Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
hangileridir, hizmet, kolları, nelerdir, sektörlerinin, sektörünün

Hizmet Sektörünün Kolları Nelerdir? Hizmet Sektörlerinin Kolları Hangileridir?

Eski 09-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Hizmet Sektörünün Kolları Nelerdir? Hizmet Sektörlerinin Kolları Hangileridir?



Hizmet Sektörünün Kolları Nelerdir? Hizmet Sektörlerinin Kolları Hangileridir?
Hizmet Sektörünün Kolları Nelerdir? Hizmet Sektörlerinin Kolları Hangileridir?
hizmet sektoru

üründen ziyade hizmet arz eden sektörlerdir, emek yoğundur, iş gücü üründen ön plandadır
(° bkz: hastane)
(° bkz: restaurant)
(° bkz: cafe)
(° bkz: otel)[*]birebir insan ilişkilerine dayalı işlerdir eğitim, sağlık, turizm, sanat, danışmanlık vb işler gerçekten beyin gücü olarak inanılmaz çaba ister

Alıntı Yaparak Cevapla

Hizmet Sektörünün Kolları Nelerdir? Hizmet Sektörlerinin Kolları Hangileridir?

Eski 09-11-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Hizmet Sektörünün Kolları Nelerdir? Hizmet Sektörlerinin Kolları Hangileridir?



Hizmet Sektörleri

Kurumsal Yapı
  • Avrupa Birliği İlişkileri
  • Basın Yayın
  • Bilgi Teknoloji ve Sistemleri
  • Eğitim
  • Halkla İlişkiler
  • İnsan Kaynakları
  • Stratejik Yönetim
  • Tedarik ve Stoklama
  • Yazı İşleri ve Kararlar
Kamu Düzeni - Afet ve Risk Yönetimi
  • Acil Yardım
  • Afet Koordinasyon
  • İtfaiye
  • Ruhsat ve Denetim
  • Zabıta
  • Zemin ve Deprem İnceleme
İktisadi Faaliyetler
  • Hal Tesisleri
  • İştirakler
  • Sosyal İşler
Mali Yönetim
  • Bütçe
  • Finansman
  • Gelirler
  • Giderler
  • Mali Kontrol
Emlak Yönetimi
  • Emlak
  • Mesken ve Gecekondu
  • İstimlak
Planlama ve İmar
  • Harita
  • İmar
  • Kentsel Dönüşüm
  • Kentsel Tasarım
  • Planlama
  • Projeler
Çevre Koruma
  • Atık Yönetimi
  • Geri Dönüşüm
  • Çevre Bilinci
  • Deniz Kirliliğinin Önlenmesi
  • Gürültü Kirliliği
  • Hava Kalitesi
  • Mezarlıklar
  • Park ve Bahçeler
  • Su Kalitesi
  • Su Tasarrufu
Ulaşım
  • Ulaşım Planlama ve Projelendirme
  • Raylı Sistemler
  • Karayolu Sistemleri ve Tünel Yollar
  • Trafik Yönetim Sistemleri
  • Toplu Ulaşım Hizmetleri
  • Yolların Bakımı ve Onarımı
Sağlık - Sosyal Yardım ve Toplum Refahı
  • Darülaceze
  • Sağlık ve Hıfzıssıhha
  • Sosyal Hizmetler ve Engelliler
  • Veteriner ve Mezbahalar
Kültür Turizm ve Tanıtım
  • Dış İlişkiler
  • Kültür Turizm ve Tanıtım
  • Tarihi ve Kültürel Çevre
Altyapı
  • Yapım İşleri
  • İçme Suyu
  • Atık Su
  • Enerji Yönetimi
Spor
  • Spor Tesisleri

Alıntı Yaparak Cevapla

Hizmet Sektörünün Kolları Nelerdir? Hizmet Sektörlerinin Kolları Hangileridir?

Eski 09-11-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Hizmet Sektörünün Kolları Nelerdir? Hizmet Sektörlerinin Kolları Hangileridir?



Hizmet Sektörü ve Verimlilik Günümüzde endüstri toplumlarında hizmet sektörünün, milli gelir ve is*tihdamın en önemli bölümünü oluşturması yanında, bu sektör aynı za*manda uluslararası ticaretin ve geleneksel imalat sanayiindeki maliyetlerin geniş ve büyüyen kısmını da teşkil etmektedir Böylece, günümüzde kü*reselleşen dünyamızda, hizmet sektörleri arasındaki verimlilik farklılıkları, milli ekonomilerin büyük ölçüde verimlilik farklarını da tayin etmektedir Hiz*met sektörlerine baktığımızda, genelde aklımıza vasıfsız, düşük ücret ödenen, süpermarketlerde çalışan beyaz yakalı işçiler gelmektedir
Kuşkusuz, endüstri toplumunun iktisaden sağlıklı olması açısından ima*lat sanayii çok önemlidir Gerçekte, günümüzde istihdam, gelir, uluslar arası ticaret, hatta üretim maliyetleri açısından hizmet sektörleri daha da önem*lidir Bu yüzden günümüzde hizmet sektörlerindeki istihdam, gelişmiş en*düstri toplumlarında önemli araştırmaların konusunu teşkil etmiştir
Bu ülkelerde çalışanların önemli bir kısmı hizmet sektörlerinde istihdam edildiğinden, hizmet sektörleri gelirleri, milli geliri oluşturan en önemli kay*nak haline gelmiştir Ayrıca, örneğin ABD'de hizmet sektörlerindeki ücretler daha yüksek olarak tesbit edilmiştir Gerçekten, bu ülkede ücretler hizmet sektörlerinde en az imalat sanayii kadar ve hatta onun ortalamalarından daha yüksektir Her ne kadar bir bütün olarak ele alındığında hizmet en*düstrilerindeki ücretler milli ortalamaların altında olmakla beraber, hizmet sektörlerindeki verimliliğin artışıyla ücret kazananların yaşama standartları gittikçe yükselmektedir
Yakın tarihlerde hizmet sektörlerindeki gelişme, dünya ticaretindeki ar*tışın önemli bir unsuru olmuştur Gerçekten, ABD'de 1975 yılında tüm ABD ihracatının % 15'ini oluşturan hizmet sektörü ihracatı, 1990'da %26'ya yük*selmiştir Bunun anlamı, 1990'da ABD dış ödemeler dengesine hizmet sek*törlerinin 64 milyar dolar pozitif bir ilave yapmasıdır
Hizmet sektörlerindeki verimliliğin artışı imalat sanayii firmalarının ulus*lararası rekabetine direkt bir şekilde etki de yapmaktadır Bu şirketler, hiz*met sektörlerinin müşterileridir ve hizmet sektörleri satın aldıkları malın fiyat ve kalitesiyle ilgilenmektedirler Yapılan tahminlere göre, ABD eko*nomisinde endüs1ri sektörü satış değerlerinin %23'ünü hizmet sektörleri oluşturmaktadır Bunun doğal sonucu olarak, hizmet sektörlerindeki %20'lik bir verimlilik düşüklüğü, satış maliyetlerinde %46'lık, yani %23 oranının %20'si nisbetinde bir düşüklüğe neden olacaktır
Netice itibariyle, uluslararası ticarette bazı imalat şirketleri keskin bir şe*kilde karlılıklarını kaybedeceklerdir Bu nedenle ABD'de iktisat politikasını düzenleyenler, ulusal rekabet edebilirliği düzenlerken, hizmet sektörlerinin verimliliğine çok büyük bir önem atfetmektedirler Gerçekten, bu sektördeki verimlilik farklılıkları, milli ekonomiler arasındaki teolam verimlilik farklarının belirlenmesinde çok önemli bir rol oynamaktadırlar ABD'de yapılan araştırmalar 5 hizmet endüstrisinin çok yüksek verimlilik başarısına sahip ol*duğunu göstermektedir Bunlar; havayolları, iletişim, perakende ticaret, bankacılık dallandır
Bilindiği gibi verimlilik, bir ekonominin performansını ölçmede en temel göstergelerden bir tanesidir Prodüktivite, mal ve hizmet olarak çıktılarla, bunları üretmek için girdi olarak kullanılan kaynaklar arasındaki orandır Milli seviyede verimlilik, bir ekonominin gücünü ölçmede en önemli gös*tergedir Ulusal istihdam seviyesi dikkate alınmadığında, daha yüksek bir hayat standardı anlamına gelmektedir
Artan verimlilik, ekonomik büyümeyi hızlandıran bir faktördür Böyle bir gelişme topluma, yatırıma ayırması ve tüketmesi için ilave bir şekilde mal ve hizmetler sağlayacaktır Böyle bir yaklaşım açısından hizmet sek*törlerinin verimliliğini ölçmek çok önemli bir büyüme stratejik faktörünü in*celeme anlamına gelecektir Ülkeler arasında verimlilik farklarını etkileyen dolaylı ve dolaysız bazı nedenler olabilir Bir ülke endüstrisinin bazı şeyleri farklı yapması, o işletmeleri Japon veya Avrupalı firmalardan daha az veya daha çok verimli yapacaktır
ileri sürüldüğüne göre, ABD'de hizmet sektörü, ülkelerarası verimliliği etkileyen en önemli faktördür Burada ele alınması gereken unsurlar arasında sermaye yoğunluğu, işgücünün vasıf seviyesi ve emeğin örgütlenmesi üretimin yapısı ve kalite farkları ve benzeri faktörler sayılabilir Bu faktörler, bir endüstrideki emek verimliliğini direkt olarak etkilemektedir Bu açıdan verimlilikte farklı bir durum ortaya çıkarmak için yönetimde bir değişme gerçekleştirilmelidir Böyle bir yaklaşımın sonucu olarak akla diğer bir sual gelmektedir Niçin yöneticiler belirli üretim süreçlerinin kullanılmasında belirli hizmetlerden yararlanmaya karar verirler Bu sualin cevabı kuşkusuz yöneticilerin davranışlarını etkileyen, onların vasıf seviyelerine ve hedeflerine bağlıdır
Yöneticilerin ülkeden ülkeye neden farklı hareket ettiklerini anlamak için yöneticilerin karşılaştıkları dış güçleri incelemek gerekir 'Bu dış faktörleri değişen talepler nisbi girdi fiyatları gibi piyasa koşullarından rekabet devlet veya özel sektör mülkiyeti, çalışma kuralları gibi yasal düzenlemelerde ve hükümet politikalarından ortaya çıkmış olabilir
ABD'de yapılan araştırmalar, işletmelerin Avrupa ve Japonya'ya nazaran daha "yenilikçi" (innovative) olduğunu göstermiştir Yenilik, piyasaları daha gelişmiş mal ve hizmetlerin sürülmesi veya yeni üretim metodları kul*lanılması anlamına gelmektedir Eğer, bir endüstri veya şirket sürekli bir bi*çimde yeni hizmetler bulur veya bu malların piyasalara sürülmesinde önem*li yeni süreçler uygularsa, bunlara yenilikçi diyoruz Bu anlamda yenilik, süreçlerden ziyade sonuçlara ağırlık vermektedir
Bu anlamda kullanıldığında yüksek seviyede yenilikçilik daha yüksek bir verimlilik anlamına gelmekte ve bu iki faktör elele yürümektedir Gerçekten, yapılan araştırmalara göre, bir şirket gelişmiş süreçler uyguladığı veya yeni ve daha verimli hizmetlerden yararlandığı takdirde verimliliğini artırmaktadır
XXI asra doğru bazı ülkelerde ve bundan da önemli olarak bazı en*düstrilerde değişmenin ızdırabı yaşanacaktır Bazı yeni gerçekler ve yeni sosyo-ekonomik düzenler, üstesinden gelinmesi gerekli sorunlar ortaya ko*yacaktır iddia edildiğine göre, hizmet sektörleri yeni ve büyük ölçüde daha çok sorun getiren çevre şartlarıyla karşılaşacaktır Bu zorluk çıkaran yeni koşullar, esas itibariyle ekonomideki yapısal değişmelerden kay*naklanacaktır Özellikle, küreselleşme sürecinde üç özel hizmet sektörünün bu değişimler karşısında zorlanacağını, bunların esas itibariyle havayolları ulaşımı, haberleşme ve bankalar yani finans hizmetleri olduğu ifade edil*mektedir Batı tecrübeleri, özellikle hizmet sektörlerinin üç yöndeki önemli değişmelerden etkileneceği ni ifade etmektedir Bunlar;
a) Ciddi bir biçimde ortaya çıkan, "kuralsızlaştırma" (deregulation),
b) "Özelleştirme" (privatization),
c) "Gittikçe büyüyen küreselleşme" (globalization), işletme yönetimi üzerinde çok önemli etkiler yapmakta ve onları stratejilerini yeniden dü*zenlemeye zorlamaktadır
1960'larda Danjel Beli bize endüstri-ötesi toplumun yakında geleceğini ifade etmişti Gerçekten, günümüzde "hizmet ekonomileri" veya "bilgi top*lumu" dönemi yaşanmaktadır Hizmet sektöründeki gelişmelere rağmen as*lında imalat sanayii, milli gelirdeki stratejik payını korumaktadır Hizmet sek*törlerindeki büyüme, üretimden ziyade kendini istihdamda ortaya koymaktadır Gerçekten, ABD'de toplam işgücünün °/07S'ini oluşturan hiz*met sektörü, GSMH’nın %50'sini üretmektedir Buna mukabil, GSMH’nın %50'sini üreten sanayi sektörü ise, istihdamın sadece %25'ini oluş*turmaktadır Burada dikkati çeken önemli nokta, hizmet sektörlerindeki ve*rimliliğin sanayi sektörüne nazaran nisbeten daha düşük oluşudur' Kuş*kusuz, küreselleşmenin hızlanmasıyla her toplum verimlilik kavramını çok önemli bir faktör olarak dikkate almaya başlamıştır Özellikle, "rekabet ede*bilirlik" (competitiveness) verimliliğin önemini daha da artırmıştır
Eğer bir ülke rekabet edebilir olmak istiyorsa, ekonominin tüm sektörleri rekabet edebilir olmalıdır Çünkü, verimlilikteki yetersizlik, artan maliyetler olarak diğer sektörlere hızla transfer olacaktır Bu nedenle, günümüzde hizmet sektörü işletmelerinin rekabet edebilirliği, etkinliği ve verimliliği gittikçe daha büyük bir ilgi toplamaya başlamıştır
Kuşkusuz, hizmet sektörlerindeki etkinliği artırmada bazıları basit, bazıları karmaşık olan çok sayıda faktör rol oynamaktadır ileri sürüldüğün göre, bu yeni ekonomik yapıda "bilgi teknolojisi" (information technolog) birçok hizmet sektörünün doğuşuna ve büyümesine yol açması nedeniyle çok önemli bir faktördür Dağıtım hizmetlerinin yeniden yapılanması gerekmektedir
Gerçekten, 1986 ile 1990 arasında ABD'de hizmet işletmelerinin yılı yabancı yatırımı, ortalama olarak 26 milyar dolara ulaşmıştır imalata giden yatırım ise 28 milyar dolardır 1992'de hizmet sektörleri toplam dünya ticaretinin %20'sine ulaşmıştır Bu oran, Amerika'nın ihracatında %30'a varmaktadır Hizmet sektörleri uluslararası ticarette en hızlı artan sektörü oluşturmaktadır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.