|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
eserleri, hakkında, nelerdir, picasso, picassonun |
![]() |
Picasso Ve Eserleri - Picasso'nun Eserleri Nelerdir? Picasso Ve Eserleri Hakkında |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Picasso Ve Eserleri - Picasso'nun Eserleri Nelerdir? Picasso Ve Eserleri HakkındaPicasso Ve Eserleri - Picasso'nun Eserleri Nelerdir? Picasso Ve Eserleri Hakkında Picasso Ve Eserleri - Picasso'nun Eserleri Nelerdir? Picasso Ve Eserleri Hakkında Picasso Pablo Picasso, tam adı ile Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Clito Ruiz y Picasso (25 Ekim 1881 – 8 Nisan 1973), İspanyol ressam ve heykeltıraş ![]() ![]() ![]() ![]() Hayatı ve eserleri Picasso 25 Ekim 1881'de Malaga, İspanya’da doğdu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1900'de ilk kez Paris'e gitti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pembe Dönem Bu dönemde Picasso, Mavi Dönem’deki soğuk renklerin aksine neşeli portakal ve pembe renkleri kullandı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Picasso, Georges Braque ile kübizmin temellerini atmış sayılmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Birinci Dünya Savaşı sırasında Picasso, Jean Cocteau ile beraber Roma'da kalır ![]() ![]() ![]() 20'li yılların başında ressam klasisizme geri döner: Trois Femmes à la fontaine (1921, Modern Sanat Müzesi, Paris) ![]() ![]() Picasso tanınan en üretken sanatçıdır ![]() ![]() Bir genelevdeki beş hayat kadınını gösteren ve Kübizm akımının en önemli örneklerinden biri olarak görülen ünlü eseri Avignonlu Kadınlar, Fransa'da 1907 yazında çizilmiştir ![]() En tanınmış eseri Alman ordularının Guernica kasabasını bombalamasını anlatan Guernica adlı eseridir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Picasso Ve Eserleri - Picasso'nun Eserleri Nelerdir? Picasso Ve Eserleri Hakkında |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Picasso Ve Eserleri - Picasso'nun Eserleri Nelerdir? Picasso Ve Eserleri Hakkında![]() Bilim ve Sevecenlik (1895): On dört yaşında iken, muhtemelen ölen kız kardeşi Conception anısına yaptığı bu resimde figürlerin rolü değiştirilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çıplak Ayaklı Kız (1895): Elleri kucağında bitişik duran klasik pozda Coruna' nın eserlerine duyduğu hayranlık sezilmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Annesinin Portresi (1896): Çok sevdiği annesinin portresi ![]() Babasının Portresi (1895-1896): Babasının resmi ![]() Pepa Teyzenin Portresi (1896): Tüm İspanyol tarihinin en iyi portrelerinden biri (Rembrandt düzeyinde başarılı) olarak kabul edilmiştir ![]() ![]() İlk Komünyon (1896): Dinsel konulu ilk resmidir ![]() ![]() ![]() ![]() Els Quatre Gats' ın Menü Kapağı (1899): Burada hayran olduğu Toulouse Lautrec' in biçemini çağrıştıracak bir üslup kullanmıştır ![]() ![]() ![]() Le Moulin de la Galette (1900): Renoir ve Toulouse Lautrec' e bir meydan okuma olan bu eser, Picasso' nun Fransız resminin devleri arasına girmesini sağlamış tır (art) ![]() ![]() Casagemas Tabutta (1901): Arkadaşının ölümü Picasso' yu derinden sarsmıştı ![]() ![]() ![]() Ruh Çağırma (Casagemas' ın Gömülüşü) (1901): İspanyol kutsal resim sanatı, özellikle El Greco' nun “Orgaz Kontu' nun Gömülmesi” adlı eseri ile bağlantılıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İki Cambaz (1901): “ Lapin Agile” adlı kahvede parlak yeşil renkli alkol de-recesi yüksek absent içen iki arkadaşın içe dönük yalnızlığı ve hüznü betimlenmekte dir (art) ![]() ![]() Hayat (1903): Mavi resimlerin en önemlisidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Akrobat ve Genç Cambaz (1905): Geniş ve kaslı sırtını gördüğümüz atlet bir küpün üzerinde oturmakta, topun üzerinde denge kurmaya çalışan küçük bir kıza bakmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Soytarılar Ailesi (1905): Picasso' nun o zamana kadar giriştiği en büyük boylu tablodur ve iki metrekareden fazla yüzeyi vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Paletli Kendi Portresi (1906): Resim kübizm önceki dönemde, Picasso tarafından geliştirilen değişik bir biçimsel denemeyi göstermektedir: Stil yaratma, doğal oranları ve perspektif kuralları terketme gibi ![]() ![]() ![]() ![]() İki Çıplak kadın (1906): Resim özgün bir tarzda ayna karşısında Venüs temasını yorumlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gertrud Stein' ın Portresi (1905-1906) Bu meşhur portrenin yapımı sırasında Getrud Stein uzun çalışma sürelerince pozlar verir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kendi Portresi (1907): İlkellik ve barbarlık ![]() ![]() ![]() ![]() Avignonlu Kızlar (1907): Kübizmin ve modern sanatın doğuşunu simgeler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Masanın Üzerindeki Meyvelik ve Ekmek (1908-1909): Eserdeki biçimsel ve perspektif yorum Cezanne' nin natürmortları ile doğrudan ilgilidir (art 66) ![]() ![]() Vollard' ın Portresi (1909): Picasso biçimi parçalamayı daha da ileri götürerek kenar çizgilerini de belirsizleştirir ![]() ![]() ![]() ![]() Hasır İskemleli Natürmort (1912): Bu eser iskemle hasırı ve tabloyu çerçeveleyen halat gibi “Bireşimsel Kübizm” öğeleri içerir (art 84) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Parade (1917): Oyunun perdesine yaptığı resim halen Paris' te Centre Pompidou' da bulunur ![]() Maymun: Sanatçının yaratıcı gücünün dönüşüme uğramış hali ![]() ![]() Yıldızlı Top: Dünyanın simgesidir ![]() ![]() ![]() Cambazlar: Tehlike ve kurulu düzene karşı gelerek yaradılışın temel koşullarını gösteren tersine bir dünyanın sakinleridir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Koltukta Oturan Olga' nın Portresi (1917): (ds) (art) // Üç Müzisyen (1921): Klasik tanrılar komedi sanatının baş aktörleri olarak sunulurlar ![]() ![]() ![]() ![]() Kumsalda Koşan Kadınlar (1922): Klasik kurallar özgün bir şekilde yorumlanmıştır: Bedenin oranları değiştirilmiş, biçimsel deformasyon ve hacim kazandırma yoluna gidilmiştir ![]() ![]() ![]() Dans (1925): Üç kişinin parçalanmış gövdeleri, cırtlak renkleri ve baygın hareketleri ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kadın Büstü (1931): Oranlar devleştirilmiştir ![]() ![]() ![]() Ayna Karşısında Kadın (1932): Marie-Therese Walter' in bedeni en mahrem hali ile resmedilmiştir (art) ![]() ![]() Afrika Heykel Sanatı: Picasso ve kübizm üzerindeki etkisi yıllarca birincil faktör olarak kabul edilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maria Theresa' nın Portresi (1937): Maria Theresa' nın bedeninin cinselliği, sapsarı saçları yeni bir resim tarzı için ilham kaynağı olur ![]() ![]() ![]() alıntıdır |
![]() |
![]() |
|