Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Biyografiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
akkad, mustafa

Mustafa Akkad

Eski 10-07-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Mustafa Akkad



Mustafa Akkad Suriye asıllı sinema yönetmeni

1935 yılında Suriye’nin Halep şehrinde doğdu 19 yaşında Los Angeles Kaliforniya Üniversitesi 'nde (UCLA) tiyatro eğitimine başladı Güney Kaliforniya Üniversitesi'nde (USC) lisans eğitimi yaptı Kızılderili asıllı Amerikalı yönetmen Sam Peckinpah'ın yanında yetişti

Çağrı ve Çöl Aslanı Ömer Muhtar filmlerinin yönetmeni, Halloween filmlerinin yapımcısıdır Mustafa Akkad bütün Cadılar Bayramı (Halloween) filmlerinin (8 taneydi) yapımcısı idi

En tanınmış filmi olan Çağrı eşzamanlı olarak, biri Batılı seyircilere hitap edecek şekilde (başrollerde Hamza'yı canlandıran Anthony Quinn ve Ebu Sufyan'ın karısı Hind'i canlandıran Irene Papas olmak üzere), diğeri de Arap ve Müslüman dünyasına hitap edecek şekilde, ve el Risale adı altında çekildi 'Doğu' versiyonunda Hind rolünü Muna Vasıf (Mouna Wasef), Ebu Sufyan'ı Abdula Gayth canlandırdı Hamza, Bilal ve Zeyd rolleri anlatım içinde çok daha kısa görünümlere işlendi

Çağrı ve Ömer Muhtar filmleri, Libya devleti tarafından finanse edildi Hayatının son 10 yılını Selahaddin Eyyubi 'nin hayatını konu edecek bir film için sponsor arayarak geçirdi 11 Kasım 2005 tarihinde Ürdün'ün başkenti Amman’da 3 uluslararası otelin bombalanması hadisesinde kızı Rima ile birlikte hayatını kaybetti

FİLMLERİ:

•Cadılar Bayramı: Diriliş (2002) (yapımcı)
•Cadılar Bayramı H20: 20 Yıl Sonra (1998) (yapımcı)
•Cadılar Bayramı 6: Michael Myers'ın Laneti (1995) (yapımcı)
•Cadılar Bayramı 5: Michael Myers'ın İntikamı (1989) (yapımcı)
•Cadılar Bayramı 4: Michael Myers'ın Dönüşü (1988) (yapımcı)
•Free Ride (1986) (yapımcı)
•Appointment with Fear (1985) (yapımcı)
•Cadılar Bayramı III: Cadının Mevsimi (1982) (yapımcı)
•Cadılar Bayramı 2 (1981) (yapımcı)
•Çöl Aslanı Ömer Muhtar (yapımcı ve yönetmen)
•Cadılar Bayramı (1978) (yapımcı)
•Çağrı (1976) (yapımcı ve yönetmen)
•Risâlah, al- (El Risale) (1976) (yapımcı ve yönetmen)

HAKKINDA YAZILANLAR

Çağrı’nın efsane yönetmeni Ürdün'deki terörde öldü
Zaman 12112005

‘Çağrı’ ve ‘Ömer Muhtar’ filmlerinin yönetmeni Mustafa Akad, önceki gün Amman’da gerçekleştirilen terör saldırılarında hayatını kaybetti Filmleriyle İslam’ın aydınlık mesajını tüm dünyaya duyuran Akad, Müslümanların gönlünde taht kurmuştu

Önceki gün Amman’da bir otele düzenlenen terör saldırısında yaralanan Suriyeli ünlü yönetmen Mustafa Akad (70), dün sabah hayata veda etti Aynı saldırıda kızını da kaybeden Akad, yaptığı filmlerle milyonlarca Müslüman’a sinemayı sevdirmişti Akad’ın başyapıtı olan 1976 tarihli “Çağrı” (The Message) filmi, İslam dünyasının kült filmlerinden biri oldu Yine Akad’a ait olan ve İslamiyet’in doğuşunu konu alan “Er-Risale” adlı filmin, ünlü oyuncular Anthony Quinn ve Irene Papas ile zenginleşmiş versiyonu olan “Çağrı”, hâlâ İslam tarihi hakkında yapılmış en nitelikli yapım olma özelliğini koruyor Tüm İslam coğrafyasında özellikle dinî günlerde pek çok televizyon tarafından gösterilen film, dünya kamuoyunda İslamiyet’e karşı önyargılı yaklaşımları da büyük ölçüde kırdı Akad, bir söyleşisinde, konusuyla olduğu kadar müziğiyle de belleklerde yer eden “Çağrı”nın, birçok insanın Müslüman oluşuna vesile olduğunu dile getirmişti Yönetmen’in, bir başka önemli filmi “Çöl Aslanı”nda (Lion of the desert) ise sömürgeciliğe direnen Libya halk kahramanı Ömer Muhtar’ın özgürlük mücadelesini anlatmıştı Kültür-Sanat

[AKAD İÇİN NE DEDİLER?]

Mustafa Akad’ın ölümü çok trajik

Atilla Dorsay (sinema eleştirmeni): Ortadoğu’nun sayılı iyi yönetmenlerinden biri öldü Bu ölüm o kadar trajik ki, son 20 yılda Müslümanlığı en iyi tanıtan, anlatan ve biz dahil dünya televizyonlarında sürekli gösterilen bir filmi yaratan Müslüman bir yönetmen, İslâm adına yola çıktığını öne süren bir örgüt tarafından ve ikisinin de anavatanı olan ülkede öldürüldü Bence bu, çıkış noktaları ve amaçları ne olursa olsun sonuç olarak adına ‘terör’ dediğimiz korkunç, kanlı, akıl ve insanlık dışı olayı adeta suçüstü yakalayan son dönemin en önemli gelişmelerinden biri Herkesin ve özellikle tüm Müslümanların üzerinde düşünmesi gereken önemli bir olay

Akad’ın üç projesi daha vardı

İhsan Kabil (Euroimages Türkiye Temsilcisi): Vefat haberine çok üzüldüm Dünya sinemasına iki filmiyle iki kıymetli eser kazandırmıştı Akad, bir anlamda Müslümanlar arasında genel şuurun tesis edilmesine yol açtı İki film hem aktüel, siyasî, tarihî ve iktisadî yönleri ağır basan hem de insanın dünya üzerinde varoluşunun vurgulandığı, iç dünya tezahürlerinin çok incelikli anlatıldığı eserlerdi Hatta bu, Ömer Muhtar’da, Çağrı’dan daha çok hissedilir 90’lı yılların başında Türkiye’ye geldi İstanbul’un fethi ile ilgili bir film yapmak istedi Plato meselesi çözülemediği için bu proje akim kalmıştı Selahaddin Eyyübi, Fatih Sultan Mehmet ve Endülüs üzerine yapmayı düşündüğü üç projesi daha vardı; ama ömrü yetmedi Akad’ın bu üç projesi de özellikle 11 Eylül sonrasında Müslümanlara karşı oluşan yanlış düşünceyi ortadan kaldırma açısından kayda değerdi

Müslümanlara ‘sinema önemli’ dedi

Mesut Uçakan (yönetmen): Akad’ın önemli projelerinden biri İstanbul’un fethiydi, olmadı İki filmiyle Müslümanları sinemanın da önemli olduğu gerçeği ile yüzleştirdi Yeryüzünde sürekli olarak ezik ve mağlubiyet psikolojisi içinde yaşayan Müslümanların aslında güçlerini doğru yönlendirdiklerinde nasıl başarılı olacaklarını Akad, filmleriyle gösterdi Akad’a, Batı sinemasında da hak ettiği değer verilmemiştir Hollywood, yıllarca Akad’a ilgisiz kaldı Dünya sinemasına yeni Mustafa Akad’lar gerekiyor

Projelerinin hayata geçmemesi kayıp

Sefer Turan (gazeteci): Uzun bir röportaj yaptık ve yayınladık Duygu yüklü bir insandı ‘Çağrı filmi projesi nereden çıktı?’ diye sorduğumda, “Çocuğum olmuştu, ‘Ben bu çocuğa dinini nasıl öğreteceğim?’ diye sorduğumda kendi sorumluluğumu hatırladım ve yola öyle çıktım” demişti Selahaddin Eyyübi ve İstanbul’un fethi projelerini hayata geçiremeden vefat etmesi bence büyük kayıp Allah rahmet eylesin

Geleneği sinema estetiği ile buluşturdu

Ayşe Şasa (yazar): Çağrı ve Ömer Muhtar birer şaheserdi Vefatına çok üzüldüm Yaptığı filmlerle, geleneğin sinema estetiği ile buluşmasına büyük hizmeti oldu İslâm medeniyetinin dünyaya tanıtılması adına üstlendiği vazife önemliydi

Mustafa Akad’ın en büyük hayali ‘İstanbul’un fethi’ni çekmekti
Zaman 12112005
M Nedim Hazar

İstisnasız her mübarek gecede bütün Müslümanların aklına gelen ilk ve -belki de- tek filmdir Çağrı

Bazılarımız onlarca (yüzden fazla izleyeni bilirim) kez seyretmesine rağmen, bıkmaz ve usanmaz Nasıl bıkılsın ki? Bir film düşünün, insanlığın rahmet ve merhamet sebebini, ‘sen olmasaydın’ vurgusunun sahibini anlatıyor Üstelik ondan tek kare bile göstermeden Çağrı filminin en önemli özelliği nedir biliyor musunuz? O kadar farklı İslâm yorumu ve değişik nakil yolu olmasına rağmen, Çağrı’dan çok önemli ve hassas olunan bir noktada kimsenin rahatsızlık duymadı Hem İslamî camiadan hem de diğerlerinden Misal birçok ülkede halk Müslüman olmasına rağmen, idare yahut kanunlar İslamiyet’e karşı hassastır Bizde olduğu gibi Ancak ne Rusya’da, ne monarşiyle veya diktayla yönetilen halkı Müslüman olan ülkelerde bu filmden rahatsızlık duyulmadı

Bunun en önemli sebebi, filmin yönetmeni Mustafa Akad’dı Bu durumu onunla tanışınca anlamak zor değildi Sinema ile ilgili olan herkes gibi, ben de Akad ile görüşmek, hasbıhal etmek istiyordum; ancak onu davet edenlerin kurduğu tuhaf fanusu kırmak mümkün olmuyordu Sonunda kaldığı otele gittim Bir süre sonra yanında iki mihmandarı ile lobide göründü Dışarıdan geliyordu, ona doğru yürürken mihmandarlar nazikçe görüşemeyeceğimi bildirdiler Ancak ilginç bir şey oldu Biz tam umudu kesmişken, resepsiyondan ‘telefon’ olduğunu söylediler Telefondaki Akad’dı “O iki arkadaş gidene kadar beklerseniz, sizinle görüşürüm” dedi

Yaklaşık iki saat süren sohbet boyunca, karşımızdaki sinema bilgesinden etkilenmemek mümkün değildi Daha o dönem; “Siz Türkler büyük ve görkemli filmleri biraz zor yaparsınız” tespitinde bulunmuştu Biliyordu; çünkü sabırsızdık, uzun vadeli ve büyük düşünemiyorduk Üstelik Akad’ın annesi bir Türk’tü!

Osmanlı tarihi onu müthiş etkiliyordu ve eninde sonunda bir Fetih filmi çekeceğini ısrarla söylüyordu Müslüman insanın inancı ile sanatın asla çatışmayacağından bahsederek -Ömer Muhtar filminde olduğu gibi- dengeden bahsediyordu Madde ile mananın dengesi Çağrı filminin esprisi buydu Hem sinematografik hem de içerik başarısı vardı onun filmlerinin Kaderin garip tecellisine bakın ki, kendilerine İslâm için mücadele ettikleri imajı veren merhametsiz canilerin bombasıyla kesişti yolu İslam için mücadele ettiklerini ileri sürenler öldürdü Allah ve peygamberini anlatan insanı Eminim bombayı atan vicdansız ve cani ruhlu kişiler de İslam tarihinin ilk basamağı olarak Çağrı’yı izlemişlerdir Umarım yaptığı hizmet kabrine ve ahiretine ışık olur…


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.