|  | Havacılık Tarihi-Türkiye'de Havacılık |  | 
|  07-08-2009 | #1 | 
| 
Şengül Şirin   |   Havacılık Tarihi-Türkiye'de HavacılıkHavacılık Tarihi-Türkiye'de Havacılık Türkler'de havacılık konusunda çalışmalar Osmanlı döneminde, askeri alanla sınırlı olarak başladı  Daha önceleri, kanat takıp yüksek bir yerden atlayarak yapılan uçma denemeleri de olmuştu  Bunlardan en ünlüsü 17  yüzyılda yaşayan Hezarfen Ahmed Çelebi'nin denemesidir  Ahmed Çelebi kanat takarak Galata Kulesi'nden atlamış ve bir söylentiye göre de Boğaz'ı aşarak Üsküdar'a ulaşmayı başarmıştır   191112 Trablusgarp Savaşı'nda İtalyanların hava saldırısına uğrayan Osmanlılar havacılığın önemini kavrayarak askeri havacılık alanında ilk çalışmaları başlattılar  Sivil havacılığın başlangıç adımları Cumhuriyet döneminde atıldı  İlk uçuş izni 1925' te İstanbulAnkara arasında uçan Junkers Marke ve Lufthansa şirketlerine verildi  Aynı yıl, daha sonra Türk Hava Kurumu adını alan Türk Tayyare Cemiyeti kuruldu  1926'da İstanbulBrindisi arasında yolcu ve posta taşıma işi İtalyan Havacılık Şirketi'nce yürütülmeye başladı  1933'te kurulan Hava Yollan Devlet İşletme İdaresi aynı yıl de Havilland modeli altı kişilik uçaklar satın alarak Ankaraİstanbul arasında yolcu taşımacılığını başlattı  Türkiye'de havacılığı yaymak, gençlere sevdirmek, pilot ve paraşütçü yetiştirmek gibi amaçlarla 1935'te Türkkuşu kurulmuştur   Türkkuşu, Türk Hava Kurumu'na bağlı bir kuruluştur  Genellikle gençlere yönelik olan çalışmaları arasında, uçak pilotlarının ve planörcülerin yetiştirilmesi, paraşütle atlama ve model uçak yapımı eğitimi veren okullar sayılabilir  Günümüzde de Türkkuşu her yıl yaz aylarında Eskişehir'deki tesislerinde gençler için paraşüt ve planör uçuş kursları düzenler  Gene her yıl düzenlediği paraşüt ve model uçak yarışmaları sonucunda kurulan milli takımla uluslararası yarışmalara katılır  Sivil havacılığın asıl gelişimi II  Dünya Savaşı sonrasına rastlar  Bu dönemde hem uçakların modernleştirilmesine, hem de yeni havalimanlarının yapımına ağırlık verildi  1949'da Bayındırlık Bakanlığı'na bağlı Hava Meydanları Bürosu kuruldu  Sekiz yıl içinde Atatürk (Yeşilköy), Esenboğa, Adana, Trabzon ve Van havalimanları işletmeye açıldı  1956'da çıkarılan bir yasayla Devlet Hava Meydanları İşletmesi kurularak, havalimanlarının işletilmesi ve uçuş güvenliğinin sağlanması bu kuruluşa bırakıldı  II  Dünya Savaşı'nın hemen ardından kurulan Devlet Hava Yollan Umum Müdürlüğü DC3 ve C47 tipi uçaklar satın aldı  Hava filosunun modernleştirilmesiyle, önce Atina, Beyrut ve Kahire olmak üzere dış ülkelere uçuşlar başladı  1955'te Devlet Hava Yolları yerine Türk Hava Yolları (THY) Anonim Ortaklığı kuruldu  Günümüzde THY değişik tiplerde, toplam 32 uçakla yurtiçinde ve yurtdışında 50'den fazla kente yolcu ve yük taşımaktadır  1970'lerin ortalarında ve özellikle 1980 sonrasında THY'nin yanı sıra özel kuruluşlar da hava taşımacılığı alanına girerek "charter" ve tarifeli seferlere başlamışlardır    
				__________________  Arkadaşlar, efendiler            ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler,            müritler, meczuplar memleketi olamaz  En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet            tarikatıdır   | 
|   | 
|  | 
|  |