Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Kültür - San'at & Eğitim > Ülke & Şehirler > Gezelim, Görelim

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
eyfel, kulesi

Eyfel Kulesi

Eski 06-17-2009   #1
Şengül Şirin
Varsayılan

Eyfel Kulesi



Eyfel Kulesi

Eyfel Kulesi (Fransızca: La tour Eiffel [la tuʀ ɛˈfɛl]), Paris'deki demir kulesi Kule, aynı zamanda tüm dünyada Fransa'nın sembolü halini almıştır İsmini, inşa ettiren firma olan Gustave Eiffel'den alır En büyük turizm cazibelerinden biri olan Eyfel Kulesi, yılda 6 milyon turist çeker 2002 yılında toplam ziyaretçi sayısı 200 milyona ulaşmıştırİnsandaki uyluk kemiğinden esinlenilmiştir



Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından, Fransız Devrimi'nin 100 yıl kutlamaları çerçevesinde inşa edilmiştir Aslında kulenin mimarı Gustave Eiffel değil, İsviçreli Maurice Koechlin 'in siparişi üzerine tasarlayan Stephen Sauvestre'dir Meslektaşı Emile Nouguier ile beraber ilk tasarımları yapmıştır Kulenin, 7739401 Frank 31 Sent tutan inşaat masrafları, Gustave Eiffel'in tahminlerinin 1 milyon frank üstündedir 1889 yılındaki açılış tarihden önceki 5 ayda 1,9 milyon kişi ziyaret edince, yıl sonuna kadar toplam masrafın 3/4'ü çıkartılmıştır Böylelikle Eyfel Kulesi, daha başından, kazanç sağlayan bir şirket görünümüne bürünmüştü



3000 işçi 26 ay boyunca 18038 adet demir parçayı 2,5 milyon perçinle bir araya getirdi Hiç ölüm vakası yaşanmamış olması, o günün şartlarında şaşırtıcı bir durumdur

Ancak bu arada kule, onu bir utanç lekesi olarak gören Paris halkının tepkisini de çekmiştir Bazı sanatçılar devasa bir sokak lambasına benzetirken, bir fabrika bacası gibi Paris'in görsel itibarını zedeleyeceğini ileri sürmüşlerdir Böylelikle devrin sanatçı ve edebiyatçı çevresinde bir kampanya başlatılmış, bu kampanya süresince ünlü sanatçıların imzaladığı bildiriler dağıtılmıştır Bugün ise Eyfel Kulesi, Dünya'nın en güzel mimari yapılarından biri olarak kabul edilir Parisliler onu Demir Bayan olarak adlandırırlar İlk başlarda Eiffel, Kule'ye sadece 20 yıl için müsaade almıştı Dolayısıyla, 1909 yılında kulenin sökülmesi gerekiyordu Ancak kule, iletişim için çok uygun yüksekliğe ulaştığından ve yeni yüzyılda Atlantik ötesi haberleşmeye imkân tanıdığından, kalmasına izin verildi


Eyfel Kulesi 300 m yüksekliktedir Zirvesindeki televizyon vericileri 27 m daha yükseklik kazandırır Günümüzde yaygın olarak kullanılan çelik yerine demirden inşa edilmiş, özel teknikler sayesinde günümüze kadar sağlam olarak gelmiştir



Eyfel kulesinin taşıyıcı konstrüksiyonu

200000 metrekare alanda bulunan Eyfel Kulesi her 7 yılda bir, 60 ton boya ile boyanır Bu çalışmada 25 boyacı görev yaparken, çalışma 15 ay sürer Bu işlem sırasında 1500 fırça, 5000 zımpara kağıdı ve 1500 iş tulumu tüketilir Ayrıca güvenlik maksadıyla toplam 50 km güvenlik halatı, 20000 metrekare koruyucu ağ kullanılır Boyama maliyeti yaklaşık 3 milyon avro tutar Zaman içinde kulenin rengi kırmızımsı kahveden, sarımsı kahveye, daha sonra kestane kahvesinden bugünkü bronz tonuna dönüşmüştür Kule 3 renk tonunda boyanır En açık renk zirvede kullanılırken, en koyusu zeminde kullanılır

Kulede intihar olayları da yaşanmaktadır Şu ana kadar 400 kişi bunu gerçekleştirmiştir Zamanla, intiharların önüne geçmek maksadıyla platformların çıkış noktalarına demir parmaklıklar yerleştirilmiştir


22 Temmuz 2003 tarihinde, kısa devre sonucu, kulenin zirvesinde, hemen en üst ziyaretçi platformunun üstünde yangın çıkmıştır Yangın bir saat gibi bir sürede kimse yaralanmadan söndürülmüştür

Manzara platformları

Kamuya açık platformlar 57 m, 115 m ve 276 m yükseklikte bulunur



Manzara platformu

Ziyaretçiler, üç asansörle kuzey, batı ve doğu kanatlarından ilk iki platforma ulaşır İlk ve ikinci katlarda lokantalar mevcuttur Ayrıca ilk katta, Eyfel Kulesinin tarihinin anlatıldığı bir sergi bulunur En üst platforma ulaşmak isteyen bir ziyaretçi, ikinci katta aktarma yapar ve başka bir asansöre geçer En üst platform hem çatılı hem de üstü açık bir alana sahiptir


Kulenin açılışından sonra, ilk platforma kadar 50 yolcu taşıyan iki hidrolik asansör kullanıma girmişti Bunlar için gerekli hidrolik presler 16 sütuna monte edilmişti Kuzey kanadından başka bir asansörle ikinci kata ulaşılıyordu 2 Dünya savaşı sırasında, işletim sistemindeki hasarlar sebebiyle bunlar devre dışı kalınca, Adolf Hitler kuleye yaya olarak çıkmak zorunda kalmıştı



1983 tarihinde ikinci ve üçüncü katlar arasına, 1000 tonluk yürüyen merdivenin yerini alan, 4 yeni turuncu asansör monte edildi Yürüyen merdiven 954 basamaklı ve 3 m genişliğindeydi


Londra'da benzer proje


Eyfel kulesinin kurulmasından sonra, Londra'da da benzer bir yapı kurmak için bir proje başlatıldı Watkins Tower adı verilen bu yapının inşasına 1891 yılında başlanmış olmasına rağmen çalışma başarılı olamamış ve 1907 yılında yıkılmıştır

__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
Alıntı Yaparak Cevapla

Cevap : Eyfel Kulesi

Eski 06-18-2009   #2
Şengül Şirin
Varsayılan

Cevap : Eyfel Kulesi



Eyfel Kulesi hakkında bilgi

Alm Der Eiffelsturm, Fr La Tour Eiffel, İng The Eiffel Tower Paris’in sembolü Demir teknolojisiyle yapılan önemli bir yapı 1889’da Fransız İhtilâlinin 100 yıldönümünü kutlama gösterileri için inşâ edildi Fransız mühendis Aleksandır Gustave Eiffel, yüksek demiryolu köprülerin yapımındaki tecrübesine dayanarak kulenin dizaynını yaptı Hazırlanan detaylı plânlarla, kulenin 12000 metal parçası üretildi ve birleştirme düzenine göre numaralandırıldı Kullanılan 2,5 milyon perçinden çoğunluğu




Eyfel Kulesi



Eyfel Kulesi Paris’in sembolü Demir teknolojisiyle yapılan önemli bir yapı 1889’da Fransız İhtilalinin 100 yıldönümünü kutlama gösterileri için inşa edildi Fransız mühendis Aleksandır Gustave Eiffel, yüksek demiryolu köprülerin yapımındaki tecrübesine dayanarak kulenin dizaynını yaptı Hazırlanan detaylı planlarla, kulenin 12000 metal parçası üretildi ve birleştirme düzenine göre numaralandırıldı Kullanılan 2,5 milyon perçinden çoğunluğu kule inşa edilmeden önce yerine takıldı Büyük dev proje aksaklık olmaksızın öyle sistemle yürüdü ki, bir işçi bile hayatını kaybetmedi Asansörleri hariç kule 26,5 ayda tamamlandı

Eyfel Kulesi rüzgara minimum direnç sağlayan kafes sistemli olarak yapılmıştır Kuvvetli kasırgalarda kulenin tahmini salınımı sadece 22 santimetredir 7000 tonun üzerinde yüksek kaliteli dövme demirden 225 metrekarelik 4 payanda (Pier) üzerine oturtulmuştur Kulede birbirinden farklı üç tane kat vardır 57 m yüksekliğindeki ek platformun altında 4 tane dörtgen ayak kemerlerle birleştirilmiştir Yerden 115 m yüksekliğindeki ikinci platformda ayaklar tamamiyle birbirlerine yakındır Üçüncü platform yerden 276 m yüksekliğindedir Bu platformun üzerinde fener ve son teras vardır 1959’da radyo anteninin ilavesiyle kulenin yüksekliği yaklaşık 300 metreden 320 metreye çıkmıştır
Tarihçe

Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından, Fransız Devrimi'nin 100 yıl kutlamaları çerçevesinde inşa edilmiştir Aslında kulenin mimarı Gustave Eiffel değil, İsviçreli ''Maurice Koechlin'' 'in siparişi üzerine tasarlayan ''Stephen Sauvestredir Meslektaşı ''Emile Nouguier'' ile beraber ilk tasarımları yapmıştır Kulenin, 7739401 Frank 31 Sent tutan inşaat masrafları, Gustave Eiffel'in tahminlerinin 1 milyon frank üstündedir 1889 yılındaki açılış tarihden önceki 5 ayda 1,9 milyon kişi ziyaret edince, yıl sonuna kadar toplam masrafın 3/4'ü çıkartılmıştır Böylelikle Eyfel Kulesi, daha başından, kazanç sağlayan bir şirket görünümüne bürünmüştü

3000 işçi 26 ay boyunca 18038 adet demir parçayı 2,5 milyon perçinle bir araya getirdi Hiç ölüm vakası yaşanmamış olması, o günün şartlarında şaşırtıcı bir durumdur

Ancak bu arada kule, onu bir utanç lekesi olarak gören Paris halkının tepkisini de çekmiştir Bazı sanatçılar devasa bir sokak lambasına benzetirken, bir fabrika bacası gibi Paris'in görsel itibarını zedeleyeceğini ileri sürmüşlerdir Böylelikle devrin sanatçı ve edebiyatçı çevresinde bir kampanya başlatılmış, bu kampanya süresince ünlü sanatçıların imzaladığı bildiriler dağıtılmıştır Bugün ise Eyfel Kulesi, Dünya'nın en güzel mimari yapılarından biri olarak kabul edilir Parisliler onu Demir Bayan olarak adlandırırlar

İlk başlarda ''Eiffel'', Kule'ye sadece 20 yıl için müsaade almıştı Dolayısıyla, 1909 yılında kulenin sökülmesi gerekiyordu Ancak kule, iletişim için çok uygun yüksekliğe ulaştığından ve yeni yüzyılda Atlantik ötesi haberleşmeye imkân tanıdığından, kalmasına izin verildi


Teknik özellikler


Eyfel Kulesi 300 m yüksekliktedir Zirvesindeki televizyon vericileri 27 m daha yükseklik kazandırır Günümüzde yaygın olarak kullanılan çelik yerine demirden inşa edilmiş, özel teknikler sayesinde günümüze kadar sağlam olarak gelmiştir

200000 metrekare alanda bulunan Eyfel Kulesi her 7 yılda bir, 60 ton boya ile boyanır Bu çalışmada 25 boyacı görev yaparken, çalışma 15 ay sürer Bu işlem sırasında 1500 fırça, 5000 zımpara kağıdı ve 1500 iş tulumu tüketilir Ayrıca güvenlik maksadıyla toplam 50 km güvenlik halatı, 20000 metrekare koruyucu ağ kullanılır Boyama maliyeti yaklaşık 3 milyon avro tutar Zaman içinde kulenin rengi kırmızımsı kahveden, sarımsı kahveye, daha sonra kestane kahvesinden bugünkü bronz tonuna dönüşmüştür Kule 3 renk tonunda boyanır En açık renk zirvede kullanılırken, en koyusu zeminde kullanılır

Kulede intihar olayları da yaşanmaktadır Şu ana kadar 400 kişi bunu gerçekleştirmiştir Zamanla, intiharların önüne geçmek maksadıyla platformların çıkış noktalarına demir parmaklıklar yerleştirilmiştir

22 Temmuz 2003 tarihinde, kısa devre sonucu, kulenin zirvesinde, hemen en üst ziyaretçi platformunun üstünde yangın çıkmıştır Yangın bir saat gibi bir sürede kimse yaralanmadan söndürülmüştür

Manzara platformları Kamuya açık platformlar 57 m, 115 m ve 276 m yükseklikte bulunur

Ziyaretçiler, üç asansörle kuzey, batı ve doğu kanatlarından ilk iki platforma ulaşır İlk ve ikinci katlarda lokantalar mevcuttur Ayrıca ilk katta, Eyfel Kulesinin tarihinin anlatıldığı bir sergi bulunur En üst platforma ulaşmak isteyen bir ziyaretçi, ikinci katta aktarma yapar ve başka bir asansöre geçer En üst platform hem çatılı hem de üstü açık bir alana sahiptir

Kulenin açılışından sonra, ilk platforma kadar 50 yolcu taşıyan iki hidrolik asansör kullanıma girmişti Bunlar için gerekli hidrolik presler 16 sütuna monte edilmişti Kuzey kanadından başka bir asansörle ikinci kata ulaşılıyordu 2 Dünya savaşı sırasında, işletim sistemindeki hasarlar sebebiyle bunlar devre dışı kalınca, Adolf Hitler kuleye yaya olarak çıkmak zorunda kalmıştı

1983 tarihinde ikinci ve üçüncü katlar arasına, 1000 tonluk yürüyen merdivenin yerini alan, 4 yeni turuncu asansör monte edildi Yürüyen merdiven 654 basamaklı ve 3 m genişliğindeydi


Londra'da benzer proje

Eyfel kulesinin kurulmasından sonra, Londra'da da benzer bir yapı kurmak için bir proje başlatıldı Watkins Tower adı verilen bu yapının inşasına 1891 yılında başlanmış olmasına rağmen çalışma başarılı olamamış ve 1907 yılında yıkılmıştır

Alıntı Yaparak Cevapla

Cevap : Eyfel Kulesi

Eski 10-14-2009   #3
Şengül Şirin
Varsayılan

Cevap : Eyfel Kulesi



Eiffel Kulesi



Fransa'nın olduğu kadar Paris şehrinin de sembolü olan Eiffel Kulesi, 1889 Dünya Fuarının Paris'te yapılmasına karar verilmesi üzerine Gustave Eiffel tarafından 1887-1889 yılları arasında yapılmıştır

Fransız hükümeti fuarın sembolü olacak ve demir-çelik mimarisinin meziyetlerini gösterecek bir eser yapılmasını istemişti Eiffel, bunu en iyi belirtecek eserin bir çelik kule olacağına karar verdi Bu amaçla Seine Nehri yakınlarındaki Askeri okulun karşısında kaya temeller atıldı Kulenin çeşitli parçalarının planları 40 desinatör tarafından hazırlandı Planlar, Clichy'de bu amaçla kurulan fabrikaya gönderilerek imal ettirildi

Önce kulenin 4 büyük ayağı, sonra bunların üzerine birinci kat platformu yapıldı Daha sonra da ikinci, üçüncü platformlar yapıldı Üçüncü platform üzerine madeni bir kubbe oturtularak kule tamamlandı Kulenin birinci platformu 57,63 metre, ikinci platformu 115,73 metre üçüncü platformu ise 276,13 metre yüksekliktedir Kubbenin yüksekliği ise 300,51 metredir 1959'da eklenen radyo - televizyon vericileriyle birlikte kulenin yüksekliği 320,75 metre olmuştur Kulenin yapımında kullanılan demirlerin ağırlığı 7175 tondur

Tepesinden bütün Paris'in ayaklar altında görülebildiği Eiffel Kulesi'nin katlarında turistler için lokantalar ve hediyelik eşya dükkanları bulunmaktadır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.