiş gerektiğinde ilgili tahakkuk memurluklarında belge karşılaştırması yapar Kuruşlu belgelerin mal hesabı yönünden karşılaştırılması istendiğinde, karşılaştırılması istenen kuruşlu belgelerin fotokopileri

kullanılmak suretiyle 31 inci maddeye göre işlem yapılır
Belge Birleştirilmesi ve Karşılaştırılması

Madde 32 - Teftişi yapılan bütçe yılı içerisinde düzenlenmiş bulunan çıktı gönderme belgelerinin bir nüshası, sayman tarafından cilt numarası ve sıra numaralarına göre ayrılmış olarak ve bir dosya halinde Teftiş

Kuruluna verilir Teftiş Kurulu bunları teftişe giren nüshalarıyla kontrol eder Karşılaştırılmasını istediği gönderme belgelerini, malı alan saymanı teftiş edecek Teftiş Kurullarına gönderir

Kontrol için kendisine belge gönderilen Teftiş Kurulu,

a) İlgili saymanlığın teftişini henüz yapmamış ise, teftişe gittiğinde belge kayıt kütüğü ve diğer kayıtlardan gerekli kontrolü yapar ve belgeleri kendinde bulunan Teftiş Dosyası Kurul nüshasına koyar Kontrolde

aykırılık görürse durumu belge karşılaştırılmasını isteyen müfettişe ve Teftiş Dairesi Başkanlığına bildirir

b) İlgili saymanlığın teftişini yapmış ise, belgeyi müteakip yılın teftişi için o saymanlığa gidildiğinde, karşılaştırılması yapılmak üzere ait olduğu saymanlığın teftiş dosyası kurul nüshasına koyarak Teftiş Kurulunda

muhafaza eder ve belgeyi gönderen Teftiş Kuruluna da bilgi verir

Herhangi bir sebeple müteakip yılda karşılaştırılmasına imkan kalmayan çıktı gönderme belgeleri Daireye gönderilir

Daireye gönderilen çıktı gönderme belgelerinin kontrolleri, görevlendirilecek müfettişler aracılığı ile arşivdeki teftiş sandıklarından yaptırılır

Başka isim altında aynı amaçla kullanılan belgelerin bilhassa zor alım silahlarına ait listelerin karşılaştırılması da aynı esaslara uygun olarak yapılır

Karşılaştırılması istenen gönderme veya istek, gönderme ve alma belgelerinin miktarı, bilhassa şüpheyi çeken kritik mallara ait olmak üzere Teftiş Kurulunca tespit edilir

ÜÇÜNCÜ KISIM : Teftiş Sonucuna Göre Borçlu/Borçsuz İşlemleri Borcun Ödettirilmesi veya Adli Makamlara İntikali

Teftişin Borçsuz Sonuçlanması

Madde 33 - Müfettişler tarafından yapılan durum ve hesap teftişleri sonunda;

a) Müfettiş tarafından çıkarılan ve 38 inci maddede belirtilen borçla ilgili ödemelerin yapılması,

b) Herhangi bir hazine zararı ve açık bulunmadığının anlaşılması,

c) Tespit edilen ve suç bulunmadığına kanaat getirilen az miktardaki fazla ordu malları için irada alma işlemi yapılıp, kanuni kovuşturmaya gerek görülmemesi,

ç) Teftişi yapılan ünitenin bağlı bulunduğu komutanlık veya kurum amirliğince herhangi bir açıktan dolayı sorumlu veya sorumlular mahkemeye intikal ettirilmiş ve haklarında kesinleşmiş karar bulunması,

hallerinde "Borçsuz" sonuçlandırılır Bu hallerde ödeme makbuzu, irat belgesi yada durumu ortaya koyan kesinleşmiş mahkeme kararından bir suret teftiş dosyasına konur Teftişi alınan ünitenin teftişi "Borçsuz"

kapatılır, teftiş sandığı ve dosyası da "Borçsuz" düzenlenir

Tabii afet, yangın, sabotaj, infilak, çalınma, kaza gibi sebeplerle hasara veya kayba uğrayan ordu malı ve diğer maddeler için; sayman ve saymanın bağlı bulunduğu komutanlık veya kurum amirliğince

zamanında kanuni işlem yapılması zorunludur

Sayman ve saymanın bağlı bulunduğu komutanlık veya kurum amirliğince gerekli kanuni işlemin zamanında yapılmaması halinde, müfettiş bunların bağlı bulunduğu bir üst komutanlıktan gerekli kovuşturmanın

yapılması isteğinde bulunur

Teftiş Esnasında Onay İçin Gönderilen Evrakda Eksiklik Olması

Madde 34 - Sayman veya ünite teftişlerinde, ikmal bağlantısına veya yetkili makamın emrine uygun olarak başka saymana göndermek suretiyle elden çıkarılan mal, para ve diğer her çeşit kıymetlere ait

gönderme ve kuruşlu belgelerin tasdikli suretleri teftiş sırasında ibraz edilir İbraz edilmezse müfettişçe:

a) Zamanında onaylanarak gönderilmeyen belgeler hakkında, 18 inci maddenin (ç) bendi uygulanır

b) Kart, belge karşılaştırılması sayman veya ünite sorumlusundaki tasdiksiz belgeler üzerinden yapılır

c) Tasdikli belgelerle karşılaştırılmak üzere, tasdiksiz belgelerin fotokopi veya suretlerinden birer adet kurul dosyasında saklanır, belgelerin asılları arşive gönderilir

ç) Teftiş sandığının arşive borçsuz gönderilmesi sağlanır

Teftişi yapılan sayman, teftişten sonra gelen tasdikli belgeleri müfettişin bağlı bulunduğu kurul merkezine gönderir

Teftişin Adli İşlemde Borçlu Sonuçlanması

Madde 35 - Teftiş sırasında teftişi alınan hesap yılına ait tespit edilen hazine zararı veya açık, ilgili birlik komutanlığı ve kurum amirliğince hesap teftişinden önce mahkemeye intikal ettirilmiş ve dava

sonuçlanmamış ise, teftiş dosyası "Adli İşlemde Borçlu", sandık "Borçlu" şeklinde düzenlenir Açığın mahkemeye intikal ettirilmesine ait evrak ve belgeler müfettiş tarafından incelenir, gerekirse eksik yapılan işler

tamamlattırılır

Teftişin Borçlu Sonuçlanması

Madde 36 - 33, 35, 37 ve 38 inci maddeleri dışında kalan hususlarda ve:

a) Hesap teftişlerinde:

1) Ordu malı ve diğer kıymetler de eksik tespit edilmiş ise,

2) Ordu malının tedariki, depolanması, dağıtımı, sarfı, muhafazası, elden çıkarma ve kayıt silme işlemleri, ilgili mevzuata uygun yapılmamış ve bu sebeple malzemenin miktar ve niteliğinde hazine aleyhine bir

değişme meydana gelmiş ise,

3) Çeşitli nedenlerle mallarda ve diğer maddelerde hasar ve zarar meydana gelmiş ise,

4) Yapılan sarfiyatlar veya elden çıkartmaların mevzuata aykırı olması nedeniyle hazine zararı meydana gelmiş ise,

hesabın sayman veya sorumlusuna borç çıkarılarak teftiş dosyası "Borçlu" düzenlenir

b) Durum teftişlerinde:

İçinde bulunulan yılın hesaplarında bir açıkla karşılaşılmış ise, o zaman dilimine kadarki ünite faaliyetlerinin teftişi yapılarak ayrı bir teftiş dosyası ve sandığı düzenlenir Teftiş dosyası ve sandık "Borçlu" kapatılarak

Arşiv Müdürlüğüne gönderilir ve adli işlem başlatılır İçinde bulunulan bütçe yılının teftişi müteakip sene alınırken, teftiş sandığı Arşiv Müdürlüğünden istenir ve o yıla ait teftiş dosyası ile birleştirilerek tek dosya

ve tek sandık şekline dönüştürülür Borç devam ediyorsa dosya "Borçlu" düzenlenir

Teftişin Adli İşlemde Borçsuz Sonuçlanması

Madde 37 - Teftişlerde fazla olduğu tespit olunan mal ve diğer maddeler, içinde bulunan yılın hesabına dahil edilmek ve sayım düzeltme işlemi yapılmak suretiyle irada aldırılır

Ünitelerin hesap teftişinde tespit edilen fazla malzemeler için ilgili yönetmelik ve yönergelere göre işlem yapılır

Yapılan teftişler sırasında suç unsuru bulunduğu kanaati hasıl olan ve dikkati çekecek derecede fazla olan mallar irada aldırılır ve ayrıca konu adli makamlara intikal ettirilir Teftiş dosyası "Adli İşlemde Borçsuz",

sandık "Borçsuz" şeklinde düzenlenir

Borcun Ödettirilmesi

Madde 38 - Silah, mühimmat, araç, gereç ve bunlara ait yedek parça ve avadanlık ile temininde güçlük çekilen mallar dışında, toplam değeri MSYT: 59 - 1 Ordu Malı Kayıt Silme Yönetmeliğinin 7 nci maddesi

gereğince her yıl Ocak ayı içerisinde Milli Savunma Bakanlığınca yayımlanan (EK - J) "İta Amirleri Kayıt Silme Yetkileri" cetvelinin (D) kodundaki "Daire Başkanlıklarının Yetkisi" kadar değeri geçmeyen malın her ne

suretle olursa olsun, bir suçla ilişkisi bulunmamak kaydıyla elden çıkması halinde, sayman veya ünite sorumlusuna ödettirilir

Malın ödettirilmesi, bir suçla ilişkisi bulunmamak kaydıyla elden çıktığı tarih ile ödeneceği tarih arasındaki en yüksek rayiç fiyat üzerinden yapılır Borç, bir defada ve tamamen ödenirse teftiş dosyası "Borçsuz"

düzenlenir Borcun ödenmesine dair yazı, vezne makbuzu ve diğer ilgili evrak teftiş dosyasına konur

Borç; kantin, ordu evi ve askeri gazino gibi diğer birimlere ait ise, birimin kasa defterine yazılır ve kasasına yatırılır, aynı zamanda o ayın bilançosunda gösterilir

Borcun ödenmemesi halinde, 39 uncu maddeye uygun olarak düzenlenecek Adli İşlem Dosyası, hükme bağlanmak üzere adli makamlara intikal ettirilir

Borcun Adli Makamlara İntikali

Madde 39 - Adli kovuşturmayı gerektiren borç için Teftiş Kurulunca düzenlenen adli işlem dosyasında, duruma göre olayı açıklayan bir yazı ve bu yazıya ek olarak düzenlenen borç tutanağı ve diğer lüzumlu

belgeler bulunur

Bu dosya, sayman veya sorumlusunun bağlı bulunduğu, teşkilinde askeri mahkeme veya disiplin mahkemesi bulunan komutanlık veya kurum amirliğine gönderilir Ayrıca sayman veya sorumlunun, kuruluşunda

bulunduğu birlik komutanlığı veya kurum amirliğine de yazılı olarak bilgi verilir Bu yazının ekinde borç tutanağı ve diğer belgeler bulunmaz

Yurtdışı teftişleri sonunda düzenlenen "Borçlu" dosyalar ile birlikte, teftiş sandığı ve içindeki evrakların tamamı, teşkilatında askeri mahkeme veya disiplin mahkemesi bulunan komutanlık veya kurum amirliğine

teslim edilir Teslim tutanağından bir suret dosyaya konur

Teşkilatında askeri mahkeme veya disiplin mahkemesi bulunan komutanlık veya kurum amirine gönderilen adli işlem dosyalarında; dosya hakkında soruşturma emri verilmesi durumunda:

a) Esas kayıt numarasının,

b) Soruşturma sonuçlandırıldığında kovuşturmaya yer olmadığı kararı verilmesi halinde bu kararın ve bu karara itiraz edilmişse sonucunun,

c) Soruşturma veya yargılama sonucunda; görevsizlik, yetkisizlik, mahkumiyet, beraat, davanın düşmesi, davanın ertelenmesi, davanın reddi veya benzeri bir karar verilmesi halinde bu kararların kesinleşmiş bir

suretinin,

ç) Soruşturma veya yargılama sonucunda; borçla ilgili olarak, başka kişilerin de sorumlu görülmesi veya borçla ilgili olarak dosyanın veya ilgili belgelerin takip için bir mercie gönderilmesi hallerinde bu gönderme

yazısının bir suretinin,

Teftiş Dairesi Başkanlığına gönderilmesi de ayrıca ilgili komutanlık veya kurum amirinden istenir

DÖRDÜNCÜ KISIM : Teftiş Dosyalarının Düzenlenmesi, Kayıt İşlemleri, İncelenmesi, Borçlu Dosya Takibi ve Dosyaların Saklanması

Teftiş Dosyalarının Düzenlenmesi

Madde 40 - Bir saymanlık veya ünitenin teftişinde 4 nüsha teftiş dosyası düzenlenir Bunlardan;

a) Birincisi, "Teftiş Dosyası Daire Nüshası",

b) İkincisi, "Teftiş Dosyası Arşiv Nüshası",

c) Üçüncüsü, "Teftiş Dosyası Kurul Nüshası",

ç) Dördüncüsü, "Teftiş Dosyası Birlik Nüshası", adını alır

Ulaştırma saymanlığının teftişinde ise 5 nüsha teftiş dosyası düzenlenir ve 5 inci nüshası o saymanlığa ait ulaştırma giderlerini yöneten ilgili Kuvvet Komutanlığının yetkili Daire Başkanlığına intikal ettirilmek üzere

Teftiş Dairesi Başkanlığına gönderilir

Tasfiye teftişi yapılan saymanlık veya ünite için, daire nüshası ve arşiv nüshası olmak üzere iki nüsha teftiş dosyası düzenlenir

Teftiş Dosyalarının Muhteviyatı

Madde 41 - Çeşitli mal saymanlıkları ve ünitelerin teftişlerinde hazırlanacak teftiş dosyası içerisinde bulunması gereken yazı, tutanak, form, çizelge ve diğer belgelerin nelerden ibaret ve kaçar nüsha olacağı ve

bunların sıralanış şekli, teftiş ve teftişle ilgili faaliyetlerde kullanılacak örnek formlar, Teftiş Hizmetleri Yönergesinde gösterilir

Teftiş Dosyalarının Gönderilmesi

Madde 42 - 40 ıncı madde gereğince hazırlanan teftiş dosyalarından;

a) Daire nüshası (ulaştırma giderleri mal saymanı için 2 nüsha) teftişi müteakip Teftiş Dairesi Başkanlığına,

b) Arşiv nüshası teftiş sandığının içinde arşive,

c) Kurul nüshası, o saymanlık veya ünitenin müteakip yıl teftişi yapılıncaya kadar Teftiş Kurulunda saklanarak, bilahare gelecek yılın teftişinden sonra teftiş sandığı içerisinde arşive,

ç) Birlik nüshası, teftişten sonra, kuruluşunda bulunduğu komutanlık veya kurum amirliği kanalıyla saymana,

gönderilir

Saymana gönderilen dosya, gelecek yılın teftişinde saymandan alınarak teftiş sandığına konur

Teftiş Dosyalarının Kayıt İşlemleri

Madde 43 - Teftiş Dairesi Başkanlığına gönderilen teftiş dosyasının;

a) Kayıtları yapılır

b) Dosyanın alındığı Teftiş Kuruluna bildirilir

c) İncelemesi yapılır

ç) Dosyada görülen hataların Teftiş Kurulunca düzeltilmesi sağlanır

d) Ulaştırma saymanlığı için Daireye gönderilen iki nüsha teftiş dosyasından bir nüshası, o saymanlığa ait ulaştırma giderlerini yöneten ilgili Kuvvet Komutanlığına gönderilir

e) Borçlu dosyanın sonuçlandırılması işlemi takip edilir

f) Borçsuz Teftiş Dosyası ait olduğu hesabın gelecek bütçe veya takvim yılı teftişi yapıldıktan sonra arşive gönderilir

g) Borçlu teftiş dosyası ise, ait olduğu hesabın gelecek bütçe veya takvim yılı teftişi ve borçsuza kaldırma işlemi yapıldıktan sonra en geç bir ay içerisinde arşive gönderilir

Teftiş Dosyalarının İncelenmesi

Madde 44 - Teftiş Dosyalarının incelenmesi aşağıdaki şekilde yapılır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.