Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
anlamı, bayrağının, türk, önemi

Türk Bayrağının Anlamı Nedir? Türk Bayrağının Önemi Nedir?

Eski 09-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Türk Bayrağının Anlamı Nedir? Türk Bayrağının Önemi Nedir?



Türk Bayrağının Anlamı Nedir? Türk Bayrağının Önemi Nedir?
Türk Bayrağının Anlamı Nedir? Türk Bayrağının Önemi Nedir?

Türk Bayrağının rengini şehitlerin kanından ilhamını da kan gölüne yansıyan ay ve yıldızdan aldığını biliyoruz Fakat bayrak hakkındaki bu bilgi bayrağın taşıdığı kutsal anlamı o anlamdaki sembolizmi ondaki derinliği ve yüceliği anlatmaya yetmez
Bilindiği gibi genellikle Hristiyan milletler bayraklarında Haç şeklinde semboller yer almaktadır Müslüman milletlerde ise Hilal görünmektedir Haç'ın anlamı;Hazreti İsa'nın çarmıha gerilerek haç şeklinde şehit edildiğine inandıkları için onu sembol olarak alırlar Peki ya Hilal? Müslümanlarca sembol olarak kabul edildiğini biliyoruz Ancak bunun sembolik değeri nereden gelmektedir? Dolunay (Bedir) ayın ondördüncü gecesindeki haliyle daha parlak olmasına rağmen niçin ayın en az ışık verdiği yay şeklindeki zayıf şekil sembol almıştır? İşte Hilal'in gücü burda çıkmaktadır Çünkü Hilal Haç gibi doğrudan şekil olarak alınsaydı Dolunay kullanmak daha uygun olurdu Halbuki “Hilal” şekli dolayısıyla değil ismi dolayısıyla sembol olmuştur Bu anlamı da “Allah (cc)” isminden almıştır Bilindiği gibi Arapça aslında Hilal kelimesinde; 1 “He” 1 “Lam” 1 “Elif” ve yine 1 “Lam” harfleri bulumaktadır Yani 1 “He” 1 “Elif” ve 2 tane “Lam” bulunmaktadır
Bu Harflerin Ebced Hesabıyla Rakam Değeride
“He • “Lam” • “Elif” • “Lam”
Toplam Olarak =99
ALLAH (cc) kelimeside yine bir Elif iki Lam ve bir He ile yazılmaktadır Bu harflerin de değeri yine ebced hesabıyla toplandığında yine 99 rakamını verir Her iki kelimede harfler değişmediği içinrakam değerleri de değişmiyor Yani Hilal yazarken ALLAH (cc) isminin harflerini kullanıyoruz 99'da Esmaul Hüsna'yı temsil ederÖyleyse bu iki kelimeyi bilhassa sembolik olarak birbirinin yerine kullanmak mümkündür O halde Bayrak üzerine ALLAH (cc) yazacak yerde aynı ismin eş değerlisi olan Hilal'i koymak hem anlamlı hem inançlarımıza daha uygundurÇünkü inancımıza göre “ALLAH (cc)”ı sembol olarak bile ifade etmek mümkün değildir Aksi halde putperestlerin düştüğü hatayı tekrarlamış oluruz Bu sakıncadan dolayı “ALLAH (cc)” ın zatı ve ismi tenzih edilerek o ismin harf ve ebcedi bakımından eş değerlisi olan “Hilal” sembol yapılmıştır Madem ki sembolik anlam taşıyacaktır o halde Hilal yazmaktansa Hilalin şeklini yapmak arasında hiç fark yoktur Aksine sembol olarak Hilal şekli daha uygun daha anlamlıdır Böylece Hilal'in sembol olarak seçilmesinde şu mantık silsilesi görülmektedir:
ALLAH (cc) à Hilal (isim) à Hilal (şekil)
ALLAH(cc)'ın birliği (Tevhid) inancı ve bu inancın La ilahe İllallah (ALLAH
(cc) tan başka Tanrı yoktur) formulüyle ifade edilen manası böylece Hilal şeklinin içinde sembol olarak ifadesini bulmuşturBilindiği gibi bazı İslam ülkeleri bayrağında özellikle Suudi Arabistan doğrudan doğruya Kelime-i Tevhid'i yazarak sembole gidilmeden bayrağına koymuşturAncak birtakım manaların sembol ile ifadesi sözle ifadesinden daha derin ve anlamlıdır Hilal'in kucağındaki Yıldız Hilalde olduğunun aksine doğrudan doğruya şeklinden alınmıştır
Ancak bu şekil yine Arapça Muhammed yazısının şeklidir Peygamberimiz Hz Muhammed (sav) Efendimizin ismi yazıldığı zaman birinci mim in başı ha harfinin dirseği ikinci mim in kıvrımı ve dal harfinin alt ve üst kanadı beş tane çıkıntı meydana getirir ve tam bir yıldız şeklini alır Zaten İslam'ın şartları da beş tanedir Hilal ALLAH (cc) inancını yıldız Peygamber'e bağlılığı dile getirir ALLAH (cc) inancı amentü ile bildirilen iman şartlarının temeli olduğu için iman esaslarının hepsi bu sembolle ifadesini bulmuş olur O zaman Hilal iman şartlarını yıldız da İslam'ın şartlarını remz (sembol) olarak dile getirir ki bayraktaki bu iki sembolle ay ile yıldızla İslam dini bütün yönleriyle ifade edilmiş olur
Claude Farrere dilimize Türklerin Manevi Gücü adıyla çevrilen eserinde (s36) Hilal şekli üzerinde durarak bu şeklin Türklerin hayatında nasıl bir önem taşıdığını anlatmaya çalışır En mükemmel gemiler yarım ay şeklinde Amiral gemisinin etrafına sıralanmıştı Evet yarım ay şeklindeVe hilal şekli gerçekten müslüman gerçekten Türk olan herkesi heyecandan titretmeye yeter!” diyerek Türk toplumunun hayatında örf ve geleneklerin ne kadar köklü bir yeri olduğunu anlatır
İstiklâl marşımızda Çatma kurban olayım çehreni ey nazlı hilal Kahraman ırkıma bir gül ne bu şiddet bu celâl mısralarında bayrağın ve hilalin şahsına dile gelen hitap aslında doğrudan doğruya ALLAH (cc)'a niyazdır ALLAH (cc)'dan artık bu millete rahmet ve merhametiyle nazar etmesi istenmektedir Zaten Ruhumun senden ilâhî şudur ancak emeli;” mısrasında bu dilek daha açık bir dille ortaya konmaktadır Hilal sadece bayrağımızda değil kandil geceleri yapılıp dağıtılan ay çöreğindede görülür Camide ve kışladaki ders nizamı da Mehter Takımının nöbet vurma sırasında aldığı şekil de hep Hilal şeklidir

Alıntı Yaparak Cevapla

Türk Bayrağının Anlamı Nedir? Türk Bayrağının Önemi Nedir?

Eski 09-11-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Türk Bayrağının Anlamı Nedir? Türk Bayrağının Önemi Nedir?



Türk Bayrağının Anlamı:

Al Rengin Anlam ve Önemi

Türk mitolojisinde, Türklerin renklerle ilgisi önemli bir yer tutar; mavi (gök mazisi, Türkuaz), beyaz/ak ve al/kızıl renkleri başta gelir Al renk kırmızıdan farklıdır, kutsal, Tanrısal renktir Kırmızı renk adı Türkçe'de 12 asırdan önce pek görülmemektedir Kırmızı, Türkçe'ye sonradan, Sogdca'dan veya Farsça'dan geçmiştir

Oğuz/Türkmen boylarının çok eskiden beri al renkli börkler giydiği bilinmektedir Börklerin bütününde al ya da bir diğer deyişle kızıl renk görülmekle beraber, başka renklere de tesadüf ediliyor ki, esas olan gelenek, bütün börklerde, tepe kısmının yani Tanrıya yüz tutan kısmın, Tanrısal renk saydıkları al renkten olmasıdır Bu tarz bugün efelerin, zeybeklerin, seymenlerin vs folklorik başlıklarında da muhafaza edilmektedir

Al renk adı kutsallık içerdiği içindir ki, Türkler, "kırmızı bayrak" değil "al bayrak," "kırmızı kan" değil "al kan," demişlerdir Yermek, aşağılamak anlamında "karalamak" derken, yüceltmek, övmek, kutsamak karşılığı da, "allamak" sözünü kullanırlar Bugün dilimizde kullandığımız "allamak pullamak" sözü de aynı maksatla kullanılır

Türkler, al yahut kızıl rengi, Tanrısal renk, kutsal renk kabul ettikleri için, eski Türk inancına göre, Tek Tanrı veya Gök Tanrı'nın gökte olduğunun tasavvuru ile başlarına giydikleri börkün, Tanrıya karşı olan, yani tepe kısmında genellikle kızıl yahut al renk kullanmışlardır Bir başka söyleyişle, başlıklarında, Tanrısal kutsallık verdikleri Kızıl rengi kullanarak Tanrıya tazimlerini bildirmiş oluyorlardı

Kızıl yahut al renk, güneşin doğmak üzere iken (şafak vakti) ve yine battıktan hemen sonra gökyüzüne yansıttığı kırmızımsı renktir Türkler eskiden, genellikle, şafak sökerken, ve akşam vakitlerinde, gökteki, "göyün kızıllığı" dedikleri bu görüntü anında dua ederlerdi Türkler bu şekilde dua ile, sabah vakti onu karşılıyor, akşam vakti de onu yine dua ile uğurluyorlardı

Kırmızı (al/Kızıl), mitolojik Türk kosmik anlayışında da, göğün zirvesini ve ateşi ifade eder "Al", Türk lehçelerinde "yüksek", "yüce" ve "kudret" anlamlarına da gelir Altay dağının adı aynı maksatla söylenmiş olup, Al=yüce-yüksek, tay=tağ/dağ demek olup Al-tay=yüce-ulu dağ, yüksek dağ anlamındadır "Al" terkibindeki ilahi anlamlarla kutsiyet kazandırılmış olan Altay dağı, Şamanlarda, bir ruh ve tanrısal bir kutsiyetle yadedilir Ayin ve dualarında da kutsal Altay dağına hitap edilir

Halûk Tarcan, eski Türk dili ve mitolojisini incelediği kitabında konu ile ilgili ilginç görüşler ileri sürüyor: " güneş, gökteki ateş gibi, korkunç bir kudret ve enerjidir Değdiği, kendisine verilen, yani al/dığı her şeyi yakar, kendi gibi alev, ateş haline getirir Rengi al/dır, kutsal olduğu için, rengini ifade eden al kelimesi de kutsal anl***** gelir (Prof Dr A İnan) (Al/ip gökyüzüne, Tanrı'ya götürdüğü için kutsal demektir Al-Apa, al/an=ilah, alıp Tanrı'ya eriştiren "ilah" demektir ki, alap, sonunda Alp şekline girmiştir(125) Alp dağlarına bu adı verenler, Kamunlar adını taşıyan, İtalyan Alplerine yerleşmiş olan Ön-Türklerdir"

Eski şamani inançlara göre ateş, kötü ruhları kovar, insanın kötü ruhlardan temizler Abdulkadir İnan'ın nakline göre, VI Yüzyılda Göktürk Kağanına, elçi olarak gelen Bizans elçileri iki ateş arasından geçirilerek, onlarla beraber gelmesi muhtemel olan kötü ruhların kovulması sağlanıyordu Bu adet Moğol saraylarında da var Başkurt ve Kazak Türkleri, yağlı bir paçavrayı ateşleyip hastanın etrafında, "alaslama" dedikleri, "alas, alas" diye dolaştırarak, hastaya musallat olmuş kötü ruhları kovmuş oluyorlardı Buna
Anadolu'da "Alazlama" denilmektedir

Kızıl sözü, renk anl*****n yanında, aynı mitolojik anlayıştan kaynaklanarak, bildiğimiz altın anlamında da kullanılır Azerbaycan ve Türkistan lehçelerinde, altına "kızıl" derler, sözü kullanılır Çok eski devirlerde para yerine değer olarak kürk kullanırlardı Türkler kürke "ten/tın/tın" derlerdi En değerli kürkler de güneş kızıllığının (al) renginde olanlardı Güneş kızıllığı renginde olan en değerli kürkler için de yine güneşin rengi olan "al" sözü ilaveli "al-tın" al kürk, kızıl kürk diyorlardı ki kıymetin değer birimi idi Bugün, kıymet değeri olarak kullandığımız madene verilen altın (al-tın) adının anl***** kaynağı, anılan eski Türk anlayış ve kavrayışına dayanır Türkistan Türklerinde, küçük bir gümüş sikke olup, genellikle sikkeye denilen, asrımızın ilk çeyreğine kadar Türkistan'da
para birimi olarak kullanılan "tenge" sözü de aynı (al-kürk) "ten/tın" kökenlidir Bugünkü Kazakistan Cumhuriyeti'nin resmi para biriminin adı da, anılan kürk adından türemiş "tenge"dir Rusça'da para karşılığı olarak kullanılan "dengi" sözü de, Türkçe'den Rusça'ya geçmiş olan "tenge"nin Rusça söylenişidir

Türkler için tarihsel ve mitolojik büyük önem taşıyan al rengin, Türk Bayrağının da temel rengi olması hiç de şaşırtıcı değildir

Hilal Ay ve Yıldız

Batı kaynaklarının bir kısmı hilalin ilk olarak Bizans kentinin bayrağında görüldüğünü, yıldızın ise Hristiyan dininin kabulünün ardından Meryem Ana'ya ithafen Konstantin tarafından şehrin bayrağına eklendiğini belitmektedir Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u fethinin ardından 1000 yılı aşkın süredir kullanılmakta olan bu bayrağı benimsediği; aynı motifin bu tarihten itibaren de İslam dininin bir sembolü haline geldiği belirtilmektedir

Araştırmamızın ölçeğini biraz genişlettiğimizde, Türkiye'deki dağlık arazilerden Nil Vadisine kadar pek çok yerde "Ay tanrısı" tapınaklarının bulunduğu ve "Ay tanrısına" tapınmanın bir zamanlar bugün Orta Doğu olarak tanımlanan bu yörede en yaygın din olduğunun kaynaklarda ifade edildiğini görüyoruz Ay tanrısı hilal formunda bir sembol ile temsil
edilmekteydi Bugün İslam'ın baz aldığı ay ve yıl hesaplaması da bildiğimiz gibi Ay'ın evrelerine dayanmaktadır

Bu bölgede yaşamış en önemli uygarlık Sümerlerdir Ural-Altay dillerinin Sümer dili ile ilgisi bilimsel olarak saptanmış olup, Türkçe ve Macarca'nın sözcüklerinin benzeşmesinde %50'nin üzerinde bir orana rastlanmaktadır Örneğin Sümer dilinde "dingir", Türkçe'de "tengri" yani "tanrı"dır Kültürel benzeşmelerin de çokluğu Sümerlerin orjininin de Orta Asya olup,
Mezopotamya'ya sonradan göçler vasıtasıyla geldiklerini işaret etmektedir

Bu bakış açısı altında, hilal, yıldız motiflerini yoğun olarak kullanmış olan Sümerlerin, bu sembolleri Orta Asya'daki köklerinden taşımış olması ihtimali kuvvetlidir Zira, Sümerlerin dini inanışlarında, Altay Şamanizminin önemli etkisi göze çarpmaktadır

Ege adaları, Batı Anadolu ve Trakya'da arkeolojik kazılarda ele geçen sikkelerde hilal ve yıldız motifinin sıklıkla kullanıldığı
görülmektedir Bu durum bölgede yaşayan halkların inanışlarında bu motiflerin yer ettiğini işaret etmektedir Milattan önce 1200 ve 100 yılları arasında Orta Asya Türk dilini konuşan Saka adı verilen halkın Avrasya'da yaşadığı da
saptanmıştır

Birlikte kullanıldığı durumlarda hilal, ayı simgelerken, yıldızın güneş veya venüs'ü ifade ettiği belirtilmektedir Tarihi ve arkeolojik çalışmalar, hilal ve yıldız sembolünün kullanımını bir tarafta Sümerlerin inanışları vasıtasıyla Orta Asya Şamanizmine ve Türklerin atalarına, diğer tarafta ise Amerika yerlilerinin şamanizmine dayandırmaktadır

Bugün Türk Bayrağında yer alan hilal ve yıldız motiflerinin binlerce yıllık bir yolculukla bugüne kadar geldiğini ve orijininin Türk'lerinde ataları olan kadim dönemlerde yaşamış uygarlıklara dayandığını görüyoruz Sonuç olarak, tüm dünyanın bugün İslam dininin sembolleri olarak kabul ettiği hilal ve yıldızı; aslında biz Türklerin İslama bir sembol olarak kazandırdığını görüyoruz Bayrağımızın al renginin tanrısal kutsal bir renk; üzerindeki hilal ve yıldızın da binlerce yılın gizeminden gelen astrolojik objeler olduğu kesin Binlerce yıl bayrağında bu sembolleri taşımış böyle
bir millete de elbette özgün bir görev verilmiş olmalıdır diye de düşünmemiz gerekir

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.