Kadına Dokunma Ve Abdestin Bozulması - Kadına Dokunmak Abdesti Bozarmı? |
09-11-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Kadına Dokunma Ve Abdestin Bozulması - Kadına Dokunmak Abdesti Bozarmı?Kadına Dokunma Ve Abdestin Bozulması - Kadına Dokunmak Abdesti Bozarmı? Kadına Dokunma Ve Abdestin Bozulması - Kadına Dokunmak Abdesti Bozarmı? Kadına Dokunma Ve Abdestin Bozulması --Hanefilere göre fahiş mübaşeret halinde kadının tenine dokunulması abdesti bozarMaliki ve Hanbelilere göre,lezzet veya şehvet duyulması halinde,erkek ve kadının tenlerinin birbirine teması halinde,Şafiilere göre ise,erkek ve kadın tenlerinin mücerret birbirine temas etmesi ile—şehvetsiz dahi olsa-dokunanın da,kendisine dokunulanın da abdesti bozulur Bu fetvaları tafsilatlı olarak inceleyip mezheplerin bu konuda öne sürdüğü delillere bakalım Hanefilere Göre; Fahiş mübaşeret ile abdest bozuluryani aralarında elbise bulunmaksızın erkeğin kadının tenine şehvetle temas etmesi ve bundan etkilenmesidir…ancak bu dokunma ile abdest bozulur Hanefilere göre Malikilere Göre; Dokunmak suretiyle abdestin bozulmasının 3 şartı vardır 1)Dokunanın baliğ olması 2)kendisine dokunulan kimsenin adeten kendisine karşı cinsi arzu duyulan kimse olmasıdır 3)dokunan kimsenin lezzet kastıyla bunu yapması veya hissetmesidir Ayrıca bakmaktan ve düşünmekten dolayı zevk almakla da abdest bozulmaz Hanbelilere Göre; Kadınların tenine arada bir engel olmaksızın dokunmak ve dokunulan kişi adeten kendisine karşı cinsi arzu duyulan biri ise abdest bozulur Ayrıca kadının kadına erkeğin erkeğe şehvetle dahi olsa dokunuşu abdest bozucu değildir Kısaca; Üç mezhebe göre de erkek ile kadının şehvetsiz normal şekilde birbirine dokunması ile abdest bozulmaz Dokunma İle Abdestin Bozulmaması Hakkında Mezheplerin Delilleri; 1)Maide-6 ‘Ey iman edenler!Namaz kılmaya kalktığınız zaman yüzlerinizi,dirseklere kadar ellerinizi,başınızı meshedip,topuklara kadar ayaklarınızı yıkayınızEğer cünüp oldunuz ise boy abdesti alınızHasta yahut yolculuk halinde bulunuyorsanız,yahut biriniz tuvaletten gelirse,yahutta kadınlara dokunmuşsanız(ev lamestüm-ün- nisae) ve bu hallerde su bulamamışsanız temiz toprakla teyemmüm edin de yüzünüzü ve dirseklere kadar ellerinizi onunla mesh edinAllah size herhangi bir güçlük çıkarmak istemez,fakat sizi tertemiz kılmak ve size ihsan ettiği nimetini tamamlamak isterumulur ki şükredersiniz’ Bu ayette geçen lems(dokunma),İbn Abbas’ın rivayetiyle cinsi birleşmedirHanefiler bunu delil olarak almışlardır Yine İbn Sikkit’ten şu rivayet vardır -Lems kadınlar ile birlikte kullanıldığı zaman cinsi ilişki kastedilirÇünki Araplar’Lemestü’l mer’ete’ derken onunla cinsi ilişkide bulundum demek isterler O halde bu ayeti kerimede hakiki değil mecaz anlam kastediliyorçünki mecaza gitmeyi gerektirecek deliller sıralanmıştır Bu bakımdan Hanefiler bu delili yeterli görerek dokunma ile abdest bozulmadan kastın cinsel ilişki olduğunu söylerler Abdest bozan dokunmayı,şehvet maksadı olmakla kayıtlayan Malikiler ve Hanbeliler ise,ayet ile beraber HzAişe’den gelen rivayetleri de delil olarak sunarlar HzAişe’den gelen rivayete göre, Peygamber (as),hanımlarından birisini öper,sonra da abdest almaksızın namaz kılardı Dokunma ile Abdestin Bozulacağını öne süren Şafiilere Göre, Erkeğin mahrem olmayan yabancı bir kadına-ölmüş dahi olsa-aralarında herhangi bir engel bulunmaksızın dokunması,dokunanın da dokunulanın da abdestini bozarİsterse yüzüne bakılmayacak kadar yaşlı bir kadın yahut erkek olsun Şafiilerin Delilleri; Maide-6’daki ‘veya kadınlara dokunduğunuzda’ ayetinde sözü geçen mülamese kelimesinin sözlükteki hakiki manası ile amel etmeleridir Bu kelimenin sözlük manası,el ile yoklamak,tenlerin birbirine değmesi veya elle dokunmaktır Sonuç; Çoğunluk şehvetsiz dokunmanın abdesti bozmayacağını söylerken sadece Şafii mezhebi bu konuda aşırı tevile gitmiştir Önceki yazıda ele alınan Buhari’de geçen cariyelerin HzMuhammed (as)ın elinden tutup çarşıya götürmeleri ve Resulullahın elini çekmemesi rivayetleriyle beraber ele aldığımızda şehvetsiz,ihtiyaç gereği zaruret halinde dokunmanın haram olmadığını ve dahi abdesti bozmadığını söyleyebiliriz Şafii mezhebinin diğer mezheplere göre daha yerel olması fetvalarının da dar ve katı bir çerçevede kalmasına sebep olmuştur Ayrıca İslam dininde mezhepler kendi başlarına ayrı bir din değildir Hıristiyanlıktaki gibive mezhep imamları da birer beşerdir,kutsal kişiler değildirler Bizim dinde ölçü aldığımız tek beşer HzMuhammed(as)’dırO’nun örnek hayatının değişik yorumlarıdır mezheplerbu yorumlara iman etmemiz gerekmez Biz Hanefi,Maliki,Hanbeli,Şafii vs olmaktan önce Muhammedi’yiz Kur’an ve Kur’anın pratizesi anlamında sünnet tek rehberimizdirbir mezhebin görüşüyle kendimizi kayıt altına alıp dini kısır bir döngü içine hapsedemeyiz Bu İslam’ın evrensellik iddiasına da ters düşerher zaman ve zeminin kendine göre ihtiyaçları vardırbu da özü kaybetmeden farklı yorumlar getirebilmeyi gerektirir Bir mezhep içerisinde bile aynı mezhebin imamları arasında görüş ihtilafları mevcutturBir konuda İmam-ı Azam’a göre farklı,Ebu Yusufa göre farklı, İmam Muhammed’e göre farklı fetvalar karşımıza çıkabilmektedir Aynı konuda değişik mezhepler arasındaki görüş farklılıkları ise imam sayısı arttıkça daha da çeşitlilik kazanmaktadır Bu kadar fetva arasında din nerededir?İmamı Azam’ın dini mi,Hanbeli’nin dini mi ,Maliki’nin dini mi,Şafii’nin dini mi yoksa Hz Muhammed’in dini mi?? Her devirde fetvalar arasında kaybolmuş dinin özünü anlayıp çıkaracak alimler gelmiştirdini sadece Şafii anlamıştır,İmam-ı Azam’dan büyük alim daha gelmez deme hakkımız yokturonlar kendi devirlerinin insanıydılarbiz 21yy devrinin Müslümanlarıyız Bu devrin alimlerine de güvenelim ve dini anlayışımızı geçmişle sınırlamayalım Saygılar Kaynak;İslam fıkhı Ansiklopedisi(ProfDrVehbe Zuhayli) |
|