![]() |
Makale Nedir? Makale Örnekleri - Kısa Makaleler - Kısa Makale Yazıları Örnekleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Makale Nedir? Makale Örnekleri - Kısa Makaleler - Kısa Makale Yazıları ÖrnekleriMakale Nedir? Makale Örnekleri - Kısa Makaleler - Kısa Makale Yazıları Örnekleri Makale Nedir? Makale Örnekleri - Kısa Makaleler - Kısa Makale Yazıları Örnekleri Kalbin Emeği Dua kalbin emeğidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buna karşılık, dua kitaplarında yazanlar aslında kişinin istemesi gerekenleri öğrenmesini anlatan şeylerdir ![]() ![]() ![]() Kişinin dua kitaplarını yazan kişiler ile arzularını uyumlu hale getirebilmesi için birkaç hazırlık safhasından geçmesi gereklidir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Makale Nedir? Makale Örnekleri - Kısa Makaleler - Kısa Makale Yazıları Örnekleri |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Makale Nedir? Makale Örnekleri - Kısa Makaleler - Kısa Makale Yazıları ÖrnekleriMakale örneği - Dil Ve Anlatım Elbette abartıldığı sürece utanma duygusu zarar verebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Makale Nedir? Makale Örnekleri - Kısa Makaleler - Kısa Makale Yazıları Örnekleri |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Makale Nedir? Makale Örnekleri - Kısa Makaleler - Kısa Makale Yazıları ÖrnekleriEdebiyat hakkında söyleşiler, makaleler, görüşler ![]() ![]() Fanzin Size ait olan tüm eserler bir fanzin malzemesi olabilir aslında ![]() ![]() ![]() Fanzin, en basit tanımıyla: Kuralsız yayınlardır ![]() ![]() Kuralsız olması, kural tanımayanların yayını olmasını sağlar ve sokağın, alt kültürün, kaybedenlerin, gerçeği bilenlerin haykırışı olarak ortaya çıkar ![]() ![]() ![]() Günümüzde tanınan birçok yazar, ilk olarak fanzinlerle yola çıkmıştır ![]() ![]() ![]() Her zaman ilginç tasarımlarıyla(çoğu kez cut-out:kes-yapıştır yöntemiyle), vurucu yazılarıyla, cesaretleriyle ayrı bir yere sahip fanzinler, aslında edebiyatın pek bilinmeyen bir köşesinde kalır ![]() ![]() ![]() Her ülkede binlerce örneği bulunan bu aykırı yayınları, çoğu kişi bilmeden de olsa oluşturmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() Fanzin’in sabit bir konusu yoktur; edebiyatın her yazın türü, resim, müzik, yaşam, kültür, siyaset vs ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Makale Nedir? Makale Örnekleri - Kısa Makaleler - Kısa Makale Yazıları Örnekleri |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Makale Nedir? Makale Örnekleri - Kısa Makaleler - Kısa Makale Yazıları ÖrnekleriROMAN Olmuş veya olması muhtemel olayların anlatıldığı uzun yazılardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Roman belli bir olay etrafında gelişir ve olaylar ayrıntılarıyla anlatılır ![]() ![]() ![]() ![]() Temsil ettiği akıma göre romantik roman, natüralist roman, realist roman; konusuna göre aşk romanı, toplumsal roman, polisiye roman, macera romanı gibi isimler alır ![]() Türk edebiyatında Tanzimat’tan sonra görülür ![]() ![]() ![]() ![]() HİKAYE Anlatımı bakımından romana benzeyen, ancak romandan daha kısa yazı türüdür ![]() Hikâyede olaylar genellikle yüzeyseldir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İki tür hikâye görülür ![]() ![]() Mauppasant tarzı da denilen kilasik hikâye yukarıda anlattığımız özelliğe uyar ![]() Çehov tarzı denen modern hikâyede ise belli bir kişi olmadığı gibi belli olaylar da çoğu kez yoktur ![]() ![]() Türk edebiyatında yine Tanzimat’la görülmeye başlanan hikâye türünde Halit Ziya, Ömer Seyfettin, Memduh Şevket, Sait Faik önemli eserler vermişlerdir ![]() MASAL Halk dilinde anlatılarak oluşan sözlü edebiyat ürünüdür ![]() ![]() Masallarda olaylar tamamen hayal ürünüdür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() DENEME Yazarın herhangi bir konudaki görüşlerini, kesin kurallara varmadan, kanıtlamaya kalkmadan, okuyucuyu inanmaya zorlamadan anlattığı yazı türüdür ![]() Deneme yazarı görüşlerini aktarırken samimi bir dil kullanır ![]() ![]() Deneme her konuda yazılabilir ![]() ![]() ![]() Denemenin özelliğini Nurullah Ataç’ın şu sözleriyle özetleyebiliriz: “ Deneme, ben’in ülkesidir ![]() ![]() Denemenin ilk örneklerini Fransız yazar Montaigne vermiştir ![]() ![]() Edebiyatımızda Cumhuriyet’ten sonra görülmeye başlanan bu türde Nurullah Ataç, Suut Kemal Yetkin, Sebahattin Eyüboğlu, Ahmet Haşim güzel örnekler vermişlerdir ![]() FIKRA Yazarın gündelik olayları özel bir görüşle, güzel bir üslupla, hiç kanıtlama gereği duymadan yazdığı kısa günübirlik yazılardır ![]() ![]() Fıkra, bir gazete yazı türüdür ![]() ![]() ![]() ![]() Edebiyatımızda özellikle Ahmet Rasim fıkralarıyla tanınır ![]() ![]() MAKALE Yazarın herhangi bir konudaki görüşlerini, belli kanıtlar, belgeler, inandırıcı veriler kullanarak kanıtlamaya çalıştığı ve böylece okuyucuyu bilgilendirmeyi amaçladığı yazı türüdür ![]() ![]() Makale, gazete ile birlikte ortaya çıkmış bir gazete yazı türüdür ![]() ![]() ![]() Makalede amaç bilgi aktarmak ya da görüşlerine okuyucuyu inandırmak olduğundan açık, anlaşılır, ciddi bir dil kullanılır ![]() ![]() Makale her konuda yazılabilir ![]() ![]() ![]() Edebiyatımızda Tanzimat döneminden beri görülen makale türünde Namık Kemal, Hüseyin Cahit, Ziya Gökalp, Peyami Safa, Falih Rıfkı Atay, Halit Fahri Ozansoy, Yaşar Nabi ünlü birkaç isimdir ![]() ELEŞTİRİ Bir sanatçının, bir sanat eserinin iyi ve kötü yanlarını ortaya koyarak onun gerçek değerini belirleyen yazılardır ![]() ![]() İki tür eleştiri vardır: İzlenimsel eleştiri ve nesnel eleştiri ![]() İzlenimsel eleştiri, Anatole France’in ilkelerini belirlediği ve eleştirmenin bir eseri kendi zevk ölçülerini göz önüne alarak incelediği eleştiri türüdür ![]() ![]() Nesnel eleştiride ise her eserin değerlendirilmesinde kullanılabilecek belli ölçütler vardır ![]() ![]() ![]() Avrupa’da Boielau, Saint Beuve, Taine, France eleştirileriyle tanınır ![]() Edebiyatımızda Hüseyin Cahit, Cenap Şehabettin, Ali Canip, Yakup Kadri, Nurullah Ataç, Mahmet Kaplan, Cemil Meriç, eleştiri alanında yazılar yazan ünlü birkaç isimdir ![]() GEZİ YAZISI Gezilip görülen yerler hakkında yazılan yazılardır ![]() ![]() Gezi yazısında yazar daima gezdiği yerleri anlatmalı, uydurma, yanlış bilgiler vermemelidir ![]() ![]() ![]() Eski edebiyatımızda gezi yazısına seyahatname denir ![]() ![]() ![]() ![]() Gezi yazılarını kitaplaştıran yazarlarımız da vardır ![]() ![]() ANI Bir yazarın kendisinin yaşadığı ya da tanık olduğu olayları sanat değeri taşıyan bir üslupla anlattığı yazılardır ![]() ![]() ![]() ![]() Üslup yönüyle gezi yazısına benzerse de, yazarın dış dünyadan çok kendinden söz etmesi anıyı belli eder ![]() ![]() Özellikle Tanzimat’la başlayan anı türündeki yazılar Cumhuriyet döneminde önemli bir tür olmuştur ![]() ![]() ![]() BİYOGRAFİ Bir kişinin hayatının anlatıldığı yazılardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yazar eğer kendi hayatını anlatmışsa yazıya otobiyografi denir ![]() ![]() Otobiyografiler üslup yönüyle anıya benzer; ancak anı otobografi içinde bir bölüm sayılabilir ![]() ![]() MEKTUP Genel anlamda kişinin bir haberi, olayı, arzuyu bir başkasına anlattığı yazılardır ![]() ![]() ![]() Bu tür mektuplar açık olarak bir gazetede ya da dergide yayımlanır ![]() ![]() ![]() Mektup, Divan edebiyatında da kullanılmıştır ![]() ![]() ![]() Bazı yazarlar mektuplardan oluşan romanlar da yazmışlardır ![]() SOHBET Bir konunun fazla derinleştirilmeden, biriyle konuşuyormuş gibi anlatıldığı fikir yazılarıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Üslup olarak fıkraya benzerse da gazete yazı türü olması, az sözle çok şey anlatmayı amaçlamaması, dışa dönük olması onu fıkradan ayırır ![]() Edebiyatımızda Ahmet Rasim, Şevket Rado sohbet türüne özel bir önem vermişlerdir ![]() GÜNLÜK Ne gün yazıldığını belirtmek için tarih atılan, çoğu zaman her günün sonunda o gün olup bitenin, sıcağı sıcağına anlatıldığı, olaylarla ilgili yorumlar, değerlendirmeler yapıldığı yazılardır ![]() ![]() Oktay Akbal, Suut Kemal Yetkin, Seyit Kemal Karaalioğlu’nun günlükleri kitap halinde yayımlanmıştır ![]() |
![]() |
![]() |
|