Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
davranışlar, doğru, doğrular, nelerdir, trafikteki, yanlış, yanlışlar

Trafikteki Doğru Ve Yanlış Davranışlar Nelerdir? Trafikteki Doğrular Ve Yanlışlar Ne?

Eski 09-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Trafikteki Doğru Ve Yanlış Davranışlar Nelerdir? Trafikteki Doğrular Ve Yanlışlar Ne?



Trafikteki Doğru Ve Yanlış Davranışlar Nelerdir? Trafikteki Doğrular Ve Yanlışlar Ne?
Trafikteki Doğru Ve Yanlış Davranışlar Nelerdir? Trafikteki Doğrular Ve Yanlışlar Ne?
Trafikte 17 Yanlış Davranış

Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış!, Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır

Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar
Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her ne-kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!

Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir

Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda başlar

Direksiyon saate göre 10u 10 geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate göre 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;

En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur
Yanlış! Sürücünü doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur

Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur

Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir

ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz

Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller

Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,

Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniye olmalıdır

Dörtlü ikaz flaşör tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani olası bir kaza veya arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir

Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir

Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır

Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur

Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın
__________________
Takiplerde minimum iki saniye kuralına uyun



Böyle bir duruma kendinizi sokmaktan kaçının Şayet olursa gazlayıp kaçın yada arkanızı kollayarak uygunsa fren yapıp geri kalın Araçlarla rampa giriş ve çıkışlarında asla paralel sürüşe girmeyiniz



Pozisyon ayarlaması: Yolun durumu, diğer vasıtaların durumu ve sizin görüş mesafeniz bu ayarlamanızı yaparken etkili olacak faktörlerdir Karşıdan gelen bir TIR varsa yolun sağına yaklaşarak aranızdaki mekanı genişletmek doğru bir davranış olacaktır Yolların ortası genellikle yağ birikintilerinin toplandığı bölümdür bu yüzden hattın tam ortasından gitmeyin Araçların lastiklerinin geçtiği bölümler size en fazla traksiyonu verecektir Normalde orta şeride yakın seyredilir Bu durum hem size daha iyi görüş sağlar hem sizin daha iyi görünmenizi sağlar ve hattınızı daha iyi korursunuz Çok yakın takibin sebep olduğu kazaların oranları %4 ve hattın doğru kullanılmamasından doğan kaza oranları % 6 dır

Özetlersek: Bu üç durum birbirini tamamlar Varlığınızdan haberdar etmek için sinyal, ışık ve ses kullanmak korunmanın ilk seviyesidir Daha iyi bir haberleşme ve aranızda tampon bölge oluşturmak için pozisyon ayarlaması etkindir ama kırmak yada fren yapmak da olabilir Hızınızı ayarlayarak daha iyi bir pozisyona geçmekte olabilir ama acil frenleme veya gazlamakta Amaç tehlikelerle baş etmek, onları bertaraf etmektir İlk önlemler proaktif ikinciler reaktiftir

Örnek senaryolar:



Yukarıda meskun mahaldesiniz 50 km hızla gidiyorsunuz
Araştırma: Park etmiş kamyonetin önünde geri doğru bir araç çıkıyor Sürücüsü motosikletin farkında değil Tek kaçış yolunuz sola kırmak ama büyük bir ihtimalle kırmızı aracın sürücüsü de öyle yapacak
Tahmin: Geri gelen araç sizin tek kaçış yolunuzu tıkayacaktır
Uygulama: Maksimum fren yapın; arka trafiği kontrol edin yön değiştirmeye yada kaldırıma çıkmağa hazırlıklı olunuz



Yukarıdaki resimde karayolundasınız hızınız 70 km
Araştırın: Araç motorun önüne geçiyor Yol kenarı gevşek mıcır ve arkada trafik var
Tahmin: En kötü durum; araba sürücüsü kendinde değil yada sizi öldürmeye çalışıyor Sürücü ya U dönüş yapıyor yada içtiği kahveyi üstüne döktü Sürücünün önünüze geçeceğini bilin ve muhtemelen bir çarpışma olacak Aslında bu U dönüşüne de benzemeyen garip bir durum Bu garip durumun dikkatinizi haddinden uzun meşgul edip zamanlamanızı bozmasına izin vermeyiniz
Uygulama: Maksimum frenleme, korna ikazı ve ya sola kırın yada sağdaki hendeğe giriniz



Yukarıdaki resimde kentsel yoldasınız hız 50km
Araştırın: Kalabalık kavşaklar, araçlar yaklaşıyor, karşıdan sinyal vererek gelen araç sizin yolunuza çıkıyor yada yanınızdaki aracın yoluna yada arkanızdaki araçların yoluna
Tahmin edin: Araç motorun önüne doğru sola dönüyor kaza kaçınılmaz Solunuzdaki araç sizin önünüze kırabilir Durursanız arkanızdaki araçlar size çarpabilir
Uygulama: Hızı azaltın, frenleri kavrayın, fren ışığını yakın, aynaları kontrol edin, yolun sağ tarafına geçin Korna yapın Sağa kırmağa hazır olun yada belki kaldırıma çıkmağa Sağa dönüp yön değiştirmeyi göz ardı etmeyiniz



Yukarıdaki resimde fastfood parkındasınız, hızınız 15 km
Araştırın: Yayalar ve diğer vasıtalar
Tahmin etme: Yayalar motorun önüne atlayabilir, park yerinden gerisin geriye doğru araba çıkabilir, herkes karnını doyurmakla meşgul dikkatler dağılmıştır
Uygulama: Hızı azaltın, frenleri ve debriyajı kavrayın, ortadan gidin gerekirse kornayı kullanınız



Yukarıdaki resimde kırsal alandasınız hızınız 80 km
Araştırın: Tepe görüşü kısıtlıyor Yol boyumca ağaçlar var Banket yok
Tahmin edin: Yükseltinin gerisinde hatalı bir sollama yapılıyor Sizin hattınıza geçmiş Yada ötede bir geyik sizi bekliyor
Uygulayın: Hızı düşürün, hat pozisyonunuzu sağa doğru değiştirin, korna çalın, durmaya yada kırmaya hazır olunuz



Yukarıdaki resimde bölgesel karayolundasınız, hızınız 96 km
Araştır: Kamyon yaklaşıyor
Tahmin: Rüzgarı sizi yoldan atabilir Arkasında gizli araba sollamaya başlayabilir
Uygulama: Hattınızın sağına yanaşın Bu hem rüzgar şokunu az almanıza hem de görünürlüğünüzün artmasına yarayacaktır



Yukarıdaki resimde otobandasınız, süratiniz 96 km dır
Araştırma: Giriş kesimine yaklaşıyorsunuz Trafik sağınızda Solunuzda yol çalışması serbest Fren ışıkları önünüzde
Tahmin: Araba sizin hattınıza geçecek Bölge ihtimali: Trafik ani duruş yapacak(yol çalışması)
Uygulama: Hızı düşürün, aynaları kontrol edin, kaçış yollarınızı hazır edin, arka fren ışığınızı yakın



Yukarıdaki resimde kent içi trafiktesiniz Hızınız 55 km dir
Araştırma: Trafik ışığı sarıya döndü Görünürde trafik yok
Tahmin edin: Motoru takip etmekte olan araç kavşağı gazlayıp geçme niyetinde olabilir
Uygulama: Aynalardan kontrol edin arabanın niyetini nasıl sezinlerseniz o duruma göre gazlayın yada fren yapınız

Yukarıda otobandasınız, hızınız 96 km
Araştırma: Öncelikle arkanızdaki araç çok yakın takip ediyor, ileride yan giriş var ve trafik yoğun Sola kaçış yolu arabalarca bloke edilmiş, düşük banket
Tahmin: Arkadaki araç motora, motor aniden yavaşlarsa yada durmak durumunda kalırsa vuracak
Uygulama: Hat değiştirin, arka fren lambasını yakın haberleşin, bankete yaklaşarak arabanın geçmesine izin verin yada otobandan çıkınız

Araştırma teknikleri:

Yakını araştırın: Önünüzdeki yolu, takriben 4 saniyelik yolunuzu
Uzağı araştırın: 12-14 saniye ilerinize bakın Yoğun trafikte bunu yapmak zordur ancak önünüzdeki aracın etrafını/civarını göremiyorsanız ya çok yakın takip ediyorsunuz yada yanlış aracı takip ediyorsunuz demektir Ötesini ve etrafını görebileceğiniz araçları takip edin
Ön bölge: İstatistikler kazaların %77 sinin önümüzdeki sağa ve sola 45 derecelik açı içinde kalan bölgeden olduğunu göstermektedir Göz hareketi ve 2-3 saniyede bir odaklanan noktanın değiştirilmesi kritik detayları kaçırmamızı engeller Kör noktalarınızı kontrol ederken başınızı gerektiği kadar çevirin Arkanıza bakmak için başınızı çevirmeyin Çok zaman alır ve önünüzde gelişmekte olan olayların dikkatinizden kaçmasına sebep olur

Etkili bir araştırma seçici araştırmadan geçer Kritik bilgileri araştırın ve önceliklerini belirleyin Aşırı detay yüklenmeyin Bilgiyi işlemek için kendinize süre verin Araştırmanızı kategorize edin


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.