|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
davranışlar, doğru, doğrular, nelerdir, trafikteki, yanlış, yanlışlar |
![]() |
Trafikteki Doğru Ve Yanlış Davranışlar Nelerdir? Trafikteki Doğrular Ve Yanlışlar Ne? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Trafikteki Doğru Ve Yanlış Davranışlar Nelerdir? Trafikteki Doğrular Ve Yanlışlar Ne?Trafikteki Doğru Ve Yanlış Davranışlar Nelerdir? Trafikteki Doğrular Ve Yanlışlar Ne? Trafikteki Doğru Ve Yanlış Davranışlar Nelerdir? Trafikteki Doğrular Ve Yanlışlar Ne? Trafikte 17 Yanlış Davranış Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir! Yanlış!, Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür ![]() ![]() Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir! Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir ![]() ![]() Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir! Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder ![]() ![]() Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur! Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir! Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir ![]() Yağmurda inik lastik daha az kayar! Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda başlar ![]() Direksiyon saate göre 10u 10 geçe tutulur! Yanlış! Direksiyon saate göre 9u çeyrek geçe tutulur ![]() En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur ![]() Yanlış! Sürücünü doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider! Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider ![]() ![]() ![]() Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz! Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır ![]() ![]() ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur! Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar ![]() ![]() Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır ![]() ![]() ![]() Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir! Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar ![]() ![]() Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır! Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir ![]() ![]() ![]() Dörtlü ikaz flaşör tünele girince yakılır! Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır ![]() ![]() ![]() Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır! Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar ![]() ![]() ![]() Çocukları uyarmak için korna çalınır! Yanlış! Çocukları uyarmak için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır! Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir ![]() ![]() ![]() Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür ![]() ![]() __________________ Takiplerde minimum iki saniye kuralına uyun ![]() ![]() Böyle bir duruma kendinizi sokmaktan kaçının ![]() ![]() ![]() ![]() Pozisyon ayarlaması: Yolun durumu, diğer vasıtaların durumu ve sizin görüş mesafeniz bu ayarlamanızı yaparken etkili olacak faktörlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Özetlersek: Bu üç durum birbirini tamamlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Örnek senaryolar: ![]() Yukarıda meskun mahaldesiniz ![]() ![]() Araştırma: Park etmiş kamyonetin önünde geri doğru bir araç çıkıyor ![]() ![]() ![]() Tahmin: Geri gelen araç sizin tek kaçış yolunuzu tıkayacaktır ![]() Uygulama: Maksimum fren yapın; arka trafiği kontrol edin yön değiştirmeye yada kaldırıma çıkmağa hazırlıklı olunuz ![]() ![]() Yukarıdaki resimde karayolundasınız hızınız 70 km ![]() Araştırın: Araç motorun önüne geçiyor ![]() ![]() Tahmin: En kötü durum; araba sürücüsü kendinde değil yada sizi öldürmeye çalışıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uygulama: Maksimum frenleme, korna ikazı ve ya sola kırın yada sağdaki hendeğe giriniz ![]() ![]() Yukarıdaki resimde kentsel yoldasınız hız 50km ![]() Araştırın: Kalabalık kavşaklar, araçlar yaklaşıyor, karşıdan sinyal vererek gelen araç sizin yolunuza çıkıyor yada yanınızdaki aracın yoluna yada arkanızdaki araçların yoluna ![]() Tahmin edin: Araç motorun önüne doğru sola dönüyor kaza kaçınılmaz ![]() ![]() ![]() Uygulama: Hızı azaltın, frenleri kavrayın, fren ışığını yakın, aynaları kontrol edin, yolun sağ tarafına geçin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki resimde fastfood parkındasınız, hızınız 15 km ![]() Araştırın: Yayalar ve diğer vasıtalar ![]() Tahmin etme: Yayalar motorun önüne atlayabilir, park yerinden gerisin geriye doğru araba çıkabilir, herkes karnını doyurmakla meşgul dikkatler dağılmıştır ![]() Uygulama: Hızı azaltın, frenleri ve debriyajı kavrayın, ortadan gidin gerekirse kornayı kullanınız ![]() ![]() Yukarıdaki resimde kırsal alandasınız hızınız 80 km ![]() Araştırın: Tepe görüşü kısıtlıyor ![]() ![]() ![]() Tahmin edin: Yükseltinin gerisinde hatalı bir sollama yapılıyor ![]() ![]() ![]() Uygulayın: Hızı düşürün, hat pozisyonunuzu sağa doğru değiştirin, korna çalın, durmaya yada kırmaya hazır olunuz ![]() ![]() Yukarıdaki resimde bölgesel karayolundasınız, hızınız 96 km ![]() Araştır: Kamyon yaklaşıyor ![]() Tahmin: Rüzgarı sizi yoldan atabilir ![]() ![]() Uygulama: Hattınızın sağına yanaşın ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki resimde otobandasınız, süratiniz 96 km dır ![]() Araştırma: Giriş kesimine yaklaşıyorsunuz ![]() ![]() ![]() ![]() Tahmin: Araba sizin hattınıza geçecek ![]() ![]() Uygulama: Hızı düşürün, aynaları kontrol edin, kaçış yollarınızı hazır edin, arka fren ışığınızı yakın ![]() ![]() Yukarıdaki resimde kent içi trafiktesiniz ![]() ![]() Araştırma: Trafik ışığı sarıya döndü ![]() ![]() Tahmin edin: Motoru takip etmekte olan araç kavşağı gazlayıp geçme niyetinde olabilir ![]() Uygulama: Aynalardan kontrol edin arabanın niyetini nasıl sezinlerseniz o duruma göre gazlayın yada fren yapınız ![]() Yukarıda otobandasınız, hızınız 96 km ![]() Araştırma: Öncelikle arkanızdaki araç çok yakın takip ediyor, ileride yan giriş var ve trafik yoğun ![]() ![]() Tahmin: Arkadaki araç motora, motor aniden yavaşlarsa yada durmak durumunda kalırsa vuracak ![]() Uygulama: Hat değiştirin, arka fren lambasını yakın haberleşin, bankete yaklaşarak arabanın geçmesine izin verin yada otobandan çıkınız ![]() Araştırma teknikleri: Yakını araştırın: Önünüzdeki yolu, takriben 4 saniyelik yolunuzu ![]() Uzağı araştırın: 12-14 saniye ilerinize bakın ![]() ![]() ![]() Ön bölge: İstatistikler kazaların %77 sinin önümüzdeki sağa ve sola 45 derecelik açı içinde kalan bölgeden olduğunu göstermektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Etkili bir araştırma seçici araştırmadan geçer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|