![]() |
Yabancı Tarih Kitaplarında Türkler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yabancı Tarih Kitaplarında Türklera ![]() ![]() ![]() Öğretmen Eğitimi Tarih – Sosyal Bilimler Kitabında; 1894-1896 yılları arasında Sultan Abdülhamit 100 binden fazla Ermeniyi katletti ![]() ![]() ![]() Ermeni Soykırımı Nasıl Gerçekleştirildi? -Türk Ordusundaki Ermeni askerlerin silahları alındı, zor işler verildi ve daha sonra öldürüldü ![]() ![]() -İmparatorluk dahilinde yerel yetkililere, Ermeni nüfusa karşı nefret uyandırmalarını emreden talimatlar gönderildi ![]() -Kadın, çocuk ve yaşlılar tehcir bahanesiyle çöle ölüm yürüyüşüne gönderildi ![]() ![]() Öğretmen Eğitimi Tarih – Sosyal Bilimler Kitabında; 1894-1896 yılları arasında Sultan Abdülhamit 100 binden fazla Ermeniyi katletti ![]() ![]() ![]() Ermeni Soykırımı Nasıl Gerçekleştirildi? -Türk Ordusundaki Ermeni askerlerin silahları alındı, zor işler verildi ve daha sonra öldürüldü ![]() ![]() -İmparatorluk dahilinde yerel yetkililere, Ermeni nüfusa karşı nefret uyandırmalarını emreden talimatlar gönderildi ![]() -Kadın, çocuk ve yaşlılar tehcir bahanesiyle çöle ölüm yürüyüşüne gönderildi ![]() ![]() -Bazı durumlarda, eğer Ermeniler Hristiyanlığı reddedip İslamı kabul eder ve Türk olduklarını söylerlerse hayatlarını kurtarabiliyorlardı ![]() ![]() -Ermeni soykırımı Yahudi soykırımının öncüsüdür ![]() -1909 yılında Kilikya bölgesinde 30 bin Ermeni katledildi ![]() ![]() ![]() -Tehcir sırasında savunmasız kadınlar ve çocuklar Suriye Çöllerinde haftalarca yürümeye zorlandı; tecavüz ve işkenceye maruz kaldı ![]() ![]() Aşağıdaki bilgilerin ışığında diğer soykırım örneklerini tanımlayınız ![]() -Osmanlı İmparatorluğu liderleri tarafından Ermenilere -SSCB’de Stalin tarafından köylülere, memurlara ve askerlere -Kamboçya’da Pol Pot yönetimi tarafından halka -Ruanda’da Hutular tarafından Tutsi azınlığa RUSYA FEDERASYONU İlköğretim Tarih Kitaplarında; 1875’in yazında Bosna-Hersek’te çıkan ayaklanma şiddetle bastırıldı ![]() ![]() ![]() Türk idaresinin yaptığı kanlı katliamlar Rus toplumunda infial yarattı ![]() ![]() ![]() Haritanın lejandında dört numaralı madde Kilikya Ermeni Devletini göstermektedir ![]() Bölünmüş Bulgaristan, Sultan’ın düzenli ordusu için kolay lokma oldu ![]() ![]() ![]() Fakat Prensin en yakın adamlarından biri Murat ile haince anlaşarak savaşın en önemli anında 12 bin askerini savaş alanından çekince, sarsılan Sırp Ordusu geri çekilmek durumunda kaldı ![]() Prens LAZAR’ın akrabası Miloş OBİLİÇ kasten esir düşerek Sultan’a götürülmeyi talep etti ![]() ![]() ![]() ![]() Fatih, 200 bin kişilik ordu, 125 parçalık donanma ve yarım tonluk gülle atan devasa toplarla taarruza geçip şehri fethetti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kemal, iktidarda güçlenince diktatörlüğünü kurdu ![]() ![]() ![]() Güçlükler ekonomi ile sınırlı değildi ![]() ![]() ![]() 60’lı yıllarda kurulmuş olan Kürdistan İşçi Partisi 1984 yılında Kürtlerin yaşadıkları bu dört ülkedeki topraklarda bir Kürdistan devleti kurmak amacıyla silahlı mücadeleye girişti ![]() ![]() Askeri faaliyetler Türkiye’ye yıllık olarak 10 milyar dolara malolmuştur ![]() ![]() Türkiye Miğfer Devletler’in kaçınılmaz mağlubiyetlerine kanaat getirince Almanya ve Japonya’ya savaş açtı ![]() ![]() ![]() ![]() ALMANYA İlköğretim Yardımcı Yayını Coğrafya Atlasında; -Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi “Armanisches Hochland” (Ermeni Dağlık Alanı) olarak gösterilmiş, -Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin bir kısmı “kürdistan” olarak gösterilmiş, -Haritanın Kıbrıs’ı gösteren kısmında “Türkiye tarafından işgal edilmiştir ![]() yazmaktadır ![]() İlköğretim Coğrafya Kitabında; Bir halk milliyeti için savaşıyor (Kürtler) ![]() Osmanlı ve Perslerin değirmen taşları arasında kalmışlardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlköğretim Coğrafya-Çevre Bilgisi Kitabında; (Kürtler)16-20 milyonluk bir topluluktur ![]() burada yaşıyorlardı ![]() ![]() ![]() ![]() İlköğretim Tarih-Coğrafya Kitabında; -Türkiye’nin Doğu ve Güneydoğu Bölgesindeki bazı iller “kürdistan”, -Karadeniz Bölgesi’ndeki Canik Dağları “Pontus Gebirge” (Pontus Dağları) olarak gösterilmiştir ![]() İlköğretim Coğrafya Kitabında; -Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi “Armanisches Hochland” (Ermeni Dağlık Alanı), -Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin bir kısmı “kürdistan” olarak gösterilmiştir ![]() -Kıbrıs’ı gösteren kısmında “Türkiye tarafından işgal edilmiştir ![]() ![]() İlköğretim Coğrafya – Atlas Yardımcı Yayınında; Haritada Türkiye-İran sınırı kürdistan olarak gösterilmiştir ![]() İlköğretim Tarih – Coğrafya Kitabında; Ermenilerin Rus ordusunu desteklemesinden korkan Osmanlı İmparatorluğu onları göç ettirmeye başladı ![]() ![]() Göç oldukça kanlıydı; yüz binlerce Ermeni göç yolunda açlık ve yorgunluktan, kervanları soyan göçebelerin baskınlarından hayatlarını kaybettiler ![]() ![]() İlköğretim Tarih – Coğrafya Kitabında; Ermenilerle ilgili: Türkler tarafından 1914-1918 yılları arasında soykırım yapılmıştır ![]() ![]() ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; Kürtlerle İlgili: Türkiye’de resmi olarak Kürt yoktur, bunun yerine “Dağlı Türkler” vardır ![]() ![]() ![]() İlköğretim Hayat Bilgisi Kitabında; Türkiye ile İlgili: Konuşulan resmi dil Türkçe ve Kürtçe’dir ![]() 1982’den bu yana cumhuriyettir ![]() İlköğretim Tarih – Coğrafya Kitabında; Kürtler, Türkiye ve Irak yönetimiyle çatışma içinde ve birçok insanlarını kaybetmiş durumdadırlar ![]() ![]() Irak rejiminden kaçan Kürtlerden 6700 kişi Türk sınırında, kirli su ve buna bağlı hastalıklardan dolayı öldü ![]() Haritada: Halen Kürtlerin yaşadıkları bölgeler, Planlanmış kürdistan (Sevr’e göre), Bağımsız kürdistan cumhuriyeti (1946-1947) olarak gösterilmiştir ![]() İlköğretim Sosyal Bilgiler Kitabında; Türkiye Cumhuriyeti milliyetçilik temelinde kurulmuştur ![]() ![]() Fakat özellikle Doğu Anadolu’da çeşitli halk grupları geleneksel yapılarını koruyarak yaşamaktadır ve Türk Devleti’ni yabancı görmektedirler ![]() Birinci Dünya Savaşı galipleri Kürtlere kendi devletlerini kurma sözü vermişti ![]() 80’li yıllarda Kürdistan İşçi Partisi’nin bağımsızlık savaşı şiddetlendi ![]() cephe arasında kalan Doğu Anadolu halkı bunun acısını çekti ![]() PKK savaşçıları kadınları, çocukları öldürdü ![]() köyü tahrip etti ![]() ![]() İlköğretim Coğrafya Kitabında; Türkiye, bölgede yürüttüğü proje kapsamında (GAP) 21 baraj, 17 santralle her iki nehrin suyunu kendi ülkesine kullanacak ![]() ![]() Kürtler Türk Hükümetinin baskısı altındadır, uzun zamandır bağımsızlık istekleri vardır ![]() İmla Klavuzunda; Eşanlamı Karşılığı türken = Vortäuschhen Sahtecilik yapmak, aldatmak ![]() Sözlükte; Eşanlamı Karşılığı Türk = Manöver,Propaganda Manevra, abartma ![]() Werbung türken = Vortäuschhen Sahtecilik yapma, aldatma ![]() Türken Bauen = Vortäuschhen Sahtecilik yapmak ![]() İlköğretim Coğrafya Kitabında; İtalyanlar, Türkler ve Yunanlılar olmasaydı bizim ülkemiz ne yapardı? Kim bizim çöpümüzü toplar, caddelerimizi süpürür; büroları, hastaneleri, devlet dairelerini temizlerdi ![]() İlköğretim Sosyal Bilgiler Kitabında; -İstiklal Marşı sırasında gülmek yasaktır ![]() -Sınıflar kalabalık ve öğrencilere temizlik kontrolü (tırnak, mendil) yapılmaktadır ![]() -Öğretmeler öğrencileri dövüyor ![]() -Okullarda ezberci eğitim yapılmaktadır ![]() -Sultan yerine gelen general tek eşli; eskiden erkekler dört kadınla evlenebiliyorlardı ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; Tarih dersi müfredatının “Savaş-Teknik-Sivil Halk” bölümünde, kapsanması mecburi olan konular içerisinde “İnsanlıktan Uzaklaşma” başlığı altında verilen “Savaşlardaki Dejenarasyon, Etnik Ayrımcılık, Toplu Katliam ve Soykırım” konusuna, sözde Küçük Asya’da (Anadolu’da) Ermeni nüfusuna yapılanlar soykırıma örnek olarak gösterilmiştir ![]() ![]() AVUSTURYA Avusturya tarihi, Avusturya vatandaşlarının belleklerine belli başlı olaylarla kazınmıştır ![]() ![]() İki Türk kuşatmasının izlerini Avusturya’da her şehir ve kasabada izlemek mümkündür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pek çok sanat eserinde olduğu gibi askeri tarih müzesinde de Türklerle olan geçmiş yaşatılmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Alman Orient Enstitüsü Başkanı emekli yarbay Udo STEİNBACH, Avusturya medyasını Türkler alehinde etkilemektedir ![]() “Asıl sorun Atatürk tarafından yaratılan bu uyduruk Türk milletindedir ![]() ![]() ![]() ![]() Adı geçen kişi halen içinde Türk kelimesi geçen her faaliyette Avusturya ve Almanya başta olmak üzere pek çok ülkede konuk konuşmacı olarak, üstelik Türkler ya da Türk sempatizanı olarak kendini gösterenlerce (örneğin Avusturya-Türk Bilim Derneği) görevlendirilmektedir ![]() DANİMARKA İlköğretim Coğrafya Kitabında; Sayıları 25 milyona ulaşan Kürtler (13-14 milyonu Türkiye’de), dünyadaki anavatansız halktır ![]() ![]() Türk Devleti Kürt halkının varlığını reddetmektedir ![]() ![]() ![]() Türk polisi ve askerinin yargısız tutuklamaları, köyleri harap etmeleri Kürtleri sürekli tedirginlik içinde yaşamaya itmektedir ![]() Bölgedeki iç savaşta 37 ![]() ![]() ![]() ![]() Yapılan baskılar nedeniyle Batı Avrupa’ya gelen yabancıların büyük kısmını Kürtler oluşturmaktadır ![]() FRANSA İlköğretim Tarih – Coğrafya Kitabında; Fotoğrafın altında “1918'den sonra Osmanlı İmparatorluğunda Ermeni yetim ve öksüzleri" ibaresi bulunmaktadır ![]() ![]() Eğitim sistemi itibarıyla ezberden çok, tartışma ve yorum yönteminin uygulandığı bu ülkede, tartışma ve yorum yapmaya müsait bu resimle Osmanlı İmparatorluğu ilişkilendirilerek, sözde Ermeni soykırımı; Ermeniler kimdir? Bu çocuklar neden öksüz kalmışlardır? Osmanlı İmparatorluğu içerisinde ne kadar Ermeni yaşıyordu? Bunlara ne oldu? gibi sorularla işlenmektedir ![]() Savaşta Avrupa'da en az 8 milyon insan ölmüş, milyonlarcası yaralanmış veya sakat kalmıştır ve üstelik savaş 1 milyondan fazla Ermeninin göç ettirilmesi ve katledilmesiyle 20 nci yüzyılın ilk soykırımı sonucunu doğurmuştur ![]() Fotoğrafta, bir bina önünde üç Ermeni din adamı ve önlerinde yerde yatan öldürülmüş insanlar (Kitaba göre Ermeniler) görülmektedir ![]() ![]() ![]() "Cephede Savaş Dehşeti" isimli konu alt başlığında "Bu savaş esnasında 20 nci yüzyıl, ilk soykırım ile tanışmış oldu ![]() ![]() ![]() Fotoğrafın altında "1915'te Ermeni Katliamı" yazısı ile "Ermenilerin tutuklanma ve sürgüne gönderme kararını kim aldı?" sorusu bulunmaktadır ![]() ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; Altında Ermeni katliamı yazısı bulunan resimde temsili olarak Ermenilerin kadın, erkek, çocuk, bıçakla ve tüfekle katledilmesi gösterilmektedir ![]() Sayfanın sağ üst köşesindeki haritada Türkiye'nin kuzeydoğusu “Ermenistan” olarak gösterilmiştir ![]() Resimde Sırpları katleden Türkler gösterilmekte ve altında: "Zorbalıklar başlıyor, Sırp köylülerin Türk çetelerince öldürülmesi" yazısı yer almaktadır ![]() Kitabın insan hakları ihlallerinin kronolojik olarak gösterildiği sayfasında, 1915 Yılı için "Ermenilerin Türkler tarafından katledilmesi 20 nci Yüzyılın ilk soykırımıdır ![]() ![]() "Lise 2 nci sınıfta Ermeni sorunu nasıl kavrattırılır?" sorusu yer almakta ve altında "Neden bu seçim?" sorusuna üç maddelik yanıt verilmiş: -09 Aralık 1948 Soykırım Suçlarının Cezalandırılması Sözleşmesi ile tanımlanan ve 16 Nisan 1984 Yılında halkların sürekli mahkemesi tarafından 20 nci Yüzyılın ilk soykırımı olarak kabul edilen soykırıma karşı borç olduğu için, -Milliyetçilik ilkesinin değişime ve büyük güçlerin çıkarlarına karşı daha hafif kaldığını göstermek için, -Soykırım ve savaş suçlarının kabul edilmesindeki güçlüğü göstermek için ![]() İlköğretim Sosyal Bilgiler Kitabında; Kitap, PKK/KONGRA-GEL terör örgütünü, Abdullah ÖCALAN’ı, meşru ve masum bir bağımsızlık mücadelesi yapıyor olarak göstermektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() lköğretim Coğrafya Kitabında; "Dünyanın Bugünkü Jeopolitiği" adlı konu verilirken bir dünya haritası çizilmiş ve üzerinde çatışma bölgeleri gösterilmiştir ![]() ![]() Ortadoğu haritası üzerinde, Türkiye'nin güneydoğusu, Kuzey Irak ve İran'ın batısı ile Suriye'nin bazı bölümleri Kürt bölgesi olarak gösterilmiştir ![]() Ayrıca Şırnak kenti de yüksek çatışma bölgesi olarak GÜNEY KIBRIS RUM YÖNETİMİ İlköğretim Okuma Kitabında; “Harap Bir Köy” adlı okuma parçasında, köyün 1974 yılında Türkler tarafından harabeye çevrildiği anlatılmaktadır ![]() ![]() Kuzey Kıbrıs Yunanlıları Türk Ordusu tarafında evlerini terk etmek ve adanın özgür bölgelerine göç etmek zorunda bırakıldılar ![]() Parçada; kuzeyde bıraktığı evi ziyarete giden ailenin büyük kızı dönüşte iki salyangoz getirir ![]() ![]() “Göç” başlıklı yazıda, Türkiye Cumhuriyetinin ilk yıllarında yaşanan nüfus mübadelesinde Yunanlıların evlerini, topraklarını satıp göç ettikleri konusu trajik bir şekilde anlatılmaktadır ![]() Yazıda, Mihalis KASİALOS adlı bir halk sanatçısının (ressam) 1973’te Paşaköy’de inşa ettirdiği ve duvarlarını dillere destan bir şekilde kendi elleri ile resmettiği kilise anlatılmaktadır ![]() ![]() ![]() 1821 ayaklanmasını anlatan yazıda; Sakız Adası’nın Türkler tarafından yerle bir edildiği, köy ve şehirlerin yakıldığı; kadın, çocuk ve ihtiyarların boğazlandığı, genç kızların ise yine Türkler tarafından köle pazarında satıldığı anlatılmaktadır ![]() İzmir’in Türklerin eline geçmesi ve devamında yaşanan nüfus mübadelesinin trajik bir şekilde anlatıldığı yazı; İzmir’in alevler içinde kaldığı, Yunanlı nüfusun canlarını kurtarmak için küçük sandallara dolup denize açıldığı görüntüsü yaratılan bir resimle desteklenmiştir ![]() Hikayede EOKA’cı Grivas’ın da lakap olarak aldığı efsanevi Diğenis AKRİTAS’ın Beşparmaklar ile öyküsü anlatılmaktadır ![]() ![]() Öykü ilk çağ dönemine ait olmasına rağmen konu Türklere getirilmekte ve Eflaklı bir Yunan çocuğun nöbet yerine giderken Türk-Arap korsanların Kıbrısa saldırdıkları ve adanın yeşil kıyılarının kızıl kana bulandığı anlatılmaktadır ![]() Nöbetçi çocuğun, arkadaşlarına, kardeşlerine kılıçlarını kuşanıp Türkler ve Araplara karşı savaşmaya çağırdığı bir kahramanlık öyküsü olarak anlatılmaktadır ![]() “Türk İşgali” adlı şiirde Barış Harekatı dramatize edilerek anlatılmaktadır ![]() İlköğretim Din Bilgisi Kitabında; “Ben Hristiyan doğdum, Hristiyanım, Hristiyan öleceğim ![]() Bu sözlerden sonra Türkler onu zindana attılar ve birkaç gün sonra yaşamı tüyler ürpertici bir şekilde sona erdi ![]() ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; Seni ilk oğluna ağlamak zorunda bıraktığım için ağlama, umutsuzlanma anneciğim ![]() Eğer bunca anneler ağlıyorsa bunun suçlusu Türklerdir ![]() Bana süt içirip büyüttüğün kulübemize bir Türkün efendi olmasına kalbim dayanamıyor, tahammül edemiyorum ![]() Bunu sen de biliyorsun anne ![]() Bu kitabın tamamı Türk düşmanlığı içermektedir ![]() İlköğretim Okuma Kitabında; “Kıbrıs’da”, “Kıbrıslı Çocuk”, “Vatan” ve “Bölünmüş Vatanımız Hakkında Küçük Çocuğun Merakı” adlı şiirlerde ilkokul çocukları, Kıbrıs’ın bölünmüş olduğu ve yeniden birleşmesi için dileklerde bulundukları, geride (kuzeyde) bıraktıkları yerlere ve evlerine dönmek istedikleri, Türklerin Güzelyurt ve Maraş’ı harabeye çevirdiği gibi konular işlenmektedir ![]() Eftihia Teyze, Erenköy’ün Yalusa Köyü’nde ailesiyle birlikte mutlu bir hayat sürüyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlköğretim Coğrafya Kitabında; “Türkler 1974 Temmuzunda Kıbrıs’a askeri çıkarma yaptılar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Parçanın sonunda, parça içerisinde geçen rakamlarla ilgili sorular sorulmaktadır ![]() Örneğin: “Kıbrıs’a Türk işgali ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlköğretim Din Bilgisi Kitabında; Türk döneminde Kıbrıs Kilisesinin varoluş mücadelesi verdiğinden bahsederek Türklere “barbarlar” diye hitap etmektedir ![]() ![]() 1821’de Türklerin Rum papazları katlettiği, 1974 Yılında Kıbrıs’ı işgal ettikleri belirtilmektedir ![]() İlköğretim Sosyal Ahlak Dersi Kitabında; Karikatürize edilmiş haritada, Kıbrıs; üzerinden kan damlayan dikenli tellerle ikiye bölünmüş ve kuzey tarafının üzerinde Türk bayrağı bulunan bir asker botu ile ezilmekte ![]() “Kıbrıs devletinin toprak bütünlüğü ve bağımsızlığı 1974’teki Türk işgali ile açık bir şekilde ihlal edilmiştir ![]() Haritada Kuzey ve Güney sınırları gösteriliyor ![]() “İşgal Bölgesi %36 ![]() ![]() İlköğretim Din Bilgisi Kitabında; Türk döneminde sürekli despotluk olduğu, Türklerin Ortodoks kiliselerini camilere çevirdiği, kiliseye acımasız vergiler uyguladıkları, papazların sürgüne gönderildiği ve Türklerin kiliseleri yağma ederek kiliselere saygısızlıkta bulunduklarından bahsedilmektedir ![]() ![]() İNGİLTERE Müzenin “Crime Against Humanity” bölümünde “Armenia 1915” başlığı altında Türklerin 1915 yılında Ermenileri nasıl katlettiklerini anlatan bir bölüm vardır ![]() ![]() Müzenin “Crime Against Humanity” bölümünde “The continuing Plight of the Kurts” başlığı altında Kürtlerin kim olduğu ve Kürtlere karşı yapılanlar yıllara göre ayrı ayrı anlatılmaktadır ![]() İSVEÇ İlköğretim Coğrafya Kitabında; Haritada Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin bir kısmı “kürdistan” olarak gösterilmiştir ![]() Atlasın Kültür ansiklopedisi bölümünde, çeşitli milletlerin tanıtıldığı kısımda, Kürtlerin hayvancılıkla uğraşan, Türkiye, İran ve Irak’ta yaşayan, baskı altında yaşadıkları iddia edilen Müslüman halk oldukları ifade edilmektedir ![]() İTALYA İlköğretim Coğrafya Kitabında; Türkiye nüfusunun çoğunluğu Türk halkından ve azınlık Kürt halkından oluşmaktadır ![]() ![]() Kürt halkı, politik açıdan birden çok ülkeye ait olan Kürdistan bölgesinde yaşamaktadır ve sürekli olarak politik baskı altında tutulduklarından dolayı dünyanın çeşitli bölgelerine dağılmış durumdadırlar ![]() Birinci Dünya Savaşı sonunda büyük devletler tarafından Kürt halkına toprak verilmesi sözü tutulmamış ve bunun sonucu olarak Kürt halkı, Türkiye, Suriye, Irak ve İran topraklarına yayılmışlardır ![]() Şu anda, Türkiye’de yaşayan Kürt halkının nüfusu 15 milyon civarındadır ![]() ![]() ![]() Kürtçe konuşulması yasak olup, Kürt çocuklarının eğitimleri yalnızca Türk öğretmenler tarafından yapılmaktadır ![]() Kürt sorunu, Abdullah ÖCALAN’ın (Kürt halkının özgürlüğü ve hakları için askeri ve politik metotlar kullanarak savaşan PKK/KONGRA-GEL partisi başkanı) yakalanmasından sonra uluslararası bazda gündeme gelmiştir ![]() Birleşmiş Milletler ve diğer uluslararası teşkilatlar birçok kez Türkiye’yi ve Kürt halkının yaşadığı diğer ülkeleri, Kürt halkına karşı uygulanan baskı rejimlerinden dolayı suçlamıştır ![]() Türkiye’nin radikal İslam’a karşı aldığı pozisyondan dolayı ve bulunduğu bölgede denge unsuru olması gibi stratejik konumu vardır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|