|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
abdestin, bozulmaması, delilleri, dokunma, hakkında, ile, mezheplerin, nelerdir |
![]() |
Dokunma İle Abdestin Bozulmaması Hakkında Mezheplerin Delilleri Nelerdir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Dokunma İle Abdestin Bozulmaması Hakkında Mezheplerin Delilleri Nelerdir?Dokunma İle Abdestin Bozulmaması Hakkında Dokunma İle Abdestin Bozulmaması Hakkında Mezheplerin Delilleri Nelerdir?Mezheplerin Delilleri Nelerdir? 1)Maide-6 ‘Ey iman edenler!Namaz kılmaya kalktığınız zaman yüzlerinizi,dirseklere kadar ellerinizi,başınızı meshedip,topuklara kadar ayaklarınızı yıkayınız ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu ayette geçen lems(dokunma),İbn Abbas’ın rivayetiyle cinsi birleşmedir ![]() ![]() Yine İbn Sikkit’ten şu rivayet vardır ![]() ![]() -Lems kadınlar ile birlikte kullanıldığı zaman cinsi ilişki kastedilir ![]() ![]() O halde bu ayeti kerimede hakiki değil mecaz anlam kastediliyor ![]() ![]() Bu bakımdan Hanefiler bu delili yeterli görerek dokunma ile abdest bozulmadan kastın cinsel ilişki olduğunu söylerler ![]() Abdest bozan dokunmayı,şehvet maksadı olmakla kayıtlayan Malikiler ve Hanbeliler ise,ayet ile beraber Hz ![]() ![]() Hz ![]() Peygamber (as),hanımlarından birisini öper,sonra da abdest almaksızın namaz kılardı ![]() ![]() Dokunma ile Abdestin Bozulacağını öne süren Şafiilere Göre, Erkeğin mahrem olmayan yabancı bir kadına-ölmüş dahi olsa-aralarında herhangi bir engel bulunmaksızın dokunması,dokunanın da dokunulanın da abdestini bozar ![]() ![]() Şafiilerin Delilleri; Maide-6’daki ‘veya kadınlara dokunduğunuzda’ ayetinde sözü geçen mülamese kelimesinin sözlükteki hakiki manası ile amel etmeleridir ![]() Bu kelimenin sözlük manası,el ile yoklamak,tenlerin birbirine değmesi veya elle dokunmaktır ![]() Sonuç; Çoğunluk şehvetsiz dokunmanın abdesti bozmayacağını söylerken sadece Şafii mezhebi bu konuda aşırı tevile gitmiştir ![]() Önceki yazıda ele alınan Buhari’de geçen cariyelerin Hz ![]() ![]() ![]() Şafii mezhebinin diğer mezheplere göre daha yerel olması fetvalarının da dar ve katı bir çerçevede kalmasına sebep olmuştur ![]() Ayrıca İslam dininde mezhepler kendi başlarına ayrı bir din değildir Hıristiyanlıktaki gibi ![]() ![]() ![]() ![]() Bizim dinde ölçü aldığımız tek beşer Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Biz Hanefi,Maliki,Hanbeli,Şafii ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’an ve Kur’anın pratizesi anlamında sünnet tek rehberimizdir ![]() ![]() ![]() ![]() Bu İslam’ın evrensellik iddiasına da ters düşer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir mezhep içerisinde bile aynı mezhebin imamları arasında görüş ihtilafları mevcuttur ![]() ![]() ![]() Aynı konuda değişik mezhepler arasındaki görüş farklılıkları ise imam sayısı arttıkça daha da çeşitlilik kazanmaktadır ![]() ![]() Bu kadar fetva arasında din nerededir? ![]() ![]() Her devirde fetvalar arasında kaybolmuş dinin özünü anlayıp çıkaracak alimler gelmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu devrin alimlerine de güvenelim ve dini anlayışımızı geçmişle sınırlamayalım ![]() ![]() Saygılar ![]() ![]() Kaynak;İslam fıkhı Ansiklopedisi ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|