Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
açmam, belgeler, bürosu, emlak, gereken, gerekli, görmek, için, kurs, nelerdir

Emlak Bürosu Açmam İçin Gerekli Belgeler Nelerdir? Görmek Gereken Bir Kurs Var Mı?

Eski 09-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Emlak Bürosu Açmam İçin Gerekli Belgeler Nelerdir? Görmek Gereken Bir Kurs Var Mı?



Emlak Bürosu Açmam İçin Gerekli Belgeler Nelerdir? Görmek Gereken Bir Kurs Var mı?
Emlak Bürosu Açmam İçin Gerekli Belgeler Nelerdir? Görmek Gereken Bir Kurs Var mı?

emlak bürosu açmak için öncelikle emlak müşavirligi belgen olması gerekiyorondan sonrda ofis malzemeleri lazım bunları biliyorsunuzdur zaten bende 2006 yılında alınmış emlak müşavirligi belgesi var isterseniz ben bu belgemi size kiralayabilirim2-3 aylık egitime katılmadan benim belgemi size kiralayabilir ve bu belgeyle çalışabilirsinizeger düşünürseniz 0530 462 42 46 numaradan ulaşabilirsiniz

Emlakçılık Mecburi Standartı Yürürlükte

8 Temmuz 2003 tarihinde 25162 sayılı Resmi gazete de yayınlanarak 8 Temmuz 2004 tarihinde yürürlüğe giren "Emlakçılık Mecburi Standardı" bizlere ve tüketicilerimize hizmetin daha üst seviyelere taşınmasına ve mesleki düzen ve disiplinin sağlanamasına yönelik ciddi katkı sağlayaçaktır Standard genel anlamda , emlak komisyonculuğu hizmetlerinin, işletmecilik, hizmet ortamının özellikleri, bulundurulması gerekli araç - gereç ve çalışanların özellikleri ile ilgili genel kurallarını kapsamaktadır

Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:

Mecburi Standart Tebliği

(Tebliğ No: ÖSG-2003/59)

Madde 1-Bu Tebliğ 8/1/1985 Tarihli ve 3143 sayılı, 10/6/1930 tarihli ve 1705 sayılı, 18/11/1960 tarihli ve 132 sayılı kanunlara istinaden hazırlanmıştır

Madde 2-Türk Standartları Enstitüsü tarafından hazırlanan ekli TS 11816 "Emlak Komisyonculuğu Hizmetleri-Genel Kurallar" Standardı Resmi Gazete`de yayımı tarihinden 6 (altı) ay sonra mecburi olarak uygulanacaktır

Madde3-Ekli Standart kapsamında hizmet üretenlerin bu Tebliğ hükümlerine uymaları zorunludur

Madde4-Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer

Madde5-Bu Tebliğ hükümlerini Sanayi Ticaret Bakanı yürütür

Emlak Komisyonculuğu Hizmetleri - Genel Kurallar

0 Konu, tarif, kapsam

01 Konu

Bu standart, emlak komisyonculuğu hizmetlerinin genel kurallarına dairdir

02 Tarifler

021 Emlak

Ev, arsa, bağ, bahçe, vb taşınmazların ortak adı

022 Emlak komisyonculuğu

Emlak alım, satım, kiralama vb aracılık işleri

023 Emlak komisyoncusu

Gerçek hak sahiplerinin talebi üzerine düzenlenen süreli veya süresiz iş sözleşmesi yaparak: taşınmazın alımı, satımı, rehin vb aynı hak tesisi gibi tüm hukuki ve teknik işlemleri ve kiralanması konusunda aracılık eden ve kiralama sonrası hizmetleri yerine getiren, bu konularda gerektiğinde danışmanlık, bilirkişilik ve ekspertizliğini yapan ve bunlarla ilgili olarak gerekli form, beyanname vb belgeleri doldurabilen, bu iş ve işlemleri kendi adına açılmış bir iş yerinde yapan kişi veya kuruluş

024 Müşteri

Emlak komisyonculuğu hizmetlerinden faydalanan kişi veya kurum

025 Mal Sahibi

Emlağın sahibi

026 Yardımcı eleman

Satılık veya kiralık bir taşınmazı müşteriye gösteren ve gerekli bilgileri veren eleman

027 Müşteri Temsilcisi

Emlak komisyoncunun portföyünde bulunan taşınmazları, emlak komisyoncusu adına pazarlayan, emlak komisyoncusu ile çalışan ve bu işlemlerden doğan yasal ve mali sorumluluğu üstlenen kişi

03 Kapsam

Bu standart; emlak komisyonculuğu hizmetlerinin, işletmecilik, hizmet ortamının özelliklerini, bulundurulması gerekli araç-gereç ve çalışanların özellikleri ile ilgili genel kuralları kapsar

1 Kurallar

11 İşletmecilikle ilgili kurallar

111 Emlak komisyoncusu, ilgili meslek odasına kayıtlı olmalı, emlak komisyonculuğu hizmetlerini meslek odasınca kullanıma sunulan sözleşmeyi düzenleyerek vermeli ve emlak komisyonculuğu dışında herhangi bir iş yapmamalıdır

112 Hizmet verilen bölgenin kroki, vaziyet planı, maket, perspektif vb tanıtma elemanları emlak bürosunun duvarında veya uygun yerlerinde müşterilerin görebileceği şekilde teşhir edilmeli, kiralık ve satılık taşınmazların özelliklerinin belirtildiği ilan panosu düzenlenmeli, taşınmazların özelliklerinin müşteriye daha iyi tanıtılması için broşür, fotoğraf, video çekimi, vaziyet planı, imar durumu vb yararlanılmalıdır

113 Emlak komisyonculuğu ilgili meslek kuruluşlarınca belirlenmiş ücret tarifesine göre verilmeli ve komisyon ücretlerinin oranları ile yer gösterme hizmeti karşılığında herhangi bir ücret talebinde bulunulmayacağı müşterinin görebileceği bir yere asılmalıdır

114 Emlak komisyoncusu, iş yeri tabelasında ve basılı evraklarında mesleğini tanımlayan ibareler dışında herhangi bir yazı, sıfat veya unvan kullanmamalıdır

115 Emlak komisyoncusu, verdiği hizmet dolayısıyla edindiği bilgileri sözleşme ile belirlenen esaslar dışında kullanmamalı ve açıklamamalıdır

116 Emlak komisyoncusu, vereceği ilanlarda iş yerinin adını belirtmelidir

117 Emlak komisyonculuğu hizmetleri, sözleşmede yer alması kaydıyla yapılacak yazılı bir sözleşme esasına göre şubeleri veya müşteri temsilcileri aracılığıyla verilebilinir- Bu sözleşmede; hizmetin süresi, ücreti, yasal ve mali sorumluluklar vb hususlar yer almalıdır

118 Emlak komisyonculuğu bürosunda haberleşme hizmetlerinin yürüyebilmesi için telefon, faks ve bilgisayarla haberleşme ağı vb bulunmalıdır

119 Taşınmazın müşteriye yerinde gösterilebilmesi için, emlak komisyonculuğu bürosuna ait taşıt bulunmalı veya bu hizmetin yerine getirilebilmesi için sözleşmeli bir imkanı sağlanmalıdır

1110 Taşınmazın özelliklerinin belirtildiği tanıtıcı ve bilgi verici yazılı ve görüntülü belgeler uyuşmazlık halinde hukuki belge özelliği taşıyacak şekilde düzenlenmelidir

1111 Taşınmazlarda bulunan "Kiralık" veya "Satılık" ilanları uzaktan farkedilebilecek büyüklükte olmalıdır

12 Hizmet ortamının özellikleri ile ilgili kurallar

121 Emlak komisyonculuğu bürosu, kat mülkiyeti kanununun belirlediği şekilde bağımsız olmalı, iş yerinde; en az idari büro ve müşteri kabul yeri ile müşterek veya münferit kullanma özelliğinde teknik özellikleri TS 8357`ye uygun WC-lavabo bulunmalıdır

122 İş yeri tabii olarak havalandırılmalı, mekanik havalandırma tesisatı bulunması halinde bu tesisat TS 3419 ve TS 3420`ye elektrik tesisatı TS IEC 60364-1`e, güvenlik koruması, TS IEC 60364-4-41`e göre yapılmalı, su tesisatı TS 628`e, temiz su TS 266`ya uygun olmalı, TS 4019`a uygun ilk yardım çantası, TS 12201`e uygun çöp kutusu bulunmalı ve yangınla ilgili olarak TS 4156`da belirtilen tedbirler alınmalıdır

123 İş yeri uygun bir sistemle ısıtılmalı ve ısıtmada yetkili makamlarca belirlenen yakıt kullanılmalıdır

124 Emlak komisyonculuğu hizmetlerine yönelik işlerin yapılmasında kullanılan teknik cihaz ve donanıma uygun büro mobilyası bulunmalı ve müşterilerin kabulüne uygun oturma grupları düzenlenmelidir

125 Emlak komisyonculuğu bürosunda;

İlgili odasınca kullanıma sunulan;

- Matbu alıcı ve satıcı yetki sözleşmesi ve kira kontratı,

- Matbu tellaliye, pay akçesi, yer gösterme ve komisyon paylaşım sözleşmesi,

- Ekspertiz formu ile

- Senet ve damga pulu,

- Hukuk, vergi, kadastro, muhasebe, pazarlama, tapu vb mevzuatı içeren kitaplar, basılı evrak, belge ve dokümanları bulunmalıdır

126 Emlak komisyoncusu, resmi belge hüviyetinde olacak şekilde, faaliyetleri ile ilgili kayıtlar tutmalıdır

127 Emlak komisyoncusu bürosunda; aşağıdaki araç ve gereçler bulunmalıdır

- Bilgisayar + yazıcı + modem,

- Telefon,

- Faks,

- Şerit metre,

- Pusula,

- Fotoğraf makinası,

- El feneri,

- Televizyon (tercihen),

- Video (tercihen),

- Kamera (tercihen),

13 Çalışanlarla ilgili kurallar

131 Emlak komisyoncusu bürosunda, yeterli sayıda eleman bulunmalı, bu elemanlar mal sahipleri ile müşterileri bir araya getirdiklerinde, onlara hukuki yönden yeterli bilgi verebilmeli ve mevzuatın gerektiği işlemlerde yardımcı olabilmelidir

132 Reklam, tanıtım ve pazarlama ile ilgili elemanlar müşteri ilişkilerinde güvenilir ve inandırıcı olmalıdır

134 Emlak komisyoncusu;

Kiralama ve satış kapsamında;

- Müşteri temsilcisi ve yardımcı elemanların iş dağılımı,

- Alan çalışması,

- Yayınların emlak ilanlarının sayfalarının incelenmesi,

- Müşteri portföyünde arz, talep yönünden değerlendirilmesi,

- Emlak kayıtlarının bilgisayar ortamında güncelleştirilmesi,

- Taşınmazın pazarlanmak üzere hazır duruma getirilmesinin sağlanması,

- Taşınmazda oturan varsa göstermek için randevuların alınması, pazarlama stratejisinin hazırlanması,

- Yazılı ve görsel pazarlama teklifleri hazırlanması,

- İlan verilecek gayrimenkulun belirlenmesi,

- Taşınmazın pazarlamasındaki gidişat konusunda periyodik olarak müşteriye bilgi verilmesi,

- Diğer emlak komisyoncularıyla ortak çalışmaların yürütülmesi,

- Tarafların bir araya getirilmesi,

- Tapu işlerine ilişkin randevuları alıp işlerin takip edilmesi,

İş ve işlemler;

Aracılık ve danışmanlık hizmeti kapsamında;

- Satış,

- Pazarlama,

- İpotek,

- Kat irtifakı,

- Kat mülkiyeti kurma, ifraz ve tevhit,

- Trampa,

- Cins değişikliği,

- Hibe (bağışlama)

- Taksim (paylaşım),

- Tashih (düzeltme),

- Aplikasyon,

- Harita ve belediyelerden bölge imar planı çıkarma,

- Kadastro müdürlüklerinden röperli kroki ve çap belgesi alma,

- Vergi muafiyeti belgesini alma,

- Veraset vergi dairelerinden ilişik kesme veya temiz kağıdı alma,

- Emlak beyannamesi düzenleme,

- Noterden satış vaadi sözleşmesi yapma,

- Kira akid sözleşmesi yapma

İş ve işlemleri yapılabilmelidir

2 Çeşitli hükümler

21 Emlak komisyoncusu, bu standartta belirtilen hizmetler için istenildiğinde standarda uygunluk beyannamesi vermek veya göstermek mecburiyetindedir Bu beyannamede söz konusu iş yerinin Madde 1`de ki genel kurallara uygun olduğunu belirtmeleri gerek

Yararlanılan kaynaklar

- Ankara Tüm Emlakçılar Odası ile yapılan görüşmeler

- TAYLAN HAli Emlak ve Emlakçılık, Semih Ofset, 1999 Ankara


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.